DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tirs mar 19, 2024 5:14

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 214 indlæg ]  Gå til side Foregående 111 12 13 14 15 Næste
Forfatter besked
Indlæg: lør mar 03, 2012 4:12 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 03, 2003 1:01
Indlæg: 12577
Geografisk sted: Denmark
Det sikkert godt alt sammen Kristian! men hvis man ikke får at vide, hvorfor det ene eller andet er forkert, så kan man aldrig ændre sin fremtoning!
Og som jeg før har sagt så læng Nierea er moderator så er hele modereringen en stor farce!

Mvh

MA

_________________
The Gathering of DvD's


Top
   
 
Indlæg: lør mar 03, 2012 4:12 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 03, 2003 1:01
Indlæg: 12577
Geografisk sted: Denmark
Det sikkert godt alt sammen Kristian! men hvis man ikke får at vide, hvorfor det ene eller andet er forkert, så kan man aldrig ændre sin fremtoning!
Og som jeg før har sagt så læng Nierea er moderator så er hele modereringen en stor farce!

Mvh

MA

_________________
The Gathering of DvD's


Top
   
 
Indlæg: lør mar 03, 2012 13:54 
Offline

Tilmeldt: man apr 05, 2004 19:09
Indlæg: 213
Geografisk sted: Herning
Kristian skrev:
Det må dælme være trist at være moderator i dette forum. Uanset hvad, så bliver de prygleknappen for de valg de tager - eller ikke tager!! Som jeg har forstået det, så er det ikke den vise Konge Salomon, der bestrider dette hverv, men nogle filmbuff der gør det frivilligt, pga. en beslutning af Ulrick, ikk?

Lige så snart de har taget et valg - rigtig eller forkert - så skal der bruges spalte op og ned, hvor de skal nedrakkes. Alle jer der bitcher konstant; Hvad om I brugte jeres tid og krudt på at skrive om film, i stedet for at fortælle hvor elendigt forummet er blevet, eller måske finde et andet sted hvor i kan brokke jer - jeg er sikker på at der er masser af steder til det.....


+1


Top
   
 
Indlæg: lør mar 03, 2012 14:35 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Kristian skrev:
Det må dælme være trist at være moderator i dette forum. Uanset hvad, så bliver de prygleknappen for de valg de tager - eller ikke tager!! Som jeg har forstået det, så er det ikke den vise Konge Salomon, der bestrider dette hverv, men nogle filmbuff der gør det frivilligt, pga. en beslutning af Ulrick, ikk?

Lige så snart de har taget et valg - rigtig eller forkert - så skal der bruges spalte op og ned, hvor de skal nedrakkes. Alle jer der bitcher konstant; Hvad om I brugte jeres tid og krudt på at skrive om film, i stedet for at fortælle hvor elendigt forummet er blevet, eller måske finde et andet sted hvor i kan brokke jer - jeg er sikker på at der er masser af steder til det.....


Åh ja kloge Kristian, vi bitcher konstant..... Gu gør vi ej, men når der skal opereres med metoder som disse fra Moderator-teamet så er man nødt til at råbe op!

Jeg forstår afgjort godt hvor du vil hen mht at det kun er dødelige film-folk som os andre der har påtaget sig dette lidet misundelsværdige "erhverv" at være Moderator, og at der bestemt ikke er tid til at varetage dette døgnet rundt. Enig.

Men... I dette tilfælde har man åbenbart FINT med tid fra flere af moderatorerne til med dikatorisk snit at fastslå uden nærmere forklaring, at SÅDAN ER DET BARE. Og det er eddersparkemig for sølle. Der er jo ingen der aner noget om retningslinjer nu og frem og tilbage.

Prøv at forhold dig til den konkrete sag - til det indlæg jeg åbenbart er anmeldt for. ER det rimeligt at gå i så små sko, og er det rimeligt at en fuldstændig ukritisk moderatorstab bare lukker af over for min og andres undren ?

Jeg har henvendt mig til 2 moderatorer i PBs, og INGEN af dem har svaret - ingen af dem har reageret i denne tråd, ej heller på min kritik og på min opridsning af situationen.

Det fremstår latterligt og utroværdigt og næppe som noget der var meningen med moderator-funktionen. Har man tid til at opføre sig som de har gjort, så har man fandme også tid til at svare på kritik - frivilligt eller ej.

Jeg savner svar - og jeg vil med største fornøjelse glæde mig til at se hvordan de pt tavse moderatorer vil forsvare det rod de her på aller mest kluntede vis har jokket ud i.

Faktum er, at i det konkrete indlæg der henvises til, kan jeg umuligt have gjort noget galt - og hvis man rent faktisk mener at det jeg skriver er "forbudt", så har man dælme et seriøst problem med troværdigheden på dette forum.

