DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 10:11

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2
Forfatter besked
Indlæg: lør maj 29, 2010 13:20 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Engang diskuterede jeg gerne politik herinde, og både Kip og jeg fik kaldt hinanden lidt forskellige ting, men så opdagede jeg, at Kips indlæg generelt bar præg af en ufattelig stor diskussionslyst og at vi godt kunne være enige om andre ting, og det sidste års tid har jeg nydt vores ping-pong omkring godheden af actionfilm som G.I. Joe og Transformers 2: Revenge of the Fallen, og det vil jeg fandeme ikke undvære, Kipovic! Robotnosser rules!!!

Næ, Kip - du skal sgu bare holde en lille pause fra stedet så blodtrykket kan komme ned under kogepunktet. Det gør jeg også indimellem, hvorefter jeg så dukker op igen og kommenterer alt jeg kan for at I ikke skal glemme mig :) Politik og religion fører aldrig noget godt med sig, og hver gang, der diskuteres noget i den retning, så går bølgerne jo gerne højt.

Lad være med at smække med døren, please. Jeg personligt ville være noget så træt af det, hvis det skete.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: lør maj 29, 2010 13:30 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør mar 24, 2001 2:01
Indlæg: 5671
Geografisk sted: Lige her
Holmsgaard skrev:
Politik og religion fører aldrig noget godt med sig, og hver gang, der diskuteres noget i den retning, så går bølgerne jo gerne højt.

Lige præcis. :thumb:

Har besluttet, at jeg ikke længere gider diskutere politik eller religion. Det vil jeg trykt overlade til tåberne. :D

_________________
It's nice to be important, but it's more important to be nice.


Top
   
Indlæg: lør maj 29, 2010 13:58 
Offline

Tilmeldt: fre apr 11, 2003 1:01
Indlæg: 7756
Geografisk sted: No longer here
Gromit skrev:
Har besluttet, at jeg ikke længere gider diskutere politik eller religion. Det vil jeg trykt overlade til tåberne. :D

Du er ellers savnet i debatterne - selv om jeg sagtens forstår dig.


Top
   
Indlæg: lør maj 29, 2010 14:02 
Offline

Tilmeldt: fre maj 05, 2006 17:36
Indlæg: 2560
Geografisk sted: Göteborg
michmach skrev:
wiking skrev:
Jeg kan så slet ikke forstå at folk på et forum, tager tinger så seriøse og personlige.

Hvis man bliver kaldt for racist hver gang man forholder sig kritisk, så bliver man træt af pågældende person. Jeg ved ikke om det bliver taget personligt, men man vil gerne have et mere nuanceret modspil til de indlæg man bruger energi og tid på. Jeg tror ikke at Kip tager Morbid specielt personligt for manden er en defination af ordet idiot og det kan man vel ikke tage personligt.


Nu diskuterer jeg meget sjældent politik eller religion på et forum. Faktisk vil jeg helst diskutere film på dette forum. Men der er jo som sagt altid muligheden at man kan lade være med at diskutere med vedkommende eller at lade være med at diskutere emnet. Og ofte så går tonerne altid høje på et forum, idet man ikke skal stå til ansvar for det der bliver skrevet. Der er en vis form for anonymitet.

_________________
Top 6 Film (2009): 1. The White Ribbon, 2. Sin Nombre, 3. Up in the Air, 4. Bright Star, 5. The Hurt Locker, 6. The Damned United


Top
   
Indlæg: lør maj 29, 2010 14:04 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Michmach rammer egentligt hovedet på sømmet ganske godt. For ja, jeg bruger en del energi på emner som i ”Man tager sig til hovedet”-tråden – og langt hen ad vejen er det jo både ukompliceret og meget givende, da langt de fleste forstår og formår at give sagligt svar på tiltale. Jeg får udvidet min horisont i hvert fald og lur mig om ikke det bare et minimum går den anden vej selvom enigheden ikke altid just er der.

Så er det jo bare så meget desto mere irriterende at der dukker tåber op, der kun med provokation for øje skal blande sig på de mest nedværdigende måder.

Det afspejler jo lidt det virkelige liv. Hvis en DF,er åbner munden, så er der folk der føler sig i deres bedste ret til at svine vedkommende til, udelukkende fordi det ER en DF,er. Pia Kjærsgaard kan jo fandme snart stille sig op, og mene at Martin Jørgensen nu nok er ved at være for gammel og for slidt til landsholdet, og alligvel vil der være folk der mener at det er nok en gratis grund til at kalde hende en racistisk møgluder. Nogen herinde der kan kende det….

