DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er man maj 20, 2024 4:46

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 211 indlæg ]  Gå til side 1 2 3 4 515 Næste
Forfatter besked
Indlæg: tirs jan 06, 2009 23:31 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man mar 01, 2004 16:21
Indlæg: 17869
Geografisk sted: København SV
Er dahf på vej til en skævvridning af forummet. Eller er det bare mig?
Fra film og alt hvad der har med film at gøre. Til, ja hvad ved jeg. :?

Måske er jeg ved at blive gammel. Men jeg synes at de film og filmrelateret emner/tråde, som vel dybest set er derfor dahf lever, er skubbet i baggrunden til fordel for lygter, biler, bøger, musik, bacon, vejret, kaffe, bajere, parfume, computere, telefoner, katte, fodbold og alt andet mellem himmel og jord.
Jeg har ikke fremhævet de tråde af nogen speciel grund. De er bare nogle af de mest aktive "ikke film" emner lige pt. At der på et forum er plads til "at komme hele vejen rundt" vidner efter min mening om et sted med højt til loftet. Men der hvor filmen knækker, for nu at blive i dahf jargonen, er når det primære formål med forummet, nemlig film og alt der har med film at gøre, bliver skubbet i baggrunden og bliver en parentes på et forum hvor udviklingen er gået fra filmdebatter til 'alt muligt andet'
Kommer der fra tid til anden tilløb til en god debat eller tråd, ser man ofte at tråden på et tidspunkt bliver ødelagt af 'dumsmarte' bemærkninger eller indlæg som er fuldstændig går Off Topic og river tråden af sporet. Jeg har set mange tråde løbe ud i sandet på grund af brugere som ikke har noget på hjertet. Men kun skriver for at fyre noget af. Ofte efterfulgt af en smilie eller to som så skal gøre indlægget legalt og virke afvæbnende. Dahf brugere er gode til at holde selv justits. Men nogle gange kunne man godt bruge en Admin til at få en tråd tilbage på rette spor.

Jeg vil ikke begynde på "de gode gamle dage" - De var ikke gode, for der var ikke Internet. :)
- Og gamle brugere falder fra og nye kommer til. Det er en naturlig udvikling på et forum og nye brugere byder jeg velkommen, for de kan give ny energi til forummet. Hvad vi også har set de sidste par år. Men derfor kan man godt savne nogle af de gamle brugere og især deres indlæg. Flere af dem som har valgt at sige farvel til dahf, af den ene eller anden grund, besad den evne som var med til at gøre dahf noget helt specielt. Vi har stadigvæk (heldigvis for det) brugere som føder os med indlæg og de ved godt hvem jeg tænker på. Jeg har tidligere selv prøvet at kaste mig over skriveriet. Men jeg skal også være den første til at indrømme at jeg ikke lige besidder den evne og jeg derfor mange gange forfalder til de nemme og korte indlæg.

Vores "Hvilken film så du i dag" er decimeret til indlæg på en eller ganske få linjer. Lige med undtagelse af de faste 'skribenter' som jævnligt kommer med længere indlæg, som pirre trangen til at kaste sig over film der ikke kommer fra Hollywood. Ethvert tiltag til diskussion er næsten overstået før den er kommet i gang og jeg er bange for at der sidder brugere derude som gerne vil ofre sig og skrive indlæg på mere end tre linjer. Men som bare ikke gider, fordi det ikke kan kickstarte de filmdebatter som fyldte godt op på dahf før i tiden.

Jeg synes også at tonen i mange tråde, uden at den tilnærmelsesvis nærmer sig tonen på andre forums jeg besøger, er blevet mere rå. Men måske det også er en naturlig udvikling. Vi har haft mange ophedet debatter (især de politiske og fodboldtråden) hvor bølgerne har gået højt. Der har været mange skarpe indlæg, men jeg synes ikke folk har været perfide og selvom der har været fyret op under kedlerne, har kun ganske få indlæg har igennem tiden været over stregen.

Afslutningsvis skal jeg lige pointere at mit indlæg ikke er møntet på nogle bestemte brugere og kun er oprettet for at starte en positiv debat som måske kunne trække, hvis jeg fik mit ønske opfyldt, dahf over i en mere filmrelateret retning. Jeg ved også at jeg med dette indlæg måske får et par på tuden. Men det har jeg fået før og tager gerne nogle hug hvis det bare kan ændre lidt på den udvikling som jeg mener at dahf er på vej hen imod.

