DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er fre apr 19, 2024 1:26

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 196 indlæg ]  Gå til side 1 2 3 4 514 Næste
Forfatter besked
Indlæg: tirs feb 01, 2011 15:38 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man mar 01, 2004 16:21
Indlæg: 17869
Geografisk sted: København SV
Hvad sker der lige for vores nye moderatore på dahf? :shock:

Surferen har lige fået en 'Boardadvarsel' af en administrator eller redaktør, hvad det så lige betyder. :?:
(går ud fra at de nye moderatore på dahf, samlet er enige om denne advarsel som er udstedt af Okotta)

Er jeg på vej ud af dahf eller har jeg overset nogle regler som jeg har krænket og dermed skal 'Advares'?
- og betyder det farvel, næste gang jeg overtræder nogle regler. Eller er det op til hver enkel moderator?

_________________
For meget er aldrig nok!

Rating på DAHF: Billede
Se mine 813 Blu-ray film. :)


Top
   
Indlæg: tirs feb 01, 2011 15:55 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 31, 2004 10:42
Indlæg: 1486
Silver Surfer skrev:
Hvad sker der lige for vores nye moderatore på dahf? :shock:

Surferen har lige fået en 'Boardadvarsel' af en administrator eller redaktør, hvad det så lige betyder. :?:
(går ud fra at de nye moderatore på dahf, samlet er enige om denne advarsel som er udstedt af Okotta)

Er jeg på vej ud af dahf eller har jeg overset nogle regler som jeg har krænket og dermed skal 'Advares'?
- og betyder det farvel, næste gang jeg overtræder nogle regler. Eller er det op til hver enkel moderator?


Du skrev et offtopic indlæg i en salgstråd - og gjorde endda selv opmærksom på at du gik offtopic. Jeg slettede indlægget og gav dig en advarsel for samme indlæg. Indlægget havde dybest set intet at gøre i den pågældende salgstråd.

Jeg kunne osse have valgt kun at slette indlægget, uden at give en advarsel, men regnede med, at du ville synes det virkede underligt at dit indlæg blev slettet, uden en forklaring.

Og nej, du er ikke på vej ud af DAHF. Forstår ikke hvad der giver dig anledning til overhovedet at tro det.


Top
   
Indlæg: tirs feb 01, 2011 16:40 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 22, 2005 11:54
Indlæg: 7733
Geografisk sted: Face down in the muck...
Nye tider i den gamle by skal jeg love for... :-|

_________________
Mikkel | @selsoe | Pakkesporing til iPhone: Trackbox


Top
   
Indlæg: tirs feb 01, 2011 16:46 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Vi skal lige lære det, og det er bestemt ikke meningen at nogen skal føle sig trådt over tæerne her. Det er på ingen måde hensigten.

Men husk på, at DAHF for ganske kort tid siden havde taget en meget ubehagelig drejning med personangreb og det der var værre, så der er blevet oprettet en gruppe af 7 moderatorer der skal sørge for at bevare den gode, glade DAHF-stemning.

Engang imellem skal vi trække en streg i sandet, og så bliver vi naturligvis upopulære, men sådan er det nu engang at være moderator. Alternativet er ingen moderation eller ingen DAHF - og så tror jeg alligevel, at et modereret forum er at foretrække.

Men - lad mig lige understrege at vi som udgangspunkt ikke ønsker at blande os. Vi følger blot med på sidelinien og kommer med en venlig henstilling hvis der er behov for det.
Der vil snart komme et simpelt (og meget liberalt) regelsæt som jeg er ganske sikker på, at vi allesammen kan drage nytte af i fremtiden.
:beerchug:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: tirs feb 01, 2011 16:55 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 22, 2005 11:54
Indlæg: 7733
Geografisk sted: Face down in the muck...
DeathPosture skrev:
Vi skal lige lære det, og det er bestemt ikke meningen at nogen skal føle sig trådt over tæerne her. Det er på ingen måde hensigten.

Men husk på, at DAHF for ganske kort tid siden havde taget en meget ubehagelig drejning med personangreb og det der var værre, så der er blevet oprettet en gruppe af 7 moderatorer der skal sørge for at bevare den gode, glade DAHF-stemning.

