DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er fre apr 19, 2024 22:42

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 196 indlæg ]  Gå til side Foregående 19 10 11 12 13 14 Næste
Forfatter besked
Indlæg: fre mar 18, 2011 0:15 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn feb 01, 2004 20:37
Indlæg: 3593
Geografisk sted: The Benny Vandergast Memorial Theater
Lance skrev:
Kermit skrev:
Michael W. skrev:
Fritte skrev:
Hvor er moderatorerne?

Jeg ved det ikke.

Den ene er nok ikke færdig med at grine af Okottas enestående sarkasme: viewtopic.php?f=8&t=35288&p=516816&#p516816


Det var sgu da noget af en stikpille... Må man ikke grine af sådan noget?

Han er da slet ikke i tråden :?:

Nej, men det er Naiera, og han tillader sig at grine af morbids joke om den katolske kirke (ikke folk)


Top
   
Indlæg: fre mar 18, 2011 0:21 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 02, 2004 13:45
Indlæg: 4163
Geografisk sted: Et sted derude
Arabere er vist endnu ikke nået at blive fredet.



Så, hvis nogen skynder sig...


Top
   
Indlæg: fre mar 18, 2011 0:29 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs feb 12, 2002 2:01
Indlæg: 6366
Geografisk sted: Kattegat
Kermit skrev:
Michael W. skrev:
Fritte skrev:
Hvor er moderatorerne?

Jeg ved det ikke.

Den ene er nok ikke færdig med at grine af Okottas enestående sarkasme: viewtopic.php?f=8&t=35288&p=516816&#p516816


Det var sgu da noget af en stikpille... Må man ikke grine af sådan noget?

Det var så sandelig også meningen.

Og grine? Jo, for min skyld gerne. Det er ikke det jeg anfægter.


Top
   
Indlæg: fre mar 18, 2011 8:56 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Godt med det link der... så blev jeg endelig blandet ind i tråden :laugh:

Men øh.... må nok sige jeg er på linje med især Alpetop her. Synes sgu der er gået max bål og brand i den. Jeg har skrevet det før, og skriver det gerne igen - Okotta kan tit og ofte hænge mig langt ud af halsen, og jeg føler tit at selv JEG med min historie herinde ikke kan være med ham når det gælder at skrive "ucensureret" som han selv så smukt formulerer det....men, jeg håber sgu ikke det koster en udvisning eller lignende.¨

Kan godt forstå michmach himler... jeg har selv været oppe at ringe, og råbt op til sites styrmænd her, når jeg er blevet svinet til med beskyldninger om at være "en underuddannet hick" eller blevet kaldt Joseph Goebbels, men alligevel er jeg da i dag glad nok for at ingen er blevet smidt ud - Morbid Angel kan jeg sgu stadigvæk godt hygge mig med herinde på den både sjove og seriøse måde, selvom guderne må vide vi har provokeret hinanden op i ny og næ. Derfor synes jeg også at michmach über-reagerer bare en lille smule her, og jeg synes (undskyld mich, hvis du læser med) lidt at det lugter af en ekstrem og næsten bevidst kort lunte fra michmachs side over for Okotta. Igen, synes selv Okotta for det meste lige i tiden ikke byder på andet end virkelig dårlig stemning og hjernedøde provokerende indlæg, og kan godt forstå at man som michmach ryger i rødt, men skal vi nu ikke også lige prøve at rette den ud og klappe hesten - ihvertfald i det tilfælde her, inden vi beskylder Okotta for de værste ting ?

Vær ikke i tvivl - Okotta skal satme godt nok til at stramme hjelmen og nok lige tænke sig bare lidt om inden tastaturet bliver skam-klappet, men lynch-stemningen tror jeg sgu heller ikke vi kommer langt med i den sidste ende.


