DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors apr 18, 2024 14:02

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 46 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 Næste
Forfatter besked
Indlæg: fre jun 06, 2008 10:25 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons okt 08, 2003 15:26
Indlæg: 1265
Jeg har endnu aldrig besøgt et forum, hvor der ikke med jævne mellemrum er en debat om hvordan alt var bedre i "gamle dage".


Top
   
Indlæg: fre jun 06, 2008 10:38 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man jun 11, 2007 20:19
Indlæg: 3472
Fuzhi skrev:
Jeg har endnu aldrig besøgt et forum, hvor der ikke med jævne mellemrum er en debat om hvordan alt var bedre i "gamle dage".


helt enig... er ved at kaste op hvergang det kommer.... os nye brugere er åbenbart ikke gode nok..

synes da de gamle skal lave et forum for de gamle ?

ting ændre sig... og ting ændre sig endnu hurtigere på nettet.... man er dum hvis man tror et ukendt godt forum kan blive ved med at være "ukendt"

Dahf er en pisse fedt forum :thumb: men er bare blevet kendt ;) som nogen ikke synes er godt åbenbart....

_________________
Mvh Rasmus |


Top
   
Indlæg: fre jun 06, 2008 11:39 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors apr 03, 2003 1:01
Indlæg: 7202
Geografisk sted: Århus V
Killalot skrev:
Jeg fik tanken...hvad et DAHF sammentræf..sommeren er over os.


Det er altid svært at blive enige, når vi er mange fordelt over hele Danmark.

Men det er da sket i mindre øjemål flere gange.

Nogle kender hinanden fra før dahf, og mødes derfor (tæller måske ikke helt). :)

Andre stabler mindre ting på benene, jeg kan da nævne, at vi var nogle stykker der gik til filmquiz i Århus en overgang, hvor jeg både fik hilst på GSKairo (som jeg arbejdede med i forvejen), Skjoldan og Holmsgaard.
(og der var vist en eller to mere, som jeg er flov over ikke lige at kunne huske). :oops:

Jeg har også haft holdt en enkelt filmaften for dahf'ere

Michmach afholdt popquiz'er.

Jeg har foreslået en pokeraften (for dem der så spiller poker), og håber stadig det bliver til noget, men bolden er sparket over til Holmsgaard, som muligvis havde adgang til et fællesrum. (nudge nudge) ;)

Der har været nogle der har mødtes ved diverse messer.

Og derudover er dahf'ere bare så fandens hyggelige og rare mennesker.

Ved køb og salg med afhentningsmulighed for man da hilst lidt på folk.

Jeg fik sågar lov at komme forbi og se en Z2 projektor hos en dahf'er, da jeg stod og spekulerede i at købe.

Og jeg endte med en Z2, som jeg så tilbød at vise frem til Maxi, da han stod i samme situation.

Men ja, det kunne da godt være sjovt at mødes flere sammen, hvis det lige kan organiseres.
(selvom man nogle gange har nogle indre billeder af folk, som så bliver "ødelagt", når man ser dem i virkeligheden). :)

Mvh Michael

p.s. Jeg er også glad for dahf (hvis nogen skulle være i tvivl), men jeg holdt dog en pause på et års tid tilbage i 2005/2006 tror jeg. Jeg havde en mani med at skulel læse alt, og var kommet bagud. :oops:
Og det var ligederomkring jeg købte recorder, og derfor brugte en del tid "derovre".

Det er dog to vidt forskellige fora.

Dahf er hyggeligt, og rart.

Recordere har en del viden om teknikken i hjemmebioen, men ikke samme "hygge".

p.p.s Efter at have købt en Xbox har jeg været forbi xboxlife.dk, og der må jeg sige, at jeg er blevet for gammel til sådan et forum.
Der er masser af one-liners, "dumme spørgsmål", med intetsigende overskrifter, ofte postet i den forkerte kategori, og så er jeg for gammel til "sms-sprog". :D
Der kommer jeg når jeg har brug for svar, og for spiltilbud.
Ikke for at "hænge ud".

