DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors apr 18, 2024 14:40

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 140 indlæg ]  Gå til side Foregående 15 6 7 8 9 10 Næste
Forfatter besked
Indlæg: man nov 12, 2007 21:59 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn jul 02, 2006 6:31
Indlæg: 138
Geografisk sted: Horsens
Jeg mener, at det er dybt kritisabelt, at Ulrik på et offentligt forum (selvom det er hans eget) skal finde ud af, at michmach (en bruger) har en tilknytning til en firma, som han har været i forhandlinger med. Hvis michmach ikke ønskede at blande sin privatperson som bruger med sit hverv, så fred være med det, men det er noget af en svinestreg at sætte gang i en offentlig diskussion, når dette tilhørsforhold ikke har været meldt ud på forhånd.
michmach har delvist smidt sin privatpersonsfrakke og tage firmakonsulenten på, hvorefter der diskuteres private anliggender på et uholdbart grundlag, hvor han agerer som en blanding af privat bruger og firmaets mand. Der ligger heri en interesse-konflikt, som umuliggør en objektiv diskussion.
Jeg mener ikke, at michmach har ret til at kritisere valget af GoogleAds og stille det i forhold til en aftale (uafsluttet/afslået/whatever), som kun Ulrik og det pågældende firma har kendskab til. michmach burde slet ikke have bragt denne aftale på bane, før at han havde meddelt sit tilhørsforhold til Ulrik privat og fået dennes samtykke til at diskutere sagen. Dette gøres også i andre sammenhænge, hvor gennemskuelighed underbygger troværdighed, og hvor åbne kort sikrer os imod en skjult dagsorden.
At michmach vælger at udstille eksistensen af denne forhandling/aftale for DAHF's brugere uden Ulriks samtykke, finder jeg dårlig skik, og jeg ser det kun som et forsøg på at stille Ulrik i et dårlig lys (især i den efterfølgende diskussion, hvor dette sker mere åbenlyst). Evt. reklameaftaler mht. DAHF vedgår slet ikke brugerne, da det helt og holdent er op til Ulrik, hvad han vil have. Om vi som brugere vil acceptere det ene eller andet, er så en anden sag, som kun beror på vores fortsatte virke på dette forum. Som bruger har man afskrevet sine normale rettigheder og indvilget til at være her på forummets bestemmelser, så det eneste man kan bestemme (så at sige) er om man vil acceptere de regler, der eksisterer, eller søge andetsteds hen.
Jeg mener ikke, at det er på sin plads at diskutere hvorvidt Ulriks beslutning er god eller dårlig, når dette bygger på en ikke-objektiv vurdering fra en ikke-uvildig part.
Hvorvidt GoogleAds er en bedre eller dårligere løsning end en aftale, som ikke er blevet til noget, er ikke noget, der skal være op til diskussion, medmindre det er noget, som Ulrik selv direkte foranlediger til diskussion her på forummet ved at spørge os.
Jeg tror, at de fleste er trætte af reklamer i den ene eller anden form uanset hvad. Så hvorvidt det ene er bedre end det andet, er udelukkende en vurderingssag fra Ulriks side. Han træffer en beslutning, som efter hans mening tjener forummet bedst.
Firmaet har sikkert ageret tillidsfuldt og spillet med åbne kort. michmach har derimod undermineret troværdigheden, når han pludselig melder sig som aktiv spiller for firmaet.
michmach stiller sig heller ikke i en bedre lys, når han direkte angriber Ulrik med påstande, som det ikke er muligt for den menige bruger at verificere. Private anliggender som disse burde slet ikke have været bragt på bane, selvom michmach mener, at aftalen klar var bedre end GoogleAds. Den mening, som michmach har om Ulriks handlinger i sagen, burde slet ikke være gjort offentlig, idet det er et fuldt privat anliggende. Hvis michmach havde noget at sige i sagen, så ville det være på sin plads, at denne diskussion foregik internt.
michmach prøver bevidst at trække folk over på sin side ved at angribe Ulrik med sine offentlige udtalelser. Ulrik bliver dermed nødt til at forsvare sig offentligt i sagen, men det resulterer blot i endnu et modangreb fra michmach under dække af et forsvar af egen person.
Faktisk må jeg sige, at det er michmachs egne udtalelser, der resulterer i, at han bliver en "skurk" i denne sag.
Det burde faktisk ikke være nødvendigt for Ulrik at forsvare sig, da enhver beslutning, han tager, udelukkende vedrører ham. Ulrik har ikke nogen at stå til regnskab overfor hos os brugere. Hvis Ulrik vælger at tage brugernes mening med, så er det fuldt op til ham og kun ham.

Jeg tror fuldt og fast på at Ulrik finder / har fundet en løsning, som virker godt både for ham og for forummet.

Hvorvidt michmach er enig i løsningen, kan jeg være noget så ligeglad med, når han ikke kan producere andet end noget snak om en firmaaftale (som af naturlige årsager ikke kan offentliggøres), som han evt. selv ville profitere på.

At Ulrik er sprunget fra i forhandlingerne og har sagt nej, fordi han ikke syntes om aftalen, har jeg kun respekt for. Man skal aldrig indgå en aftale, som man ikke kan acceptere. Også selvom der er brugt tid på at komme frem til denne aftale. Som firma har man naturligvis "spildt tid" på at konstruere en sådan aftale, som ikke udmøntede sig i noget, men sådan er det nu engang. Nogle aftaler bliver til noget, mens andre ikke gør. Acceptér det.