Engang imellem skal vi trække en streg i sandet, og så bliver vi naturligvis upopulære, men sådan er det nu engang at være moderator. Alternativet er ingen moderation eller ingen DAHF - og så tror jeg alligevel, at et modereret forum er at foretrække.

Men - lad mig lige understrege at vi som udgangspunkt ikke ønsker at blande os. Vi følger blot med på sidelinien og kommer med en venlig henstilling hvis der er behov for det.
Der vil snart komme et simpelt (og meget liberalt) regelsæt som jeg er ganske sikker på, at vi allesammen kan drage nytte af i fremtiden.
:beerchug:


Det lyder rimeligt. Nu ved jeg ikke hvad Surferen skrev, men alene at gå off-topic i en tråd burde ikke lede til en advarsel og da slet ikke at indlægget bliver slettet. Det er da kvælende for enhver debat og glad DAHF-stemning. Jeg mener det er helt ok at off topic, ligesom det er ok for andre dahf'ere at hæve off-topic flaget når de ikke gider mere snik snak i tilbudstrådene. Det er ikke en tilbudsavis men et debatforum og derfor skal det være ok at diskutere tilbud, salg etc.

_________________
Mikkel | @selsoe | Pakkesporing til iPhone: Trackbox


Top
   
Indlæg: tirs feb 01, 2011 17:17 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man mar 01, 2004 16:21
Indlæg: 17869
Geografisk sted: København SV
Okotta skrev:
Jeg kunne osse have valgt kun at slette indlægget, uden at give en advarsel, men regnede med, at du ville synes det virkede underligt at dit indlæg blev slettet, uden en forklaring.

Og forklaringen er så en 'Boardadvarsel' udstedt af en administrator eller redaktør. Ja tak, det forklarer jo en hel del. Et simpelt 'hint' fra bruger til bruger ville ikke være nok. Men fair nok, det er sikkert en samlet beslutning fra moderatorene på dahf. Lidt for hård efter min mening og jeg er spændt på at se om du følger op i andre tråde på dahf. Der er nok 'Off Topic' indlæg at tage af.
Okotta skrev:
Og nej, du er ikke på vej ud af DAHF. Forstår ikke hvad der giver dig anledning til overhovedet at tro det.
Normalt er advarsler, det som kommer før en evt. straf. Som på dahf må betyde udelukkelse, for jeg kan ikke se anden opfølgning på en advarsel og jeg kan ikke rigtig se fidusen i en advarsel, hvis det kun er en tom trussel. Eller hur?

_________________
For meget er aldrig nok!

Rating på DAHF: Billede
Se mine 813 Blu-ray film. :)


Top
   
Indlæg: tirs feb 01, 2011 17:32 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 31, 2004 10:42
Indlæg: 1486
Silver Surfer skrev:
Normalt er advarsler, det som kommer før en evt. straf. Som på dahf må betyde udelukkelse, for jeg kan ikke se anden opfølgning på en advarsel og jeg kan ikke rigtig se fidusen i en advarsel, hvis det kun er en tom trussel. Eller hur?


Du har ret i, at jeg kunne have sendt dig en PB i stedet, men jeg tænkte, at når jeg slettede et af dine indlæg som moderator, så måtte jeg hellere gøre det på den "officielle måde", og give dig besked via. advarsel-formularen.

Vi er vel enige om, at du gik offtopic i den salgs-tråd, og at dit indlæg dybest set ikke havde noget at gøre med brugerens forsøg på at lave en handel? Hvis en anden bruger skrev "Sorry for offtopic, men den her tråd er for grineren" i en af dine salgstråde, eller i det hele taget forstyrrede en af dine egne tråde, kunne det være du gerne selv ønskede lidt moderation i sådan en tråd.


Top
   
Indlæg: tirs feb 01, 2011 17:56 
Offline

Tilmeldt: fre apr 11, 2003 1:01
Indlæg: 7756
Geografisk sted: No longer here
Måske det ville klæde redaktionen at lige opridse kort hvilke "regler", der nu skal følges på dahf? Måske regelsættet burde komme før man begynder at slette indlæg?

