DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er lør maj 18, 2024 2:45

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 71 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 5 Næste
Forfatter besked
Indlæg: lør aug 06, 2011 12:11 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Mills skrev:
Jeg synes godt nok det ærgerligt at se folk forlade DAHF og jeg håber at vi ser alle folkene igen på et tidspunkt.

Nå det så er sagt så har jeg svært ved at se hvad en udmeldelse løser af problemer.


Præcis, og den følelse sidder (og har siddet) sikkert alle med, der har lavet det nummer her. Jeg gør lige nu. Men man skal jo reagere på en eller anden måde, og så er det altid godt at smække lidt med døren. Selv synes jeg min grund er ganske god til holde igen med indlæg, og er ret sikker på flere vil give mig ret hvis de får baggrunden - men, som een herinde også skrev, det hjælper dybest et ikke en hat på et internetforum at blive væk pga. nogle enkelte idioter - heller ikke her (selvom et uskyldigt indlæg om hvilken film man har købt på blu-ray kan føre til at man bliver indrapporteret til moderatorholdet, men det siger i dette tilfælde mere om afsenderen).

Man kan tage en pause - se det hele lidt på afstand, men hvorfor ødelægge det for sig selv, hvis man nu godt kan lide at dele sin interesse for film med andre ? Det gælder mig selv, det gælder King Hans og det gælder Steiner. Vi må lade politik være politik, se gennem fingre med at man kan blive pisset af i nogle tråde, sågar i filmtråde når smag og behag skal forsøges gradbøjes, og ellers bare vælge sine kampe med omhu, og være sikker på at man kan stå inde for det man roder sig ud i.

Dahf vil være fattigt uden Steiners fabelagtige skriverier og Kongens video-anmeldelser. Selv er jeg da også ydmygt taknemlig for, at folk kan bruge det jeg selv skriver om f.eks Tyske film til noget, og det inspirerer da til at blive ved.

Når det er sagt, så er der en del herinde der skal rettes op på, og jeg ser frem til at moderatorerne (i samarbejde med os andre) får rettet op på lidt af forliset, så vi om ikke undgår, så minimerer den slags situationer vi er i nu, i fremtiden.

Folk der "går" selv, kommer nok også nemmere tilbage end nogle der bliver smidt ud, efter at have sundet sig lidt. Og er der nogen der skal smide mig ud, så er det moderatorerne eller UHK, og ikke som følge af meninger fra selvbestaltede cyberspace-ordenshåndhævere.


Top
   
Indlæg: lør aug 06, 2011 12:36 
Offline

Tilmeldt: fre apr 11, 2003 1:01
Indlæg: 7756
Geografisk sted: No longer here
Henriksen skrev:
selvom et uskyldigt indlæg om hvilken film man har købt på blu-ray kan føre til at man bliver indrapporteret til moderatorholdet, men det siger i dette tilfælde mere om afsenderen

Du bliver indberettet til en moderator fordi du ikke kan tåle at blive sagt i mod uden at gå efter manden. Du er den eneste her på dahf, der kan blive ophidset over, at man ikke kan lide de film, som du elsker. Jeg har kun hån og grin til overs for dit indlæg, for du er selv så langt fra at være ansvarlig for egen tone, som nogen anden på dahf overhovedet kan være. Hvis du nu greb i egen barm og lod andres meninger om dine favoritfilm gå usagt hen, så kunne jeg tage dig alvorligt. Det har du endnu ikke formået, så indtil da virker dit seneste indlæg tomt og ligegyldigt, for vi ved jo det kun er et spørgsmål om tid, før Henriksen ruller tudefjæset og selvmedlidenheden ud i fuld flor endnu engang. Hvor mange indlæg flere skal vi læse, hvor du føler dig forfulgt, ramt og er sur over, at du ikke må sige din mening. Hvis du nu gjorde plads til, at andre måtte mene deres, så ville du blive taget alvorligt. Indtil da er du bare en lille flæbende tøs, som prøver at agere som mand på et forum, hvor du har ødelagt flere debatter end du har skabt.