_________________
For meget er aldrig nok!

Rating på DAHF: Billede
Se mine 813 Blu-ray film. :)


Top
   
Indlæg: ons jan 07, 2009 0:02 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Skriver dette indlæg fra min iPod...

Jeg synes du har helt ret Silver. Og jeg skal gerne indrømme at dahf ikke længere er mit primære filmforum. Eller måske forum i det hele taget. Dertil er diskussionerne for mig blevet ligegyldige. Jeg har ingen interesse i at diskutere lommelygter eller bacon, bare for at nævne noget. Jeg tror dahf har udtømt sig selv hvad angår filmdiskussioner og det tror jeg ikke der bliver lavet om på. Dvd kom og er på vej væk.

Ja jeg skriver selv mindre og mindre på dahf og mere og mere på andre fora. Min interesse er primært film og blu-ray og der er andre fora der kan dække mit behov

Er også klar til en røvfuld men what the hell...


Top
   
Indlæg: ons jan 07, 2009 1:07 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs feb 12, 2002 2:01
Indlæg: 6366
Geografisk sted: Kattegat
Det er jo en debat vi har haft oppe at vende før, og jeg vil da gerne give jer ret i, at det er lidt sløvt lige i øjeblikket. Men jeg synes tit det har vendt igen, og vi så er kommet ind i en periode med den rette mængde filmsnak.

Jeg synes ikke det er hverken værre eller bedre end tidligere. Det har gået op og ned i flere år.


Top
   
Indlæg: ons jan 07, 2009 1:13 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør mar 24, 2001 2:01
Indlæg: 5671
Geografisk sted: Lige her
Silver og Fritte formulerer det ganske godt. Tiderne har ændret sig. Hjemmebioen har ændret sig. Udvalget af andre fora er blevet større. DVD-mediet er jo ikke længere så spændende som det engang var.

Vi bliver alle ældre og intet varer evigt ...og desværre heller ikke DAHF. Bevares, jeg besøger DAHF jævnligt men er ikke længere videre aktiv i debatter, indlæg osv. Det bliver allerhøjst til en kvik bemærkning i ny og næ og nogle billeder af købte film. Men det er også dét.

Os "gamle" medlemmer er der ikke så mange tilbage af. Heldigvis er der kommet nye til som forhåbenligvis vil fortsætte med at bidrage til, at DAHF kan bestå.

_________________
It's nice to be important, but it's more important to be nice.


Top
   
Indlæg: ons jan 07, 2009 10:06 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: søn jan 21, 2001 2:01
Indlæg: 3298
Geografisk sted: Ringsted, DANMARK
Jamen, når Silver Surfter og Fritte tør stikke næsen frem og risikere et par på tuden, så tør jeg også :lol:

Jeg er dog selv - næsten - af den stik modsatte opfattelse. Jeg synes nemlig aldrig, at filmdiskussionerne har været dahfs stærke side. Tværtimod. Jeg er med på, at det går i bølger, som Michael W. også nævner, men selv på en bølgetop har filmdiskussionerne stået i skyggen af mange andre emner på dahf. Det er mange andre fora, der er - og altid har været - meget bedre til det med at diskutere film. Er det godt? Næhhh. Er det skidt? Næhhh. Det er bare sådan, det er her.

Dahf har mange styrker og bare for at starte et sted, så er den nådesløse jagt efter gode tilbud en stor styrke :thumb: Det findes intet bedre sted at starte, hvis man vil spare en skilling på film - på SD såvel som HD :) Der er brugerne på dahf både hurtigere og skarpere end alle andre, synes jeg.

Dahf er også god til det med at guide og rådgive i forbindelse med nethandel i udlandet. Her er mange værdifulde oplysninger om forhandlere, told- og momsregler, leveringstider, indpakning osv. osv., og man bliver altid behandlet pænt, også selvom man tror, at TheHut.com sender fra England :) Vi er rigtig gode til at håndtere "de dumme spørgsmål" (selvom disse dog slet ikke findes ;)), og den egenskab er også speciel for dahf.

