DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 10:32

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 214 indlæg ]  Gå til side Foregående 19 10 11 12 1315 Næste
Forfatter besked
Indlæg: lør jan 21, 2012 18:25 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 15, 2004 21:33
Indlæg: 1513
Geografisk sted: 9400
DanishDrummer skrev:
Ja, folk farer i flint herinde hele tiden, og det kommer til udtryk ved lukning af tråde, der ikke overholder et eller andet uskrevet regelsæt om "god tone" eller sådan noget. Jeg har ikke forstået, hvad der ligger til grund for moderatorernes censurudøvelse på dahf, andet end at man er blevet ked af, at nogle gode brugere er skredet fra forummet, forstås.

Jeg har skrevet planke op og planke ned om det andetsteds i dette forum, men for at ridse op: Jeg er imod alle former for censur. Uanset hvad, så er og bliver det censur at lukke en tråd, "fordi den er ved at løbe af sporet", som det så smukt lyder hele tiden. Jeg græmmes da ofte, når jeg læser hjernedøde indlæg herinde, men ALDRIG ville jeg trykke på slukknappen i en fri debat, som der efterhånden ofte bliver det på dahf. Hvis man er for tyndhudet eller venstreorienteret til at kunne klare mosten, når DF-segmentet og VU'erne giver den gas herinde, så må man undlade at læse i disse tråde. Og hvis man ikke kan klare, når KingHans kommer med et kort for hovedet indlæg om noget skyderi i Norge, så må man tage det for, hvad det er: Et dumt indlæg. Det skal ikke censureres.

Man må møde sin diskussionspartner i øjenhøjde, og derfor ser jeg intet overraskende i, at tråde ofte udvikler sig i plat retning herinde, når der er en, der kommer med et dårligt argument osv. Om ikke andet så fortæller folks indlæg herinde meget om, hvem de er. Hvis jeg flere gange har set et åndssvagt propaganderende indlæg fra samme bruger herinde, så stempler jeg ham naturligvis som en klovn (i mit eget hoved), og så tager jeg alt hvad han skriver med et gran salt.

Igen: Moderatorerne skal køre hands-off-stilen herinde, INDTIL det kommer til personlige trusler og lignende. Så skal man skride ind. Men jeg mindes ikke at have set nogen true med bank eller lignende herinde?


OK, så er jeg med ... og i øvrigt helt på linje med dig og enig i, at moderatorerne kun skal træde til, når der virkelig er grund til det.

Jeg troede bare, at du troede, at MA var blevet censureret. :)

Mht til debatter kan jeg kun sige, at det er ikke altid nødvendigt at give igen af samme skuffe, selv om diskussionspartneren skulle være både provokerende og propaganderende. Luften løber oftest ud af lidt for pompøse indlæg, hvis de bliver besvaret gennemtænkt og roligt .. og det gør debatterne mere nuancerede.

_________________
Handelsrating: THX --- Samlingen! --- Do not be too easily annoyed, and do not excessively annoy others!!


Top
   
 
Indlæg: lør jan 21, 2012 18:30 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Morbid Angel skrev:
Holmsgaard skrev:
MA, din utilfredshed med Naiera og vi andre bør du kun poste her i feedback-forummet.

At poste den klokken lort om i din egen, dybt mærkværdige tråd, kan vi ikke bruge til noget. :)

Point taken, men det ikke alle som sover om natten ;)


Hæhæ.

Nej, jeg ved godt, der findes nattemennesker. Jeg var selv sådan et, da jeg var studerende.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
 
Indlæg: lør jan 21, 2012 18:33 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre aug 22, 2003 0:05
Indlæg: 1372
Geografisk sted: Langbortistan
Alpetop skrev:
Mht til debatter kan jeg kun sige, at det er ikke altid nødvendigt at give igen af samme skuffe, selv om diskussionspartneren skulle være både provokerende og propaganderende. Luften løber oftest ud af lidt for pompøse indlæg, hvis de bliver besvaret gennemtænkt og roligt .. og det gør debatterne mere nuancerede.

Enig. Men omvendt kan man så også sige, at det her er filmforum, dvs. jeg tror ikke, at her er så mange cand. polit.'er herinde, så i forvejen tager man (i hvert fald jeg) alt, hvad der bliver skrevet om politik herinde med et gran salt. Det er jo ikke fordi, det tangerer tung livsfilosofi så meget af det. Derfor har jeg også svært ved at se, hvorfor folk bekymrer sig så meget over, hvad den ene eller anden fremmede idiot skriver på et internetforum som dette. Lad dog børnene lege, og forlad rummet/tråden, hvis de taler for grimt eller larmer for meget.