Top
   
Indlæg: fre mar 18, 2011 9:42 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 31, 2004 10:42
Indlæg: 1486
Jeg har sovet på det, siden det der blev skrevet i går, og synes lige jeg vil uddybe lidt, ganske kort. Pt. slås jeg med nogle problemer på det personlige plan, ifb med en pensionssag hos min kommune. Sådanne ting trækker afsindigt i langdrag, og selvom jeg ved at det munder ud i noget positivt, så dræner det min energi på en måde, så jeg selv får en ret kort lunte og ofte kommer til at virke negativt. Det er ikke meningen at det skal være sådan, så beklager min negativitet det sidste stykke tid. Egentligt orker jeg ikke rigtigt at deltage i diskussioner, mens den her sag kører, så det har været skidt at jeg alligevel har skrevet en masse på det sidste. Holder weekend nu.


Top
   
Indlæg: fre mar 18, 2011 10:53 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jan 12, 2008 1:49
Indlæg: 563
michmach skrev:
Gneeew skrev:

Det er altså ikke særlig grown up at sladre. I betragtning af hvor relativt åbenlyst det var, at Okotta var sarkastisk, så ville den proportionelle reaktion have været at ignorere ham eller give ham en ordentlig tur i den verbale sandkasse.

... men det er altid dejligt at blive mindet om, hvorfor det er, der er krig i verden :-)

Hvor helt præcist bliver der sladret? Jeg flytter debatten om Okottas kommentar til en tråd, hvor den er passende. Når jeg læser din sidste kommentar, forstår jeg godt hvorfor du forsvarer Okotta, for I er begge meget dygtige til at skære alle over en bred kam. Jeg beklager hvis mine indlæg har udløst krig i verden, men det er nu en gang folk som Okotta og dig selv, der starter ufreden. Den kan jeg ikke se hører til på et filmforum, men det er så bare min mening. Jeg prøver ikke at skære nogen over en bred kam, men folk må sgu stå inde for det de siger.


Du tager tilsyneladende ting, der bliver sagt på et online debatforum, meget personligt, og det var sådan set bare det, jeg prøvede at antyde - måske med en lille stikpille, men for børn og barnlige sjæle som undertegnede har det nu engang altid været utrolig spændende at puste lidt til ilden ;-)

På baggrund af din reaktion på den allersidste linje i mit indlæg, antager jeg, at ironi ikke er en del af kommunikative værktøjskasse. Når den udgør hammer og sav i min og måske også Okottas, så har vi balladen, og det er næppe af ond vilje fra nogen af siderne. Derfor er det også op til begge parter at slappe lidt af.

michmach skrev:
@Alpetop, Gneeew og alle andre, der måtte forsvare Okotta
Har i overhovedet læst indlæggene INDEN de blev slettet? Der var intet i Okottas originale indlæg, der indikerede sarkasme med smileys eller andet. Det var først da Okotta blev gjort opmærksom på at kommentaren var lidt hård, at der blev reageret med en smiley og ikke engang her trak Okotta sin kommentar tilbage. Jeg synes det er fint, at i forsvarer Okottas tilstedeværelse på dahf, men I kan da ikke mene, at friheden til at ytre sig til et filmforum skal rumme opfordringer til sex med børn fordi man er uenig. Havde jeg eller en anden "loudmouth" sagt den slags var vi blevet stenet, men en tosse som Okotta skal åbenbart slippe af sted med hvad som helst. Jeg har bare svært ved at se, at dahf eller UHK (som ejer af dahf) skal være sæbekasse for den type idioti.


Nu var der jo folk, der var så venlige at quote Okottas første indlæg, så vi har haft rig mulighed for at læse det, og jeg kan stadig ikke se, hvordan man ikke kan forstå, at det er sarkastisk.

I øvrigt handler det overhovedet ikke om, at vi "forsvarer" nogen, men for mig er det en personlig mærkesag, at folk helt generelt skal slappe lidt af og lade være med at pille i deres egne mavesår.

