DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er fre apr 19, 2024 5:17

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 211 indlæg ]  Gå til side Foregående 19 10 11 12 1315 Næste
Forfatter besked
Indlæg: tirs jan 18, 2011 14:04 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man mar 01, 2004 16:21
Indlæg: 17869
Geografisk sted: København SV
At der, indtil nu, er tre brugere ( som til venlig orientering, ikke har en skid forstand på film ) som vil ofre den ekstra tid og de ekstra kræfter som skal lægges i en moderator rolle på dahf, aftvinger respekt fra min side og jeg støtter fuldt op om dem. Om der, som DeathPosture er inde på, skal være flere Mods, eller om det er nok, ved jeg ikke. Men det må 'The Mods' tage sammen med Ulrik.

_________________
For meget er aldrig nok!

Rating på DAHF: Billede
Se mine 813 Blu-ray film. :)


Top
   
Indlæg: tirs jan 18, 2011 14:27 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 02, 2004 13:45
Indlæg: 4163
Geografisk sted: Et sted derude
Rart at se en ny Okotta tilbage!

En stor thumbs up, til de moderatorer, som gider lægge timer i at dreje tråde tilbage på topic. :thumb:
Personligt mener jeg at der skal være plads til spørgsmål og sidelinier i tråde, så der kan svares på dele af indlæg, som ikke har med hoved-topic at gøre.

Jeg mener heller ikke at vrissetråde er et problem, da de giver en ventil, så der bliver mindre vrisseri i andre tråde.
Blot skal vrisseri fra én tråd, ikke føres over til en ny tråd.
Det er ganske enkelt usagligt, overfor det nye emne.

DAHF's største problem i øjeblikket, og igennem længere tid, er den semidefekte mailfunktion.
Jeg har modtaget præcis nul mails, men kan se at der er postet i en del tråde, som jeg er deltager i.
F.eks. den fremragende trivial tråd, af Silver Surfer.
Hvis mailfunktionen er gået død, kan det måske forklare hvorfor tråden døde en kort stund.


Top
   
Indlæg: tirs jan 18, 2011 14:32 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn apr 06, 2003 1:01
Indlæg: 8218
Geografisk sted: @Last Exit To Nowhere
Spencer skrev:
Rart at se en ny Okotta tilbage!

En stor thumbs up, til de moderatorer, som gider lægge timer i at dreje tråde tilbage på topic. :thumb:
Personligt mener jeg at der skal være plads til spørgsmål og sidelinier i tråde, så der kan svares på dele af indlæg, som ikke har med hoved-topic at gøre.

Jeg mener heller ikke at vrissetråde er et problem, da de giver en ventil, så der bliver mindre vrisseri i andre tråde.
Blot skal vrisseri fra én tråd, ikke føres over til en ny tråd.
Det er ganske enkelt usagligt, overfor det nye emne.

DAHF's største problem i øjeblikket, og igennem længere tid, er den semidefekte mailfunktion.
Jeg har modtaget præcis nul mails, men kan se at der er postet i en del tråde, som jeg er deltager i.
F.eks. den fremragende trivial tråd, af Silver Surfer.
Hvis mailfunktionen er gået død, kan det måske forklare hvorfor tråden døde en kort stund.

Det med mailfunktionen er nok undertegnede der skal kigge på det. Det kan de nye moderatorer(når de bliver fundet) desværre ikke hjælpe med.
Og det er meget underligt for jeg får fint mails et kort stykke tid efter der er skrevet noget.

