DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er fre apr 19, 2024 3:34

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 45 indlæg ]  Gå til side 1 2 3 Næste
Forfatter besked
Indlæg: ons mar 30, 2011 16:47 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man mar 01, 2004 16:21
Indlæg: 17869
Geografisk sted: København SV
Ja, det lyder som et tåbeligt spørgsmål for svaret står nederst på forummets forside. Under 'Statistikker' :)
Men spørgsmålet går også mere på, hvor mange faste brugere vi er?
(Men faste brugere mener jeg brugere der kommer regelmæssigt på dahf og jævnligt skriver indlæg)

Ser man under 'Tilmeldte brugere' er de første 100 sider, brugere med 0 til 10 indlæg. Ikke ligefrem brugere som bidrager til forummet og kigger man lidt videre ser man godt nok brugere med flere indlæg. Men mange af dem er 'gamle' brugere og forvrænger dermed indtrykket af faste brugere da de ikke længere poster indlæg.

Måske er det bare mig, men jeg synes at mange af vores brugere som tidligere var med til at holde dahf oppe med indlæg, langsomt er 'sivet væk og jeg vil vove den påstand at vi ikke er mere end små 100 faste brugere.

Er det muligt at lave et DB-udtræk over hvordan det rent faktisk ser ud med brugerne på dahf?

_________________
For meget er aldrig nok!

Rating på DAHF: Billede
Se mine 813 Blu-ray film. :)


Top
   
Indlæg: ons mar 30, 2011 16:55 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre okt 03, 2003 13:56
Indlæg: 5279
Geografisk sted: København SV
Silver Surfer skrev:
Måske er det bare mig, men jeg synes at mange af vores brugere som tidligere var med til at holde dahf oppe med indlæg, langsomt er 'sivet væk og jeg vil vove den påstand at vi ikke er mere end små 100 faste brugere.

Er det muligt at lave et DB-udtræk over hvordan det rent faktisk ser ud med brugerne på dahf?


Jeg tror du har ret, selv poster jeg jo heller ikke alverden mere, men det skyldes nok mest at jeg ikke er helt så ofte herinde som tidligere :oops:

Men du har da ret, det ville da være interessant at lave et udtræk over antal brugere med mere end 30 posts der senest har skrevet inden for den seneste uge f.eks., for på den måde at få en indikation af hvor mange aktive brugere her er tilbage...

_________________
/Tigerdyr


Top
   
Indlæg: ons mar 30, 2011 17:46 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jan 13, 2006 9:40
Indlæg: 3218
Geografisk sted: KBH
ja, jeg er selv nede på månedligt besøg, til tider lidt mere. Men der er da brugere som jeg før havde ping pong med som er forsvundet, det gør jo at det ikke bliver daglige/timelige besøg.

_________________
Mine film(Ikke opdateret)
Onkyo TX-SR706 , Sony 46W4500,Tvix6500,QNAP 219,PS3,Jamo S606 HCS3,jamo 300


Top
   
Indlæg: ons mar 30, 2011 18:19 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs maj 13, 2003 1:01
Indlæg: 6407
Geografisk sted: Amager
Jeg er inde og lure flere gange om dagen men er ikke så aktiv som tidligere.

_________________
Live every week like it's Shark Week


Top
   
Indlæg: ons mar 30, 2011 19:08 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn apr 06, 2003 1:01
Indlæg: 8218
Geografisk sted: @Last Exit To Nowhere
Jeg skal nok se hvad jeg kan trække ud af sjove ting ;)


Top
   
Indlæg: ons mar 30, 2011 19:21 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn apr 06, 2003 1:01
Indlæg: 8218
Geografisk sted: @Last Exit To Nowhere
Her er lidt hurtige tal:

413 brugere har været logget ind indenfor den sidste måned.
262 af disse brugere har skrevet et indlæg.

:beerchug:


Top
   
Indlæg: ons mar 30, 2011 19:47 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
413 brugere ud af 3500... det var skisme ikke mange. Men ok, siden er gammel, og som Søren Langelund vist skrev et eller andet sted, så bliver folk jo ældre og får andre interesser. Det er velsagtens dét, der er grunden til, at mange tidligere faste brugere er forsvundet som dug for Master Fatman.

Det, der mest undrer mig, er hvor få nye faste brugere, der dukker op. Jeg kan ikke umiddelbart nævne nogen, der har tilmeldt sig inden for det sidste år eller to, som har været temmelig fast herinde. Kan I?

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: ons mar 30, 2011 19:59 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Jeps, siden er over 10 år gammel og der sker mange, mange ting i løbet af den alder. Folk får nye interesser. Der bliver stiftet familie osv. Der er mange muligheder. Gad vide hvad de gamle brugere går og laver i dag. Nalle, JanK, JoakimBL, The Master (DAHF bedste bruger!), Bo, Krig, Staermose, nexus, Gerhardt, X-DRENGEN osv. :)


Top
   
Indlæg: ons mar 30, 2011 20:05 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 02, 2004 13:45
Indlæg: 4163
Geografisk sted: Et sted derude
Der skete vel et forventet fald i besøg, da dba.dk blev gratis at se tlf. nummer på?
Meget har jo med køb og salg at gøre.

