DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors apr 18, 2024 3:42

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 71 indlæg ]  Gå til side 1 2 3 4 5 Næste
Forfatter besked
Indlæg: tors jul 28, 2011 21:10 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man jun 02, 2003 1:01
Indlæg: 6974
Geografisk sted: Hjørring
En sidste besked og et farvel.

Jeg har dagsdato besluttet, at jeg ikke længere vil poste herinde. Dette sker af flere grunde.

Jeg har længe været udsat for en heksejagt, hvor jeg er blevet angrebet fra alle sider, til trods for jeg intet, ifølge de skrevne regler, forkert har gjort.

Jeg føler mig desværre ikke velkommen her mere, en skam, da jeg mener der skal være plads til alle, men den holdning har desværre gjort, at der ikke længer er plads til mig.

De politiske tråde herinde, har altid været skrevet i en noget hårdere tone, men det har kun yderst sjældent spildt over i andre tråde, og hvad der er sagt i de politiske tråde er forblevet der. Men nu, fordi et par tyndhudede folk kikkede i trådene, skal det være forbudt, dette selvom der bliver givet udtryk for at der ikke er et ønske om censur.

Dråben der fik bærret til at flyde over, var at jeg er blevet afsat som moderator. Til trods for jeg intet galt har gjort, og jeg har endda uvist stor overbærenhed med dem, der har lavet personlige angreb på mig og min person, til trods for dette er i mod de få regler der er herinde. Jeg føler dette tillidsbrud er utilgiveligt, og jeg kan ikke længere med god samvittighed, være medlem herinde.

Jeg har langt, mange timer, i forskellige projekter for at øge aktiviteten skrevet omkring 80 anmeldelser af film, lavet videoanmeldelser af over 50 film. Alt sammen, kun postet herinde, jeg har ikke lavet en anden side, hvor jeg forsøger at tjene penge på det, nej jeg har gjort det ud af kærlighed til film, såvel som til formatet. Dette slutter dog ikke, men vil være at finde andre steder.

Jeg er på nuværende tidspunkt i gang med et større projekt, som jeg ville have startede med at ”rulle ud” sidst på denne uge, nemlig en komplet gennemgang af Babylon 5 serien, og alle dens film og spin offs. Dette skal jeg nu omskrive, og optage et par nye scener til. Men det vil være at finde på min youtube kanal, hvor alle min anmeldelser, og mine nyindkøb også vil blive gennemgået.
Min youtubekanal, hjemsted for blandt andet anmeldelserne

Jeg har også omstruktureret min blog, så den fremover vil blive en politisk orienteret blog, hvor jeg poster og kommentere nyheder. Der er mulighed for at diskutere på bloggen, så hvis folk har lyst, kan vi flytte de politiske diskussioner derover.
Bloggen, nu med politik som omdrejningspunktet

Mine hverdags tanker, og mit gøren og laden kan således findes på min twitter.
min twitter!

Til sidst vil jeg sige tak, tak til dem, der ikke har deltaget i denne heksejagt, der har fundet sted. Folk ved bedst selv om de har deltaget, så jeg nævner ingen navne.

Og til dem, der deltog i denne heksejagt, vil jeg blot sige, i skulle skamme jer, og i burde opføre jer som voksne personer. En skam, at ikke alle mener, at der skal være plads til alle, uanset holdninger. Jeg vil ingen navne nævne her, men er sikker på at de impliceret godt ved hvem de er.

Jeg er ked af at skulle forlade stedet, men ser ingen anden udvej. Allerede inden, jeg har skrevet dette, har jeg fået flere henvendelser fra folk. Men det gør ligeledes ondt på mig at skulle forlade stedet, men som skrevet, føler jeg mig ikke velkommen mere.

Jeg har brugt 8 år herinde, og skrevet knap 7000 indlæg, det har i mange år været en fast del af min hverdag, at det første jeg tjekkede på nettet om morgen var dahf og min e-mail, og det sidste inden jeg forlod computeren om aften. Men således skal det ikke være fremover. Jeg finder nok noget andet at bruge min tid på.

Der er folk herinde, jeg vil savne at diskutere med, men alt godt kommer til en ende, og dette er en af dem. Vi ses på denne anden side folkens.!