Men jeg kigger på det når engang jeg har lidt fritid. Så håber jeg at du kan hjælpe med lidt debugning :D


Top
   
Indlæg: tirs jan 18, 2011 14:34 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn feb 01, 2004 20:37
Indlæg: 3593
Geografisk sted: The Benny Vandergast Memorial Theater
Jeg har altid elsket DAHF for at være et sted hvor vi ikke havde behov for egentlige moderatorer, men at vi uanset hvilken hat vi havde på kunne tillade os at sige til og fra over for hinanden, i de 7 år jeg er kommet herinde har jeg kun oplevet at to er blevet direkte "banned" herfra og den ene kom hurtigt ind igen. Der er nogen stykker der har valgt at forlade stede i vrede, men som har fortrudt fordi de indså at der ikke var noget egentligt alternativ (nogen har prøvet at efterligne, men det ligner ikke rigtigt noget). Jeg kan naturligvis følge den samme "kedelige" udvikling som alle jer andre, men har dog stadigvæk en måske lidt for lyserød forestilling om at vi sagtens kan klare os uden hvis bare vi valgte at fokusere lidt på at komme ret kurs igen. Når jeg læser med her så kan jeg jo godt se at det er en holdning/forestilling jeg er rimeligt ene om, så jeg bakker naturligvis op om det nye initiativ og det nye moderator team. Der melder sig dog et spørgsmål, hvad skal der modereres ud fra? bliver det ud fra den enkeltes mavefornemmelser eller kommer der nogen retningslinier for brugen af DAHF?

Mvh

Kermit


Top
   
Indlæg: tirs jan 18, 2011 14:40 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Kermit skrev:
Der melder sig dog et spørgsmål, hvad skal der modereres ud fra? bliver det ud fra den enkeltes mavefornemmelser eller kommer der nogen retningslinier for brugen af DAHF?


Hvis jeg skal moderere noget som helst på DAHF, så skal det være efter nogle retningslinjer, som enten Ulrik udstikker, eller som Hans, DP og jeg selv sætter os sammen og vedtager. Hvis det bliver ud fra den enkeltes mavefornemmelser, så tror jeg ikke, man får noget produktivt ud af det hele.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tirs jan 18, 2011 14:41 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 02, 2004 13:45
Indlæg: 4163
Geografisk sted: Et sted derude
Sieker skrev:
...Så håber jeg at du kan hjælpe med lidt debugning :D

Min umiddelbare mistanke går på, at serverens systemressourcer indimellem topper og får serveren til at crashe, så den mister de mails, der står i kø.
Det er jo et periodisk problem, og gerne en hel bunke mails, der går tabt samtidig.

Det kan være et temperaturproblem, som kan løses med en ny blæser eller en simpel støvsugning af serveren (komprimeret luft på dåse, er standardmetoden, hvis det er tæt ved følsomme stumper).


Top
   
Indlæg: tirs jan 18, 2011 14:53 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Okotta skrev:
Jeg har siddet her i aften og tænkt nogle ting igennem, og er helt obs på at jeg har min andel i den dårlige stemning som er opstået på DAHF. I min hverdag til dagligt, går jeg ikke rundt og provokerer og generer folk, fordi jeg ikke er enige med dem. Egentligt er jeg meget mere pacifistisk anlagt end jeg selv nogle gange er klar over, så det irriterer osse mig selv, at jeg bliver suget ind i de her diskussioner og spreder negativitet i mange tråde. Men det er præcist det der sker - at jeg bliver suget ind, og har svært ved at slippe det igen, og så eskalerer den dårlige stemning bare, fordi man (læs: jeg) hele tiden nærmest prøver at overgå hinanden i tilsvininger osv. Man VIL have ret, og kan man ikke få ret, så skal den anden heller ikke have det. Rigtig dårlig stil.

Dybest set kender vi jo ikke hinanden, udover hinandens indlæg på DAHF, og derfor - hånden på hjertet - synes jeg det er møg tåbeligt, at vi sidder og spreder negativitet, overfor - og mod - mennesker vi slet ikke kender. I den virkelige verden, kunne jeg aldrig drømme om at sidde sammen med folk jeg ikke kender særligt godt, og så sidde og være medvirkende til at en ellers god diskussion kører af sporet, fordi man ikke lige partout er enig i alt der bliver sagt. Heller ikke sammen med mine venner dyrker jeg al den negativitet som jeg har været medvirkende til på DAHF. Jeg er overbevist om, at det simpelthen grænser til dårlig karma, at opføre sig på den måde. Jeg tror virkeligt at det er blevet for nemt, at sidde bag skærmen på internettet, og så prikke til folk man ikke er enige med, fordi det netop er så nemt at gøre det; Man tænker tit ikke over konsekvenserne, når det jo "bare" er et indlæg på et internet forum.