Top
   
 
Indlæg: lør jan 21, 2012 19:36 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs maj 13, 2003 1:01
Indlæg: 6407
Geografisk sted: Amager
No offence, men nu er en cand.polit en kandidat i økonomi fra Københavns Universitet. Ved ikke om de er super stærke i politik. ;)
Jeg tror du mener en cand.scient.pol, som er en kandidat i statskundskab :)

_________________
Live every week like it's Shark Week


Top
   
 
Indlæg: man jan 23, 2012 9:27 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
DanishDrummer skrev:
Alpetop skrev:
DanishDrummer,

Ikke forstået :)

Er det MA, der ikke har 'free speech', fordi hans indlæg bliver kommenteret her ... eller er det Holmsgaard/Kermit, der ikke må gøre brug af deres 'free speech' i deres svar på MA's kommentarer.

Så vidt jeg kan se, er MA's indlæg om Naiera ikke slettet fra hans 'anarkistiske' tråd (og den tråd er heller ikke lukket) ... og i mine øjne er Holmsgaard's kommentar her vel bare en henstilling til at holde eventuel kritik af moderatorer i feedback-forummet.

EDIT: Det lader den så til at være alligevel, eller har MA erstattet den med skål-smileyen?

Det virker lidt til, at der er en tendens til at 'fare i flint'; både her og andre steder på nettet. Men det er selvfølgelig også 'lettere' kun at se sort og hvidt ... og ikke en masser toner af gråt :)


Ja, folk farer i flint herinde hele tiden, og det kommer til udtryk ved lukning af tråde, der ikke overholder et eller andet uskrevet regelsæt om "god tone" eller sådan noget. Jeg har ikke forstået, hvad der ligger til grund for moderatorernes censurudøvelse på dahf, andet end at man er blevet ked af, at nogle gode brugere er skredet fra forummet, forstås.

Jeg har skrevet planke op og planke ned om det andetsteds i dette forum, men for at ridse op: Jeg er imod alle former for censur. Uanset hvad, så er og bliver det censur at lukke en tråd, "fordi den er ved at løbe af sporet", som det så smukt lyder hele tiden. Jeg græmmes da ofte, når jeg læser hjernedøde indlæg herinde, men ALDRIG ville jeg trykke på slukknappen i en fri debat, som der efterhånden ofte bliver det på dahf. Hvis man er for tyndhudet eller venstreorienteret til at kunne klare mosten, når DF-segmentet og VU'erne giver den gas herinde, så må man undlade at læse i disse tråde. Og hvis man ikke kan klare, når KingHans kommer med et kort for hovedet indlæg om noget skyderi i Norge, så må man tage det for, hvad det er: Et dumt indlæg. Det skal ikke censureres.

Man må møde sin diskussionspartner i øjenhøjde, og derfor ser jeg intet overraskende i, at tråde ofte udvikler sig i plat retning herinde, når der er en, der kommer med et dårligt argument osv. Om ikke andet så fortæller folks indlæg herinde meget om, hvem de er. Hvis jeg flere gange har set et åndssvagt propaganderende indlæg fra samme bruger herinde, så stempler jeg ham naturligvis som en klovn (i mit eget hoved), og så tager jeg alt hvad han skriver med et gran salt.

Igen: Moderatorerne skal køre hands-off-stilen herinde, INDTIL det kommer til personlige trusler og lignende. Så skal man skride ind. Men jeg mindes ikke at have set nogen true med bank eller lignende herinde?



Drummer, det er faktisk ret simpelt. DAHFs ejer Ulrik, har givet os et ultimatum. Enten har vi et modereret DAHF eller også har vi intet DAHF. Og med alternativet in mente, er et DAHF med moderatorer slet ikke så dårligt et alternativ, syns du?

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
 
Indlæg: man jan 23, 2012 18:36 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man jun 02, 2003 1:01
Indlæg: 6974
Geografisk sted: Hjørring
Lasborg skrev:
No offence, men nu er en cand.polit en kandidat i økonomi fra Københavns Universitet. Ved ikke om de er super stærke i politik. ;)
Jeg tror du mener en cand.scient.pol, som er en kandidat i statskundskab :)

korrekt, men der er et par af os herinde, men hvad nytter det, når største delen af forumet er hjernevasket af medierne?

_________________
:thumb:min twitter!


Top
   
 
Indlæg: man jan 23, 2012 18:40 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 02, 2004 13:45
Indlæg: 4163
Geografisk sted: Et sted derude
KingHans skrev:
Lasborg skrev:
No offence, men nu er en cand.polit en kandidat i økonomi fra Københavns Universitet. Ved ikke om de er super stærke i politik. ;)
Jeg tror du mener en cand.scient.pol, som er en kandidat i statskundskab :)

korrekt, men der er et par af os herinde, men hvad nytter det, når største delen af forumet er hjernevasket af medierne?