_________________
:thumb:min twitter!


Top
   
Indlæg: tors jul 28, 2011 21:26 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 02, 2004 13:45
Indlæg: 4163
Geografisk sted: Et sted derude
At du skulle være afsat som moderator, grundet en kvajet udtalelse, kan jeg ikke rigtigt sætte mig ind i.
Nå - det er så én ting.

Men at kvitte dahf for det?

http://www.bt.dk/danmark/laeserstorm-mo ... yder-intet

http://www.bt.dk/politik/pinds-facebook ... kker-harme

http://gaffa.dk/nyhed/51362


Mon ikke vi kan finde flere, som har sagt noget, der kan forarge?
Håber at du får lysten tilbage.

Det, med at skulle klikke ind alle mulige andre steder, kommer jeg ikke personligt til.
Jeg har ikke konto nogen af de steder, som du nævner, og får det næppe heller.


Top
   
Indlæg: tors jul 28, 2011 21:29 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10393
Geografisk sted: Aarhus
KingHans skrev:
Til trods for jeg intet galt har gjort, og jeg har endda uvist stor overbærenhed med dem, der har lavet personlige angreb på mig og min person, til trods for dette er i mod de få regler der er herinde.


Dette er årsagen til, at du ikke længere er moderator. Du nægter at indse, at du har trådt forkert, og brugernes tillid til moderatorstaben led på det kraftigste under det.

Jeg synes det er vildt ærgerligt at du smutter. Jeg tror at langt de fleste helst så, at du blev ved med at poste her, selvom du ikke længere har status af 'redaktør'.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: tors jul 28, 2011 21:32 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Kære Hans, lad mig starte med at udtrykke min beklagelse overfor din beslutning.
Jeg vil gerne bede dig om at revurdere din afgang, for jeg mener at DAHF vil være fattigere uden dig. Selvom jeg ikke altid har været enig med dig på nogle områder, så mener jeg stadig at vi kan mødes som voksne mennesker på midten og give hånd. Du skriver der ikke er nogen udvej. Det passer ikke - du har et valg! Og personligt mener jeg at du har truffet det forkerte valg. Derfor vil jeg gerne have at du tænker dig om en ekstra gang.
Du skrev et indlæg der voldte megen vrede og afsky. Det var et indlæg der blev skrevet på det forkerte tidspunkt og, set med de flestes øjne, skrevet med en skjult politisk bagtanke. Dét sker Hans! Folk skriver stribevis af hovedrystende indlæg. Problemet er/var den måde du håndterede det på. Jeg ville gerne have at du forholdte dig til Steiners første indlæg, men det gjorde du ikke. I hvert fald ikke offentligt (sendte du PB'er?). Derfor var jeg, og mange andre, skuffet over din håndtering.
Hans, du har skrevet 7000 indlæg på DAHF. Jeg har læst mange af dem og har fulgt dybt interesseret med i dine video-anmeldelser. Det er fandme flot at du sætter timer af til det projekt.
Det gør heller ikke noget at du er blevet dumpet som moderator. Din forkerte håndtering af sagen måtte få en konsekvens. Det synes jeg du skal tage som en mand og lære af. Som du selv skrev, så havde du kun slettet et par spambot indlæg. :) Du brød ganske rigtig ikke nogen regler, men du skulle i kraft af din moderatorpost, have været bedre til din håndtering.

Jeg er utrolig ked af at Steiner har forladt DAHF. Jeg vil også blive ked af at miste Hans. To flittige brugere af vores kære forum kan vi ikke tillade at miste.


Top
   
Indlæg: tors jul 28, 2011 21:48 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn apr 06, 2003 1:01
Indlæg: 8218
Geografisk sted: @Last Exit To Nowhere
Som de andre, så er jeg ked af at du smutter.
Udfra dit indlæg herinde og det i adminforumet så lyder det til at du har fået at vide at du ikke længere er velkommen. Jeg har fået en kopi af den besked du har fået fra mod-teamet, og jeg vil bestemt ikke mene at det er det der står deri, tværtimod. Så jeg håber da bestemt at du vil overveje det igen


Top
   
Indlæg: tors jul 28, 2011 21:49 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors apr 03, 2003 1:01
Indlæg: 7202
Geografisk sted: Århus V
Naiera skrev:
KingHans skrev:
Til trods for jeg intet galt har gjort, og jeg har endda uvist stor overbærenhed med dem, der har lavet personlige angreb på mig og min person, til trods for dette er i mod de få regler der er herinde.


