DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tirs mar 19, 2024 11:10

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 214 indlæg ]  Gå til side 1 2 3 4 515 Næste
Forfatter besked
Indlæg: fre aug 19, 2011 23:30 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 26, 2003 18:41
Indlæg: 1858
Geografisk sted: Aalborg
Kære DAHF'ere,

I har savnet nogle udmeldinger fra os, som vi har været noget tid om at komme med. Dette skyldes primært, at vi har været i ferie-mode, og som udgangspunkt tilstræber vi at have alle tropper til stede, før der træffes større beslutninger.

Sommerkulleren har i den grad været inde over DAHF, hvor der er blevet smækket med døre, og diskuteret lidt heftigt i blandt andet de politiske tråde. Vi vælger at kategorisere det som sommerkuller, for sjældent har man set DAHF eskalere i sådan en tornado af sure miner. Dette udløst af, at King Hans (med moderatorhatten på) valgte at udtale sig uheldigt i efterdønningerne på en kæmpe tragedie i Norge, hvilket efterfølgende skabte stor harme hos mange, og fik en bruger eller to til at fare ud af døren i vrede, da det blev for meget.

Da mange andre, og et i øvrigt enigt moderatorhold, var enige om, at det var over stregen, bad vi KH undskylde sine kommentarer. Det nægtede han, og i stedet blev han sur og vred over, at nogen mente, han havde overtrådt almindelig pli. Dette gjorde, at vi måtte ekskludere Hans som moderator, da vi om nogen naturligvis skal vise dydens smalle sti (den skulle så gerne være bred og tydelig, men lad det nu ligge), og dette var ikke sket her. KH har senere valgt at sige, at han ikke vil være bruger på siden længere. Det er naturligvis ærgerligt, for han har været bruger på siden i mange år, og har glædet mange med sine videoanmeldelser, men vi kan ikke tvinge folk til at blive, og har man ikke lyst til at blive, så er det frit for en at gå.

Dette bringer os videre til næste punkt på dagsordenen, som er "smække-med-døren-tendensen". Det er sket nogle gange nu, at folk opretter en tråd, truer med at smutte, og så kommer tilbage igen. Her er vi nødt til at sige, at det simpelthen er uudholdeligt at læse disse drama queen-tråde, hvor der klages over, at folk har en anden holdning end en selv, og at man nu smutter og aldrig kommer tilbage. Alligevel sker det ofte at folk kommer tilbage et par uger efter, og så klinger det hele ret hult. Kort og godt, så gider vi simpelthen ikke flere af disse tråde. Hvis du er sur over nogen eller noget, så tag en debat med vedkommende, eller rapportér evt. situationen til CFN, DeathPosture, Pjalte, Holmsgaard eller Naiera. Så skal vi nok kigge på problemet og tage stilling til det.

Skulle I blive trætte af DAHF, så gå i stilhed og uden store armbevægelser. Alt andet tjener intet formål - ærligt talt. Det står igen alle frit for at smutte, men at skrive lange, maleriske indlæg om det virker mest af alt opmærksomhedshungrende og malplaceret, og det klinger som sagt hult, når man er tilbage igen et par uger efter. Stop det venligst, tak. Når det så er sagt, vil vi også gerne understrege, at vi er glade for at have folk-der-tidligere-har-smækket-med-døre tilbage på DAHF. I er en flok passionerede mennesker, og når I skriver (om andet end politik) er det sjældent uinteressant. Bliv endelig ved med det.


Hvad skal vi som moderatorer så gøre fremover?

Vi skal forsøge at være mere aktive fremover, men med det vejr, som vi har i den kommende tid, tror vi heller ikke, at det bliver et problem.
Vi skal have kigget på "Køb og salg", og have lavet nogle regler. Vi skal være bedre til at reagere, når vi får besked på, at der er en eller anden tvist - det er sikkert og vist. Vi vil være aktive i den udstrækning, som dette frivillige hverv tillader os at være. Men det kræver også, at I som DAHF-brugere accepterer, at vi engang i mellem bliver nødt til at skride ind og træffe kontroversielle beslutninger. Det vil vi gerne have, at I accepterer fremadrettet.

