DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er fre apr 19, 2024 9:27

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 327 indlæg ]  Gå til side Foregående 118 19 20 21 22 Næste
Forfatter besked
Indlæg: ons aug 29, 2012 22:04 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
Shiva skrev:
Pjalte skrev:
Rasbred skrev:
Pjalte skrev:
Rasbred skrev:
er i ved at rydde op i den lukkede tråd ?

så vi kan skrive ting som irriterer os i hverdagen igen :) ?

Hvorfor ikke skrive om film, Blu-ray- & DVD-udgivelser, TV-serier m.v. i stedet, som forummet nu primært er beregnet til, frem for at berette om daglige irritationsmomenter, der intet har med forummets egentlige tema at gøre? ;)


hmm bliver alt andet end film ting så også lukket ?

Nej, det har jeg ikke skrevet noget om.

Jeg undrer mig blot over hvorfor en tråd, der i mit perspektiv er fuldstændig ligegyldig på et film-forum, er så populær at brugere længes efter at skrive i den?


Beklager Pjalte, men det dur ikke det der.

Så DAHF tillader brugerne at oprette tråde, der ikke omhandler film. Man har endda separate underfora dedikeret til formålet. Det faktum til trods vil man nu opfordre/opdrage folk til at fravælge muligheden for at benytte disse fora, fordi DAHF kun skal handle om film...men man vil dog ikke fjerne dem fysisk??? Brugerne skal stadig have muligheden, men man ser helst ikke at de benytter sig af dem? Hm...Kan du slet ikke se, hvor tåbeligt det er? Det er simpelthen ren Kong Hans.

Det er helt tydeligt, at problemerne i denne og i omtalte tråd skal ties ihjel. Det er i selvfølgelig i jeres fulde ret til, men det er altså en mildest talt uheldigt ledelsesmæssig beslutning.

Ovenstående er blot min personlige tanke, som DAHF bruger (F for FILM), og er ikke skrevet med moderator-kasketten på.

Hvis du lægger mærke til, hvad jeg skriver, så stiller jeg blot en spørgsmål, over noget jeg virkelig undrer mig over ;)

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: ons aug 29, 2012 23:01 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre okt 01, 2004 12:17
Indlæg: 1361
Henriksen skrev:
Og hvor er det regelsæt der giver moderatorer længere snor en andre mht brud på reglerne ?

For Gud ved hvilken gang lader det til at selvsamme moderator får lov til at omgåes reglerne efter behag.

Man lader igen igen sagen dø ud, og slipper derfor atter for at vise lidt rationel handling, fremfor at diktere hvilke tråde der er go og hvilke der er no go.

Konfliktskyhed klæder ikke moderatorerne, når de selv er gode til med deres nul-tolerance stil at slå ned på alt der ikke behager dem. Medmindre det lige er det sorte moderator får...så sker der ikke en skid.

Det er altså stadigvæk ikke godt nok mine herrer!


For f***** Henriksen, bliver du aldrig træt af at køre i den samme rille??? Du må da virkelig have et horn i siden på Naira, siden du stikker til ham hele tiden, og hatten af for han ikke bliver irriteret og svarer igen.
Det er trættende at høre på den samme smøre fra dig hele tiden.

_________________
R.I.P. Mitsuharu Misawa. A Hero To All Puro Fans. You Will Be Missed.
June 18, 1962 - June 13, 2009. Mi-sa-wa, Mi-sa-wa, Mi-sa-wa.


Top
   
Indlæg: tors aug 30, 2012 7:50 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Puroresufan skrev:
Henriksen skrev:
Og hvor er det regelsæt der giver moderatorer længere snor en andre mht brud på reglerne ?

For Gud ved hvilken gang lader det til at selvsamme moderator får lov til at omgåes reglerne efter behag.

Man lader igen igen sagen dø ud, og slipper derfor atter for at vise lidt rationel handling, fremfor at diktere hvilke tråde der er go og hvilke der er no go.

Konfliktskyhed klæder ikke moderatorerne, når de selv er gode til med deres nul-tolerance stil at slå ned på alt der ikke behager dem. Medmindre det lige er det sorte moderator får...så sker der ikke en skid.

Det er altså stadigvæk ikke godt nok mine herrer!




For f***** Henriksen, bliver du aldrig træt af at køre i den samme rille??? Du må da virkelig have et horn i siden på Naira, siden du stikker til ham hele tiden, og hatten af for han ikke bliver irriteret og svarer igen.
Det er trættende at høre på den samme smøre fra dig hele tiden.