Nu lægger jeg i øvrigt mærke til, at du tilsyneladende har forladt siden i vrede, og det står dig jo heldigvis ganske frit for... Det siger lige så meget om dig, som Okottas fejlslagne sarkasme siger om ham :-)


Top
   
Indlæg: fre mar 18, 2011 10:54 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Henriksen, du var altid god for en overophedet debat eller to :) Det var anderledes. Du sluttede altid med at konkludere at man ikke længere kunne enes og så blev luften renset kort tid efter. Okotta er vedvarende. Vedvarende, vedvarende og vedvarende. Der er ingen ende på den elendige stemning han kaster over DAHF med provokerende indlæg og det hele skal i sidste ende undskyldes og bortforklares. Ironi, smileys og sarkasme. VI HAR HØRT DET FØR!

Må jeg lige minde jer om at DAHF var på randen af nedbrud for under 3 måneder siden. Vi fik et moderatorhold og et sæt regler at følge. Hvis ikke der konsekvenser for gentagende regelbrud, så kan I ligeså godt fjerne dem.

Jeg er i øvrigt klar til at følge med michmach. Det her gider jeg ikke at være med til.


Top
   
Indlæg: fre mar 18, 2011 10:58 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man jun 02, 2003 1:01
Indlæg: 6974
Geografisk sted: Hjørring
Der sker også noget, og reglerne vil blive håndhævet. Vi har haft møde om det her til morgen, hvis man kan kalde det det. Og vi har besluttet et par ting. Blandet andet ender vi med at banne en person. Men der kommer mere om dette sener i dag.

_________________
:thumb:min twitter!


Top
   
Indlæg: fre mar 18, 2011 11:40 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 31, 2004 10:42
Indlæg: 1486
Godt. Så får jeg fred i mit hoved.

Forstår bare ikke hvorfor jeg pludselig har moderator rettigheder og kan sidde og læse i Admin forummet.

Billede


Top
   
Indlæg: fre mar 18, 2011 12:02 
Offline

Tilmeldt: fre apr 11, 2003 1:01
Indlæg: 7756
Geografisk sted: No longer here
Jeg har også sovet på tingene og fået et par PBer fra moderatorer på dahf

@Gneeew, Alpetop, Henriksen og alle andre der har svaret.
Jeg kan sagtens forstå humor, sarkasme og ironi. Jeg har selv brugt det meget på dahf og har absolut været en af de hårdeste debattører, når det er kommet til retorik og verbale slagsmål. Jeg har en personlig grænse for hvad jeg vil læse på de sider, som jeg besøger - og Okottas ordvalg var langt over den grænse. Det var ikke hans kritik af den katolske kirke, men ordvalget der generede mig voldsomt. Min personlige reaktion var ikke anderledes end min reaktion ved eksempelvis JP-tegningerne. Det er muligt man har ret til at sige hvad man vil, men man har også pligt til at tænke sig om.

Jeg er ikke katolik, så jeg tager ikke noget som helst personligt, men det ændrer ikke ved, at jeg ikke vil være del af en side, der accepterer et ordvalg, som det Okotta lagde for dagen. Jeg kan personligt ikke forstå at det skulle tage Okotta timer og stribevis af indlæg, før han opdagede, at han nok burde beklage sit ordvalg. Derfor stod jeg ved min kritik. Havde det været en personlig hetz mod Okotta, så havde jeg fortsat med at skændes med ham i tråden, som vi nok normalt ville have gjort.

@Gneeew
Nu kender vi ikke hinanden, men du har mange formodninger og antagelser om mig og min person, som du åbenbart har et behov for at lufte offentligt. Jeg tager meget lidt fra internettet eller livet generelt særlig alvorligt eller personligt. Dahf er et fristed for mange, hvor mange forskellige mennesker har kunne samles om en fælles interesse. Derfor passer Okottas kommentar overhovedet ikke ind i essensen af hvad dahf er for rigtig mange medlemmer. Du vælger at "puste til ilden". Jeg vælger at sige min mening. Længere er den ikke, men jeg ville sætte pris på, at du beholder dine konklusioner om min person for dig selv.