Vi skal skræmme spammere og trolls væk. Problemet er på begge fronter ikke så stort som tidligere, men vi vil eksempelvis gerne lige spørges først, inden I poster reklame for jeres vare/service/hjemmeside/etc.

Vi vil gerne være med til at udvikle siden, så den passer i forhold til den udvikling, der sker i den store verden. Forslag om modernisering eller ændringer af DAHF tager vi altid imod med kyshånd. Har I flere idéer, så brug endelig feedback-forummet. Så tager vi i moderator-/admin-gruppen lige en snak internt og finder ud af tingene hurtigst muligt.


Hvad skal I andre gøre?

I skal først og fremmest tænke på, at selvom I sidder bag jeres computerskærm, så er det andre mennesker, I skriver med. Det er muligt, at I ikke ser film sammen i biografen, drikker øl i weekenden eller rejser sammen til Comic-Con i USA, men rigtig mange er kommet her på siden i rigtig mange år, og har lært et eller andet om film, musik, bøger eller hi-fi af hinanden. Kodeordet er respekt, og DAHF er på mange måder et af de allerhyggeligste væresteder på internettet, og det vil vi gå langt for at beskytte og udvikle, og det har vi altså brug for brugernes indsats til også. Det har især været de politiske tråde der har været grobund for de mest ondskabsfulde diskussioner, og det VIL IKKE BLIVE TOLERERET fremover. Faktisk har vi kraftigt overvejet helt at forbyde politiske diskussioner, men vælger at lave dette opråb i stedet for, da vi egentlig tror, at I allesammen godt ved hvor problemerne stammer fra. Derfor vil vi endnu engang bede jer om at stramme op når I skriver politiske indlæg (og acceptere moderation). Husk på, at dette er et hjemmebioforum, så hvis I hovedsageligt har brug for at skrive ophedede, politiske indlæg, findes der talrige dedikerede politikfora. Venligt tænk over det, således at vi kan få et fredeligt og fordrageligt DAHF til glæde for alle.

Lad os gå tilbage til hjemmebio og film som udgangspunktet for DAHF. Lad os hjælpe hinanden med at få mest ud af vores interesser ved at holde en god og respektfuld tone over for hinanden i fremtiden, så vi undgår dumme situationer, som vi har set på det seneste. Respektér, at andre måske synes, at The Mummy 3 er en god film, mens du synes, at europæiske horrorfilm fra 70'erne er de bedste. Vær klar på at få udfordret din filmverdensopfattelse, og vær klar til at udfordre andre på deres. Sæt spørgsmålstegn ved, om Mac er det bedste i verden, eller om man bare skal bruge Windows, men gør det på en ordentlig måde. Dette vil vi gerne indskærpe. Ellers vil vi fremover træde ind de steder, hvor det ikke sker.

Husk at bruge rapportérknappen, hvis du falder over noget, som du undres over, eller finder mindre end sagligt. Det er ikke sikkert, at vi rykker ud hver gang der bliver trykket på knappen, men jo mere den bruges, jo mere vil vi have mulighed for at få gjort. Det er ikke sikkert, at du opdager det, eller får besked fra moderatorteamet, når vi fører en beslutning ud i livet, og den er som udgangspunkt ikke til diskussion.

Kort sagt, så tænk jer om - gerne to gange - inden I poster noget.
Vi håber, at vi med denne udmelding har fået sagt et par ord om, hvordan vi ser tingene, og hvad der skal ske fremover.

Med venlig hilsen,
CFN, Naiera, Holmsgaard, Pjalte og DeathPosture samt vores allesammens Georg Gearløs, Sieker.


Top
   
 
Indlæg: lør aug 20, 2011 11:22 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 08, 2002 2:01
Indlæg: 503
Geografisk sted: Crystal Lake
Jeg synes at denne udmelding fra jer moderatorer ligger i rigtig god overensstemmelse med min holdning til opførsel på et forum, så i har min fulde opbakning ... lad os nu for fa'en bruge tiden her på vores PASSION ... film :thumb: :thumb:

Er der nogle, som ikke bruger som om The Mummy 3 :roll:

Go' sensommer og efterår til alle DAHF-brugere :thumb:

_________________
Peter


Top
   
 
Indlæg: lør aug 20, 2011 12:03 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Super godt indlæg fra Moderator-teamet... :thumb:

Alt der måtte vedrøre undertegende er ihvertfald taget til efterretning - læst og forstået

:beerchug: og skål for Dahf


Top
   
 
Indlæg: lør aug 20, 2011 15:36 
Offline

Tilmeldt: fre jan 21, 2005 12:46
Indlæg: 1023
Hvor er det smukt sagt.

