DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 18:13

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 196 indlæg ]  Gå til side Foregående 110 11 12 13 14 Næste
Forfatter besked
Indlæg: fre mar 18, 2011 18:28 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Fritte skrev:
Henriksen, du var altid god for en overophedet debat eller to :) Det var anderledes. Du sluttede altid med at konkludere at man ikke længere kunne enes og så blev luften renset kort tid efter. Okotta er vedvarende. Vedvarende, vedvarende og vedvarende. Der er ingen ende på den elendige stemning han kaster over DAHF med provokerende indlæg og det hele skal i sidste ende undskyldes og bortforklares. Ironi, smileys og sarkasme. VI HAR HØRT DET FØR!

Må jeg lige minde jer om at DAHF var på randen af nedbrud for under 3 måneder siden. Vi fik et moderatorhold og et sæt regler at følge. Hvis ikke der konsekvenser for gentagende regelbrud, så kan I ligeså godt fjerne dem.

Jeg er i øvrigt klar til at følge med michmach. Det her gider jeg ikke at være med til.


Jo, jo bevares - og tak for komplimenten ;) - og nej, du har da så evigt ret Fritte, Okotta har været vedvarende etc. Vi er helt enige. Jeg HAR bare været der flere gange der hvor man trækker stikket ud og ikke gider mere herinde, og det hjælper altså kun kortvarigt. Man kan skrue ned og deltage mindre og mindre, men jeg synes nu personligt at det ville være ærgeligt hvis to så prominente brugere som Fritte og michmach tjekker ud for good (ja, det har michmach vel gjort, men man har vel et standpunkt til man tager et nyt). Ærgeligt især fordi sådan en tråd her med al dens indhold om uheldige ordvalg og sexuelle præferencer i den katolske kirke bare ikke burde være årsag til den slags - ej heller burde Okottas eskapader være grund nok til at dråben får bægeret til at flyde over. Så, jeg håber i begge besinder jer, og ikke lader Okotta gå jer SÅ meget på.


Top
   
Indlæg: fre mar 18, 2011 20:57 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 15, 2004 21:33
Indlæg: 1513
Geografisk sted: 9400
Jeg håber så sandelig også, at I begge bliver (eller kommer tilbage).

Jeg er normalt en af 'de stille eksistenser' på DAHF, der ikke 'gider' bevæge sig ud i de store skænderier ang. politik, fodbold og så videre.

Derfor undrede det mig også en smule, at mit spage forsøg på at 'gyde olie på de oprørte vande' blev tolket derhen, at jeg syntes, at Okottas sprogbrug var i orden. Det var ikke hensigten, og Okotta fik da også 'en belæring' i slutningen af mit første indlæg i denne tråd.

Okottas bemærkning - taget for pålydende - er naturligvis usmagelig og utilstedelig. Jeg syntes dog bare, at det allerede 2 posts senere var tydeligt, at det netop ikke skulle tages for pålydende.

Derfor var Okottas ordbrug IMHO uheldigt (og han skal klart rette op), men måske ikke decideret udvisningsgrund.

Med de ord - og med håbet om et stort 'group hug' - trækker jeg næsen til mig, og lister lige så stille ud af denne diskussion.

_________________
Handelsrating: THX --- Samlingen! --- Do not be too easily annoyed, and do not excessively annoy others!!


Senest rettet af Alpetop lør mar 19, 2011 9:25, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: fre mar 18, 2011 23:31 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Jeg afventer en reaktion fra moderatorholdet, inden jeg beslutter mig for det ene eller andet. Jeg har ikke mere at sige til sagen, da det blot vil være en gentagelse af mit seneste indlæg.


Top
   
Indlæg: lør mar 19, 2011 0:42 
Offline

Tilmeldt: lør jan 27, 2007 23:47
Indlæg: 4466
Geografisk sted: Sønderjylland
Fritte skrev:
Jeg afventer en reaktion fra moderatorholdet, inden jeg beslutter mig for det ene eller andet. Jeg har ikke mere at sige til sagen, da det blot vil være en gentagelse af mit seneste indlæg.

Overvejer du at gå? :shock:


Top
   
Indlæg: lør mar 19, 2011 10:17 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Kære DAHF'ere:

Vi har valgt at ekskludere Okotta pr. i går efter fælles enighed mellem DeathPosture, KingHans, Pjalte, Naiera, CFN og mig selv samt Sieker og Ulrik.

Dette har vi gjort for at undgå brugerflugt på siden, hvor der igennem et langt stykke tid har været problemer med Okotta, men også fordi hans generelle opførsel har været langt over den grænse, der nødvendigvis må være på et forum som dette, hvor meget kan tillades, men ikke alt. Hans to sidste aktioner, som resulterede i indrapporteringer fra brugere, der ellers ikke normalt skriver ret meget i forummet, satte det hele på spidsen. Èn ting er, at kernebrugerne klager; når de mindre aktivt skrivende også gør det, så ER der et reelt problem.

