DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tirs apr 16, 2024 12:04

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 196 indlæg ]  Gå til side Foregående 18 9 10 11 1214 Næste
Forfatter besked
Indlæg: tors mar 17, 2011 22:44 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 31, 2004 10:42
Indlæg: 1486
Alpetop skrev:
Det kunne (og burde måske; set i bagklogskabens klare lys) være formuleret anderledes, men jeg læste ihvertfald Okotta's kommentar som svulstig sarkasme, der dækkede over den mening, at 'den katolske kirke skulle feje for egen dør, inden de begynder at jage filmtricks'. Dette burde også være klart for enhver, når man ser Okotta's efterfølgende kommentarer i den pågældende tråd.


Præcist. Det var det der var i det, omend formuleret lidt mere svulstigt, og - set i bakspejlet - kunne have været formuleret anderledes. Men igen - jeg regnede med, at folk så lige igennem den svulstige retorik, og læste mellem linierne.


Alpetop skrev:
@ Okotta: Kritikken skal ikke kun gå en vej! Lær nu at tænke før du taler. Udtryk dig mere diplomatisk, og mere fyldestgørende, hvis du er interesseret i en konstruktiv debat. Tænk på, at det 'mellem linjerne' kan være svært at læse i en hurtig, frisk (og i nogens øjne, provokerende) bemærkning. Og endelig ... man kan være nok så uenige om sagerne, men 'namecalling'/personangreb, fører sjældent noget positivt med sig.


Jeg ved det godt. Når jeg bliver grebet af noget, så skal det helst ud, ucensoreret. En brist jeg har.


Top
   
Indlæg: tors mar 17, 2011 23:00 
Offline

Tilmeldt: fre apr 11, 2003 1:01
Indlæg: 7756
Geografisk sted: No longer here
Gneeew skrev:

Det er altså ikke særlig grown up at sladre. I betragtning af hvor relativt åbenlyst det var, at Okotta var sarkastisk, så ville den proportionelle reaktion have været at ignorere ham eller give ham en ordentlig tur i den verbale sandkasse.

... men det er altid dejligt at blive mindet om, hvorfor det er, der er krig i verden :-)

Hvor helt præcist bliver der sladret? Jeg flytter debatten om Okottas kommentar til en tråd, hvor den er passende. Når jeg læser din sidste kommentar, forstår jeg godt hvorfor du forsvarer Okotta, for I er begge meget dygtige til at skære alle over en bred kam. Jeg beklager hvis mine indlæg har udløst krig i verden, men det er nu en gang folk som Okotta og dig selv, der starter ufreden. Den kan jeg ikke se hører til på et filmforum, men det er så bare min mening. Jeg prøver ikke at skære nogen over en bred kam, men folk må sgu stå inde for det de siger.

@Alpetop, Gneeew og alle andre, der måtte forsvare Okotta
Har i overhovedet læst indlæggene INDEN de blev slettet? Der var intet i Okottas originale indlæg, der indikerede sarkasme med smileys eller andet. Det var først da Okotta blev gjort opmærksom på at kommentaren var lidt hård, at der blev reageret med en smiley og ikke engang her trak Okotta sin kommentar tilbage. Jeg synes det er fint, at i forsvarer Okottas tilstedeværelse på dahf, men I kan da ikke mene, at friheden til at ytre sig til et filmforum skal rumme opfordringer til sex med børn fordi man er uenig. Havde jeg eller en anden "loudmouth" sagt den slags var vi blevet stenet, men en tosse som Okotta skal åbenbart slippe af sted med hvad som helst. Jeg har bare svært ved at se, at dahf eller UHK (som ejer af dahf) skal være sæbekasse for den type idioti.


Top
   
Indlæg: tors mar 17, 2011 23:05 
Offline

Tilmeldt: fre apr 11, 2003 1:01
Indlæg: 7756
Geografisk sted: No longer here
Okotta skrev:
Alpetop skrev:
Det kunne (og burde måske; set i bagklogskabens klare lys) være formuleret anderledes, men jeg læste ihvertfald Okotta's kommentar som svulstig sarkasme, der dækkede over den mening, at 'den katolske kirke skulle feje for egen dør, inden de begynder at jage filmtricks'. Dette burde også være klart for enhver, når man ser Okotta's efterfølgende kommentarer i den pågældende tråd.