Især dette:

CFN skrev:
Det er sket nogle gange nu, at folk opretter en tråd, truer med at smutte, og så kommer tilbage igen. Her er vi nødt til at sige, at det simpelthen er uudholdeligt at læse disse drama queen-tråde, hvor der klages over, at folk har en anden holdning end en selv, og at man nu smutter og aldrig kommer tilbage. Alligevel sker det ofte at folk kommer tilbage et par uger efter, og så klinger det hele ret hult. Kort og godt, så gider vi simpelthen ikke flere af disse tråde.


Om de tråde er uudholdelige at læse må være op til den enkelte. Jeg har det ikke svært med at læse dem. Det bliver først "underligt" når folk alligevel bliver hængende, efter at have meldt sig ud af DAHF i stærke vendinger.


Top
   
 
Indlæg: lør aug 20, 2011 16:03 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man mar 01, 2004 16:21
Indlæg: 17869
Geografisk sted: København SV
Henriksen skrev:
Super godt indlæg fra Moderator-teamet... :thumb:

+ 1
Især jeres udmelding ang. Markedspladsen lyder godt. Der er mange som har efterlyst lidt handling.
Men jeres opfordring til at utilfredse brugere bare kan liste af, er jeg ikke den store tilhænger af. Hvis en værdsat bruger, af den ene eller anden grund, ikke har lyst til at komme på dahf, ville jeg da gerne vide hvad der er gået galt.
- Og så mener jeg at al ferie for moderatorteamet skal inddrages!
:mrgreen:

_________________
For meget er aldrig nok!

Rating på DAHF: Billede
Se mine 813 Blu-ray film. :)


Top
   
 
Indlæg: lør aug 20, 2011 16:40 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Har du da brug for, at man smækker med døren og skal gøre stort dramatik ud af, at man smutter? Folk har da ingen forpligtelse til at blive her (men vi ser da helst, at alle bliver), så hvis man mister interessen eller andre ting kommer ind i billedet, så kan man jo fint forsvinde uden, at vi nødvendigvis allesammen skal inddrages i det.

Jonas Gaarde, staermose, Flairrocks, Nalle og mange andre er jo folk, der har forladt DAHF stille og roligt uden dramatik, og det har jeg mere respekt omkring end en tråd, hvor der peges fingre og 'nu smutter jeg fordi jeg er sur' - og det har vi alle i moderatorholdet været enige om.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
 
Indlæg: lør aug 20, 2011 16:44 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 07, 2001 1:01
Indlæg: 4795
Geografisk sted: Kashyyyk
Silver Surfer skrev:
Henriksen skrev:
Super godt indlæg fra Moderator-teamet... :thumb:

+ 1
Især jeres udmelding ang. Markedspladsen lyder godt. Der er mange som har efterlyst lidt handling.
Men jeres opfordring til at utilfredse brugere bare kan liste af, er jeg ikke den store tilhænger af. Hvis en værdsat bruger, af den ene eller anden grund, ikke har lyst til at komme på dahf, ville jeg da gerne vide hvad der er gået galt.
- Og så mener jeg at al ferie for moderatorteamet skal inddrages!
:mrgreen:

Har lidt svært ved at se, at det kan tolkes som en opfordring, Silver...

Jeg er faktisk ganske enig i hele holdningen/tilgangen til fremtidige problemer som måtte komme, a'la dem vi allerede har oplevet...