Vi var syv, der blev sat ind for at skabe ro her. Okotta var med i denne bande - det havde vi andre ingen indflydelse på, men han gik enegang og opførte sig direkte modsat af, hvordan det var meningen, at det skulle være med os som moderatorer. En fodfejl, som vi heldigvis fik rettet.

Nu er vi seks tilbage, og det er vores samlede interesse at være så lidt synlige på DAHF som overhovedet muligt. Dette kan alle medvirke til ved at holde diskussionerne interessante, men sobre, at lade være med at bruge anstødeligt sprogbrug mod andre brugere på siden, og at respektere, at vi alle sammen skal være her. Man kan naturligvis blive uenige om meget, men heldigvis er folk her på DAHF normalt så gode til at løse tingene selv, at vi ikke behøver gøre noget - det var vi til gengæld nødt til i denne sammenhæng.

Betyder det så, at nu skal alle overvåges og passe på, at de ikke træder ved siden af? Nej, det gør det ikke. Okotta har fået en snor, der kunne være gået rundt om det samlede areal af Canada, før vi valgte dette yderst drastiske skridt. Vi har diskuteret en hel del frem og tilbage med det resultat, at vi alle var enige om denne beslutning. Det kan man så være enige eller uenige i, men skridtet er taget for at markere en grænse. En i øvrigt meget tolerant grænse, skulle jeg mene.

Vores opgave er nu at få klaret nogle retningslinjer til markedspladsen, som I er mange, der har efterlyst, og som vi godt ved skal på plads. Det vil vi så gerne håbe, I kan give os fred og ro til at klare, uden at vi skal kigge på dumsmarte bemærkninger og så videre i den kommende tid. Det her er trods alt en frivillig tjans, og det er lidt surt at skulle bruge arbejdstid i hverdagen på sådanne ting som denne sag.

På vegne af moderatorholdet ønsker jeg god weekend - kommentarer må I naturligvis meget gerne give.

Venlig hilsen Holmsgaard

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: lør mar 19, 2011 10:42 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 03, 2003 1:01
Indlæg: 12577
Geografisk sted: Denmark
Det syntes jeg er dårlig stil af DAHF, kan nu frygte at der bliver sat en dæmper på den frie tone :roll: selvfølgelig skal man ikke svine hele befolkningsgrupper til, men jeg syntes at, hvis det var det han skrev om katolikkerne, der var udfaldet syntes jeg ikke det var grund nok, da jeg har set værre angreb på religioner og befolkningsgrupper her på boardet.

Mvh

MA

_________________
The Gathering of DvD's


Top
   
Indlæg: lør mar 19, 2011 10:52 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Morbid Angel skrev:
Det syntes jeg er dårlig stil af DAHF, kan nu frygte at der bliver sat en dæmper på den frie tone :roll: selvfølgelig skal man ikke svine hele befolkningsgrupper til, men jeg syntes at, hvis det var det han skrev om katolikkerne, der var udfaldet syntes jeg ikke det var grund nok, da jeg har set værre angreb på religioner og befolkningsgrupper her på boardet.


Okottas ban var resultatet af en masse dårlige episoder. Jeg ved godt, at der har været værre angreb tidligere, men fra manges side har der jo været et ønske om at finde en grænse for, hvad man kan tillade sig på DAHF. Den blev så trukket ved Okotta, som gentagende gange provokerede og skrev negative og nedladende ting til andre brugere.

Der bliver IKKE lagt nogen som helst dæmper på den frie tone med mindre du decideret går ud og sviner alle katolikker, tyrkere, franskmænd eller lignende til i en sådan grad, at vi får mange indrapporteringer og du krydser den grænse for almindelig normal opførsel. Det kunne jeg ikke forestille mig, at du eller de fleste andre her på siden gør, MA.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: lør mar 19, 2011 10:54 
Offline

Tilmeldt: fre jan 21, 2005 12:46
Indlæg: 1023
Morbid Angel skrev:
Det syntes jeg er dårlig stil af DAHF, kan nu frygte at der bliver sat en dæmper på den frie tone :roll: selvfølgelig skal man ikke svine hele befolkningsgrupper til, men jeg syntes at, hvis det var det han skrev om katolikkerne, der var udfaldet syntes jeg ikke det var grund nok, da jeg har set værre angreb på religioner og befolkningsgrupper her på boardet.

Mvh

MA


Mon ikke kommentaren om katolikkerne var dråben der fik bægeret til at flyder over? Hvad der før er blevet sagt om andre religioner har jeg ikke set, men det kan være de blev lavet før DAHF´s nye stil om at man skulle behandle hinanden ordentligt.

Jeg er enig i beslutningen og mener at den dårlige stil fra Okotta var værre end det skridt der er taget.