Men igen.... moderatorerne er TAVSE :roll:


Top
   
 
Indlæg: lør mar 03, 2012 14:38 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Morbid Angel skrev:
Det sikkert godt alt sammen Kristian! men hvis man ikke får at vide, hvorfor det ene eller andet er forkert, så kan man aldrig ændre sin fremtoning!
Og som jeg før har sagt så læng Nierea er moderator så er hele modereringen en stor farce!

Mvh

MA


+1


Top
   
 
Indlæg: lør mar 03, 2012 14:47 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Lad mig lige citere Naiera:

Citat:
Det er så absolut på ingen måde noget personligt. Politiske tråde er i forvejen farlige at have her på forummet, og når så vi får en indberetning på et indlæg der tydeligvis var en slags levn fra tidligere tider, med masser af personangreb og dårlig stemning, bestemmer vi os for at slå hammeren i bordet.


Et indlæg der tydeligvis var en slags lævn fra tidligere tidere..... Hvem ind i hede hule h****** sidder og gør sig klog på dette ???

Naiera....du læser med herinde - svar på dit eget bavl og pladder ?

Jeg havde INGEN i tankerne da jeg skrev hvad jeg skrev, men i/du kan åbenbart vurdere anderledes ?

Betyder det ikke i praksis, at enhver der tidligere har følt sig trådt over tæerne, kan anmelde et hvilket som helst indlæg fra en given bruger man føler sig fornærmet af, og så derfter ikke bare få medhold, men afsenderen skal lige have påpeget at han skal styre retorikken, uanset om han så blot har videregivet opskriften på klidboller!!!

KORS for en politik.... men den er da ihvertfald skræddersyet til EEN af moderatorerne! :?


Top
   
 
Indlæg: lør mar 03, 2012 15:22 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 17, 2004 19:38
Indlæg: 1500
Geografisk sted: Slagelse
Morbid Angel skrev:
Det sikkert godt alt sammen Kristian! men hvis man ikke får at vide, hvorfor det ene eller andet er forkert, så kan man aldrig ændre sin fremtoning!
Og som jeg før har sagt så læng Nierea er moderator så er hele modereringen en stor farce!

Mvh

MA


Jeg syntes nu ellers at der er blevet svaret på spørgsmålet, nok ikke i en grad der tilfredsstiller alle men det er nok heller ikke moderatornes opgave at gøre alle tilfredse - men at der igen og igen skal skrives indlæg efter indlæg om problemet, fatter jeg ikke!

Nu skal jeg ikke gøre mig til dommer over Nierea, men at han skal havde denne fremtrædende rolle i denne sammenhæng, fatter jeg heller ikke. Var det ikke DeathPosture der der startede med at løfte fingeren og bede om en anden retorik, og var det ikke på vegne af hele moderator gruppen?

Jeg tror at der er for meget gammelt nag, der bryder ud hver gang der er optræk til råbenkonkurence i disse tråde der ikke omhandler film - normalt syntes jeg ikke om censur, men her ødelægger skænderierne vores lille filmfamilie, så jeg bakker moderatorene op her :thumb:

_________________
"Free Truman!"


Top
   
 
Indlæg: lør mar 03, 2012 15:32 
Offline

Tilmeldt: tirs jun 17, 2008 17:08
Indlæg: 119
@Kristian
Det er ikke forklaret hvilken retorik, som man ikke vil acceptere. Burde der ikke være en moderator, der forklarer os alle, hvad der er uacceptabelt i en debat i denne sammenhæng? Det er meget arrogant at forbyde en retorik, som man ikke vil forklare, så alle forstår det.


Top
   
 
Indlæg: lør mar 03, 2012 15:36 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 17, 2004 19:38
Indlæg: 1500
Geografisk sted: Slagelse
Henriksen skrev:

Åh ja kloge Kristian,

Prøv at forhold dig til den konkrete sag -


Jeg må desværre indrømme at det er svært at holde mig til den konkrete sag, med din historik her på dahf. Når du starter dit indlæg med at være sarkastisk, så orker jeg næsten ikke at læse resten, da jeg regner med at det er i den sædvanlige bulder og brag retorik - måske har moderatorene det også på samme måde, så deres erfaringe med dig og argumentation der preller af og kun afstedekommer en ny bandebulle?

Det er efterhånden ved at være som Peter og Ulven det her, og vi kender jo alle slutningen....

Citat:
Gik man nu....nej, ved du hvad. Jeg orker ikke de tåbelige debatter her. Som at slå i en dyne. Det forum her har snart udtjent sin værnepligt, og jeg er efterhånden snart totalt ligeglad.

...

Jeg vil i aften rette henvendelse til UHK om at få lukket min profil endegyldigt. Det her var sjovt engang. Det er røv og nøgler nu. Håber nogle af de nye Dahf,ere kan redde stumperne - puste lidt nyt liv i den døende patient.


Henriksen - over and out.

_________________
"Free Truman!"


Top
   
 
Indlæg: lør mar 03, 2012 15:42 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 02, 2004 13:45
Indlæg: 4163
Geografisk sted: Et sted derude
LoupDK skrev:
@Kristian
Det er ikke forklaret hvilken retorik, som man ikke vil acceptere. Burde der ikke være en moderator, der forklarer os alle, hvad der er uacceptabelt i en debat i denne sammenhæng? Det er meget arrogant at forbyde en retorik, som man ikke vil forklare, så alle forstår det.


