DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors apr 18, 2024 8:38

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: lør okt 16, 2010 8:58 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn apr 06, 2003 1:01
Indlæg: 8218
Geografisk sted: @Last Exit To Nowhere
Jeg synes ikke der går en dag imellem man ser folk, der får lidt sure opstød herinde.

Jeg kan virkelig ikke se hvad det skader, at der er folk, der spørger ind til en ting, der er blevet postet i hvad købte du i dag / hvilken film købte du idag trådene.
Hvis man skulle flytte sit spørgsmål over i en anden tråd - så mister man konteksten og det er slet ikke sikkert at den person der har købte - what ever it is - opdager spørgsmålet.

Senest kan jeg også se at det nu ikke er godtaget at quote folk - hvis de har et billede i indlægget.

Altså jeg ved ikke om det bare er mig - men jeg synes dælme godtnok at folk har små sko på engang imellem. Det hele har kørt indtil nu med spørgsmål i diverse tråde - og faktisk også med quotes af billeder.

Så skulle vi ikke liiige tage nogle større sko på - være lidt mere large - og få den gode og venlige stemning tilbage herinde.


Top
   
Indlæg: lør okt 16, 2010 9:37 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 03, 2003 1:01
Indlæg: 12577
Geografisk sted: Denmark
enig! det er snart ikke andet end sure gamle mænd her. :nuts:

Mvh

MA

_________________
The Gathering of DvD's


Top
   
Indlæg: lør okt 16, 2010 11:28 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn maj 20, 2007 16:00
Indlæg: 3156
Geografisk sted: Skive City
Helt enig.. Synes slet ikke dahf er som det plejer længere :(


Top
   
Indlæg: lør okt 16, 2010 11:59 
Offline

Tilmeldt: fre apr 11, 2003 1:01
Indlæg: 7756
Geografisk sted: No longer here
Jeg synes også der bliver lagt lidt for meget vægt på, at disciplinen i trådene overholdes. Men er det ikke bare at trække på skuldrene over det? Jeg synes ikke at tonen er blevet værre eller bedre over de sidste mange år, men synes til gengæld at enkelte folks ord bliver tillagt alt for meget betydning. Hvis en enkelt ikke vil have off-topic eller citater med billeder, så er det kun udtryk for en enkelt persons mening. Det er hverken en regel eller en lov, så træk på skulderen og op med humøret. Dahf er præcis lige så hyggelig, som man vælger at gøre det til.

Jeg hører tit at dahf ikke er som det plejer, men hvad har forandret sig? Jeg synes den største forandring er i Køb-Salg-Bytte, hvor tingene efterhånden er så absurde, at den tillid som KSB ellers var garant for er fuldkommen væk. Der er enkelte sælgere, der ikke overhovedet forstår at handle som voksne mennesker, men vi har jo ingen moderator, der kan lukke disse personer ude af KSB?!?


Top
   
Indlæg: lør okt 16, 2010 13:53 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man mar 01, 2004 16:21
Indlæg: 17869
Geografisk sted: København SV
Sieker skrev:
Jeg synes ikke der går en dag imellem man ser folk, der får lidt sure opstød herinde.

Jeg kan virkelig ikke se hvad det skader, at der er folk, der spørger ind til en ting, der er blevet postet i hvad købte du i dag / hvilken film købte du idag trådene.
Hvis man skulle flytte sit spørgsmål over i en anden tråd - så mister man konteksten og det er slet ikke sikkert at den person der har købte - what ever it is - opdager spørgsmålet.

Senest kan jeg også se at det nu ikke er godtaget at quote folk - hvis de har et billede i indlægget.

Altså jeg ved ikke om det bare er mig - men jeg synes dælme godtnok at folk har små sko på engang imellem. Det hele har kørt indtil nu med spørgsmål i diverse tråde - og faktisk også med quotes af billeder.

Så skulle vi ikke liiige tage nogle større sko på - være lidt mere large - og få den gode og venlige stemning tilbage herinde.