Præcist. Det var det der var i det, omend formuleret lidt mere svulstigt, og - set i bakspejlet - kunne have været formuleret anderledes. Men igen - jeg regnede med, at folk så lige igennem den svulstige retorik, og læste mellem linierne.


Alpetop skrev:
@ Okotta: Kritikken skal ikke kun gå en vej! Lær nu at tænke før du taler. Udtryk dig mere diplomatisk, og mere fyldestgørende, hvis du er interesseret i en konstruktiv debat. Tænk på, at det 'mellem linjerne' kan være svært at læse i en hurtig, frisk (og i nogens øjne, provokerende) bemærkning. Og endelig ... man kan være nok så uenige om sagerne, men 'namecalling'/personangreb, fører sjældent noget positivt med sig.


Jeg ved det godt. Når jeg bliver grebet af noget, så skal det helst ud, ucensoreret. En brist jeg har.

Lad nu være med at lyde som en helgen igen-igen, bare fordi andre medlemmer siger det samme, som du har hørt gentagne gange før. Du havde rigelig mulighed for at ændre din kommentar før den blev slettet, men du vil hellere pisse folk af end at bidrage til konstruktiv debat. Du bruger dahf som talerør for meninger, der ikke hører hjemme på et filmforum - og længere er den vist ikke.

Jeg trækker mig fra denne debat. Nu har du igen fået opbakning til at fortsætte din korstog mod freden her på dahf, men det bliver uden mig. Jeg har lagt alt for mange rare timer på denne side til at gide denne slags debatter mere. Hvis moralen på dahf ikke er bedre end den du udviser, så er min tid på siden forbi. EOD


Top
   
Indlæg: tors mar 17, 2011 23:05 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn feb 01, 2004 20:37
Indlæg: 3593
Geografisk sted: The Benny Vandergast Memorial Theater
Okotta skrev:
Jeg ved det godt. Når jeg bliver grebet af noget, så skal det helst ud, ucensoreret. En brist jeg har.

Jamen den brist har vi da allesammen, forskellen er bare at vi andre ha lært at styrer os en smule. Tag dig nu bare lidt sammen...


Top
   
Indlæg: tors mar 17, 2011 23:09 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 31, 2004 10:42
Indlæg: 1486
@ Michmach, indlægget er der stadig; Både du og Shiva citerer det. At du så partout vil misforstå det jeg skriver, synes jeg er ærgeligt.

Og som jeg lige har skrevet, i mit svar til Alpetop, så regnede jeg med, at alle (inkl. dig) så lige igennem min retorik, og læste det som det var meningen. Det er der heldigvis en del stykker herinde som har gjort, og det sætter jeg pris på.


Top
   
Indlæg: tors mar 17, 2011 23:16 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 31, 2004 10:42
Indlæg: 1486
michmach skrev:
Lad nu være med at lyde som en helgen igen-igen, bare fordi andre medlemmer siger det samme, som du har hørt gentagne gange før. Du havde rigelig mulighed for at ændre din kommentar før den blev slettet, men du vil hellere pisse folk af end at bidrage til konstruktiv debat. Du bruger dahf som talerør for meninger, der ikke hører hjemme på et filmforum - og længere er den vist ikke.


Du sidder der bag skærmen og anklager mig for at bifalde overgreb og voldtægt af børn. Hvem f..... tror du egentligt du er, og hvad synes du selv du kan tillade dig at lukke ud af åndssvage beskyldninger? Intet af det jeg skriver til dig, siver ind.


Top
   
Indlæg: tors mar 17, 2011 23:22 
Offline

Tilmeldt: fre apr 11, 2003 1:01
Indlæg: 7756
Geografisk sted: No longer here
Okotta skrev:
@ Michmach, indlægget er der stadig; Både du og Shiva citerer det. At du så partout vil misforstå det jeg skriver, synes jeg er ærgeligt.

Og som jeg lige har skrevet, i mit svar til Alpetop, så regnede jeg med, at alle (inkl. dig) så lige igennem min retorik, og læste det som det var meningen. Det er der heldigvis en del stykker herinde som har gjort, og det sætter jeg pris på.

