DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er fre apr 19, 2024 3:12

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: tors okt 07, 2010 22:16 
Offline

Tilmeldt: søn mar 01, 2009 0:15
Indlæg: 46
OK, fornærmer sikkert mange nu, men efter at have hængt lidt ud her i et stykke tid, må jeg altså konkludere at der er en del kamphaner. Synes ofte at folk kommer med stikpiller, og det er tydeligt at mange bærer nag fra tidligere konflikter, og er lidt på nakken af hinanden.

Er DAHF bare i en lidt dårlig periode?


Top
   
Indlæg: tors okt 07, 2010 22:55 
Offline

Tilmeldt: man apr 05, 2004 19:09
Indlæg: 213
Geografisk sted: Herning
Den periode har nu efterhånden varet ret længe.
Du kan dog nemt undgå at "falde" over disse tråde.
Med tiden lærer du at undgå potentielt sprængfarlige tråde/emner og på sigt også de farlige brugernavne(disse kan blokeres fra din visning)
Tilbage er der kun at frasortere alt det unødvendige, og du vil sidde tilbage med ganske få spændende tråde/emner med filmrelatede emner.

Tonen har dog altid været lidt hård i det, men for det meste venligt ment.
Det har dog ændret sig den senere tid i kraft af forskellige politisk ladede tråde.
Nu bærer folk nag som du selv har opdaget.
Så sorter i brugernavne, tråde etc. og du bør have det gode tilbage.

Hvis det er nogen trøst så er stemningen i andre film-fora endnu værre...


Top
   
Indlæg: tors okt 07, 2010 22:58 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man jun 02, 2003 1:01
Indlæg: 6974
Geografisk sted: Hjørring
Jeg syntes ikke det er mere end det altid har været, og jeg tager det aldrig for mere end hvad det er, nemlig en samtale over internettet. Jeg har forklaret mine handlinger i de politiske tråde med at jeg godt kan lide at være en provokatør, det er jeg ikke helt på samme måde i de andre tråde.

Jeg er ikke fornærmet, overhovedet ikke faktisk, fordi hvis du føler at det er sådan stemningen er, kan der jo være noget om det, så bedre at få det bragt frem i lyset, end at gemme det væk.

Det skal ikke være nogen hemlighed at jeg bedst kan lide at være venner med de fleste og kan ikke sige at jeg anser en eneste herinde som andet end en "god dahf" ven. Der er ingen jeg bestemt går efter i alle tråde eller sådan noget, om andre har det på andre måder ved jeg ikke.

_________________
:thumb:min twitter!


Top
   
Indlæg: fre okt 08, 2010 4:20 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre okt 15, 2004 0:01
Indlæg: 426
Måske lidt, men slaget står vist mest i visse tråde i "Alt Andet (end hjemmebio)" forummet, i tråde som for det meste ikke har ret meget med hifi/dvd/blu-ray/film at gøre alligevel. Og så er antallet af mennesker der rent faktisk gider at være med i sådan noget mudderkastningsdiskussioner vist også ret begrænset.


Top
   
Indlæg: fre okt 08, 2010 9:58 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Ganske rigtigt er det som regel få, der tager kampene med hinanden, og så er der folk, der af og til kommer med et lille pip, men som ellers holder sig fra det. Tonen herinde er hård, når det gælder diskussion om religion, indvandring og politik (tre faktorer, der hører mere og mere sammen), men vanvittigt hård synes jeg ikke, den er.

Som regel synes jeg, at de fleste er gode til at diskutere film, når der endelig er en film, der er værd at diskutere, og at disse holder en nogenlunde super tone.

Men tak for du starter diskussionen. Problemet er jo nok, at diskussionerne i alt andet end hjemmebio nogle gange engagerer folk så meget, at man glemmer, man registrerede sig her i sin tid for at købe/sælge eller diskutere film.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: fre okt 08, 2010 13:23 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 08, 2005 14:04
Indlæg: 456
Geografisk sted: Århus
Jeg har altid syntes tonen fra en håndfuld brugere herinde var særdeles hård og ikke spor venligt ment. Og hvis man påpeger det, er man ofte "blødsøden" og "sart" og får kommentaren "man skal ikke diske ud, hvis man ikke kan tåle at få igen". Sidste ganske uretfærdigt, da det i mange tilfælde har været en helt harmløs kommentar, der får en rigtig hård medfart. Jeg har aldrig været på et forum, hvor tonen var så svinsk, som den er her til tider og det er også grunden til jeg ikke gider kommentere på rigtig mange af de tråde der ellers kunne afstedkomme rigtig gode diskussioner.

Og som en eftertanke sidder jeg lige nu seriøst og tænker at den næste kommentar i den her tråd bliver noget a la "så kommer du godt nok ikke ret meget rundt, hva'? Skulle du ikke lige ta' en tudekiks"

Yay dahf.. eller noget

_________________
うるさくてもいい =^_^=


Top
   
Indlæg: fre okt 08, 2010 14:03 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Tonen er ofte hadsk, hvilket er ærgerligt.