Dette er årsagen til, at du ikke længere er moderator. Du nægter at indse, at du har trådt forkert, og brugernes tillid til moderatorstaben led på det kraftigste under det.

Jeg synes det er vildt ærgerligt at du smutter. Jeg tror at langt de fleste helst så, at du blev ved med at poste her, selvom du ikke længere har status af 'redaktør'.


Jeg vil nu give Hans ret i, at han intet forkert har gjort, ifølge de skrevne regler for dahf.

Jeg blander mig uden om den famøse politik-tråd, fordi der er for meget fnidder, men kiggede, sikkert ligesom Steiner, derind, efter det der skete i Norge, fordi jeg tænkte at det ville afføde nogle indlæg derinde.
Jeg brød mig heller ikke meget om det jeg læste, og vil også mene, at Hans har trådt ved siden af "god skik".

Min politiske entusiasme kan ligge på et meget lille sted, og jeg har egentlig aldrig rigtig sat mig ind i hvad de forskellige partier står for, men kan dog uden direkte at vælge side, se mig mere enig med Henriksen end Kinghans, men bliver bare så hurtig "træt", når sådanne diskussioner kører.

Ja selv nu, er jeg kørt træt i det og har nærmest glemt hvad min pointe var....

Jeg er her ikke længere så meget for den filmiske del af det, men fordi jeg føler mig hjemme her på dahf. :)
Set i det lys er det ærgeligt uanset hvem af "de gamle" der takker af, og uanset hvad grunden er.
Jeg kan godt fornemme, at der ikke er "den gode gamle dahf-stemning", men noget af det er her stadig og jeg bliver hængende, og lukker øjnene for det jeg ikke gider se.
(at dårlig handelsmoral, så er noget af det der kan få mit pis i kog, er en anden sag)

Jeg tør slet ikke sætte mig i den situation, hvor jeg truer med at gå, af frygt for at I kalder mit bluff.
Og et bluff vil det være, for jeg har sgu ikke lyst til undvære dahf!

Jeg håber at vi tilbageværende kan få tingene til at "glide", og at dem der umiddelbart søger væk, vil komme på bedre tanker, og vender tilbage.

Mvh Michael

_________________
I don't apologize. I am sorry Lisa, that's the way I am. (Homer Simpson)
----------
Dahf køber/sælger rating: Billede


Senest rettet af Maggerholm tors jul 28, 2011 21:53, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: tors jul 28, 2011 21:50 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors sep 13, 2001 1:01
Indlæg: 8182
Geografisk sted: Allerhelst London
Ja jeg melder mig også i koret Hans.

Hans... Hans... Hans...
Det har været en turbulent uge her på dahf. Mange har skrevet ting, som de nok fortryder inden så længe.
Du har skrevet ting, der gjorde folk herinde sure. Jeg har skrevet ting, der nok var negative mod din person.
Mange andre har skrevet ting mod dig, som du har lukket af for. Både i denne uge og tdligere.

Dahf er et fattigere sted uden Steiner. Det er blevet et fattigere sted uden Jonas Gaarde, Staermose og det er fattigere sted uden dig og dine kommentarer og anmeldelser.

Du har her mod slutningen været alt for tavs ifht. de angreb der har været mod dig fra alle sider
(åbenbart også fra mod-holdet)
Og lige netop det, ja det har øget det negative, som jeg ser det. Well det kan der ikke laves om på nu.

En del af Moderator holdet har sine fordele og sine ulemper.
Du har et ansvar. I skal gå forrest i kampen mod alle personlige angreb.
I skal holde øje med alt..

I den politiske debat, ja der blev det først for sent opdget, at den var helt gal.
Du lavede et indlæg, som fik sindene i kog hos mange (jeg selv også, som vi skrevsammen om)
Den faldt uheldigt ud for dig, da du jo er moderator og derfor skal passe på med at melde sådanne ud.
Tråden blev lukket, da Steiner meldte ud og du fik mundkurv på ærgerligt.
Den tråd skulle IKKE være blevet lukket, før der var styr på tingene.

Vi er mange der har truet med exit, hvis ikke der kom styr på alt det her.
Det du gør her ser jeg desværre som værende lidt som "at stikke halen mellem benene". Især fordi du ikke har
forsvaret det hele noget bedre. OP med humøret - alle kommer til at opleve modgang.