_________________
I don't apologize. I am sorry Lisa, that's the way I am. (Homer Simpson)
----------
Dahf køber/sælger rating: Billede


Top
   
Indlæg: fre jun 06, 2008 12:06 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 4124
Geografisk sted: Hammerum
Jeg er med på et sommer arrangement, hvis det bliver her et sted i Jylland. :beerchug:


Top
   
Indlæg: lør jun 07, 2008 5:54 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jan 13, 2006 9:40
Indlæg: 3218
Geografisk sted: KBH
Rasbred skrev:
Fuzhi skrev:
Jeg har endnu aldrig besøgt et forum, hvor der ikke med jævne mellemrum er en debat om hvordan alt var bedre i "gamle dage".


helt enig... er ved at kaste op hvergang det kommer.... os nye brugere er åbenbart ikke gode nok..

synes da de gamle skal lave et forum for de gamle ?

ting ændre sig... og ting ændre sig endnu hurtigere på nettet.... man er dum hvis man tror et ukendt godt forum kan blive ved med at være "ukendt"

Dahf er en pisse fedt forum :thumb: men er bare blevet kendt ;) som nogen ikke synes er godt åbenbart....


Jeg synes udvikling er godt, men hvis man mister noget der har været essensen i et forum, så bør det nævnes. Grunden til at denne tråd er/var henvendt til gamle brugere er jo at de nye måske ikke har oplevet det der gør dette forum til noget specielt. Samtidigt kan min oplevelse af udviklingen også være en enlig svale! fordi man har mange indlæg, har man jo ikke mere ret end en bruger der har været her lidt kortere.

_________________
Mine film(Ikke opdateret)
Onkyo TX-SR706 , Sony 46W4500,Tvix6500,QNAP 219,PS3,Jamo S606 HCS3,jamo 300


Top
   
Indlæg: lør jun 07, 2008 17:25 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn apr 06, 2003 1:01
Indlæg: 8218
Geografisk sted: @Last Exit To Nowhere
@Maggerhold - Snøøøøøøft har du allerede glemt mine besøg ;)

@Killaot - super idé. Grill + øl + film - ja det kan vel næsten ikke blive bedre.

@NogleAfDeTidligereIndlæg - Dahf har skam en administrator(Ulrik). Han er bare ikke så synlig som på andre fora - og det er netop også noget af det jeg synes er fedt ved Dahf.
Hvis der er nogen der "går over stregen", så er det ikke nødvendigt at bede Ulrik smide om sig med vilde håndtegn. Men man får klar besked af en af de andre brugere.

Dog giver jeg jer helt ret -dahf har ændret sig meget, men vi har til gengæld også gjort meget for at få filmsnakken tilbage. De fleste tiltag gik dog ikke så godt, så man må nok bare godtage den retning forumet har taget - og tage det gode med det dårlige.
Jeg synes dog at det er fedt at dahf også er gået i en retning af - her kan du spørge om alt: Hvilke fantasy bøger er fede, Vis mig din spilsamling, jeg drikker aaaalt for mange øl i weekenden - lad mig vise jer nogle billeder & jeg har set lyset og købt min første mac - hjæææææælp. Der er lidt for enhver - og stadig har vi en masse fede diskussioner om film i alle afskygninger, folk der gider skrive anmeldelser (korte som lange) af film de har set, og en stor mængde af nærmest fuldtids tilbudsjægere, der gør livet surt for vores bankmand, da vi endnu engang kan holde månedens budget.
Citat:
Dahf is the word
It's got groove it's got meaning
Dahf is the time, is the place is the motion
Dahf is the way we are feeling


Top
   
Indlæg: lør jun 07, 2008 17:46 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors apr 03, 2003 1:01
Indlæg: 7202
Geografisk sted: Århus V
Sieker skrev:
@Maggerhold - Snøøøøøøft har du allerede glemt mine besøg ;)


Nej da, men bare fordi du er site admin, skal du da ikke have særbehandling. :D

Du er jo (tydeligvis?) inkluderet her:

Maggerholm skrev:
Ved køb og salg med afhentningsmulighed for man da hilst lidt på folk.