Jeg gør som flere andre i denne tråd, og forsøger at holde mig ude af de mest negativt ladede tråde...

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: fre okt 08, 2010 14:21 
Offline

Tilmeldt: fre apr 11, 2003 1:01
Indlæg: 7756
Geografisk sted: No longer here
Jeg indrømmer blankt, at jeg har sagt min mening, så den ikke kunne misforståes i et par politiske tråde samt fodboldtråden. Vi har haft mere end 36.000 tråde her på siden, så jeg synes at ord som hadsk og svinsk er meget voldsomme udlægninger af den generelle tone her på dahf. Jeg får ikke læst alle tråde, men det er da min opfattelse at 99.9% af dem bliver afviklet i fordragelighed.

Derfor tillader jeg mig at indgå i Dracuellas selvopfyldende profeti - og blive en smule forarget over Dracuellas manglende respekt overfor dahferne i sin kommentarer. Vi kommer her på fora fra alle samfundslag og alle fugle synger med hvert sit næb, så jeg synes det er smule nedladent at kommentere så negativt uden at ville deltage positivt i de mange debatter hvor tonen er engleblid. Jeg genkender slet ikke det dahf, som du beskriver, men tværtimod synes jeg stadig at dahf på mange måder er fyldt med spændende og interessante mennesker, der gerne deler ud af deres viden og interesser. Nu kan man så beskylde mig for at se glasset som halvt fyldt, men jeg har svært ved at se dahf som svinsk eller hadsk. Jeg sender ingen tudekiks eller andet efter dig, men jeg synes det er hårde udmeldinger fra en bruger, som ikke deltager særlig aktivt i de mange gode debatter, der eksisterer på dahf. Det ville trods alt være en bedre måde at lufte sine holdninger på end at sætte sig surt med nej-hatten på.


Top
   
Indlæg: fre okt 08, 2010 14:44 
Offline

Tilmeldt: man apr 05, 2004 19:09
Indlæg: 213
Geografisk sted: Herning
Dracuellas respons er måske lige strengt nok tegnet op i sin helhed.
Det ændrer dog ikke på at visse brugernavne ynder at give en - for nogle - hård kommentar med på vejen.
For nye brugere kan det måske virke hadsk og svinsk.
Men afholder man sig fra politisk ladede debatter og snak om fodbold, så har man overordnet set en fornuftig tone.
Man lærer som nævnt at holde sig fra en potentielt farlig debat og at "ignorere" visse brugernavnes indlæg.
Selve filmsnakken kan - trods forskellige synspunkter - ofte være givende omend filmsnakken generelt i mindretal.
Man kan dog også som undertegnede bare vælge at være dejligt passiv. Det er vist et frit land. Endnu.


Top
   
Indlæg: fre okt 08, 2010 15:53 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn aug 24, 2003 12:16
Indlæg: 2795
Geografisk sted: Fredericia
Enkelte tråde mudrer til, men der er til gengæld så mange andre tråde, hvor der er gode diskussioner og ikke mindst hjælp at hente. Jeg startede f.eks. en tråd, hvor jeg bad om inspiration til spil og har fået rigtig god respons, synes jeg, så helt skidt er DAHF i hvert fald ikke.

_________________
Min side med film- og serieskriblerier


Top
   
Indlæg: fre okt 08, 2010 15:57 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 08, 2005 14:04
Indlæg: 456
Geografisk sted: Århus
michmach skrev:
Jeg sender ingen tudekiks eller andet efter dig, men jeg synes det er hårde udmeldinger fra en bruger, som ikke deltager særlig aktivt i de mange gode debatter, der eksisterer på dahf.

Nej jeg er ikke særligt aktiv længere; jeg var vældig glad for dahf, da jeg startede og ville gerne have brugt mere tid der, men som sagt blev jeg fed up og havde det faktisk smådårligt over den måde, en del brugere blev behandlet på. Dem der tordnede og talte grimt, kommenterede blot, når det blev tiltalt, at folk var sarte og ikke hørte hjemme på et forum, hvis man blev stødt over dit og hint.
Men der er min opfattelse af, hvad jeg synes, man kan tillade sig at sige til folk, en dimentral modsætning til dem der talte nedladende og ubehageligt. Og det irriterede mig i den grad, at der blot blev gået stille med dørene for at undgå at ophidse brøleaberne yderligere frem for at folk gjorde noget ved det. Min følelse var altid at det var dem der talte højest og mest råt, der fik ret.

Og nej michmach, du har aldrig set det, for du er om nogen (og det er ikke negativt ment) tykhudet. Alting preller tilsyneladende af på dig, hvilket er helt fint. Du har åbenbart en meget høj tærskel for, hvad du synes er grov tale. Men sådan er det så langtfra for alle, og jeg synes nu engang, at der også skal være plads til dem, der ikke blot ignorerer at blive kaldt diverse skældsord.