Naiera har tidligere skrevet med rødt, i en tråd, hvor ordet 'laktasken' blev nævnt, og det er, tror jeg, fortiden der spøger lidt, i den nye tråd.
Jeg tror nu ikke, at Henriksen skrev ordet, for 'at prøve moderator af, endnu en gang', men mere fordi det er en del af det daglige ordforråd, når den socialdemokratiske leder skal beskrives.

Det, at Henriksen når at tilrette sit indlæg, før det næste indlæg i tråden er landet, bør efter min mening gøre tråden mindre 'farlig', og jeg ser afslutningen som en klar overreaktion. :!:
Jeg ser ikke tråden, som en bruger, der 'prøver moderator af', og hvis resten af moderatorgruppen gør, så er der vist stof til endnu et møde, imellem de fungerende moderatorer.

Dahf er ved at blive et af de dydigste steder på nettet, hvor man snart end ikke må bruge bandeord længere.
Det synes jeg personligt er meget synd - men det står som sagt for min egen regning.


Top
   
 
Indlæg: lør mar 03, 2012 17:00 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Hovedet på sømmet, Spencer- så afgjort enig :thumb:

Kristian: Jeg undskylder den sarkastiske start, men jeg synes du ramte lidt ved siden af, dømt ud fra den akutelle sag. Det kan ganske enkelt ikke være rigtigt at stilen skal være som den er nu fra moderator-gruppens side. Jeg skriver at jeg udemærket forstår dele af dit indlæg, så så langt er vi enige - dit indlæg bærer i mine ører dog også lidt præg af at det netop ER mig du henvender dig til, velvidende at vi to bestemt heller ikke er enige.

Og subjektiviteten i dit indlæg kan jeg jo så tydeligt beskue når du vælger at hive et af mine tidligere citater frem, hvilket iøvrigt ikke har en kæft at gøre med det vi her diskuterer. Plat og uintelligent indslag.

Bemærk iøvrigt, og det kan de vattede tavse moderatorer jo så også gøre, at jeg, siden jeg dukkede frem af mit skjul, intet har rodet mig ud i af nogen slags før nu. Alt har været film-relateret og i fred og fordragelighed. Så ER det sgu da HELT uhørt at man grundet en kæk kommentar om vores regering uden nogle former for nedladenhed møntet på andre brugere skal jordes på den her måde af moderator-teamet!

OG...jeg bliver ved med at råbe af det moderator-hold her indtil de kommer på banen...


Top
   
 
Indlæg: lør mar 03, 2012 17:17 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 02, 2004 13:45
Indlæg: 4163
Geografisk sted: Et sted derude
Man kan spekulere sig gul og blå her, om Naiera overhovedet bemærkede, at Henriksen rettede sit indlæg, til noget mere fredeligt, osv.

...Men - det, der gør mig en smule urolig, er at en moderator vælger at nævne noget med tidligere udmelding og tilbagevenden?
Dette bør man, efter min mening, helt holde sig for god til at nævne, når man er moderator - og da specielt hvis man ønsker andre tidligere aktive brugere tilbage.

Steiner og michmach savner jeg en del, og jeg tror ikke det gavner, når den slags bemærkninger kommer frem, fra en moderator.
Moderatorer bør hæve sig i niveau, over sitets brugere og være forbilleder - eller i det mindste gøre et aktivt forsøg på det.
Det kan naturligvis smutte, fra tid til anden, men det må aldrig blive obligatorisk, at en moderator altid har ret i enhver twist.
Så er det usagligt, og så mister brugerne enhver respekt for moderatorerne.


Top
   
 
Indlæg: lør mar 03, 2012 18:27 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn aug 24, 2003 20:14
Indlæg: 2842
Geografisk sted: vestjylland
Henriksen skrev:
Så ER det sgu da HELT uhørt at man grundet en kæk kommentar om vores regering uden nogle former for nedladenhed møntet på andre brugere skal jordes på den her måde af moderator-teamet!


Henriksen du ved godt man IKKE må skrive: Helle-Laktaske, Villy Wonderboy eller Johanne Einhetzliste Fisse :nono: :nono: :nono:

Men: Pia Racist Kjærsgaard eller Morten Nazist Messerschmidt, det er :clap: :clap: :clap:

_________________
Satan og helvede!


Top
   
 
Indlæg: søn mar 04, 2012 22:10 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Kom så Naiera..du er jo online, og aftrækker-fingeren som moderator plejer at være hurtig når spætten skal hakke... hvor er de rappe replikker :roll:


Top
   
 
Indlæg: søn mar 04, 2012 22:10 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
*DOBBELTPOST*


Top
   
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 214 indlæg ]  Gå til side Foregående 111 12 13 14 15 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team