Er helt og aldeles overbevist om, at alle dem jeg har været oppe at skændes med, heller ikke er sådan ude i det virkelige liv; Jeg er sikker på, at I er helt normale og velfungerende mennesker, som heller ikke har trang til at komme op at toppes med folk I ikke er enige med, og ikke lige deler synspunkter med på forskellige områder.

Så derfor vil jeg gerne give en stor og uforbeholden undskyldning til alle jeg har været i klammeri med på DAHF. Jeg mener vitterligt alle!

Henriksen, Jordsvin, Fritte, Silver Surfer, Naiera, King Hans, Spencer m.fl. Det er jeg sgu ked af; Det må I undskylde.


:thumb: <----- den siger nok alligevel mere end end en omgang hakken på tatstaturet.


Top
   
Indlæg: tirs jan 18, 2011 14:55 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn apr 06, 2003 1:01
Indlæg: 8218
Geografisk sted: @Last Exit To Nowhere
Spencer skrev:
Sieker skrev:
...Så håber jeg at du kan hjælpe med lidt debugning :D

Min umiddelbare mistanke går på, at serverens systemressourcer indimellem topper og får serveren til at crashe, så den mister de mails, der står i kø.
Det er jo et periodisk problem, og gerne en hel bunke mails, der går tabt samtidig.

Det kan være et temperaturproblem, som kan løses med en ny blæser eller en simpel støvsugning af serveren (komprimeret luft på dåse, er standardmetoden, hvis det er tæt ved følsomme stumper).

Hehe - jeg vil gerne se webudbyderen i ansigtet hvis jeg sender det til ham på mail ;)

Det skulle meget meget gerne ikke være det - det ville undre mig meget. Det jeg rodede med sidst var størrelsen på den bunke af mails der sendes afsted. Altså hvor mange mails der blev bundlet inden de blev afsendt.


Top
   
Indlæg: tirs jan 18, 2011 15:13 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 02, 2004 13:45
Indlæg: 4163
Geografisk sted: Et sted derude
Sieker skrev:
Spencer skrev:
Sieker skrev:
...Så håber jeg at du kan hjælpe med lidt debugning :D

Min umiddelbare mistanke går på, at serverens systemressourcer indimellem topper og får serveren til at crashe, så den mister de mails, der står i kø.
Det er jo et periodisk problem, og gerne en hel bunke mails, der går tabt samtidig.

Det kan være et temperaturproblem, som kan løses med en ny blæser eller en simpel støvsugning af serveren (komprimeret luft på dåse, er standardmetoden, hvis det er tæt ved følsomme stumper).

Hehe - jeg vil gerne se webudbyderen i ansigtet hvis jeg sender det til ham på mail ;)

Det skulle meget meget gerne ikke være det - det ville undre mig meget. Det jeg rodede med sidst var størrelsen på den bunke af mails der sendes afsted. Altså hvor mange mails der blev bundlet inden de blev afsendt.

Jeg modtager fint mails idag, så problemet er periodisk.
Der var lidt problemer i aftes, med lange svartider.
Men det kan jo være et andet website, på samme server, som laver bøvlet.
En mindre klynge af mails pr. afsendelse kan måske løse det værste.


Top
   
Indlæg: tirs jan 18, 2011 15:14 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors aug 21, 2003 19:52
Indlæg: 3554
DeathPosture skrev:
Flot skrevet Okotta, jeg har på fornemmelsen at det bliver vendepunktet her på DAHF. :thumb:

Og jeg er i øvrigt glad for opbakningen om min person, og jeg påtager mig gerne det ydmyge hverv som moderator sammen med King Hans og Holmsgaard som også har min fulde støtte.
Skal vi have flere på banen da vi jo nok næppe kan dække hele døgnet? Jeg er f.eks. mest online i dagtimerne i hverdagene, og knap så meget om aftenen og i weekenderne.