Når det så er sagt, ja så må du jo have det så godt.
Meeeeen- overvej lige igen, om det at være menig medlem af dahf ikke lyder som en fino idé ?
7000 indlæg og du er en af "de gamle" herinde. Det betyder jo også noget ik' ?

Sov du på det og tag så kampen op på fredag den 29.7.2011 - og kald den dag 1 v2.0
Vel mødt !

_________________
Listen over de fine BLÅ skiver !!!
Listen over de fine CD'er!!!
Listen over de fine LP'er!!!


Top
   
Indlæg: tors jul 28, 2011 21:55 
Offline

Tilmeldt: tors jul 28, 2011 14:14
Indlæg: 6
hvad er der sket


Top
   
Indlæg: tors jul 28, 2011 22:09 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 02, 2004 13:45
Indlæg: 4163
Geografisk sted: Et sted derude
valles skrev:
hvad er der sket

Sådan lidt sammenkogt, kan man vel sige, at nogen stak sin finger i en hvepserede, i stedet for en pind, som vi plejer, her på dahf.

Heldigvis er hvepsene levende endnu.
Ellers var der noget galt.

(N.B. Man må gerne stikke Søren Pind i en hvepserede.)

Hvis man vil vide lidt mere, omkring det emne, som var oplæg til profetier omkring hvad, der må være på vej, er der lidt her:

http://www.dr.dk/P1/P1Debat/Udsendelser ... 140117.htm

Programmet kan downloades som podcast i højre spalte (MP3 f.eks.), hvis man vil høre det senere.
Det relaterer fint til trådens omdrejningspunkt, og enten af- eller bekræfter måske noget af det debatterede.
Jeg skal afholde mig fra at konkludere på programmet, men kan klart anbefale, at det lyttes til ende!
Det er noget af det bedre, som DR har sendt, igennem den sidste tid.


Top
   
Indlæg: fre jul 29, 2011 0:04 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 17, 2004 19:38
Indlæg: 1500
Geografisk sted: Slagelse
Jeg syntes at det er meget beklageligt at du forsvinder fra dahf på denne måde, at dit indlæg i den – efter min menig - dummeste tråd på dahf, pludselig gjorde dig til syndebukken No.1.

Du skrev et indlæg i den efterhånden lange og stolte tradition her på dahf, der-er-sket-en-forfærdelig-hændelse-med-uskyldige-som-offer-lad-os-straks-bruge-muligheden-for-at-fremme-vores-egen-politiske-idiosynkrasier. Som regel har det været den lokale ”Don Quixote” bakket op af sine tro følgesvenne, ”Sancho” og ”Panza”, der har leveret størstedelen af agitationen, men denne gang da du smed handsken, afledte indlægget desværre af en anden af de store bidragsyder her, valgte at forlade forummet, hvilket derefter resulteret i at du skulle revset …

Jeg kunne have ønsket at disse indlæg blev postet i andre dertil indrettede politiske forums, hvor bølgerne alligevel går højt, og vi kunne have holdt os til fællesnævneren ”film”, så vi slap for de trøsteløse diskussioner med folk der råber højt, smækker med dørerne, og andre forlader dahf af sammen grund, men sådan skal det åbenbart ikke være.

Kinghans og Steiner som begge er blandt de store bidragsydere om emnet ”film” jeg håber at I tager jeres valg op til revurdering og vil deltage her igen.

_________________
"Free Truman!"


Top
   
Indlæg: fre jul 29, 2011 13:56 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Hvis det er en dum tråd, kristian, kan man vel for f*****da lade være med at læse i den! Fint nok, jeg stemmer selv for at fjerne politik herinde fra, men når det er der, så må man også tage de knubs det giver.

Det der faktisk til stadighed pisser mig lidt af, er, at Hans kører det helt store martyr-trip, uden selv at have kommet med andre former for undskyldninger, beklagelser og lignende. Jeg begriber stadigvæk ikke hvor han ser den store person-hetz-heksejagt henne (tro mig, dét kender JEG alt til) - i mine øjne er der der lidt "jeg-har-fået-modspil-på-mine-til-tider-selvmodsigende-og-provokatoriske-holdninger-og-nu-kan-jeg-ikke-rode-mig-ud-af-det-så-nu-hyler-jeg-over-dårlig-behandling-i-stedet-for-at-svare-fra-mig" holdning over det. Sorry, men jeg har svært ved at se andre vinkler på det. Hans har jo sjældent været tilbageholdende i uddele lidt af hvert i politik-trådende, så jeg begriber ikke denne kleenex-løsning.