_________________
うるさくてもいい =^_^=


Top
   
Indlæg: fre okt 08, 2010 16:40 
Offline

Tilmeldt: fre apr 11, 2003 1:01
Indlæg: 7756
Geografisk sted: No longer here
dracuella skrev:
Og nej michmach, du har aldrig set det, for du er om nogen (og det er ikke negativt ment) tykhudet. Alting preller tilsyneladende af på dig, hvilket er helt fint. Du har åbenbart en meget høj tærskel for, hvad du synes er grov tale. Men sådan er det så langtfra for alle, og jeg synes nu engang, at der også skal være plads til dem, der ikke blot ignorerer at blive kaldt diverse skældsord.

Jeg skal være tykhudet, for ellers kan jeg ikke tillade mig at sige min mening som jeg gør. Jeg er skam også blevet tøsefornærmet (ret så meget), men har med tiden lært at ikke tage tingene helt så seriøst.

Jeg er helt med på at der skal være plads til alle - men det mener jeg så også der er. I den sammenhæng frustrerer det mig som interesseret læser, at du og/eller andre ikke deltager aktivt i debatten på grund af en frygt, som måske ikke er ubegrundet, men alligevel ikke er helt fair over for de mange dygtige debattører vi har på dahf.

Problem-trådene er jo politik, religion og fodbold, som socialt set er stærkt optrukne emner uanset om scenen er et fora, et værtshus eller en vælgerforening. Her synes jeg ikke at dahf adskiller sig synderligt. Selvfølgelig kan tonen sagtens være pænere, men jeg synes ikke vi er ude i personforfølgelse og skældsord til daglig.

Jeg synes nu stadig du skal give dahf en chance mere. Vi knurrer meget, men vi bider sjældent. :lol: :beerchug:


Top
   
Indlæg: fre okt 08, 2010 18:26 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør okt 02, 2010 21:17
Indlæg: 382
Jeg synes personligt ikke at jeg har stødt på noget herinde der var direkte "svinsk" eller "ondt".. men der er jo nok noget..

Det synes jeg altid der er på nettet, og det tror jeg aldrig man kommer helt udenom..

På nettet er man anonym, og sidder trygt og sikkert bag sin computerskærm.. Så derfor har nogle mennesker en tendens til at være lidt hårdere i tonen og lukke lidt flere holdninger ud, end de ville gøre i en personlig samtale face 2 face..

Så derfor har jeg fra andre foraer, bl.a : Bodybuilding.dk, Gamereactor.dk, Motion-online.dk og så videre, lært at når folk bliver svinske og skruer alt for meget op for musikken, så lukker jeg bare af, og går videre til næste tråd..

For at diskutere på nettet er som at løbe 100M løb til handicap OL, selvom man vinder er man stadig retarderet :mrgreen:

Hvis man var tvunget til at have Fulde Navn og Adresse stående under sin profil på nettet, så vil jeg gerne vædde 10.000 kr på at mange politiske og religion diskussioner aldrig ville ende ud i racistiske, Xenofobiske og diskriminerende indlæg... Anonymitet er godt, men det bærer også meget mundlort med sig fra nogle personer.. desværre :(


Top
   
Indlæg: lør okt 09, 2010 0:17 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
dracuella skrev:
Nej jeg er ikke særligt aktiv længere; jeg var vældig glad for dahf, da jeg startede og ville gerne have brugt mere tid der, men som sagt blev jeg fed up og havde det faktisk smådårligt over den måde, en del brugere blev behandlet på. Dem der tordnede og talte grimt, kommenterede blot, når det blev tiltalt, at folk var sarte og ikke hørte hjemme på et forum, hvis man blev stødt over dit og hint.

Men der er min opfattelse af, hvad jeg synes, man kan tillade sig at sige til folk, en dimentral modsætning til dem der talte nedladende og ubehageligt. Og det irriterede mig i den grad, at der blot blev gået stille med dørene for at undgå at ophidse brøleaberne yderligere frem for at folk gjorde noget ved det. Min følelse var altid at det var dem der talte højest og mest råt, der fik ret.



I hvilke tråde er det? Hvis det er de der tråde med politisk debat, så er de folk, der argumenterer oftest på begge sider af den politiske skala, så forstokkede til den ene eller anden side, at man kunne have fem hundrede korrekte og velargumenterede argumenter imod folks synspunkt, og man ville alligevel ikke få et hak ud af det. Jeg gider f.eks. ikke diskutere indvandring herinde, for jeg ved, at jeg vil få at vide, at jeg er pladderhumanist og alle muligt andre ting, selvom jeg egentlig ser mig selv som værende overvejende liberal. Til gengæld vil jeg give dig ret i, at det i netop er de tråde, at de, der brøler højest, vinder. Det er nok mere opgivenhed, der gør det, end frygt. Jeg frygter i hvert fald ingen på dette forum. Det skulle da lige være folk, der synes, at Nicholas Cage er en god skuespiller, og frygten ville så være for, om de nu var helt raske oven i hovedet! ;)

Desuden synes jeg også, det er sjældent, at en debat ender ud i internettets jammerlige kommentarer om tudekiks, eller også er jeg så selektiv, at jeg ikke har set denne lavintelligente kommentar ret ofte i de tråde, jeg har læst.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team