Hvis jeg skulle namedroppe flere mulige moderatorer, så jeg gerne folk som Silver Surfer, Mills, Pjalte, Fritte, Michael W., Gromit, Maggerholm, Morbid Angel, michmach, Jacob M. Andersen, Abildtrup, Søren Langelund eller en af de andre gamle rotter.

Men måske 3 stk er nok?


Tak for tilliden, DeathPosture. Var overrasket over at se mit navn på nogens liste overhovedet, da jeg stort set har været fraværende i alle filmrelaterede tråde de sidste 1-2 år. Interessen for film er der stadig, men lysten til at diskutere dem er faldet lidt, så jeg er næppe den rigtige til det "job".

Men dem der er nævnt kan jeg kun bakke op om og dejligt at der kommer noget moderation herinde. Det har været tiltrængt længe.

_________________
Min blog - www.jacobmandersen.dk


Top
   
Indlæg: tirs jan 18, 2011 15:26 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Nå vi nu er ved al den snak her, om moderatorer og lign, og om Dahf er på vej væk fra film, bør man så ikke også lige give vores forum et statustjek og måske gøre sitet lidt mere anno 2011 ?
Forstået på følgende måde(r):

Dansk Hjemmebioforum hedder det jo. Hvor meget Hjemmebio-snak er der egentligt? Ikke at jeg appellerer til at siden skal hedde Dansk Forum (tror der er et par brugere der næppe vil være med her..hehe), men som jeg tolker hjemmebio-delen, så er det ikke det vilde udstyrs-snak der er her heller? Det hjemmebiografen drejer sig om er vel også mere den enkelte udgivelse, end bare det at snakke om selve filmen, og her må man jo så sige at i HD/Blu-Ray afdelingen på siden kører det jo meget godt, og så står det dybest set stille på DVD-fronten. Tilbud omhandler dybest set kun Blu Ray film, så burde det meste af DVD-snakken ikke køres ind i sin egen Nostalgi-afdeling? Jeg bruger ikke tilbuds-delen mere, da jeg ikke køber Blu Ray, så lad os da kalde en spade for en spade.
Forstået således at, selve snakken om en given film kan snildt stadig foregå under ”Hvilken Film Så du i dag”, som så dækker bredt over biograf, dvd, Blu Ray. Men uden at gå i detaljer med det der er relevant for hjemmebioen, nemlig billede, lyd, ekstragøgl etc. Det kan så foregå som nu i HD-trådene, som slet og ret vel burde ændres til Blu Ray-tråde? (I stedet for at forummets første emne er DVD-udgivelser, så burde det jo nok være Blu Ray Udgivelser)

Med andre ord – overordnet set gøre Blu Ray til hovedformatet, og så smide dvd-emnerne ind i en samlet nostalgi-tråd (de få dvd-tilbud der findes kan også få sin egen tråd her). Det der får det til at føles lidt trægt for mange er jo ok netop, at tiden har ændret sig max fra f.eks 5-7 år siden, hvor alt var snak om Dvdsoon og om hvilken Limited Edition-dvd det nu kom på gaden. I dag er det Blu Ray der kendetegner hjemmebiodelen og det må vi vel bare ændre os til. En anden vigtig del af hjemmebiodelen er jo også skærmen/lærredet, og her er vi jo heller ikke i nærheden af at snakke udstyr som på f.eks Recordere, så måske i virkeligheden vi er mere FILM nørder end HJEMMEBIO nørder herinde, og derfor burde hedde Dansk Film Forum? Der spørges jo selv til i tråden om Dahf er på vej væk fra FILM, og ikke mere relevant om Dahf er på vej væk fra HJEMMEBIO, så vi ved jo godt hvad det egentligt er der trækker læsset.
Politik snakken er jeg faktisk også mere og mere stemt for bandlyses. På debatsiden for AaB-fans (debatside.dk) er det IKKE tilladt at gå i gang med debatter med politisk indhold, og selvom jeg syntes det var lidt formynderisk i starten, så virker det faktisk meget godt. Man tvinges til at bruge sit krudt på det det drejer sig om, og bølgerne kan sagtens gå højt derinde som i enhver politisk debat, men det er stadig fodbold/hockey det drejer sig om. Man har så en fin fin ”Det pisser mig af tråd” hvor folk (ganske sjovt faktisk) lige kan få lette trykket, om man så må sige, og lige få spredt det værste galde ud – virker også fint fint. Om der skal være plads til de mange andre Forum ting som spil, musik, teknik, bøger etc skal jeg ikke være dommer over, men måske fokus på film kunne drejes endnu mere tilbage, hvis der bare i Alt Andet afdelingen var en bog-tråd, en musik-tråd, en spil tråd etc. Hvad ved jeg. Film er vel det der driver os herinde, og selvom det kunne skræmme nogen, så kunne det måske løfte niveauet for andre.