Uden at være helt sikker, kan jeg godt læse mellem linjerne at indlægget/tråden er møntet på mig. ;)
Men hvis der er et problem, i dette tilfælde med mig, så skriv det i stedet for at pakke det ind.

Selvfølgelig skader det ikke at der spørges ind til andre dahf'ers indkøb. Det har jeg selv gjort og det gør også tråden mere levende. Problemet, som jeg ser det, opstår når tråden bliver skævvredet og går 'Off Topic' over flere sider. At man flytter en hardware diskussion, som den der henvises til her, fra 'Hvad købte du i dag' til en relevant tråd for det specifikke emne, ser jeg ikke noget problem i. Tværtimod, vil emnet så kunne diskuteres og senere findes frem, hvis en anden bruger også har spørgsmål som går på samme emne.
Den originale tråd bliver så på 'On Topic' og løber derfor ikke af sporet.
Men bevares, det skal jeg som bruger ikke bestemme.

Jeg synes til gengæld at alt for mange indlæg bliver 'quotet' og det dermed går ud over selve flowet i trådene. Især når man, som der også henvises til i indlægget, gør det med det forrige indlæg. Helt unødvendigt efter min mening. Men måske er det bare mig som ser det som et problem og jeg vil da ikke gå imod flertallet på dahf. Har selv behersket mig og (hvis jeg skulle quote noget) holdt quoteiet nede på et minimum og kun forsøgt at 'quote' det relevante.
Men igen, det er ikke noget jeg bestemmer og vil da beklage hvis andre brugere har følt sig 'krænket'

_________________
For meget er aldrig nok!

Rating på DAHF: Billede
Se mine 813 Blu-ray film. :)


Top
   
Indlæg: lør okt 16, 2010 14:32 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn apr 06, 2003 1:01
Indlæg: 8218
Geografisk sted: @Last Exit To Nowhere
Jamen jeg skrev det netop generelt for ikke at komme efter nogen specifikt, men hehe jeps den med quote var til dig SS - men ikke resten. Der synes jeg generelt at det "gode humør" er degenereret over tid.

Jeg ved godt at mange siger at dahf ikke er som det plejer. Det er det heller ikke - og det synes jeg da heller ikke at det skal være.
Alt ændrer sig med tiden - også dahf. Om det er til det bedre eller værre det vil jeg lade være op til den enkelte.

Jeg synes bare at vi er blevet ret hurtigte til at ty til muidder kastning. Det kan godt være at det er fordi at vi begynder at læse for meget værdi i det folk siger.
Jeg holder mig dog langt væk fra politik, fordbold og deslige trådene - så om det er anarki eller demokrati der hersker derinde det aner jeg intet om - jeg henviser mere til alle de andre tråde. Jeg synes det burde være muligt at komme med sin egen mening uden at man får en sviner, hvis det ikke lige har fået alle fakta rigtigt eller des lige.
@MichMach - det er skam ikke dig jeg er efter. Ingen problemer med at sige sin ærlige mening - især ikke da jeg altid føler at du går det i god tro.

Men jeg er skam også bare en bruger, og jeg bestemmer heller ingen ting. Jeg ville bare lige give min mening til kende.


Top
   
Indlæg: lør okt 16, 2010 14:52 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man mar 01, 2004 16:21
Indlæg: 17869
Geografisk sted: København SV
Sieker skrev:
Jamen jeg skrev det netop generelt for ikke at komme efter nogen specifikt, men hehe jeps den med quote var til dig SS - men ikke resten. Der synes jeg generelt at det "gode humør" er degenereret over tid.

Jeg ved godt at mange siger at dahf ikke er som det plejer. Det er det heller ikke - og det synes jeg da heller ikke at det skal være.
Alt ændrer sig med tiden - også dahf. Om det er til det bedre eller værre det vil jeg lade være op til den enkelte.