Film-forum-mæssigt er Kongen et stort tab - jeg følger selv de fornøjelige video-anmeldelser.

Når det er sagt, så sidder jeg tilbage og er irriteret. For du, Hans, som jeg læser det, skriver i din farvel-salut nærmest som om at du overhovedet ikke mener du bør kigge indad. Jeg læser det som om at du mellem linjerne nærmest bagateliserer dine egne skrevne ord, og næsten mener at skylden er at finde hos de af os der har reageret på dine udgydelser (vil også her hårdnakket påstå, at der her på forum findes indtil flere, der helt sikkert også mener at det er alle os rabiate andre der er de slemme, og at man med meninger langt ude på venstrefløjen IKKE kan være rabiat - at det kun er noget os til højre for midten kan "pynte" os med. Alt dette er iøvrigt endnu en grund til at det ikke vil røre mig det mindste helt at fjerne politk fra dahf, for det ender altid sådan her!).

Yderemere, som tidligere nævnt, har der overhovedet slet ikke været nogle undskyldninger eller lign fra din side, og så skriger sådan en farvel-salut altså hult til himlen.

At du også finder det langt ude at du er fyret som moderator kan man jo også kun ryste på hovedet af. Behøver det rent faktisk en forklaring, eller kan du ikke godt selv forstå det fornuftige i at fratage dig den kasket ?

Jeg håber som sagt du besinder dig - håber at vi stadig kan nyde dine film-anmeldelser, og lign vedr. film. På et punkt er du en stor del af dahf og 7000+ indlæg kan og skal ikke ignoreres. Fortsætter denne tendens med afgange i tide og utide over, at man har fået lidt svar på tiltale, eller har stukket næsen i en hvepserede man burde have holdt sig fra, ja, så er vi snart ikke mange tilbage herinde, og det ville sgu være frygteligt. Det er bla. ud fra det synspunkt, at jeg, som ellers er stor politisk debattør, hellere end gerne ser politiske debatter ud af stuen her på dahf. Enten det, eller også skal sarte sjæle holde sig langt væk og ellers blande sig udenom, såvidt man ved man ikke kan tåle mosten.


Top
   
Indlæg: fre jul 29, 2011 15:54 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Ude på sidelinjen synes jeg den her debat generelt er barnlig og useriøs. At man bare siger farvel med et indlæg, når man ikke tænker sig om når man er på internettet og ikke laver en "tænk-tast-tal" inden man trykker på Send-knappen, det giver bare ammunition til andre brugere herinde til at starte en lavine der gør det svært for moderatorerne. Religion og politik er og vil altid være en sprængfarlig bombe, men internettet gør det endnu nemmere at træde ovenpå andres fødder når samtalen ikke er fysisk overfor hinanden.
Det er blevet nævnt før, at man bare kan lade være med, at læse de tråde der indeholder disse indlæg. Så længe ordet er frit indenfor de givende regler, så vil dette altid ske; om så det er noget helt tredje, f.eks. debatten om A Serbian Film osv....

KingHans, jeg har intet i mod dig og nyder dine indlæg om film og dine anmeldelser, men der skal være plads til alle i dette forum, også selvom vi har forskellige meninger og holdninger til alt, og det gælder jo både dig og f.eks. Henriksen.

Lad os nu komme videre :beerchug:

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: fre jul 29, 2011 20:57 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Jeg har været i kontakt med Hans udenfor DAHF og han fortæller, at han i de kommende dage vil revurdere beslutningen om at forlade forummet.
Forhåbentlig træffer han den rigtige beslutning denne gang :thumb:


Top
   
Indlæg: fre aug 05, 2011 1:05 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre maj 02, 2003 1:01
Indlæg: 2767
Er der sket noget nyt?


Top
   
Indlæg: lør aug 06, 2011 9:46 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Jeg synes godt nok det ærgerligt at se folk forlade DAHF og jeg håber at vi ser alle folkene igen på et tidspunkt.

Nå det så er sagt så har jeg svært ved at se hvad en udmeldelse løser af problemer.

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 71 indlæg ]  Gå til side 1 2 3 4 5 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team