Så jeg tror en god vej frem for Dahf er en modernisering og en tilpasning. Ja, jeg er stok-dvd-konservativ og bruger ikke tid på Blu Ray, men jeg erkender blankt, at det medie er det der ER hjemmebiodelen i dag, og derfor bør dvd nedprioriteres i en nostalgi-tråd, som så også kunne gøre det mere målrettet for f.eks en som mig, der stadig er på dvd-vognen og som roder i kasser og vogne for at plukke en sær dvd film til 15kr.

Kig på siden, og fortæl mig at den er tidssvarende hvad emner angår? Tror ikke jeg tager helt fejl, og tænk lidt over hjemmebio-delen – ER vi så meget hjemmebionørder herinde mere, eller er vi hovedsageligt samlet her pga. film?

Lad få rationaliseret, optimeret og rettet fokus ind på Blu Ray og film generelt, så tror jeg sagtens Dahf kan køre videre. Lige pt. sprutter den gamle benzinmotor og kravet om mere miljøvenlighed er sandelig også til stede herinde.


Top
   
Indlæg: tirs jan 18, 2011 16:03 
Offline

Tilmeldt: ons jul 25, 2001 1:01
Indlæg: 8507
Geografisk sted: København
Har brugt den sidste time på at bladre tråden igennem, og er gået fra at være semideprimeret til semioptimistisk på sitets vegne.

Jeg er helt enig i Frittes indledende smøre - det hele er ikke som i dvdMagasinets dage eller omkring 2003/5, hvor vi havde selvstændige skribenter, anmeldelser og flere og bedre reelle diskussioner.

Men jeg tror også, at nye moderatorer er et skridt på vejen tilbage på sporet, og så tror jeg Kongen af Hjørrings "ignorer"-forslag ift. eventuelle spielverderbers er den rette vej frem - livet er sgu for kort til at lade sig gå på af sådan noget, og personligt har jeg nok ikke opdaget meget af den hadske stemning, fordi jeg ikke frekventerer de mest udsatte tråde og forlængst har mentalt blokeret for nogle af de brugere, jeg ikke føler bidrager til noget konstruktivt. Det kan anbefales - ligesom i det dersens virkelige liv, skal man prioritere sin opmærksomhed og tid, og så går det straks bedre :).

Er også meget enig i Michael W's pointe om, at vi er blevet for dårlige til at svare og anerkende solide, filmdiskuterende tråde. Noget der personligt ærgrer mig, og et sted hvor jeg har svigtet. Men jeg tror også, at man skal huske på, at mange af os "gamle", der har været med i ti (!) år eller mere, er blevet voksne og har fået andet at se til - og måske også andre prioriteter eller måder at vedkende vores interesser? Jeg ELSKER stadig film, men er nok blevet ældre i den forstand, at jeg holder diskussionerne mere i min vennekreds (og på dertilhørende platforme som Facebook, Criticker.com m.v.), og ikke længere køber dvd'er eller nørder hjemmebio på samme måde som før. Derudover har man fået øjnene op for nettets andre udbud, og som årene er gået er ens tilhørsforhold til dahf blevet mindre.