Lad nu være med at udstille dig selv mere, Henriksen. Jeg tvivler på, at særlig mange herinde tager dig alvorligt, så det undrer mig at din selvhøjtidelighed er så gennemtrængende. Du kan kalde hvem som helst for en idiot, men idioten er som regel den, der ikke kan tåle, ej heller argumentere mod, andres meninger. I den seneste tråd, som du vræler over, kunne du have argumenteret for hvorfor du kunne lide filmen - men valgte i stedet, at gøre de andre debattører til action-elskere, der ikke forstod din film. Hvem er det, der fordummer en tråd som den, i denne situation? Kig nu indad - ligesom alle andre må gøre, hvis dahf skal bestå.


Top
   
Indlæg: lør aug 06, 2011 12:50 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
michmach skrev:
Henriksen skrev:
selvom et uskyldigt indlæg om hvilken film man har købt på blu-ray kan føre til at man bliver indrapporteret til moderatorholdet, men det siger i dette tilfælde mere om afsenderen

Du bliver indberettet til en moderator fordi du ikke kan tåle at blive sagt i mod uden at gå efter manden. Du er den eneste her på dahf, der kan blive ophidset over, at man ikke kan lide de film, som du elsker. Jeg har kun hån og grin til overs for dit indlæg, for du er selv så langt fra at være ansvarlig for egen tone, som nogen anden på dahf overhovedet kan være. Hvis du nu greb i egen barm og lod andres meninger om dine favoritfilm gå usagt hen, så kunne jeg tage dig alvorligt. Det har du endnu ikke formået, så indtil da virker dit seneste indlæg tomt og ligegyldigt, for vi ved jo det kun er et spørgsmål om tid, før Henriksen ruller tudefjæset og selvmedlidenheden ud i fuld flor endnu engang. Hvor mange indlæg flere skal vi læse, hvor du føler dig forfulgt, ramt og er sur over, at du ikke må sige din mening. Hvis du nu gjorde plads til, at andre måtte mene deres, så ville du blive taget alvorligt. Indtil da er du bare en lille flæbende tøs, som prøver at agere som mand på et forum, hvor du har ødelagt flere debatter end du har skabt.

Lad nu være med at udstille dig selv mere, Henriksen. Jeg tvivler på, at særlig mange herinde tager dig alvorligt, så det undrer mig at din selvhøjtidelighed er så gennemtrængende. Du kan kalde hvem som helst for en idiot, men idioten er som regel den, der ikke kan tåle, ej heller argumentere mod, andres meninger. I den seneste tråd, som du vræler over, kunne du have argumenteret for hvorfor du kunne lide filmen - men valgte i stedet, at gøre de andre debattører til action-elskere, der ikke forstod din film. Hvem er det, der fordummer en tråd som den, i denne situation? Kig nu indad - ligesom alle andre må gøre, hvis dahf skal bestå.


Siger han der i første omgang MÅTTE blande sig i noget så uskyldigt som et filmkøb, og derefter MÅTTE indberette til moderatorteamet da han fik svar på tiltale... (ved ikke om det er til at grine af eller græde over!) Jeg køber en film - michmach kan ikke lide den - michmach tuder og render til gårdvagten fordi han overreagerer på indlæg smidt tilbage i sylten på ham selv...

Jesus Fucking Christ.... men håber du morer dig.


Top
   
Indlæg: lør aug 06, 2011 12:52 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør nov 01, 2003 21:26
Indlæg: 1699
Geografisk sted: Nordjylland
Uden at at jeg vil fornærme nogle, så kan det virke lidt som om, at Henriksen ikke kan skrive et indlæg uden, at Michmach skal komme med en kommentar, og omvendt.

Nu når det virker som om at I har et horn i siden på hinanden var det så ikke en ide at holde lidt afstand.

_________________
Panasonic TX P50G20 - Onkyo TX-SR705 - HarboSound SAT10 - HarboSound SUB10 - 7.1 Setup - Panosonic DMP-BD75 - Sony RDR-HXD870


Top
   
Indlæg: lør aug 06, 2011 12:59 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
odgaard skrev:
Uden at at jeg vil fornærme nogle, så kan det virke lidt som om, at Henriksen ikke kan skrive et indlæg uden, at Michmach skal komme med en kommentar, og omvendt.

Nu når det virker som om at I har et horn i siden på hinanden var det så ikke en ide at holde lidt afstand.