(selvom det jo reelt var "leveringsmulighed") ;)

Mvh Michael

_________________
I don't apologize. I am sorry Lisa, that's the way I am. (Homer Simpson)
----------
Dahf køber/sælger rating: Billede


Top
   
Indlæg: lør jun 07, 2008 17:50 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn apr 06, 2003 1:01
Indlæg: 8218
Geografisk sted: @Last Exit To Nowhere
Maggerholm skrev:
Sieker skrev:
@Maggerhold - Snøøøøøøft har du allerede glemt mine besøg ;)


Nej da, men bare fordi du er site admin, skal du da ikke have særbehandling. :D

Du er jo (tydeligvis?) inkluderet her:

Maggerholm skrev:
Ved køb og salg med afhentningsmulighed for man da hilst lidt på folk.


(selvom det jo reelt var "leveringsmulighed") ;)

Mvh Michael

Hehe godtaget - så er jeg ikke helt så såret :beerchug:


Top
   
Indlæg: lør jun 07, 2008 18:17 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jan 13, 2006 9:40
Indlæg: 3218
Geografisk sted: KBH
jeg er også med på grill

_________________
Mine film(Ikke opdateret)
Onkyo TX-SR706 , Sony 46W4500,Tvix6500,QNAP 219,PS3,Jamo S606 HCS3,jamo 300


Top
   
Indlæg: lør jun 07, 2008 22:39 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 03, 2003 1:01
Indlæg: 12577
Geografisk sted: Denmark
Ja jeg husker også i 93 da jeg fik Internet at alt var meget bedre,kun en browser (Mosaic), Gopher og IRC :shock: og ikke så mange røvhuller online :nuts:

Mvh

MA

_________________
The Gathering of DvD's


Top
   
Indlæg: lør jun 07, 2008 23:17 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man jun 02, 2003 1:01
Indlæg: 6974
Geografisk sted: Hjørring
En sammenkomst, eller træf om man ville, kunne være rigtig sjovt, og jeg er klart med. om det så er med grill, poker eller bif tur... :)

hvad angår indkøb af dvder, er jeg aldrig helt stoppet, men der kommer jo et tidspunkt hvor man efterhånden har alle de film man orker at se... dog er jeg langt fra det punkt endnu, og må give mine manglende indkøb på manglen på penge. og siden jeg er startet på mit nye job, tjek bloggen for mere, er jeg da også klart begyndt at købe mere igen. :)

_________________
:thumb:min twitter!


Top
   
Indlæg: lør jun 07, 2008 23:32 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
KingHans skrev:
hvad angår indkøb af dvder, er jeg aldrig helt stoppet, men der kommer jo et tidspunkt hvor man efterhånden har alle de film man orker at se...
Det tidspunkt tror jeg nu aldrig indtræffer her :P

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: søn jun 08, 2008 1:33 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Pjalte skrev:
KingHans skrev:
hvad angår indkøb af dvder, er jeg aldrig helt stoppet, men der kommer jo et tidspunkt hvor man efterhånden har alle de film man orker at se...
Det tidspunkt tror jeg nu aldrig indtræffer her :P


Det sagde jeg også engang, men kan fortælle dig, at jeg siden august 2007 har købt to dvd'er og kun fordi de var så billige, at det ikke kunne betale sig at lade være.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: søn jun 08, 2008 7:06 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 4124
Geografisk sted: Hammerum
Jeg har heller ikke købt én eneste DVD de sidste 2-3 år. Til gengæld køber jeg Blu-Ray film i store mængder. :thumb:


Top
   
Indlæg: søn jun 08, 2008 7:47 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs maj 13, 2003 1:01
Indlæg: 6407
Geografisk sted: Amager
Mine filmindkøb er også for hastigt nedadgående. Men at det skulle være skyld i dårlig stemning kan jeg ikke rigtigt se. Faktisk synes jeg ikke at det er så galt igen. Bevares, over de sidste 5 år er det da gået op og ned, men synes faktisk at det har været fint nok de sidste par måneder. Vi er kommet over luknings skrækken, over regel hysteriet i salgssektionen, og over tabet af nogle af vore gamle profiler.

Jeg synes faktisk at stemningen er ganske fin. Men en gang grill kunne vel aldrig skade.

_________________
Live every week like it's Shark Week


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 46 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team