...og så er jeg enig med Silver Surfer. Her er en hulens masse snak, som ikke har en fløjtende fis med hjemmebio at gøre. Det ser jeg dog også som en styrke og som endnu et punkt, hvor dahf kan noget, som andre ikke kan. Kombinér det med den helt specielle dahfånd, så er det også rarest at tage "alt andet"-emner op her, og derfor tror jeg, at det er så brugt at snakke om alt mellem himmel og jord, selvom det egentlig er et hjemmebioforum :)

Der hvor dahf slet slet slet ikke kan følge med er på hardwaresiden. Det dur vi overhovedet ikke til :)

_________________
Jackie Chiles siger: "XE1 + BD55 = High Def heaven with at clear blu sky :yum:"
HD DVD: 175 Blu-ray: 21 ---> nyeste i samlingen: The Fugitive (UK), The Incredible Hulk (UK)


Top
   
Indlæg: ons jan 07, 2009 10:13 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: søn jan 21, 2001 2:01
Indlæg: 3298
Geografisk sted: Ringsted, DANMARK
...vi er også rigtig gode til at handle med hinanden. Utilfredshed er en sjældenhed her. Både købere og sælgere på dahf har en god og præcis fornemmelse af, hvad tingene er værd, og det skaber en tillid, som skaber mere handel, som skaber mere tillid, som skaber mere handel, som skaber...osv. :lol:

En rigtig god cirkel :thumb:

_________________
Jackie Chiles siger: "XE1 + BD55 = High Def heaven with at clear blu sky :yum:"
HD DVD: 175 Blu-ray: 21 ---> nyeste i samlingen: The Fugitive (UK), The Incredible Hulk (UK)


Top
   
Indlæg: ons jan 07, 2009 10:50 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Jeg gik meget op i DVD-mediet, da jeg i sin tid oprettede min profil på DAHF. Jeg gik meget op i at finde ud af, hvilken DVD-udgave, jeg skulle købe for at få den rette udgave på min hylde. Imidlertid har jeg i løbet af de senere år fået andre prioriteter, og køber derfor sjældent film. Til gengæld har jeg altid gerne villet debattere film, og jeg må erklære mig enig med Ulrik: Filmdebat har aldrig været DAHF's store side.

Når der oprettes en filmtråd under film og serier, skal det ofte være en gigantisk blockbuster, f.eks. The Dark Knight, før debatten begynder at rulle. Det er lidt ærgerligt, men det er også sådan, som præmissen har været så længe, at jeg har rumsteret på dette debatforum. Man kunne naturligvis godt ønske sig, at der blev diskuteret mere, men der er mange ting i livet, som ikke er som man gerne ville have dem.

Jeg deltager i nogle få tråde i Alt andet end Hjemmebio, men jeg synes godt nok, at der er oprettet en masse lort fornyligt med lommelygte- og bacontråd som absolut topscorer. Det er ligegyldigt, og jeg ville ønske, at de folk, der bruger tid på at finde baconrelaterede billeder eller oplyser om lommelygternes fagre verden, ville bruge lidt mere af deres energi på film. Men igen - sådan er realiteterne ikke.

For mig ligger det ikke lige for at smutte nogen som helst steder hen, men indlæggene bliver nok færre og færre i takt med, at DAHF bliver et sted, hvor man skal oplyse folket om alle de nye materielle ting, man anskaffer sig (Ja, hvad købte du i dag-tråden er mig den værste tråd på DAHF). Men hvis folk vil diskutere film, og de få, som f.eks. t23, Michael W og Søren Langelund, vil fortsætte med at give gode tips til film at se, så er jeg med.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: ons jan 07, 2009 11:42 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
så formulerer jeg på anden måde.

Diskussion af udgivelser HAR ENGANG været dahfs stærkeste side. Men er det helt klart ikke mere.


Top
   
Indlæg: ons jan 07, 2009 12:11 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør mar 24, 2001 2:01
Indlæg: 5671
Geografisk sted: Lige her
Holmsgaard skrev:
... at DAHF bliver et sted, hvor man skal oplyse folket om alle de nye materielle ting, man anskaffer sig (Ja, hvad købte du i dag-tråden er mig den værste tråd på DAHF).

Hvor er jeg dog enig med dig i den holdning.

Jeg kunne da sagtens tage billeder af leverposteg, spegepølser, rugbrød eller andre ligegyldigheder og smide dem op i ovenstående tråd. :laugh: Men ligesom dig finder jeg det totalt meningsløst.

