DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors apr 18, 2024 22:28

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 46 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 Næste
Forfatter besked
Indlæg: tirs jun 10, 2008 14:33 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør mar 12, 2005 23:07
Indlæg: 3357
Geografisk sted: Vesterbronx!
Jeg tror i overdriver.

Der vil altid være gode og dårlige ting når man er mange sammen. At diskusionen om 'gamle dage var bedre' nu bryder ud igen, er givetvis fordi er der både er 'ups' and 'downs', og at vi fornyligt har haft et par episoder der peger i retning af 'down'.

Ligesom at vi i DK nu ser at folk kun tænker på sig selv, og at regeringen ligefrem starte en debat om personligt ansvar, så afspejler dette sig vel også på et online forum som DAHF.

Men jeg synes blot at alle skal slå koldt vand i blodet, og glæder sig over at selvom der måtte være et par tumper, så er langt størstedelen herinde flinke og hjælpsomme mennesker.

_________________
Den officielle Criterion & Masters of Cinema bytte/salg tråd- link

www.dvdtimes.co.uk / www.dvdbeaver.com / www.dvdcompare.net / TSPDT Top 100


Top
   
Indlæg: ons jun 11, 2008 12:36 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Som sådan savner jeg heller ikke noget på DAHF i øjeblikket. Det kører fint. Urte, det må bare være dig :)


Top
   
Indlæg: ons jun 11, 2008 18:33 
Indledningsvis vil jeg sige, at jeg stadig synes, jeg oplever stor hjælpsomhed her. Folk stiller spørgsmål, og brugerne står i kø med hjælpsomme svar. Sådan oplever jeg det, og jeg fonemmer ingen markante ændringer i de tråde, jeg følger.

Med hensyn til film-debatten - min primære interesse her på dahf - synes jeg ganske vist ikke, det kører så godt, men jeg er på sin vis heller ikke sikker på, om der er en ændring til det værre. Måske er filmdebatten bare, som den altid har været? Men jeg har med tiden fundet ud af, at jeg savner noget hvad filmdebatten angår. Jeg vil gerne læse om film og diskutere film, men diskussionerne hæver sig desværre sjældent op over det platte niveau, hvor der kun tales i overskrifter og slogans. En typisk "diskussion" kan se sådan ud (i dens fulde ordlyd):

Bruger 1: "Jeg så [en mainstream film] i går. Fed film! 5 stjerner (af 5).
Bruger 2: "Den var kedelig. 2/6 stjerner.
Bruger 3: "Den får 6/10 herfra"

Og hvis det er en art-film bliver diskussionen altid kort, hvis der overhovedet bliver reageret på indlægget:

Bruger 1: "Jeg så [en art-film] i går. Mystisk og sær, men meget fascinerende [længere beskrivelse følger].
Bruger 2: "Hvem gider se film i sort-hvid?" el. "Hvem gider se film fra Østeuropa?"

Sådan oplever jeg det i hvert fald, og andre har ligeledes følt, at debatten ofte køres i korte vendinger (michmach, som jeg også savner, har tidligere fremsat en lignende kritik om at man kun argumenterer i "one-liners" her på dahf). En anden kedelig ting, synes jeg, er, når brugerne slynger om sig med statements som "overvurderet instruktør", "fatter ikke, hvad folk ser i denne film", "kedeligste film ever" eller skriver "mesteværk" uden yderligere kommentarer, eller når de i Pjaltes afstemningstråde skriver "har aldrig hørt om denne instruktør" eller "kommer aldrig til at se en af hans film", for disse unuancerede synspunkter animerer ikke ligefrem folk med kærlighed til de nævnte film eller instruktører til at gå ind i en diskussion (i og med at afsenderen på forhånd synes at have taget et urokkeligt synspunkt). Lidt krydderi i form af spydigheder skal der selvfølgelig være plads til, og jeg kan nok ikke sige mig fri for en gang imellem at hoppe med på den galej. Men man må også være parat til at gå i dybden en gang imellem. Jeg ved ikke, om folk har for travlt til at skrive uddybende, eller om de bare ikke gider debattere nuanceret og argumentere for deres synspunkter, eller om der er andre grunde, men det er trist, at det er sådan. Der kan være en lidt primitiv huleboerstemning over tingene på dahf; som om det blot handler om at tilkendegive sympatier med korte kampråb. Nogle gange synes filmdebatten af forme sig ca. således (overført til fodboldjargon):

- Barca!
- Real!
- Barca!!
- REAL!!!

