DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er fre mar 29, 2024 13:21

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: tors aug 18, 2011 13:52 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
Nu ved jeg godt, at der er gået lidt sport i at poste kæmpe billeder i disse dage, men kan vi ikke få lidt rettelinjer til hvor store billeder må/bør være i indlæg? Et forslag kunne evt. være 800px i bredden?

Og hvis man endelig skal poste kæmpe billeder (af en lækker babe, som ikke bør gøres mindre f.eks.), så findes der jo en smart funktion ved ImageShack, så man stadig kan poste billedet som et thumbnail-billede ;)

Billede

Uploaded with ImageShack.us

Billede

Uploaded with ImageShack.us

Billede

Uploaded with ImageShack.us

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Indlæg: tors aug 18, 2011 13:58 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Det skal være tilladt at poste store billeder af Blake Lively, men derudover kan jeg godt se fornuften i, at begrænse størrelsen. Nogle gange bliver der jo postet ABSURD store billeder, som ikke engang en skærm med 1680*1050 opløsning kan vise uden at scrolle til siden.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: tors aug 18, 2011 14:10 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Altså, jeg har ikke megen lyst til at se på billeder af f.eks. Blake Lively i miniatureudgaver, fordi vi skal have en rigid regel om billedstørrelser, men man kunne måske godt ønske, at absurd store billeder ikke postes. Så kan vi jo så begynde at diskutere, hvad 'absurd stor' betyder.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tors aug 18, 2011 14:23 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
1000 punkter i bredden vises uden problemer på en 13" skærm med 1280*800 opløsning. Det lyder da meget fornuftigt? Der vil selvfølgelig være folk derude med endnu lavere opløsninger, men vi kan jo ikke tage højde for dem der sidder med 640*480 CRT-skærme ;)

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: tors aug 18, 2011 16:08 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man mar 01, 2004 16:21
Indlæg: 17869
Geografisk sted: København SV
Har altid været tilhænger af, at man begrænser billeder i de forskellige tråde. Kæmpe billeder som ikke kan ses på en alm. computerskærm, men kun ved at scrolle til siden op og ned, er bare for store. Et billede på 800x600 har jeg altid fundet passende.
Har det på samme måde med 'Quote' i det uendelige. Især 'Quote' af foregående indlæg er unødvendigt.
Men sidste gang jeg 'øffede' om det blev jeg, så vidt jeg husker, beskyldt for at gå i for små sko og være en mavesur gammel mand. Så i stedet for at gøre mere ved det, må man flyde med strømmen. 8)

_________________
For meget er aldrig nok!

Rating på DAHF: Billede
Se mine 813 Blu-ray film. :)


Top
   
Indlæg: tors aug 18, 2011 16:22 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Silver Surfer skrev:
Især 'Quote' af foregående indlæg er unødvendigt.


Det har vi decideret regler mod ovre på Play:Right. Jeg har måttet stikke fingeren i jorden og tælle til ti mange gange, herovre på DAHF ;)

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: tors aug 18, 2011 22:41 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 08, 2005 14:04
Indlæg: 456
Geografisk sted: Århus
Naiera skrev:
Det har vi decideret regler mod ovre på Play:Right. Jeg har måttet stikke fingeren i jorden og tælle til ti mange gange, herovre på DAHF ;)
I særdeleshed fordi mange ikke kan finde ud af at redigere i det, de quoter. De der quotes med embedded quotes^n er jo ganske ulæselige.

Mht billederne synes jeg faktisk også 800x600 er helt fint. Jeg mener, hvis man ikke kan se hvad det er med den størrelse, skulle man måske kaste lidt penge efter sin lokale brillemand :D

OOOOOH fik lige en sjov lille ide. Det er nok Sieker, jeg skal snakke med. Vi kunne evt. implementere en funktion der automatisk resizede billeder over den ønskede størrelse ned til den ønskede størrelse. Det burde der være et php plugin, der kan finde ud af ^____^

Ellers er jeg selv typen, der hellere smider links til billeder end embedder dem i tråden. Så kan folk selv vælge om de vil se dem eller ej. Med mindre det er en billedtråd, hvor jeg kan poste seminøgne mænd og drive Morbid Angel til vanvid :clap:

_________________
うるさくてもいい =^_^=


Top
   
Indlæg: fre aug 19, 2011 9:51 
Offline

Tilmeldt: tirs jan 24, 2006 10:12
Indlæg: 4423
Geografisk sted: København
dracuella skrev:
Med mindre det er en billedtråd, hvor jeg kan poste seminøgne mænd og drive Morbid Angel til vanvid :clap:


Lidt :offtopic: men alligevel... Det er da ikke meget af en præstation :hammer:

_________________
Pioneer 5090h, HTPC, XBOX 360 Slim, Yamaha YSP-5100, Logitech Harmony One og bøffen


Top
   
Indlæg: fre aug 19, 2011 12:24 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Jeg ville også elske hvis man kunne uploade direkte til DAHF og at DAHF selv stod for en autoresize. Det er dog nok et spørgsmål om serverplads eller?

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Indlæg: fre aug 19, 2011 13:01 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 08, 2005 14:04
Indlæg: 456
Geografisk sted: Århus
Mills skrev:
Det er dog nok et spørgsmål om serverplads eller?

Jo hvis vi skulle have lov at uploade, så kræver det nok en udvidelse, der ikke kan betale sig i det lange løb. Og runtime kan jeg ikke lige se hvordan det skulle kunne lade sig gøre. Men der er jo folk der er klogere end mig derude, det kan være der er nogen af dem der er kommet med en god ide vi kunne bruge :)

Haha og ja Pede, ikke nogen stor bedrift, men sjovt alligevel :naughty:

_________________
うるさくてもいい =^_^=


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team