Det pudsige er så, at jeg har stemt mere liste A end jeg nogensinde har stemt DF, og at jeg er flintrende gal på Pia og co. over dagpenge-skandalen, men det er der jo en del der partout ikke vil fatte, og det siger vel lidt om ”hør-efter-niveauet” og respekten for hvad folk skriver.

Wiking, du kan ikke forstå at folk tager ting herinde så seriøse og personlige ? Jamen det er vel iorden når bare tonen er god, ikke ? Og jeg håber da at du i lige så høj grad stiller det spørgsmål til folk som MA og Naiera. Det er da der fra at de mest nedladende, usaglige og provokerende personlige bemærkninger kommer. Jeg reagerer ivhertfald meget stramt når folk uden at gide argumenterer for det, kalder hvad jeg skriver for noget racistisk lort og sammenligner mig med en über-nazist – men det er måske bare mig der er for nærtagende ? For at bruge MA,s egne sære statistiske beregninger, så vil jeg mene at 99,99% af hans over 10.000 indlæg her ikke er andet end provokationer og en form for humor han nok mest selv kun synes er sjov.

Så, i og med at der netop er rigtigt mange nuancerede indlæg herinde, og beviser på hvor seriøst der kan diskuteres andet en film, så bliver jeg sgu vred når det hele skal ødelægges. Ja,man har jo ikke engang fået svar på hvordan Naiera mener at en omtale af moske-byggeriet i New York nær Ground Zero kan være noget ”racistisk lort”, og et svar kan næppe gives fra den kant, så det må jo bare stå som et eksempel på en bruger der dybest ikke bidrager med noget konstruktivt, men bare vil være med på den anti-racistiske mode, hvor målet helliger midlet.

Fritte kunne jeg til dels også nævne her, men i modsætning til de to andre brushoveder, så har han bidraget med så meget andet godt herinde, at jeg absolut har den dybeste respekt for manden, og ikke kunne drømme om at fare i flint i samme grad over hans små stikpiller som ved Naiera og MA, og dermed endnu et eksempel på for de to andre hvordan man burde opføre sig, i stedet for bare at provokere for provokationens skyld. Naieras umanerligt sære stil er jo også berygtet på i hvert fald et andet fora. Og inden en masse nu skal til at hyle op, og råbe at min stil også er speciel, så JA – jeg er ligeså kontant ved et tastatur som på en fodbold-bane eller med en hockey-stav i hånden, men nedladende og vil-døv vil jeg sgu ikke have skyld for at være.

Jeg vil dog undlade, i strid med trådens overskrift forfattet af undertegnede, at smække med døren, blot holde mig udenfor en del herinde. Køb & Salg-tråden har jeg stor glæde af, og den kan man altid beskæftige sig med uden at komme i diskussion om noget. Så vil jeg nok fortsætte med at smide et par linjer om hvad der blev modtaget af film, og så er det det for nu. Så må andre tage kampen med de to der er uden for pædagogisk rækkevidde. Jeg HAR meddelt Ulrik at min konto IKKE skal lukkes – men blot at jeg skruer niveauet noget kun ned.


Top
   
Indlæg: lør maj 29, 2010 14:10 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 02, 2004 13:45
Indlæg: 4163
Geografisk sted: Et sted derude
Gromit skrev:
Har besluttet, at jeg ikke længere gider diskutere politik eller religion. Det vil jeg trykt overlade til tåberne. :D

Hvad er der nu i vejen, med at være en tåbe?
Det er vel bedre at være lalleglad, end ikke at være glad? :D


Top
   
Indlæg: lør maj 29, 2010 14:36 
Offline

Tilmeldt: fre maj 05, 2006 17:36
Indlæg: 2560
Geografisk sted: Göteborg
Kip James skrev:

Wiking, du kan ikke forstå at folk tager ting herinde så seriøse og personlige ? Jamen det er vel iorden når bare tonen er god, ikke ? Og jeg håber da at du i lige så høj grad stiller det spørgsmål til folk som MA og Naiera.

Det var nu nærmere en generel betragtning jeg lavede og det er helt fint at der er brugere som ikke er enige med mig i den betragtning.

