DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors apr 18, 2024 5:34

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2

Youtube Videoer i indlæg på Dahf?
Ja Tak! 31%  31%  [ 17 ]
Nej Tak! 69%  69%  [ 37 ]
Afgivne stemmer: 54
Forfatter besked
Indlæg: fre maj 16, 2008 15:28 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 03, 2003 1:01
Indlæg: 12577
Geografisk sted: Denmark
Henrik B skrev:
Jo tak! En side uden mulighed for embeded videoer er en fattig side. Dem der er imod - flertallet åbenbart - kan jo bare lade være med selv at poste dem, og når de fleste ikke vil, bliver der vel næppe så mange alligevel. Links stink, jeg vil gerne vide hvad jeg kommer til at se, og den går ej med links.

Du kunne jo også bare finde et andet sted at gå hen ;)
Tivoli er åben :nuts:

Mvh

MA

_________________
The Gathering of DvD's


Top
   
Indlæg: fre maj 16, 2008 16:11 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn feb 01, 2004 20:37
Indlæg: 3593
Geografisk sted: The Benny Vandergast Memorial Theater
Tænk at glemme sin egen afstemning :oops:

Jeg kan sagens forstå at folk ikke er interesseret i animerede avatars olign. Det er jeg heller ikke selv. Jeg forstår dog ikke sammenligningen, youtube videoer på boards som dette vil jo fremstå som et stillbillede som man så selv kan tage stilling til om man vil se eller ej. Her er et eksempel
http://www.fodboldforum.dk/showthread.php?t=4151

Men men men, med kun en 25% opbakning ser jeg slaget som tabt, jeg vender dog tilbage med en ny afstemning om et års tid ;)

kermit


Top
   
Indlæg: fre maj 16, 2008 16:50 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn feb 02, 2003 2:01
Indlæg: 1859
Geografisk sted: O'ense.
Eksemplet på fodboldsiden ser jo helt fornuftigt ud, jeg kan slet ikke se logikken i modstanden mod de videoer. Mycket mystisk. :?

_________________
"Stick it in? In my Yoyneh's heart?!" ('Vampyrernes Nat', 1967.)


Top
   
Indlæg: fre maj 16, 2008 17:26 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 22, 2006 23:52
Indlæg: 1213
Geografisk sted: Varde
Henrik B skrev:
Eksemplet på fodboldsiden ser jo helt fornuftigt ud, jeg kan slet ikke se logikken i modstanden mod de videoer. Mycket mystisk. :?


Næh, det kan da umuligt gøre den store skade. Det er da så ufattelig sjældent, at vi alligevel linker til Youtube-videoer udenfor tråde som eks. Fredagstråden, hvor netop denne mulighed ville gøre det en del nemmere, hurtigere og mere overskueligt at linke til Youtube.

I fx Film og Serier kan jeg da også sagtens se en fordel, hvor bla. trailere allerede kan stå klar til afspilning med et klik. Det er jo frivilligt om man vil starte videoen. Det er jo ikke sådan man skal frygte at åbne tråde, fordi man er nervøs for at der popper 5 smudsige videoer op.

_________________
Filmlisten er endelig blevet opdateret igen. Pt. 281 styk. Opdateret 10-01-2008.


Top
   
Indlæg: lør maj 17, 2008 17:53 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Ja, jeg forstår virkelig heller ikke, hvad problemet skulle være. I f.eks. fredagstråden ville det da være rigtigt oplagt at lægge Youtube-klippet direkte, specielt i og med, at det ikke automatisk afspilles, så jeg sidder med stor undren på, at et forum for film-, teknik- og computerglad er så afvisende over for det.

Man kunne jo nemt lave en kort lillle retningslinje, der hed, at folk kun bør poste youtube-links, hvor disse giver mening, men altså - et på forum indsat youtubeklip (det hedder vel "embedded" på engelsk) er ikke specielt trafiktungt - jeg har ofte, når jeg har besøgt familien, siddet og kigget Youtubelinks på min fars 128 kbps, dengang han havde den.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: man maj 19, 2008 19:56 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn jul 02, 2006 6:31
Indlæg: 138
Geografisk sted: Horsens
Omend der kan have fordele at kunne embedde en video direkte i en tråd, så vil det give problemer, når man har flere video på en side i en tråd. Nu fungerer browsere på den måde at tingene på siden caches, indtil man klikker væk fra den. Problemet er der ikke fra starten, idet videoerne først loades når der klikkes på "play"-ikonet. Men... når man går i gang med at afspille video efter video, så caches der mere og mere. Det er måske nok ikke noget problem for dem, som har masser af plads på deres disk til cache, men hvis man lider af mangel på diskplads, så er det ikke sjovt, når cachen tager det hele. Når først diskpladsen er væk, så vil yderligere videoer ikke afspille. Fredagstråden vil unægteligt lide under dette.

Hvis man synes at et link er lidt for bart, så prøv at indsætte et preview billede ved linket.


Top
   
Indlæg: tirs maj 20, 2008 0:50 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Jeg må desværre indrømme, at jeg overhovedet ikke forstår, hvad det er, du forsøger at beskrive oven for. Hvad mener du med caches?

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: lør maj 24, 2008 18:45 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn jul 02, 2006 6:31
Indlæg: 138
Geografisk sted: Horsens
Holmsgaard skrev:
Jeg må desværre indrømme, at jeg overhovedet ikke forstår, hvad det er, du forsøger at beskrive oven for. Hvad mener du med caches?