Dette er mit allersidste indlæg på dahf. Jeg forstår godt, at du er sarkastisk, men det ændrer ikke på at kommentaren er mere end upassende - og at du kunne have skrevet den om 100 gange. Hvis vi ikke respekterer befolkningsgrupper og religioner uden at skrive den slags, som du skriver, så er vi som gruppe her på dahf ikke bedre end regimer, diktatorer og andre, der skriver den slags for at få opmærksomhed. Den slags vil jeg ikke deltage, i for jeg respekterer alle religioner uanset hvordan det enkelte individ fortolker disse religioner.

Så for sidste gang. Jeg ved godt at det bare var sarkasme, men jeg ser dig heller ikke beklage ordvalget - selv ikke når debatten når til denne tråd. Så hvis du ikke står inde for de ord, så bør du måske bruge lidt energi på at beklage det i stedet for at angribe de af os, som ikke fandt ordvalget passende. Jeg dømmer dig kun ud fra hvad du skriver, for jeg kender dig ikke, så du kan skrive nok så mange gange, at jeg ikke forstår din sarkasme. Det ændrer bare ikke ved det ordvalg, som du åbenbart står ved. Det kan jeg ikke være en del af, så jeg forlader dahf helt uden drama, men med et skuldertræk og en let rysten på hovedet til overs for de, som har haft så travlt med at fortælle mig, at jeg skal læse mellem linjerne på noget, som forfatteren til ordene ikke engang føler sig nødtvunget til at beklage.


Top
   
Indlæg: tors mar 17, 2011 23:38 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Hvor er moderatorerne?


Top
   
Indlæg: tors mar 17, 2011 23:38 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 31, 2004 10:42
Indlæg: 1486
michmach skrev:
Så for sidste gang. Jeg ved godt at det bare var sarkasme, men jeg ser dig heller ikke beklage ordvalget - selv ikke når debatten når til denne tråd. Så hvis du ikke står inde for de ord, så bør du måske bruge lidt energi på at beklage det i stedet for at angribe de af os, som ikke fandt ordvalget passende. Jeg dømmer dig kun ud fra hvad du skriver, for jeg kender dig ikke, så du kan skrive nok så mange gange, at jeg ikke forstår din sarkasme. Det ændrer bare ikke ved det ordvalg, som du åbenbart står ved. Det kan jeg ikke være en del af, så jeg forlader dahf helt uden drama, men med et skuldertræk og en let rysten på hovedet til overs for de, som har haft så travlt med at fortælle mig, at jeg skal læse mellem linjerne på noget, som forfatteren til ordene ikke engang føler sig nødtvunget til at beklage.


Øhm, Michmach, jeg har allerede beklaget ordvalget og retorikken, i mit svar kl. 21.44, og det gør jeg så igen kl. 22.37.


Top
   
Indlæg: tors mar 17, 2011 23:48 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs feb 12, 2002 2:01
Indlæg: 6366
Geografisk sted: Kattegat
Fritte skrev:
Hvor er moderatorerne?

Jeg ved det ikke.

Den ene er nok ikke færdig med at grine af Okottas enestående sarkasme: viewtopic.php?f=8&t=35288&p=516816&#p516816


Top
   
Indlæg: tors mar 17, 2011 23:52 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10393
Geografisk sted: Aarhus
Moderatorerne er skam på sagen. Der sker noget meget snart.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: fre mar 18, 2011 0:04 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 02, 2004 13:45
Indlæg: 4163
Geografisk sted: Et sted derude
Nu er der vel stadig en funktion, der gør at man kan filtrere indlæg fra, fra de brugere man ikke vil læse?
Den funktion, er der vel en enkelt vred bruger eller to, der kunne benytte, fra tid til anden.
Her skal det ikke handle om hvem der har ret, men bare at se det man ønsker.

Filmen, der har skabt al den røre, er sat på listen, over film jeg ikke skal se.
Så al den vrede snak har haft en effekt - uanset hvem, der har skrevet hvad.