_________________
Top 6 Film (2009): 1. The White Ribbon, 2. Sin Nombre, 3. Up in the Air, 4. Bright Star, 5. The Hurt Locker, 6. The Damned United


Top
   
Indlæg: lør maj 29, 2010 14:53 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 03, 2003 1:01
Indlæg: 12577
Geografisk sted: Denmark
Det der gør Kip James sur og forbandet er at han ved han ikke kan vinde den kamp ;)
at han så samtidigt er en Dramaqueen gør det nok ikke bedre for ham selv.
Men så vil jeg spørge ham om hvor vigtig er den kamp for dig at vise at Islam er ved at ødelægge vores verden?
Måske skulle du bare melde dig ind i nogle politiske grupper eller partier der har samme overbevisning?
Min stemme får du aldrig.

Mvh

MA

_________________
The Gathering of DvD's


Top
   
Indlæg: lør maj 29, 2010 15:15 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man mar 01, 2004 16:21
Indlæg: 17869
Geografisk sted: København SV
I nogle (gæt selv hvilke) tråde kunne man godt ønske sig at dahf havde en eller flere moderatorer, som kunne gå ind og løfte pegefingeren inden tråden løb fuldstændig af sporet. Både med hensyn til evt. mudderkastning og verbal tilsvining. Men også sørge for at tråden ikke løber i forkert retning eller Off Topic.

_________________
For meget er aldrig nok!

Rating på DAHF: Billede
Se mine 813 Blu-ray film. :)


Top
   
Indlæg: lør maj 29, 2010 15:21 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Det kunne man bestemt godt, Silver, og det har vi da vist nok også haft tidligere, men der har bare sjældent været behov for det, og desuden ser jeg ofte på andre fora, at moderatorer gerne overdriver deres moderering, så jeg ved ikke om, det er den rette vej at gå.

Jeg ville dog hellere opfatte folk til kun at oprette indlæg som man tåler se konsekvensen af!

Hvis man vil skrive, at islam = terror, så man også være villig til at tage de tæsk, der kommer, præcis som når man kalder folk for nazister eller DF'ere fordi de er uenige med én, så må man også være villig til at tage de tæsk, der følger med dér.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tirs jun 01, 2010 23:43 
Offline

Tilmeldt: lør jan 27, 2007 23:47
Indlæg: 4466
Geografisk sted: Sønderjylland
@Kip James:Jeg er ked af den beslutning :(

Jeg kan også blive træt af pladderhumanister,men der er mulighed for at sætte personer
men ikke gider høre på,på Ingorer
Det har jeg også gjort,men nogen gange ikke dy mig, for at se hvad de har skrevet :nuts:

Citat:

Fritte kunne jeg til dels også nævne her, men i modsætning til de to andre brushoveder, så har han bidraget med så meget andet godt herinde, at jeg absolut har den dybeste respekt for manden,


Tror heller ikke vi er politiske enige,men han skriver MANGE gode indlæg,og virker som en flink mand
Ham vil jeg ikke være uvenner med,da jeg ikke vil undvære hans indlæg om film og blu ray osv :)

Men jeg skal dog gerne holde MA og Naiera i ørene for dig hvis du vil :mrgreen:
Aner INTET om dem,men politisk er vi ikke enige kan jeg se

Ved bare at pladderhumanisterne ikke kan lide mig,da jeg er blevet en kendt person og omtalt
person på FB :lol:

Fordi jeg har Kim Møller fra Uriasposten på min venneliste eller Pamela Geller,så bliver jeg jaget vildt :naughty:


Top
   
Indlæg: ons jun 02, 2010 7:10 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 03, 2003 1:01
Indlæg: 12577
Geografisk sted: Denmark
Lance skrev:
Ved bare at pladderhumanisterne ikke kan lide mig,da jeg er blevet en kendt person og omtalt
person på FB :lol:
Jeg har ikke hørt om dig hmmmm måske jeg ikke kommer i de samme grupper som dig?
Citat:
Fordi jeg har Kim Møller fra Uriasposten på min venneliste eller Pamela Geller,så bliver jeg jaget vildt :naughty:

Ham kender jeg godt han var mere rød end hele danmarks kommunistiske forening engang hehe han tager jeg ligeså seriøst som Jonnie Hansen :nuts: sjovt nok er der ingen der er efter mig på FB, selvom jeg har 3x Pamela Anderson, 2x Megan Fox og et hav af andre kendte navne på min venneliste, nå ja man kan jo frit vælge navn på FB det havde jeg glemt :loco:

Mvh

MA

_________________
The Gathering of DvD's


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team