Nu er jeg vel i min gode ret til at svare på Mills indlæg, da jeg mener han rammer plet, og da jeg samtidig er een af de "pauserende".....

At michmach så mener det er sin pligt at at modbattle samtlige af mine indlæg må stå for egen regning. Jeg skal gerne skrive det i fuld offentligthed til hele dahf:

Jeg synes satme det er for sølle at indberette et indlæg til moderatorerne, efter en debat som den sølle uskyldige een af slagsen i HD-modtaget i dag i tråden, over mit køb af en skaldet Blu Ray-film.....

Odgaard og i andre - læs tråden, se vores lille Cat-fight over The American, og spørg jer selv om det er noget der er værd at melde hinanden for.....


Top
   
Indlæg: lør aug 06, 2011 13:00 
Offline

Tilmeldt: fre apr 11, 2003 1:01
Indlæg: 7756
Geografisk sted: No longer here
Henriksen skrev:
Siger han der i første omgang MÅTTE blande sig i noget så uskyldigt som et filmkøb, og derefter MÅTTE indberette til moderatorteamet da han fik svar på tiltale... (ved ikke om det er til at grine af eller græde over!) Jeg køber en film - michmach kan ikke lide den - michmach tuder og render til gårdvagten fordi han overreagerer på indlæg smidt tilbage i sylten på ham selv...

Jesus Fucking Christ.... men håber du morer dig.

Jeg har på intet tidspunkt kritiseret din smag i den tråd. Jeg skrev hvad jeg syntes om filmen. Du kritiserer folks smag. Kan du slet ikke se forskellen, for det er nemlig problemet her?

Jeg tager ansvar for at tonen på dahf må forandre sig, så da jeg pludseligt skal angribes, for at ikke kunne lide en film (uden at kritisere din smag), så gør jeg hvad vi alle er blevet bedt om. Jeg indberetter en tråd og trækker mig fra debatten for at undgå yderligere ballade.

@Odgaard
Jeg kommenterer udelukkende på Henriksen, fordi han kalder mig en idiot. Han har alt for længe være hus-tyran her på dahf. Det har ødelagt mange gode debatter og holder gode debattører fra at turde sige ham imod. Den slags bekymrer jeg mig om, så jeg tager gerne kampen med tyrannen indtil han lærer, at opføre sig ordentligt og behandle andre med den respekt, som han selv mener, at skulle behandles med. Desværre er for mange på dahf bange for at sige ham imod, men jeg håber da at folk tager bladet fra munden snart. Jeg er i hvert fald træt af den slags mobning på dahf. Ikke engang vore moderatorer tør sige manden i mod, men vælger - ligesom du - at mene at det er gammelt nag mellem Henriksen og jeg. Det er ingenlunde tilfældet, men hvor mange gange skal manden slippe afsted med at sætte dagsordenen for filmdebatter her på dahf? Så længe jeg er medlem agter jeg, at udtale mig præcis lige så positivt eller kritisk om alle de film, som jeg overhovedet orker. Om det så er Inception, Inglorious Basterds, The American eller A Serbian Film.


Top
   
Indlæg: lør aug 06, 2011 13:03 
Offline

Tilmeldt: fre apr 11, 2003 1:01
Indlæg: 7756
Geografisk sted: No longer here
Henriksen skrev:
Odgaard og i andre - læs tråden, se vores lille Cat-fight over The American, og spørg jer selv om det er noget der er værd at melde hinanden for.....

Fisker du efter sympati på en tråd, hvor du tydeliggør dine egen mangler som debattør på et filmforum? Vi er nogle, der mener The American er kedelig. Du føler et behov for at angribe vor filmsmag til trods for, at vi overhovedet ikke udtaler os om din smag - men udelukkende om The American.

Du skal stoppe dit tyranni af filmdebatten på dahf. Ingen moderator tør sige det til dig, men så er det godt, at jeg ikke er moderator. Der skal være plads til meninger - også selv om de ikke er delte af dig.


Top
   
Indlæg: lør aug 06, 2011 13:05 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Cute, really cute.... :roll:

Men dine hænder er da rene og glorien er pudset.... godt vi alle skal se indad, mens andre er fromheden selv. Fortsættelse følger jo nok......

Og ja, det er fandme godt du IKKE er moderator - det ville være synd for Dahf.