Hver gang du går ind på en eller anden hjemmeside, så lagres den side du kigger på inklusive billeder og alt andet midlertidigt på din harddisk. Så længe du bliver på siden, bliver disse data ved med at være i det der kaldes browserens diskcache (en mappe hvor disse midlertidige filer lagres).
Nu fungerer disse hersens flash-video afspillere som den fra YouTube på den smarte måde, at de først henter selve videoen, når den afspilles (hvilket er smart nok), men desværre fjernes den ikke igen (før man forlader siden), hvis der er mangel på diskplads til at afspille andre videoer.
Det betyder, at for hver video, der afspilles på en side, lagres der mere og mere midlertidigt data.
Men når så diskpladsen er brugt, så vil andre videoer ikke afspille, og i værste fald crasher browseren.
Videoerne er ikke ligefrem helt små, så går der ikke mange videoer på at fylde en mindre diskpartition.
En videotung side som dem i fredagstråden vil betyde, at man skal genindlæse siden mellem at man ser X antal video (hvor X afhænger af den fri diskplads, man har til rådighed, og det kan være helt ned til 1-2).
Hvis man i stedet åbner en video på en særskilt side (via link), så fjernes videodata from disken igen, når man lukker den særskilte side og nye data indlæses.

Nu varierer folks diskplads mellem "fåååårk jeg svømmer bare i diskplads og behøver aldrig nogensinde slette en skid" og "arghhh... den her download kan ikke være på drev X, så jeg skal seriøst have slettet noget for at jeg kan hente den ned".

Er det forståeligt?


Top
   
Indlæg: man maj 26, 2008 1:52 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Ja tak, det giver mening. Tak for uddybelsen!

Nogle gange er jeg simpelthen nødt til at spørge, når folk herinde bruger for specifikke computertermer, men nu ved jeg da, hvad "cache" er for noget.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: man maj 26, 2008 12:23 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man mar 01, 2004 16:21
Indlæg: 17869
Geografisk sted: København SV
Holmsgaard skrev:
Ja tak, det giver mening. Tak for uddybelsen!

Nogle gange er jeg simpelthen nødt til at spørge, når folk herinde bruger for specifikke computertermer, men nu ved jeg da, hvad "cache" er for noget.

Eller man kunne prøve sin signatur: http://www.google.com - fed søgemaskine, prøv den! 8)

_________________
For meget er aldrig nok!

Rating på DAHF: Billede
Se mine 813 Blu-ray film. :)


Top
   
Indlæg: man maj 26, 2008 14:44 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Det kunne man, men det er ikke rimeligt, at man selv skal afkode, hvad afsenderen af vil fortælle dig; derfor må man med rimelighed kunne forlange, at når folk vil fortælle dig noget, og du ikke selv ved, hvad dette betyder, at de så kan komme med en forklaring på det. Det gjorde Codey, så det er alletiders.

Så nej, jeg vil ikke google, hvis vi legede, at du var den ene part af en sådan diskussion Du skal i stedet forklare mig det, så jeg kan forstå det - ellers kan man ikke debattere på rimelig vis :)

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: man maj 26, 2008 15:20 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man mar 01, 2004 16:21
Indlæg: 17869
Geografisk sted: København SV
Holmsgaard skrev:
Det kunne man, men det er ikke rimeligt, at man selv skal afkode, hvad afsenderen af vil fortælle dig; derfor må man med rimelighed kunne forlange, at når folk vil fortælle dig noget, og du ikke selv ved, hvad dette betyder, at de så kan komme med en forklaring på det. Det gjorde Codey, så det er alletiders.

Så nej, jeg vil ikke google, hvis vi legede, at du var den ene part af en sådan diskussion Du skal i stedet forklare mig det, så jeg kan forstå det - ellers kan man ikke debattere på rimelig vis :)

Jeg lavede selvfølgelig en fejl i mit indlæg. Jeg skulle ha' skrevet det så du kunne afkode det som en joke. :P

_________________
For meget er aldrig nok!

Rating på DAHF: Billede
Se mine 813 Blu-ray film. :)


Top
   
Indlæg: man maj 26, 2008 17:55 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Silver Surfer skrev:
Holmsgaard skrev:
Det kunne man, men det er ikke rimeligt, at man selv skal afkode, hvad afsenderen af vil fortælle dig; derfor må man med rimelighed kunne forlange, at når folk vil fortælle dig noget, og du ikke selv ved, hvad dette betyder, at de så kan komme med en forklaring på det. Det gjorde Codey, så det er alletiders.

Så nej, jeg vil ikke google, hvis vi legede, at du var den ene part af en sådan diskussion Du skal i stedet forklare mig det, så jeg kan forstå det - ellers kan man ikke debattere på rimelig vis :)

Jeg lavede selvfølgelig en fejl i mit indlæg. Jeg skulle ha' skrevet det så du kunne afkode det som en joke. :P


Skal jeg så lige lave det twist, at jeg valgte at misforstå dit indlæg som alvorligt ment? :) Jeg fik den godt, men ville nu lige ikke bare tage imod et stik i siden uden at give et lille et tilbage igen. :)

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: man maj 26, 2008 20:32 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man mar 01, 2004 16:21
Indlæg: 17869
Geografisk sted: København SV
:beerchug:

Og så back to Topic!

_________________
For meget er aldrig nok!

Rating på DAHF: Billede
Se mine 813 Blu-ray film. :)


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team