Når det er sagt, så synes jeg godt nok, at det er overflødigt at skrive med rød - ikke at det får mig til at overveje at smække med døren. Men synes det virker forstyrrende. :)

_________________
Alle DVD-udgivelser burde have dts og OAR.


Top
   
 
Indlæg: lør aug 20, 2011 16:52 
Offline

Tilmeldt: fre apr 11, 2003 1:01
Indlæg: 7756
Geografisk sted: No longer here
Holmsgaard skrev:
Har du da brug for, at man smækker med døren og skal gøre stort dramatik ud af, at man smutter?

Nu er den type tråde oftest frembragt af, at der ikke er blevet taget hånd om de problemer, der udløser den en smækken-med-døren adfærd. Hvis vi nu havde haft en lidt hurtigere justits og selvjustits blandt moderatorer, så havde vi undgået den seneste stak af disse tråde. Det er oftest fordi trådene løber løbsk og at der skal en rundbordsdiskussion i udvalg blandt moderatorer før der kommer en reaktion fra "toppen". Situationen med Hans var læst af flere moderatorer, men det blev først taget alvorligt, da Steiner skred til trods for at flere reagerede i tråden. Derfor undrer det mig, at man i udmeldingen bruger så meget krudt på at understrege dette, da det langt hen ad vejen er moderatorholdets egen største akilleshæl.


Top
   
 
Indlæg: lør aug 20, 2011 17:27 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 02, 2004 13:45
Indlæg: 4163
Geografisk sted: Et sted derude
I den aktuelle sag, skrev den moderator, der sad på pinden, at han ikke havde læst i den pågældende tråd endnu, selvom han var online.
Jeg mener at man lægger unødigt pres på moderatorer, hvis man venter at de læser alt, imens de er på.
Var rapportfunktionen overhovedet i brug?
Jeg husker det, som om den ikke var.
Så den røde skrift virker noget overdrevet, i mine øjne, når der var tale om tilfældige uheldige omstændigheder.


Top
   
 
Indlæg: lør aug 20, 2011 17:55 
Offline

Tilmeldt: fre apr 11, 2003 1:01
Indlæg: 7756
Geografisk sted: No longer here
Spencer skrev:
Jeg mener at man lægger unødigt pres på moderatorer, hvis man venter at de læser alt, imen

Der gik 28 timer imellem King Hans indlæg og Steiners udmelding. Jeg presser ingen moderatorer til noget som helst. Jeg forstår bare ikke, at man lægger vægt på smækken-med-døren indlæg, når det er en del af en større problematik, der falder tilbage på moderation af trådene. Den manglende moderation er en stor del af årsagen til, at tråde som den beskrevne ender i at drama opstår og folk smækker med døren. Det er et fælles ansvar at løse den type problemer og det er for letkøbt at bede medlemmer om at ikke smække med døren når de går.


Top
   
 
Indlæg: lør aug 20, 2011 18:08 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 02, 2004 13:45
Indlæg: 4163
Geografisk sted: Et sted derude
michmach skrev:
Spencer skrev:
Jeg mener at man lægger unødigt pres på moderatorer, hvis man venter at de læser alt, imen

Der gik 28 timer imellem King Hans indlæg og Steiners udmelding. Jeg presser ingen moderatorer til noget som helst. Jeg forstår bare ikke, at man lægger vægt på smækken-med-døren indlæg, når det er en del af en større problematik, der falder tilbage på moderation af trådene. Den manglende moderation er en stor del af årsagen til, at tråde som den beskrevne ender i at drama opstår og folk smækker med døren. Det er et fælles ansvar at løse den type problemer og det er for letkøbt at bede medlemmer om at ikke smække med døren når de går.

28 timer kan virke som meget, men er det i ferieperioden, og er der nul brug af rapportfunktionen, så kan en moderator nok ikke forventes at skulle vurdere, om nogen føler sig stødt, hvis han personligt ikke selv er stødt over et indlæg.
Man må forvente en nedgang i service i ferieperioden.
Hvis man ikke engang vil bruge rapportfunktionen når bemandingen er lav - hvornår så?
Den røde skrift får det til at virke som om der sidder en masse skyldige, som burde vide bedre.
Den, der venter at andre nok har brugt rapportfunktionen, burde vide bedre.
Man må selv bruge knappen, eller acceptere at ingen gør.
Måske ligger der en misforståelse i, at nogen ikke kendte til knappen?
Den skulle så gerne være redt ud nu.