Der er lavet noget statistik også, der siger at danskerne er glade for at se tv-serier.
Så måske skal der lidt mere fut i serietrådene?

Og folk bliver ældre, og så siger fruen måske 'den der, skal ikke være der!' (projektoren). :D


Top
   
Indlæg: ons mar 30, 2011 20:38 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn jan 04, 2004 19:58
Indlæg: 2702
Synes nu ellers at der bliver skrevet flittigt med indlæg.. Checker selv siden mange gange dagligt, og der er næsten altid flere nye interessante indlæg siden sidst man var på. :)


Top
   
Indlæg: ons mar 30, 2011 20:41 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn jan 04, 2004 19:58
Indlæg: 2702
Tilhører måske en anden tråd.. men stemningen virker også til at være bedre i øjeblikket? Synes ikke jeg er stødt på en over-ophedet diskussion for nyligt?


Top
   
Indlæg: ons mar 30, 2011 21:18 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 4124
Geografisk sted: Hammerum
Jeg er her stadigvæk efter 10+ år og regner ikke med at løbe nogen steder. Men jeg må indrømme at jeg ikke bruger så meget tid herinde som jeg har gjort. Kigger mest efter billige blu-ray film p.t.


Top
   
Indlæg: ons mar 30, 2011 21:25 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 17, 2010 19:18
Indlæg: 352
Geografisk sted: Aalborg
Jeg er nyregistreret - dvs inden for det seneste år. Jeg logger OFTE på (Jeg arbejder om natten med fri internetadgang - do the math :D )

Jeg falder en smule uden for jeres målgruppe da min hjemmebio består af en 60" fladskærm med HiTB. Men jeg kommer her hver dag - mange gange daglig - fordi jeg alting tiltrods syntes at det er hyggeligt at være her. Og jeg hører om film jeg aldrig ville have fundet af mig selv og det er da også blevet til et par småkøb jeg aldrig selv havde fundet på.

Egentlig gik det op for mig selv i går at jeg måske falder lidt udenfor da jeg genlæste et indlæg jeg har oprettet i "hvad har du købt"-tråden og kan godt se at min "ingrediens-liste" for bio-hygge er lidt anderledes end jeres. Men sådan får det så være. Jeg kommer her for at blive klogere på film og ikke på projektorer. Det må i lære at leve med. :D

Der har været en del diskutioner på det sidste som jeg har holdt mig til udelukkende at læse, men ikke blande mig i på hverken den ene eller anden måde.

Jeg kunne sagtens have blandet mig, for selvfølgelig havde/har jeg en mening om de ting der blev diskuteret.....MEN:

Jeg mener at der skal være en eller anden form for menneskelig relation debatørene imellem før at man kan diskutere så hårdt som der er blevet det her. Det jeg mener er, man skal være i stand til at hygge sig sammen og læse hinandens signaler før man begynder at rode sig ud i den type diskutioner der har været set her - ellers ender det nemlig med smækkede døre og bannede medlemmer.

Min næste paragraf er lige så vigtig i mine øjne....der skal være plads til diskution. Det er diskutionen der udvikler - både lysten til forummet, men også passionen for filmen.

Det mest dræbende for et forum er et sted hvor alle er rørende enige - sådan et forum dør stille og sikkert. Det har jeg oplevet andre steder hvor fora er lukket ned på grund af en dræbende gang rygklapperi.

Dette er skrevet henover et glas god rødvin, men jeg håber at det giver mening alligevel.

_________________
http://c.mymovies.dk/pjonassen

LG 60PM970T
Marantz AV8802a + mm7055
Marantz UD7007


Top
   
Indlæg: ons mar 30, 2011 21:36 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Jeg er overraskende nok også en af dem der tjekker rigtig mange gange dagligt. Er faktisk nok lidt DAHF afhængig. :)

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Indlæg: ons mar 30, 2011 22:21 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors sep 13, 2001 1:01
Indlæg: 8182
Geografisk sted: Allerhelst London
Tjahh!!!

Må jo erkende at man ikke er så aktiv mere, som man gerne ville være.
Så det er ikke fordi man ikke vil :D

Jeg har dog ingen planer om at lukke døren.
Dog handler jeg ikke så meget herinde for tiden (det forståes jo nok) ;)

Men så sker der jo så meget andet.

Så i slipper sgu ikke lige af med mig lige med det samme :D

_________________
Listen over de fine BLÅ skiver !!!
Listen over de fine CD'er!!!
Listen over de fine LP'er!!!


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 45 indlæg ]  Gå til side 1 2 3 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team