Jeg synes bare at vi er blevet ret hurtigte til at ty til muidder kastning. Det kan godt være at det er fordi at vi begynder at læse for meget værdi i det folk siger.
Jeg holder mig dog langt væk fra politik, fordbold og deslige trådene - så om det er anarki eller demokrati der hersker derinde det aner jeg intet om - jeg henviser mere til alle de andre tråde. Jeg synes det burde være muligt at komme med sin egen mening uden at man får en sviner, hvis det ikke lige har fået alle fakta rigtigt eller des lige.
@MichMach - det er skam ikke dig jeg er efter. Ingen problemer med at sige sin ærlige mening - især ikke da jeg altid føler at du går det i god tro.

Men jeg er skam også bare en bruger, og jeg bestemmer heller ingen ting. Jeg ville bare lige give min mening til kende.

Nej, Du er skam ikke bare en bruger. Du er site Admin med den rolle/autoritet det nu giver. Jeg ved godt at du har holdt dig fra den traditionelle Admin rolle. Om det er godt eller dårligt ved jeg ikke. Men det ændre ikke ved, at du er en af to Admins på dahf.

_________________
For meget er aldrig nok!

Rating på DAHF: Billede
Se mine 813 Blu-ray film. :)


Top
   
Indlæg: lør okt 16, 2010 15:39 
Offline

Tilmeldt: fre apr 11, 2003 1:01
Indlæg: 7756
Geografisk sted: No longer here
Sieker skrev:
@MichMach - det er skam ikke dig jeg er efter. Ingen problemer med at sige sin ærlige mening - især ikke da jeg altid føler at du går det i god tro.

Jeg følte mig heller ikke truffet. :beerchug:

Jeg vil dog gerne høre fra folk, hvad de synes der har forandret sig? Folk har aldrig været særlig konstruktive i de sprængfarlige tråde, men jeg synes da at tonen ellers er fin i de film og tilbudsrelaterede tråde.


Top
   
Indlæg: lør okt 16, 2010 17:06 
Offline

Tilmeldt: ons jul 25, 2001 1:01
Indlæg: 8507
Geografisk sted: København
michmach skrev:
Sieker skrev:
@MichMach - det er skam ikke dig jeg er efter. Ingen problemer med at sige sin ærlige mening - især ikke da jeg altid føler at du går det i god tro.

Jeg følte mig heller ikke truffet. :beerchug:

Jeg vil dog gerne høre fra folk, hvad de synes der har forandret sig?


Vi er alle blevet ældre - deraf mere bitre ;)...

Spøg til side, så synes jeg ikke der er det store problem, men der er naturligvis meget ligegyldigt "støj" et sted som herinde - ligesom på nettet generelt. For mig handler det bare om at lægge sin fokus, hvor det betyder det noget, og hvor man får noget igen. Alt andet forstår jeg ikke man gider så meget som hæve sit øjenbryn over..

_________________
SØREN LANGELUND >>>
http://soeren.langelund.com | Criticker-profil | Comoyo-artikler | CinemaZone-anmeldelser og artikler | YouTube-profil


Top
   
Indlæg: lør okt 16, 2010 21:48 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Ja, vi kunne jo f.eks. at begynde at diskutere film igen - det ville være en god start. :)

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: søn okt 17, 2010 8:28 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 26, 2004 13:05
Indlæg: 723
Geografisk sted: "Reservatet"
:laugh: eiii do det er sgu liiige en tand for gak-gak :laugh:

har selv oplevet på nogle fora at "Alt andet end" underfora er blevet kvalt pga. tumult.

Strategien med at man nøjes med kommentare til mindre "springfarlige" emner dyrker jeg selv.Jeg har svært ved at beherske mig når snakken falder på fodbold og politik,hele indvandre debatten til eksempel bliver jeg nød til at undgå.

Anderledes godt er det at læse en filmanmeldelse man er lodret uenig i for derefter at "komme på glat is" med sine synspunkter,det flytter noget for mig helt personligt... :beerchug:

Opinions are like assholes..everybodys got one...tak til Clinten :P

_________________
Hvor FAN... i hele hule RØDGLØDENDE HELV...er vin-smiley`en :beerchug:Nåe der er du BilledeTak Evil Doctor & Buller Salgs Rating Skide Pålidlig


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team