At film-debatten ofte er så unuanceret eller ukonstruktiv (eller i nogle tilfælde helt fraværende), har for mit eget vedkommende medført, at jeg er holdt helt op med at poste filmomtaler i "Hvilke(n) film har du set"-tråden (jeg har faktisk ikke skrevet om en eneste af de ca. 100 film, jeg har set i hele kalenderåret 2008). Det er ikke fordi, jeg føler mig fornærmet på egne eller andres vegne, men debatmiljøet animerer ikke rigtig til lange og velovervejede indlæg, og jeg føler lidt, jeg spilder min tid, hvad det angår. Men jeg kaster dog stadig et svar eller en kommentar til andre en sjælden gang - også i nævnte tråd, og jeg er trods alt MEGET glad for, at andre gider skrive om film.

Og jeg besøger stadig dahf med glæde. Jeg kan ikke undvære tilbudssektionen, og jeg læser også gerne med, når der skrives om kvaliteten af forskellige udgivelser. Jeg finder stadig inspiration til nye film i "hard"-screenshot-tråden, og køb, bytte- og salgssektionen er guld værd! Bog- og musik-tråde læser jeg også med i, men de eneste tråde, jeg for alvor har haft lyst til at debattere i, er de rene film-tråde, men den lyst er aftaget voldsomt det seneste års tid. Men, som jeg sagde indledningsvis, årsagen til at jeg er blevet lidt træt af debatten, er ikke nødvendigvis, at dahf har udviklet sig i en negativ retning. Måske har den egentlige film-debat været fraværende i lang tid (at anmeldelses-sektionen måtte lukke, kunne antyde det)? Min nuværende manglende lyst til at deltage er måske blot et udtryk for, at min personlige tærskel er overskredet. Det spiller måske også ind, at min filminteresse efterhånden er for afvigende eller smal til et så lille, men bredt-favnende forum. Men jeg besøger stadig dahf med glæde - værre er det ikke...


Top
   
Indlæg: tors jun 12, 2008 1:36 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man jul 09, 2007 10:26
Indlæg: 882
Geografisk sted: Aalborg
[vi mangler en good posting smiley]

men Hov Hov! os tosser der er så dumme at vi kun ser mainstream-film får altså også vores tråde invaderet af tosser der føler sig hævet over den slags slam fra hollywood :)


Top
   
Indlæg: tors jun 12, 2008 6:26 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jan 13, 2006 9:40
Indlæg: 3218
Geografisk sted: KBH
Fritte skrev:
Som sådan savner jeg heller ikke noget på DAHF i øjeblikket. Det kører fint. Urte, det må bare være dig :)


Jamen det er jo godt, så er alle glade, undtagen dem der har skrevet modsat :jawdrop:

_________________
Mine film(Ikke opdateret)
Onkyo TX-SR706 , Sony 46W4500,Tvix6500,QNAP 219,PS3,Jamo S606 HCS3,jamo 300


Top
   
Indlæg: tors jun 12, 2008 13:13 
Offline

Tilmeldt: fre jan 21, 2005 12:46
Indlæg: 1023
Jeg har svært ved at se problemet i at (vi) nye kommer til. Sådan er det jo når det rygtes er der er et godt forum på nettet; så vil mange melde sig som brugere.

Hvis der er nogle der er trætte af det, så er det ikke et offentligt tilgængeligt forum der er vejen frem for jer.

Opret en privat klub i stedet. Det kan vel godt være på nettet, hvor folk skal visiteres for at få adgang. Og hvor fedt er det?!


Top
   
Indlæg: tors jun 12, 2008 15:33 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jan 13, 2006 9:40
Indlæg: 3218
Geografisk sted: KBH
@Kaizer :du forstår ikke en skid. Det er ikke de nye jeg brokker mig over men forandringen i tonen, som jeg nu også lægger mig op af. Lav selv en klub for dem der ikke forstår hvad jeg mener.
Eller som man før i tiden ville have skrevet, Kaizer du misforstår mig, jeg er glad for nye, men savner den ordentlige tone her inde ;) som du også er en del af.

Hvad foretrækker i?

_________________
Mine film(Ikke opdateret)
Onkyo TX-SR706 , Sony 46W4500,Tvix6500,QNAP 219,PS3,Jamo S606 HCS3,jamo 300


Top
   
Indlæg: tors jun 12, 2008 17:11 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør mar 12, 2005 23:07
Indlæg: 3357
Geografisk sted: Vesterbronx!
He he.

_________________
Den officielle Criterion & Masters of Cinema bytte/salg tråd- link

www.dvdtimes.co.uk / www.dvdbeaver.com / www.dvdcompare.net / TSPDT Top 100


Top
   
Indlæg: fre jun 13, 2008 0:30 
Offline

Tilmeldt: fre jan 21, 2005 12:46
Indlæg: 1023
urte skrev:
@Kaizer :du forstår ikke en skid. Det er ikke de nye jeg brokker mig over men forandringen i tonen, som jeg nu også lægger mig op af. Lav selv en klub for dem der ikke forstår hvad jeg mener.
Eller som man før i tiden ville have skrevet, Kaizer du misforstår mig, jeg er glad for nye, men savner den ordentlige tone her inde ;) som du også er en del af.