Hvis der skal slettes indlæg for off-topic, så skal det nok blive festligt. Jeg ser eksempelvis en tilbudstråd fra Blockbuster, der er oversvømmet med indbytningshistorier af både medlemmer og moderatorer. :roll:


Top
   
Indlæg: tirs feb 01, 2011 18:01 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Ro på, folkens, og beklager Surfer.

Vi snakker lige os moderatorer internt og finder ud af, hvad der sker.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tirs feb 01, 2011 18:08 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man mar 01, 2004 16:21
Indlæg: 17869
Geografisk sted: København SV
Jeg finder din optræden som moderator, hvis det er det eneste Off Topic indlæg du sletter, ret uheldig og lige en tand for aggressiv. Du har, i kraft af dine beføjelser, mere vægt bag dine indlæg og dine handlinger end andre brugere på dahf. Noget du bør tænke på i fremtiden.
At sende mig en officiel advarsel på en Off Topic indlæg, ser jeg som en overreaktion fra din side og dårlig stil.
Men det er åbenbar helt i orden at røvrende andre brugere på markedspladsen, bare man ikke går Off Topic. :?
Jeg håber ikke at det er den (meget strenge) linje som I (moderatore) har valgt fremover. Det bliver sgu hårdt.

_________________
For meget er aldrig nok!

Rating på DAHF: Billede
Se mine 813 Blu-ray film. :)


Top
   
Indlæg: tirs feb 01, 2011 18:11 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Citat:
eg håber ikke at det er den (meget strenge) linje som I (moderatore) har valgt fremover. Det bliver sgu hårdt.


Okotta har hundrede procent selv valgt at blande sig. Derfor skal vi - og gerne med det samme - lige have snakket sammen allesammen.

Jeg synes, at off-topic-snak i en andens salgstråd er tåbeligt, men vi har ikke lavet regler om det endnu, så det må vi lige få afklaret.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tirs feb 01, 2011 18:35 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Som tidligere nævnt her i tråden, så arbejder vi kraftigt på at få et simpelt regelsæt på plads i løbet af kort tid. Lad mig igen understrege at det ikke bliver et facist-regelsæt, men blot bliver nogle retningslinier vi alle kan blive enige om.

Det er IKKE meningen at moderation fremover bliver et kraftigt indgreb i friheden her på forummet - overhovedet ikke, og vi beklager at den aktuelle sag har været håndteret på denne måde.

Vi giver en virtuel øl til Surferen, og håber han har forståelse for at vi lige skal fundet os til rette i moderator-rollen. :beerchug:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: tirs feb 01, 2011 19:14 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man mar 01, 2004 16:21
Indlæg: 17869
Geografisk sted: København SV
Virtuel øl modtaget og drukket! :beerchug:

_________________
For meget er aldrig nok!

Rating på DAHF: Billede
Se mine 813 Blu-ray film. :)


Top
   
Indlæg: tirs feb 01, 2011 19:19 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 31, 2004 10:42
Indlæg: 1486
Silver Surfer skrev:
At sende mig en officiel advarsel på en Off Topic indlæg, ser jeg som en overreaktion fra din side og dårlig stil.


Dette her var hvad jeg skrev i advarselsformularen:

"Undlad venligst at forstyrre salgstråde med unødvendige kommentarer."

Selv ser jeg det mere som en henstilling og ikke en advarsel. Men vi har SVJV ikke mulighed for at sende en "officiel" henstilling.


Top
   
Indlæg: tirs feb 01, 2011 19:21 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn aug 24, 2003 20:14
Indlæg: 2842
Geografisk sted: vestjylland
DeathPosture skrev:

Det er IKKE meningen at moderation fremover bliver et kraftigt indgreb i friheden her på forummet


Det ville også være en skam, det skulle nødigt ende som HiFi4(kedeligt)All. :)

_________________
Satan og helvede!


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 196 indlæg ]  Gå til side 1 2 3 4 514 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team