_________________
It's nice to be important, but it's more important to be nice.


Top
   
Indlæg: ons jan 07, 2009 13:05 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jan 13, 2006 9:40
Indlæg: 3218
Geografisk sted: KBH
ja, meget har ændret sig. Hvor man kom her for at købe film, kan man lige så godt bruge recordere.dk , de er de samme film der er til salg plus lidt andet. Da CDWOW var store var der mange besøgende her inde, vi skulle jo dagligt følge med hvad der var af tilbud i dag. I og med man pludseligt ikke har sin daglige gang her inde, gider man heller ikke smide nyheder op i samme grad som før. For mig var den tekniske debat også en vigtig faktor, men igen er den bedre på recordere.
Hvad er DAHF så bedst, jo community delen er stadigvæk second to none her inde. Så kan det godt være i hader hvad købte du i dag tråden, men den giver et billede af hvem vi er. På et hvert andet forum ville man være totalt ligeglad med om en af brugerene var alvorligt syg, men ikke her.

_________________
Mine film(Ikke opdateret)
Onkyo TX-SR706 , Sony 46W4500,Tvix6500,QNAP 219,PS3,Jamo S606 HCS3,jamo 300


Top
   
Indlæg: ons jan 07, 2009 15:36 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Lige præcis det sidste, du skriver, urte, er jeg helt enig i. Hvor er det fantastisk, at så mange brugere gav deres mening til kende, da min gode ven fra Jersie ikke havde det godt. Du har ret; det gør DAHF til noget unikt.

Men jeg synes ikke, det er interessant, at folk sidder og praler med, hvad de nu har råd til at købe. At du har købt ny bil interesserer mig ikke, men hvis du brugte et bilforum, så kunne det være interessant. Jeg køber jævnligt nye ting og sager, men jeg har intet behov for at udæske dette på DAHF. Det er bare ikke alle, der synes dét.

Fritte - du misforstår mig. Diskussioner om en dvd-æske var lavet af håndstøbt platin eller canadisk fyrtræ var der ganske rigtigt meget af. Men det er ikke film-diskussion. Når jeg taler filmdiskussion, så mener jeg selve filmen og ikke hvilken slags kasse/materiale, som den leveres i. Denne del har aldrig været specielt god.

Jeg ved ikke, om man skal længes efter gamle dage, for de gamle dage var vel ikke bedre? Jeg elsker, når der kommer nye brugere til, blot de overholder den fantastiske kutyme og tone, som næsten alle - en unavngivet bruger undtaget - overholder på dette forum. Dét kan jeg godt lide. Og det er også derfor, jeg hænger ved, seks år efter mit første indlæg.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: ons jan 07, 2009 21:30 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 03, 2003 1:01
Indlæg: 12577
Geografisk sted: Denmark
DAHF er min favorit bodega :beerchug:

Mvh

MA

_________________
The Gathering of DvD's


Top
   
Indlæg: tors jan 08, 2009 0:36 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors apr 03, 2003 1:01
Indlæg: 7202
Geografisk sted: Århus V
Holmsgaard skrev:
Lige præcis det sidste, du skriver, urte, er jeg helt enig i. Hvor er det fantastisk, at så mange brugere gav deres mening til kende, da min gode ven fra Jersie ikke havde det godt. Du har ret; det gør DAHF til noget unikt.

Men jeg synes ikke, det er interessant, at folk sidder og praler med, hvad de nu har råd til at købe. At du har købt ny bil interesserer mig ikke, men hvis du brugte et bilforum, så kunne det være interessant. Jeg køber jævnligt nye ting og sager, men jeg har intet behov for at udæske dette på DAHF. Det er bare ikke alle, der synes dét.

Jeg ved ikke, om man skal længes efter gamle dage, for de gamle dage var vel ikke bedre? Jeg elsker, når der kommer nye brugere til, blot de overholder den fantastiske kutyme og tone, som næsten alle - en unavngivet bruger undtaget - overholder på dette forum. Dét kan jeg godt lide. Og det er også derfor, jeg hænger ved, seks år efter mit første indlæg.


Ja dahf er noget helt specielt, hvor (i hvert fald jeg føler at) vi kender hinanden ret godt og derfor bekymrer os, når nogle melder ud, at de tager en pause pga sygdom, eller nogle fortæller at de ryger afsted som soldat til det ene eller andet sted.