Top
   
Indlæg: lør aug 06, 2011 13:08 
Offline

Tilmeldt: fre apr 11, 2003 1:01
Indlæg: 7756
Geografisk sted: No longer here
Henriksen skrev:
Cute, really cute.... :roll:

Men dine hænder er da rene og glorien er pudset.... godt vi alle skal se indad, mens andre er fromheden selv. Fortsættelse følger jo nok......

Jeg HAR taget ansvar for mine ord og handlinger på dahf. Jeg kritiserer INGENS filmsmag. Jeg er ikke from og har dummet mig mange gange her på dahf, men som du selv ved - har jeg været den første til at stikke folk en undskyldning. Forskellen på dig og mig er, at du ikke vil acceptere og/eller diskutere det faktum, at du nok fik dummet dig. Det havde du lejlighed til af flere omgange.


Top
   
Indlæg: lør aug 06, 2011 13:09 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
michmach skrev:
Henriksen skrev:
Cute, really cute.... :roll:

Men dine hænder er da rene og glorien er pudset.... godt vi alle skal se indad, mens andre er fromheden selv. Fortsættelse følger jo nok......

Jeg HAR taget ansvar for mine ord og handlinger på dahf. Jeg kritiserer INGENS filmsmag. Jeg er ikke from og har dummet mig mange gange her på dahf, men som du selv ved - har jeg været den første til at stikke folk en undskyldning. Forskellen på dig og mig er, at du ikke vil acceptere og/eller diskutere det faktum, at du nok fik dummet dig. Det havde du lejlighed til af flere omgange.



Du er da ellers en hel ekspert så...... hold da op..


Top
   
Indlæg: lør aug 06, 2011 13:11 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Okay, time-out guys... Jeg tror I bliver nød til at tage en pause fra hinanden og lade være med at svare på jeres indlæg i denne tråd. I har sagt hvad der var på hjertet og I kommer ikke videre. Lad den nu ligge der.


Top
   
Indlæg: lør aug 06, 2011 13:12 
Offline

Tilmeldt: fre apr 11, 2003 1:01
Indlæg: 7756
Geografisk sted: No longer here
Henriksen skrev:
Du er da ellers en hel ekspert så...... hold da op..

Så nåede du bunden. Ovenstående indlæg og din signatur taler sit eget tydelige sprog. Dahfs tudefjæs nummer et er tilbage. Det tog kun fem indlæg fra dit "oprigtige" indlæg om tonen på dahf. Det var så min sidste kommentar til dig i denne tråd.

Fritte skrev:
Okay, time-out guys... Jeg tror I bliver nød til at tage en pause fra hinanden og lade være med at svare på jeres indlæg i denne tråd. I har sagt hvad der var på hjertet og I kommer ikke videre. Lad den nu ligge der.

Done!


Top
   
Indlæg: lør aug 06, 2011 13:48 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Citat:
Det tog kun fem indlæg fra dit "oprigtige" indlæg om tonen på dahf...


Til gengæld skrev jeg også at man skulle vælge sine kampe med omhu, og stå inde for det man roder sig ud i.....

Så den er valgt, og jeg står HELT inde for det, helt i mit tidl. indlægs ånd.


Top
   
Indlæg: lør aug 06, 2011 17:57 
Offline

Tilmeldt: lør jan 27, 2007 23:47
Indlæg: 4466
Geografisk sted: Sønderjylland
Velkommen tilbage :thumb:

Så mangler vi bare King Hans og Steiner. :)


Top
   
Indlæg: lør aug 06, 2011 20:30 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn sep 27, 2009 20:50
Indlæg: 754
Geografisk sted: 2800 Kgs. Lyngby
Henriksen skrev:
Citat:
Det tog kun fem indlæg fra dit "oprigtige" indlæg om tonen på dahf...


Til gengæld skrev jeg også at man skulle vælge sine kampe med omhu, og stå inde for det man roder sig ud i.....

Så den er valgt, og jeg står HELT inde for det, helt i mit tidl. indlægs ånd.

Hvorfor skal du dog være så barnlig at lave den signatur? Du opføre dig lidt som da man var lille og skrev en besked på tavlen i pausen hvis man var sur. Barnet der ikke kunne styre din følelser.


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 71 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 5 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team