Ja det er trættende ikke.... Men du kan åbenbart heller ikke se problemet, og selvom jeg åbenbart er ene om at råbe op, så bliver jeg ved til de konfliktsky moderatorer får fingeren ud.

Men det ender jo nok som det plejer - jeg får besked på at holde kæft, og så er det bare at vente til næste gang.

Havde du fulgt lidt med, ville du vel vide hvor tit Naiera som moderator er gået over stregen uden at det åbenbart har den mindste konsekvens. Konsekvens har derimod det mindste fejltrin fra os andre. Tråde lukkes og jeg har personligt fået en advarsel for langt mindre end hvad moderator Naiera har præsteret. Man får sågar svar i PB fra moderatorstaben når det omhandler een selv.

Bevares, hvis du synes det er helt i orden, at regler herinde ikke gælder for alle, jamen så er det jo sådan det er. Jeg synes det er noget rod.


Top
   
Indlæg: tors aug 30, 2012 8:00 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn apr 06, 2003 1:01
Indlæg: 8218
Geografisk sted: @Last Exit To Nowhere
Moderatorerne gør ikke noget / skriver ikke noget fordi jeg har sagt de skal lade være.
Dette er noget Ulrik skal tage sig af - så vi venter på at han har tid til at komme ind og kigge på dette.

I kan synes om dette hvad i har lyst. Men dette cirkus skal stoppe, og det er der kun en der kan gøre. Så lige meget hvor meget brok og hvor mange nedladende gloser, der bliver smidt efter vores mods - så sker der ikke mere før Ulrik er tilbage på pinden.


Top
   
Indlæg: tors aug 30, 2012 8:09 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man mar 01, 2004 16:21
Indlæg: 17869
Geografisk sted: København SV
Sieker skrev:
- så sker der ikke mere før Ulrik er tilbage på pinden.

Og det kan have lange udsigter. Han var sidst logge på 5 marts.
Ikke lige udtryk for den største interesse for dahf eller hur? :?

_________________
For meget er aldrig nok!

Rating på DAHF: Billede
Se mine 813 Blu-ray film. :)


Top
   
Indlæg: tors aug 30, 2012 8:14 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn apr 06, 2003 1:01
Indlæg: 8218
Geografisk sted: @Last Exit To Nowhere
Silver Surfer skrev:
Sieker skrev:
- så sker der ikke mere før Ulrik er tilbage på pinden.

Og det kan have lange udsigter. Han var sidst logge på 5 marts.
Ikke lige udtryk for den største interesse for dahf eller hur? :?

Jeg har taget kontakt til ham privat, med et forslag til hvad vi kan gøre.
Venter på et svar.


Top
   
Indlæg: tors aug 30, 2012 8:46 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Shut her down? :lol:


Top
   
Indlæg: tors aug 30, 2012 8:52 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 02, 2004 13:45
Indlæg: 4163
Geografisk sted: Et sted derude
Fritte skrev:
Shut her down? :lol:

HVis du mener, at der er øjne, der ikke tåler at se på dahf, så kan jeg anbefale, at du ser uncut-udgaven af Ichi the Killer.

http://www.imdb.com/title/tt0296042/

Så bliver dine øjne måske lige kalibreret lidt. :lol:


Top
   
Indlæg: tors aug 30, 2012 9:19 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Den har jeg haft i samlingen. Endda i en limited edition dansk digipack ;)


Top
   
Indlæg: tors aug 30, 2012 9:19 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 15, 2004 21:33
Indlæg: 1513
Geografisk sted: 9400
Sieker skrev:
I kan synes om dette hvad i har lyst. Men dette cirkus skal stoppe, og det er der kun en der kan gøre. Så lige meget hvor meget brok og hvor mange nedladende gloser, der bliver smidt efter vores mods - så sker der ikke mere før Ulrik er tilbage på pinden.


Spørgsmålet er bare: Er der et cirkus?

Jeg er helt med på, at personangreb, voldsomme provokationer, trusler og lignende skal have en konsekvens for dem, der udfører dette. Denne konsekvens kan være advarsler eller udelukkelse. Det er også IMHO helt i orden, at moderatorerne modererer ud fra de regler, der nu er udstukket.