Det kan godt være at "hvad købte du idag-tråden" kan virke som en "praletråd", men jeg synes faktisk også den tråd (og andre "atypiske" tråde) er med til at give et "indirekte" billede af brugeren/køberen, og kan samtidig give inspiration til andre.

"Hvad købte du-tråden" indeholder jo ofte pris og forhandler, og er på den måde en slags tilbudstråd, og giver ofte anledning til at spørge til erfaringer om såvel varer som forhandler.
Tråden ryger dermed ret ofte off topic, men på den gode måde. :)

Så det var en tråd jeg nødig ville undvære (men ja, 2l letmælk, og 10æg høre nok ikke helt hjemme i tråden).

Det kan da også siges, at første gang jeg "stolt" viste min lille filmhule frem (som jeg var ovenud tilfreds med), så kom Skovgaard og kommenterede på, at det var noget lækkert lyd jeg havde, men at han syntes det var synd, at billedsiden var et 29" 4:3 tv.

Ja, jeg lægger under for gruppepres, men fik pludselig øjnene op for at mit rum var ret egnet til projektor (troede selv der var alt for kort fra sofa/projektor position og til tv/lærred).

Så jeg endte med at springe ud i "projektionering" på baggrund af Skovggards kommentar, og har ikke et sekund fortrudt.

Jeg elsker dahf for det "nede på jorden" forum det er, hvor jeg føler at jeg kender folk.
Men nogle af de atypiske tråde, som næsten er unikke for dahf, og som kan virke malplacerede, er altså med til at bidrage af det helhedsindtryk man får af brugerne herinde.

Jeg har egentlig aldrig været til de lange anmeldelser af film (de er mindre aktuelle, når filmene bliver så billige, at jeg gider købe. Der gør et fejlkøb ikke så ondt :)), MEn det er alligevel her på dahf, jeg kommer oftest.
I CD WOW's storhedstid, kostede det næsten penge, at være væk en dag eller to, fordi man missede gode tilbud.

Det er slut idag, men man finder allgievel et par gode tilbud i ny og næ (eller en måde at lave penge hos BB på ;)).

Ja dahf har, som så meget andet, ændret sig og er måske blevet "mindre filmisk".
Men de mindre filmiske tråde er som nævnt ovenfor også en del af dahf (som jeg ville savne).

Så hvis "I" vil have en større procentdel af indlæggende omhandler film, så må "I" jo bare skrive nogle flere filmindlæg. ;)

Jeg hænger sgu nok ved uanset, hvad der sker. :thumb:

Mvh Michael

_________________
I don't apologize. I am sorry Lisa, that's the way I am. (Homer Simpson)
----------
Dahf køber/sælger rating: Billede


Top
   
Indlæg: tors jan 08, 2009 8:55 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 22, 2005 11:54
Indlæg: 7733
Geografisk sted: Face down in the muck...
Jeg synes stadig her bliver diskuteret meget film - Film & Serier samt DVD Udgivelser er da også stadig de største fora set på antal indlæg. Jeg tror bare at der procentuelt bliver diskuteret mere om bacon, biler og bajere end hvad der har før. Jeg synes det er fedt at folk kan have deres små nichetråde. Der er ingen klagesang fra mig. Og uanset hvad, kan vi kun tale om vejret - vi kan ikke gøre noget ved det. Det ville i mine øjne være falliterklæring at begynde at tvinge en eller anden struktur eller et regelsæt ned over dahf for at få de tilbage til gamle dage. Dahf har sit eget liv og kan ikke tæmmes! Men det ser det jo heller ikke ud som om der er nogen der vil. ;)

_________________
Mikkel | @selsoe | Pakkesporing til iPhone: Trackbox


Top
   
Indlæg: tors jan 08, 2009 21:21 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man jun 02, 2003 1:01
Indlæg: 6974
Geografisk sted: Hjørring
Det er meget muligt at vi er på vej væk fra filmdebatten, men synes måske ikke helt det gør så meget, men når der så endeligt sker noget spændende på dvd/film fronten for vi det jo også diskuteret.

_________________
:thumb:min twitter!


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 211 indlæg ]  Gå til side 1 2 3 4 515 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team