Så DAHF er for mig i dag mest et sted, jeg tager hen for at blive opdateret om forskellige tendenser (det være sig alt fra awards-ræset til Mills' skønne mac-opdateringer), og så for at følge med i de 10-15 brugere, som jeg føler en vis (nu bliver det ømt!) social relation til og interesse for. Der er mennesker herinde, som jeg føler, jeg "kender", og som jeg nødig vil være foruden. Og pga. dem kommer jeg stadig herinde dagligt, selvom jeg ikke er så aktiv ift. indlægsfrekvens eller -dybde som før.

Nå - nok klynk. Lad 2011 blive året, hvor DAHF genopstår. Hvor et nyt ungt nørdet kuld får øjnene op for sidens fortræffeligheder, hvor vi bliver bedre til at værdsætte de gode indlæg, bedre til at ignorere de tåbelige og med hjælp fra de nye moderatorer bliver bedre til at bevidstliggøre, hvad det er, vi gerne vil med DAHF. Hvilken retning, vi gerne ser DAHF tage og hvorfor/hvordan. Personligt har jeg netop afleveret speciale, så wrestler 'kun' med et stressende arbejdsliv, hvilket med lidt held kan øge mit tilstedevær herinde, nu hvor studierne er overstået... For lad det være sagt med det samme: Kærligheden til og interessen for DAHF er så stærk som altid - the first cut IS the deepest - og det tror/håber jeg, at Fritte og resten af det gamle slæng vil give mig ret i.

_________________
SØREN LANGELUND >>>
http://soeren.langelund.com | Criticker-profil | Comoyo-artikler | CinemaZone-anmeldelser og artikler | YouTube-profil


Top
   
Indlæg: tirs jan 18, 2011 16:20 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man jun 02, 2003 1:01
Indlæg: 6974
Geografisk sted: Hjørring
Jeg går ikke helt så meget op i den tekniske side af hjemmebioen mere som jeg gjorde en gang. Men jeg køber og ser stadig mindst ligeså mange film.
Dog er der kommet andre ting på folks dagsorden. Da jeg startede herinde, gik jeg på kontanthjælp og lavede stort set ikke andet end at se film. Der, hvor jeg er i dag, kunne næsten ikke være længer derfra.
Om dahf skal "genopstå" er måske et lidt underligt ord at bruge, fordi for mig, og sikkert mange andre, har det altid været her.

_________________
:thumb:min twitter!


Top
   
Indlæg: tirs jan 18, 2011 16:30 
Offline

Tilmeldt: ons jul 25, 2001 1:01
Indlæg: 8507
Geografisk sted: København
KingHans skrev:
Om dahf skal "genopstå" er måske et lidt underligt ord at bruge, fordi for mig, og sikkert mange andre, har det altid været her.


Overdrivelse fremmer forståelsen ;).

"genopstå" skulle måske have været kvalitativt betonet a la "genrejser sig med fordums styrke".

_________________
SØREN LANGELUND >>>
http://soeren.langelund.com | Criticker-profil | Comoyo-artikler | CinemaZone-anmeldelser og artikler | YouTube-profil


Top
   
Indlæg: tirs jan 18, 2011 17:40 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors sep 13, 2001 1:01
Indlæg: 8182
Geografisk sted: Allerhelst London
Amen brother! :D

Det er sgu en glæde at se så megen positivititet herinde idag.
Det er helt rart at komme hjem fra job og så kigge i denne tråd idag.
Det giver håb, også selvom jeg mente noget andet mht. de mange OT emner herinde igår.

Jeg har tørrret øjnene og er klar til endnu et år med dahf. Et år der markerer 10 år med mig herinde. :shock:
Så et og andet må der jo være ved stedet :D

Jeg satser på, at kunne begynde at være lidt mere aktiv på anmeldelser osv.... og andre i år.

Godt Nytår alle - det bliver et godt år :thumb:

_________________
Listen over de fine BLÅ skiver !!!
Listen over de fine CD'er!!!
Listen over de fine LP'er!!!


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 211 indlæg ]  Gå til side Foregående 19 10 11 12 1315 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team