Jeg forlader ikke dahf i vrede. Snarere i ærgrelse over, at vi som samlet "fristed" ikke en gang kan blive enige om, at Okottas ordvalg ikke burde høre hjemme på en side som dahf.


Top
   
Indlæg: fre mar 18, 2011 13:16 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man mar 01, 2004 16:21
Indlæg: 17869
Geografisk sted: København SV
Hold da kæft en måde at starte weekenden på. Nu skal ALLE lige trække vejret!

_________________
For meget er aldrig nok!

Rating på DAHF: Billede
Se mine 813 Blu-ray film. :)


Top
   
Indlæg: fre mar 18, 2011 13:38 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man jun 02, 2003 1:01
Indlæg: 6974
Geografisk sted: Hjørring
At smutte fordi en person ikke kan opføre sig anstændigt er måske lige at overreagere. Det vil jeg mene. Men jeg skal ikke bestemme.
@Silver
Vi har alt for længe prøvet at være flink, og det er ikke noget jeg heller vil end at prøve at hjælpe folk til at forstå deres fejl, men på et eller andet tidspunkt nås en grænse, hvor man ikke længer kan fortsætte ned af denne vej, og man må prøve en anden metode.

_________________
:thumb:min twitter!


Top
   
Indlæg: fre mar 18, 2011 14:32 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jan 12, 2008 1:49
Indlæg: 563
michmach skrev:
@Gneeew
Nu kender vi ikke hinanden, men du har mange formodninger og antagelser om mig og min person, som du åbenbart har et behov for at lufte offentligt. Jeg tager meget lidt fra internettet eller livet generelt særlig alvorligt eller personligt. Dahf er et fristed for mange, hvor mange forskellige mennesker har kunne samles om en fælles interesse. Derfor passer Okottas kommentar overhovedet ikke ind i essensen af hvad dahf er for rigtig mange medlemmer. Du vælger at "puste til ilden". Jeg vælger at sige min mening. Længere er den ikke, men jeg ville sætte pris på, at du beholder dine konklusioner om min person for dig selv.

Jeg forlader ikke dahf i vrede. Snarere i ærgrelse over, at vi som samlet "fristed" ikke en gang kan blive enige om, at Okottas ordvalg ikke burde høre hjemme på en side som dahf.


Jeg har absolut ingen antagelser om din person. Jeg reagerer på det indtryk, jeg får af at læse dine indlæg, og de er jo i sagens natur det eneste, jeg har at forholde mig til.

Og i min (ord)bog er et "fristed" ikke et sted, hvor der ikke er plads til, at folk har en forskellig retorik og tilgang til tingene, og hvis der er noget, der for alvor kan ødelægge "stemningen" på et forum, så er det da at begynde at smide folk ud, som man ikke er enig med - så går der jo ren Dansk Folkeparti i den, og det er der da sikkert nogen, der kan se charmen i, men jeg er personligt ikke overbevist om fortræffelighederne ved et sted, hvor der er lavt til loftet.


Top
   
Indlæg: fre mar 18, 2011 15:09 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Rolig nu folk! Synes det ville være synd hvis nogle gik på grund af noget som nogle har skrevet herinde.

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Indlæg: fre mar 18, 2011 16:06 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 02, 2004 13:45
Indlæg: 4163
Geografisk sted: Et sted derude
Mon ikke det vi ser, er en klassisk begyndende sommerdepression, når aftenerne begynder at blive lysere?
Sort klæde for vinduerne, må der til.

Kan nogen ikke lige smide en vits i fredagstråden?


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 196 indlæg ]  Gå til side Foregående 19 10 11 12 13 14 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 36 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team