OT: Det er i øvrigt værd at bemærke, at det er lykkedes samtlige danske politikere at gøre sig uinteressante for DAHF's brugere. ;)


Top
   
Indlæg: fre mar 18, 2011 0:07 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 15, 2004 21:33
Indlæg: 1513
Geografisk sted: 9400
michmach skrev:
@Alpetop, Gneeew og alle andre, der måtte forsvare Okotta
Har i overhovedet læst indlæggene INDEN de blev slettet? Der var intet i Okottas originale indlæg, der indikerede sarkasme med smileys eller andet. Det var først da Okotta blev gjort opmærksom på at kommentaren var lidt hård, at der blev reageret med en smiley og ikke engang her trak Okotta sin kommentar tilbage. Jeg synes det er fint, at i forsvarer Okottas tilstedeværelse på dahf, men I kan da ikke mene, at friheden til at ytre sig til et filmforum skal rumme opfordringer til sex med børn fordi man er uenig. Havde jeg eller en anden "loudmouth" sagt den slags var vi blevet stenet, men en tosse som Okotta skal åbenbart slippe af sted med hvad som helst. Jeg har bare svært ved at se, at dahf eller UHK (som ejer af dahf) skal være sæbekasse for den type idioti.


Det her drejer sig ikke så meget om at forsvare Okotta, som jeg jo også i mit indlæg bad om at moderere sig selv lidt (og skrue ned for de smarte bemærkninger), hvis han vil tages seriøst.

Jeg har kun læst citatet af Okottas oprindelige indlæg i Shiva's efterfølgende indlæg .. og det er også det jeg 'parafraserer' (hedder det ikke det?) i mit indlæg ovenfor.

Du kommer først ind i pågældende tråd efter at Okotta med smiley og et 'overdrivelse fremmer forståelsen' antyder, at det måske ikke skal tages bogstaveligt.

Hvorfor tror du, at du var blevet stenet mere end Okotta er blevet? Jeg tror da ihvertfald aldrig, at jeg personligt har været 'ude efter dig', for noget, du har sagt i forbindelse med politiske debatter .. også selv om tonen i disse kunne være skinger. Tvætimod synes jeg da, at det (de få gange, vi har 'talt' sammen herinde) er foregået meget positivt og konstruktivt.

Jeg prøver bare på (og det var også det jeg tolkede Gneeew's indlæg som) at få begge fronter til at trække vejret og slappe lidt af. :)

Okotta med retorikken og de (alt for) provokerende bemærkninger; dig og andre med straks at bide på krogen .. og forlange bål, brand og udvisning (se billedet ovenfor). Husk på, at trolls (hvis Okotta er en sådan) tit bekæmpes bedst ved at blive ignoreret (evt. kombineret med en PB til moderatorerne, der så kan tage beslutningen om sletning af indlæg).

'Can't we all just get along' :beerchug: :D

_________________
Handelsrating: THX --- Samlingen! --- Do not be too easily annoyed, and do not excessively annoy others!!


Top
   
Indlæg: fre mar 18, 2011 0:08 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn feb 01, 2004 20:37
Indlæg: 3593
Geografisk sted: The Benny Vandergast Memorial Theater
Michael W. skrev:
Fritte skrev:
Hvor er moderatorerne?

Jeg ved det ikke.

Den ene er nok ikke færdig med at grine af Okottas enestående sarkasme: viewtopic.php?f=8&t=35288&p=516816&#p516816


Det var sgu da noget af en stikpille... Må man ikke grine af sådan noget?


Top
   
Indlæg: fre mar 18, 2011 0:13 
Offline

Tilmeldt: lør jan 27, 2007 23:47
Indlæg: 4466
Geografisk sted: Sønderjylland
Kermit skrev:
Michael W. skrev:
Fritte skrev:
Hvor er moderatorerne?

Jeg ved det ikke.

Den ene er nok ikke færdig med at grine af Okottas enestående sarkasme: http://dahf.dk/viewtopic.php?f=8&t=3528 ... 6&#p516816


Det var sgu da noget af en stikpille... Må man ikke grine af sådan noget?

Han er da slet ikke i tråden :?:


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 196 indlæg ]  Gå til side Foregående 18 9 10 11 1214 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team