Top
   
 
Indlæg: lør aug 20, 2011 18:43 
Offline

Tilmeldt: fre apr 11, 2003 1:01
Indlæg: 7756
Geografisk sted: No longer here
Spencer skrev:
28 timer kan virke som meget, men er det i ferieperioden, og er der nul brug af rapportfunktionen, så kan en moderator nok ikke forventes at skulle vurdere, om nogen føler sig stødt, hvis han personligt ikke selv er stødt over et indlæg.

Hvis en moderator har læst tråden (hvilket jeg VED at flere moderatorer havde), så kunne det have været undgået. Det var min pointe og det har INTET med rapporterknappen at gøre. Problematikken ændres ikke, hvis det kræver en rundbordsdiskussion mellem moderatorer - og så kan smækken-med-døre tråde ikke undgås. Så tror jeg ikke, at jeg gider gentage mig selv mere i dag, Spencer. ;)


Top
   
 
Indlæg: søn aug 21, 2011 7:10 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10638
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Vand under broen. Lad os nu kigge fremad, og sørge for at vi ikke kommer i en lignende situation igen.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
 
Indlæg: søn aug 21, 2011 12:31 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
DeathPosture skrev:
Vand under broen. Lad os nu kigge fremad, og sørge for at vi ikke kommer i en lignende situation igen.

Fuldstændig enig. Der sker alt for meget spændende i dahf sfæren til at blive ved med at skændes. :D

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
 
Indlæg: tirs aug 23, 2011 12:34 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
I har min fulde opbakning.

Lidt konstruktiv kritik:

Der bliver her brugt uforholdsmæssig meget krudt på gøre op med "smække-med-døren-tendensen" og i generalliserende termer tillægge de brugere, der benytter denne metode nogle usympatiske karaktertræk. Det kunne godt have været formuleret mere elegant, hvis man ellers mener det man skriver mht. at få "udmeldte" brugere tilbage i folden.

Jeg mener, moderatorteamet skal tage the high road, når der udstikkes retningslinier og så overlade de nedsættende og smålige bemærkninger til brugerne i debatterne. Som det også pointeres, er de fleste brugere meget passionerede mennesker, men man kan vel ikke forvente, at denne passion kun kommer til udtryk i filmdiskussionerne og ikke i andre sammenhænge. Vil gerne bruge eksemplet med Steiners afskedssalut her. Et meget følelsesladet indlæg af en personligt berørt bruger, der også ligger fint i tråd med brugerens entusiasme i filmsammenhænge. Man kan mene, hvad man vil om sådanne indlæg...det er op til den enkelte, men ligefrem at forbyde det er jeg lodret uenig i. Personligt er jeg ikke tilhænger af et sterilt forum og folk skal have lov at "ventilere" indenfor retningslinierne.

Der skal være højt til loftet og moderatorteamet skal blot (et lækkert ord i denne sammenhæng, for det er selvfølgelig alt andet end... ;) ) med en smule fingerspitzgefühl sørge for at diskussionerne ikke kører ud i rabatten. I skød jer selv en smule i foden ved at udnævne et par stykker, der var aldeles uegnede som moderatorer/redaktører/etc., men der er herfra stor opbakning til de resterende. :thumb:

michmach skrev:
Hvis en moderator har læst tråden (hvilket jeg VED at flere moderatorer havde), så kunne det have været undgået. Det var min pointe og det har INTET med rapporterknappen at gøre. Problematikken ændres ikke, hvis det kræver en rundbordsdiskussion mellem moderatorer - og så kan smækken-med-døre tråde ikke undgås. Så tror jeg ikke, at jeg gider gentage mig selv mere i dag, Spencer. ;)


@michmach. Enig i dine betragtninger, men det du skriver her er ikke helt korrekt. Nu blev ovenstående jo yderligere forplumret af, at brandstifteren selv var moderator, hvilket også kan have været medvirkende årsag til den tøvende indgriben fra resten af moderatorteamet. Anyway, moderatorerne har nok lært et og andet af den sag, så jeg ser lyst på fremtiden på den front.

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 214 indlæg ]  Gå til side 1 2 3 4 515 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team