Efter en hjernevask (37 grader), skal man huske at hælde vand ud af ørerne. ;)

(Velkommen tilbage, næsten tilbage, eller hvad, det nu er... :) )


Top
   
 
Indlæg: man jan 23, 2012 19:43 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
KingHans skrev:
Lasborg skrev:
No offence, men nu er en cand.polit en kandidat i økonomi fra Københavns Universitet. Ved ikke om de er super stærke i politik. ;)
Jeg tror du mener en cand.scient.pol, som er en kandidat i statskundskab :)

korrekt, men der er et par af os herinde, men hvad nytter det, når største delen af forumet er hjernevasket af medierne?


Tilbage med manèr. Stadig provokerende, bitter og mavesur. Hvis dette forum og dets brugere er så forfærdelige, så bliv dog væk. Tvivler på, at du kan "omvende" nogen med den attitude. :evil:

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
 
Indlæg: tirs jan 24, 2012 21:50 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Ja, det var dog den særeste til nedladende måde at gæste-visitte på :roll:

Hvad fanden ligner det at kalde så mange for "hjernevaskede af medierne"... det siger vist mere om mediernes effekt på afsenderen end på modtagernes.

Hans, det er sgu sølle det der


Top
   
 
Indlæg: tors jan 26, 2012 18:31 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre aug 22, 2003 0:05
Indlæg: 1372
Geografisk sted: Langbortistan
DeathPosture skrev:
Drummer, det er faktisk ret simpelt. DAHFs ejer Ulrik, har givet os et ultimatum. Enten har vi et modereret DAHF eller også har vi intet DAHF. Og med alternativet in mente, er et DAHF med moderatorer slet ikke så dårligt et alternativ, syns du?

Tjo... Men læser Ulrik overhovedet med her? Jeg synes aldrig, at man hører et pip fra ham. Det kan jo være, at han ikke helt er klar over, hvordan I "modererer" og hvordan, det har grebet om sig? Bare en strøtanke. Jeg vil alle dage være forarget over censur, og den der med "enten et dahf med censur, ellers intet dahf", dén er sgu da trist.

Når man bladrer rundt herinde virker det som om, folk ikke er specielt begejstrede, når eksempelvis engelske udgivelser censurer dele af film. Hvorfor synes et flertal herinde så, at det er ok, at censurere indlæg og lukke tråde? I gør det jo "for at debatten ikke skal løbe af sporet og fornærme nogen", og jeg gætter på, at argumentet fra den britiske censur vil klinge nogenlunde ens a la "Vi gør det for at volden ikke skal løbe af sporet".


Top
   
 
Indlæg: tors jan 26, 2012 18:41 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn aug 24, 2003 20:14
Indlæg: 2842
Geografisk sted: vestjylland
Vil til enhver tid, fortrække STEINER kom tilbage !

_________________
Satan og helvede!


Top
   
 
Indlæg: tors jan 26, 2012 20:07 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
DanishDrummer skrev:
DeathPosture skrev:
Drummer, det er faktisk ret simpelt. DAHFs ejer Ulrik, har givet os et ultimatum. Enten har vi et modereret DAHF eller også har vi intet DAHF. Og med alternativet in mente, er et DAHF med moderatorer slet ikke så dårligt et alternativ, syns du?

Tjo... Men læser Ulrik overhovedet med her? Jeg synes aldrig, at man hører et pip fra ham. Det kan jo være, at han ikke helt er klar over, hvordan I "modererer" og hvordan, det har grebet om sig? Bare en strøtanke. Jeg vil alle dage være forarget over censur, og den der med "enten et dahf med censur, ellers intet dahf", dén er sgu da trist.

Når man bladrer rundt herinde virker det som om, folk ikke er specielt begejstrede, når eksempelvis engelske udgivelser censurer dele af film. Hvorfor synes et flertal herinde så, at det er ok, at censurere indlæg og lukke tråde? I gør det jo "for at debatten ikke skal løbe af sporet og fornærme nogen", og jeg gætter på, at argumentet fra den britiske censur vil klinge nogenlunde ens a la "Vi gør det for at volden ikke skal løbe af sporet".


Trust me, Ulrik er skam med på sidelinien og har fuld tiltro til moderatorstaben. Vi er i løbende dialog med ham.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
 
Indlæg: tors jan 26, 2012 20:08 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
dfms skrev:
Vil til enhver tid, fortrække STEINER kom tilbage !


Ja, ham savner jeg godt nok også. :cry:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
 
Indlæg: fre jan 27, 2012 19:59 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Tror sgu også den gode hr. Silver Surfer tager sig en pause.


Top
   
 
Indlæg: fre jan 27, 2012 21:19 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 03, 2003 1:01
Indlæg: 12577
Geografisk sted: Denmark
Fritte skrev:
Tror sgu også den gode hr. Silver Surfer tager sig en pause.

Der er sku flere dramaqueens her end ti sæsoner for lækker til love :nuts:

Mvh

MA

_________________
The Gathering of DvD's


Top
   
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 214 indlæg ]  Gå til side Foregående 19 10 11 12 1315 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team