Men .. kommunikation er sjældent en dårlig ting. Når der opstår utilfredshed med ting herinde er det måske en ide at smide 'problemet' ud i plenum - fx her i feedback-forummet. Og det er også en god ting, at moderatorerne er aktive i disse tråde, hvis de opstår, så de utilfredse kan få forklaret, hvorfor visse valg bliver truffet. Samt at der er lydhørhed, hvis det viser sig, at der er 'stemning' for ændringer. Men på den anden side ... en sådan åben debat kan også bekræfte jer i, at de nuværende regler er fine.

Ihvertfald tror jeg ikke på, at det er befordrende for 'den gode stemning', at kritik bliver kaldt for brok, og mødt med tavshed.

Jeg vil igen påpege, at jeg sjældent/aldrig deltager i de ophedede diskussioner, men kun vil det bedste for DAHF. Jeg er dog helt klar over, at der er to sider af alle sager, og at der sjældent findes 'universelle løsninger'. :)

_________________
Handelsrating: THX --- Samlingen! --- Do not be too easily annoyed, and do not excessively annoy others!!


Top
   
Indlæg: tors aug 30, 2012 9:36 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man mar 01, 2004 16:21
Indlæg: 17869
Geografisk sted: København SV
Godt skrevet Alpetop! :thumb:

_________________
For meget er aldrig nok!

Rating på DAHF: Billede
Se mine 813 Blu-ray film. :)


Top
   
Indlæg: tors aug 30, 2012 9:40 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 02, 2004 13:45
Indlæg: 4163
Geografisk sted: Et sted derude
I øjeblikket er der nogle uløste spændinger, omkring nogle dårlige handler.
Spændinger omkring aktioner, fra en enkelt moderator, som resten af teamet ikke rigtigt kan udtale sig om, enkeltvis.

De to punkter bør fylde en forholdsvis lille del, men kan bremse en del af de mest aktive skribenter, hvis det hænger, som en tåge.

Nogen ønsker måske, at dahf skal ligne andre filmsites, som kun er beskrivelser og anmeldeser af film, samt debatter om samme.
Hvis dahf ender dér, hvor der ikke er plads til en tråd om bacon, Hollywoods bedste bryster (mangler nye indlæg tak!), vejret, hvor man køber en billig hjørnesofa etc. etc. så mister dahf det, der skiller sitet fra andre fora.

I øjeblikket handler dahf om alverdens ting.

Hvis det kun må handle om film, så skal det ikke være tilladt at sælge ikke filmrelaterede genstande.
Computerspil, iPhones, fodbold, bøger osv. bliver også fjernet.
Jeg mener ikke at disse andre punkter giver mindre aktivitet på filmsiden.

Hvis en dahf'er er inde og lede efter en billig Playstation i salgsforummet, så er det jo muligt, at han også lige vil læse en filmanmeldelse eller to, ved samme lejlighed.


Top
   
Indlæg: tors aug 30, 2012 11:02 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
Fritte skrev:
Shut her down? :lol:


A la viewtopic.php?f=4&t=24779 ? :?

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Indlæg: tors aug 30, 2012 11:19 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 02, 2004 13:45
Indlæg: 4163
Geografisk sted: Et sted derude
Blev der nogensinde en afklaring på, om rikkepigen var gået i flyverskjul, eller fraværende af andre årsager?

Når jeg lige browser igennem de handler, der nævnes, samlet set, så må der vel være færre dårlige handler her på dahf, end på dba.dk?
Jeg har selv handlet en lille smule, med køb, og har 100% succesfulde handler.

Om dahf er en 'børnehave' eller 'et cirkus', tjae...

Børn, der passes hjemme, larmer vel lige så meget.
Dyrene i det fri opfører sig vel heller ikke altid efter alle spilleregler, for god opførsel.


Top
   
Indlæg: tors aug 30, 2012 14:15 
Offline

Tilmeldt: fre jan 21, 2005 12:46
Indlæg: 1023
Silver Surfer skrev:
Sieker skrev:
- så sker der ikke mere før Ulrik er tilbage på pinden.

Og det kan have lange udsigter. Han var sidst logge på 5 marts.
Ikke lige udtryk for den største interesse for dahf eller hur? :?


At Ulrik ikke har været logget på, er vel ikke nødvendigvis ensbetydende med at han ikke har været inde og kigge?!


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 327 indlæg ]  Gå til side Foregående 118 19 20 21 22 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team