Hvad foretrækker i?


Jamen, så fortrækker jeg da den 2. måde du skrev på.

(Jeg har ikke meget respekt for folk der taler som du startede).

Det var ikke dit første indlæg jeg kommenterede. Der var andre der var inden på noget med nye medlemmer.


Top
   
Indlæg: fre jun 13, 2008 4:46 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jan 13, 2006 9:40
Indlæg: 3218
Geografisk sted: KBH
hvis du læser mit første indlæg, henvender jeg mig til de gamle (Da jeg de har kendt den gamle tone) og skriver sågar til de nye (med på sidelinien), ikke én gang nævner jeg ,at de nye er noget dårligt! Ked af du har misforstået det.

_________________
Mine film(Ikke opdateret)
Onkyo TX-SR706 , Sony 46W4500,Tvix6500,QNAP 219,PS3,Jamo S606 HCS3,jamo 300


Top
   
Indlæg: fre jun 13, 2008 7:16 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs maj 13, 2003 1:01
Indlæg: 6407
Geografisk sted: Amager
Hvis du tager fat i fat i de helt gamle som Ulrik, Søren, Fritte ol, så vil du nok finde ud af at dengang var det hele som det er i bajertråden i dag. Pik og patter og råb, skrig og andre ubehageligheder. Det var først i foråret 2003 at boardet blev mere sofistikeret, og at tonen blev den som du i dag mindes med længsel. Det var den gyldne tid for DAHF, der var masser af vouchers der nærmest flød i gaderne, og alle var glade og lykkelige.

:) :thumb: ;) :D :beerchug: :D :D :beerchug: :P :thumb: :o :laugh: :mrgreen: :beerchug: :naughty:

_________________
Live every week like it's Shark Week


Top
   
Indlæg: fre jun 13, 2008 11:39 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors apr 03, 2003 1:01
Indlæg: 7202
Geografisk sted: Århus V
Lasborg skrev:
Hvis du tager fat i fat i de helt gamle som Ulrik, Søren, Fritte ol, så vil du nok finde ud af at dengang var det hele som det er i bajertråden i dag. Pik og patter og råb, skrig og andre ubehageligheder. Det var først i foråret 2003 at boardet blev mere sofistikeret, og at tonen blev den som du i dag mindes med længsel. Det var den gyldne tid for DAHF, der var masser af vouchers der nærmest flød i gaderne, og alle var glade og lykkelige.

:) :thumb: ;) :D :beerchug: :D :D :beerchug: :P :thumb: :o :laugh: :mrgreen: :beerchug: :naughty:


Hehe, selvom jeg tror den udtalelse hænger sammen med tidpunktet du har meldt dig ind, så har jeg meget svært ved at være uenig. ;)

Utrolig så meget godt der kom til dahf i foråret 2003. :lol:

Mvh Michael

_________________
I don't apologize. I am sorry Lisa, that's the way I am. (Homer Simpson)
----------
Dahf køber/sælger rating: Billede


Top
   
Indlæg: fre jun 13, 2008 13:58 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Under dvdmagsinet.dk/DAHF anno 2001 var vi alle "n00bs" :loco:


Top
   
Indlæg: fre jun 13, 2008 14:23 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jan 13, 2006 9:40
Indlæg: 3218
Geografisk sted: KBH
jeg har opnået med denne tråd hvad jeg ville at alle tænker over udviklingen, der kan være god og dårlig udvikling.

_________________
Mine film(Ikke opdateret)
Onkyo TX-SR706 , Sony 46W4500,Tvix6500,QNAP 219,PS3,Jamo S606 HCS3,jamo 300


Top
   
Indlæg: søn jun 15, 2008 11:16 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
urte skrev:
jeg har opnået med denne tråd hvad jeg ville at alle tænker over udviklingen, der kan være god og dårlig udvikling.


Jeg synes også, det var en nødvendig tråd. Ikke mindst fordi, jeg ligesom martin-faroe gerne ser, at der er meget, meget mere filmdebat herinde, men det ser bare ganske enkelt ud til ikke at være tilfældet. Jeg diskuterer gerne film, men har det problem, at jeg ikke har set ret mange film fra før, jeg blev født (det herrens år 1983), hvilket gør, at jeg ikke kan være med i mange diskussioner om ældre film - til gengæld vil jeg gerne diskutere nyere film.

Jeg er glad for, at der findes sektioner som bog- og musiksektionerne, for inden for disse ser der ud til at være lidt mere "fyld", når folk skriver om de bøger og det musik, de læser/hører. Gid det samme ville være tilfældet i film-trådene.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 46 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team