Om der bliver lagt en dæmper på den frie tone, er svært at sige. Fordi der er en der er blevet bortvist er vel ikke ensbetydende med at det vil ske på samme måde en anden gang. Okotta havde vist fået en advarsel eller to før han blev bortvist.


Top
   
Indlæg: lør mar 19, 2011 10:59 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 07, 2001 1:01
Indlæg: 4795
Geografisk sted: Kashyyyk
Læs nu hvad Holmsgaard skriver, MA...

Det var jo ikke en enkeltepisode som blev udslagsgivende - men hans generelle opførsel over en længere periode...

Nu vil jeg ikke skrive min mening om Okotta, da han ikke længere kan besvare kritikken. Men det er ikke første gang han bortvises på et internetfora...

Jeg frygter ikke for min ytringsfrihed herinde - tror sagtens at de 6 moderatorer kan håndtere opgaven. Og i min verden så har Okotto fået de chancer man kan forvente kan tilkomme en...

_________________
Alle DVD-udgivelser burde have dts og OAR.


Top
   
Indlæg: lør mar 19, 2011 11:06 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors sep 13, 2001 1:01
Indlæg: 8182
Geografisk sted: Allerhelst London
Umiddelbart er jeg glad for beslutningen og ser ikke i kunne have gjort det meget anderledes.
For var den ovennævnte sag bare næste skud fra Okottas pistol? Og hvad var så det næste?
Der var absolut intet der sagde, at det ville slutte her.

Og når man gang på gang undskylder, for så at at starte noget nyt op, ja så syntes jeg faktisk i har givet ham en rigtig lang snor.

Nu vil det næste stykke tid så vise, om han var ballademageren, eller om der virkelig er noget galt på dahf for tiden.

Jeg håber at det slutter her - og ser frem til at benytte mig af siden fremover.

_________________
Listen over de fine BLÅ skiver !!!
Listen over de fine CD'er!!!
Listen over de fine LP'er!!!


Top
   
Indlæg: lør mar 19, 2011 12:18 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 02, 2004 13:45
Indlæg: 4163
Geografisk sted: Et sted derude
Jeg må da sige, at jeg synes at moderatorerne har virket meget tålmodige og rutinerede, når man tænker på, at de ikke nødvendigvis sidder på deres pind samtidig, og kan diskutere sagerne lige når de sker.

Der vil nødvendigvis gå tid, når moderatorstaben skal samles, omkring diskussion af en bruger.
Har svært ved at se at det kan være meget anderledes.
'Episoder' mener jeg heller ikke er det samme som 'stemningen på DAHF'.

Stemningen i den næste tid, vil, hvis alt går som det plejer, formentlig være præget af havegrill og forårsvejr.
Altså den vanlige nedgang i filmaktiviteten, som jeg anser som omtrent uundgåelig (desværre!).
Bacontråden er der gang i - så vi må vel acceptere at sommeren titter frem, bag hushjørnet. 8)


Top
   
Indlæg: lør mar 19, 2011 13:59 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
:thumb: til sidens moderatorer og administratorer. Jeg er yderst tilfreds med ekskluderingen af Okotta, for det var det eneste rigtige at gøre. To grove regelbrud indenfor 2-3 dage måtte få grimme konsekvenser og han har længe været på vippen af det røde kort. Nok er nok. Der blev trukket en klar linie i sandet og så gik den ikke længere.
Nu fik denne sag endelig en afslutning og håber ikke at vi skal stå i samme situation en anden gang. Det sker forhåbentlig ikke mere ;)

God weekend allesammen :beerchug:


Top
   
Indlæg: lør mar 19, 2011 14:17 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man mar 01, 2004 16:21
Indlæg: 17869
Geografisk sted: København SV
En 'Time Out' til Ottaka, synes som uundgåeligt når man ser på hans opførsel, indlæg og general attitude. Han er, som jeg ser det, ikke blevet bortvist pga. af hans sidste episode. Det var bare dråben som fik bægeret til at flyde over.
Og så vil jeg lige give et 'Thumbs Up' til moderatorerne, som havde modet til at tage denne svære beslutning.

_________________
For meget er aldrig nok!

Rating på DAHF: Billede
Se mine 813 Blu-ray film. :)


Top
   
Indlæg: lør mar 19, 2011 18:47 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Det var desværre sidste udvej og en nødvendighed for at genoprette ro og orden på DAHF.

Så du kan vi se fremad! :beerchug: God weekend!

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: lør mar 19, 2011 19:50 
Offline

Tilmeldt: lør jan 27, 2007 23:47
Indlæg: 4466
Geografisk sted: Sønderjylland
Hvor længe er han spærret :?:


Citat:
Men det er ikke første gang han bortvises på et internetfora.

Hvor ved du det fra?



memberlist.php?mode=viewprofile&u=4058





:?:


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 196 indlæg ]  Gå til side Foregående 110 11 12 13 14 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team