Senest rettet af Codey man nov 12, 2007 22:03, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: man nov 12, 2007 22:01 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: søn jan 21, 2001 2:01
Indlæg: 3298
Geografisk sted: Ringsted, DANMARK
michmach skrev:
Jeg har kaldt dig løgnagtig, hvilket jeg kan dokumentere at du er.


Det mener jeg jo så ikke, at jeg er. Jeg har hele tiden forsøgt at forsvare mig ved hjælp af sandheden. Desværre har sandheden skiftet lidt frem og tilbage i går og i dag, for der er 3 parter i denne sag, hvoraf de 2 kommer med modstidende oplysninger. Det ene øjeblik er kan der forhandles, det næste er det udelukket for igen at være en mulighed, som på nuværende tidspunkt igen er lukket, og det er vel der, vi står nu. Jeg har sagt nej, nej og atter nej, men når muligheden for en helt ny og frisk forhandling opstår, så er jeg da ikke afvisende. Jeg har hele tiden svaret i forhold til den aktuelle situation. Der er dog endnu ingen konkret aftale, så derfor kan jeg ikke oplyse andet her i tråden - hvor alle kan læse med - end at der ingen aftale er.

michmach skrev:
Så jeg HAR stoppet "angrebene" på dig, men jeg har ikke forsøgt at ødelægge dit levebrød - noget du svært kan sige dig fri for og som undrer mig over at du ikke undskylder over.


Jeg undrer mig over, at du ikke kan se, at det var meget forkert at dig at oplyse, at jeg havde sagt nej til en sponsoraftale og bruge det imod mig som et eksempel på, hvordan jeg ikke varetager brugernes interesser - i en tråd, som omhandler modstand mod reklamer. Det undrer jeg mig, at du ikke med det samme underskyldte den "tanketorsk", som ikke virkede videre gennemtænkt...

_________________
Jackie Chiles siger: "XE1 + BD55 = High Def heaven with at clear blu sky :yum:"
HD DVD: 175 Blu-ray: 21 ---> nyeste i samlingen: The Fugitive (UK), The Incredible Hulk (UK)


Top
   
Indlæg: man nov 12, 2007 22:06 
Offline

Tilmeldt: fre apr 11, 2003 1:01
Indlæg: 7756
Geografisk sted: No longer here
Codey skrev:
Hvorvidt michmach er enig i løsningen, kan jeg være noget så ligeglad med, når han ikke kan producere andet end noget snak om en firmaaftale (som af naturlige årsager ikke kan offentliggøres), som han evt. selv ville profitere på.

Jeg vil lige understrege at jeg intet tjener på at firmaet reklamerer på dahf. Min løn er ikke afregnet efter en succes-rate eller andre spekulative faktorer.

Codey skrev:
At Ulrik er sprunget fra i forhandlingerne og har sagt nej, fordi han ikke syntes om aftalen, har jeg kun respekt for. Man skal aldrig indgå en aftale, som man ikke kan acceptere. Også selvom der er brugt tid på at komme frem til denne aftale. Som firma har man naturligvis "spildt tid" på at konstruere en sådan aftale, som ikke udmøntede sig i noget, men sådan er det nu engang. Nogle aftaler bliver til noget, mens andre ikke gør. Acceptér det.

Jeg havde accepteret Ulriks nej og derfor følte jeg godt, at jeg kunne sætte noget andet op ved siden af Google-ads som et eksempel. Et banner for Trojan Kondomer, Carlsberg, Stryhns eller for den skyld en konkurrent til den virksomhed, som jeg repræsenterer havde i mine øjne været bedre end Google-ads.

Aftalen var jo død - som Ulrik selv skriver. Mine indlæg her er ikke rettet imod andet end, at Ulrik har prøvet at bringe mig i miskredit. Hvad han gør med siden blander jeg mig ikke i. Jeg kommenterede som menig dahfer ligesom alle andre. At Ulrik prøvede at tørre eget ansvar af på mig bragte mit pis i kog.


Top
   
Indlæg: man nov 12, 2007 22:10 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn feb 11, 2001 2:01
Indlæg: 2791
Geografisk sted: Danmark
Har først lige opfaget denne tråd nu og personligt har jeg ikke været generet af reklamer.
Jeg har også haft rigtigt mange diskussioner, ja endda småskænderier med dig Michmach, men skægt har det nu været alligevel, så jeg håber at i får løst problemerne da jeg da gerne også i fremtiden vil diskuterre/småskændes med dig.
Jeg kan dog godt forstå hvis du vælger at smutte....Det er altid noget lort når man føler sig personligt ramt, og har da også selv været ved at skride hefra et par gange under ophedede diskussioner (dog ikke med dig, selvom bølgerne også der har gået rimeligt højt, dog uden vandet plaskede helt ud af baljen) hvor jeg følte at nu gik man bare efter manden og så skråt op med argumenterne.
Anyways...Håber at du trods alt bliver hængene da jeg som sagt regner med flere diskutioner med dig i fremtiden...om både det ene og det andet.
Over & out herfra :beerchug: :beerchug: :beerchug:
Ps: Skulle du beslutte dig for at slutte her, så god vind fremover. :beerchug:

_________________
Ibzen
Death To all But Metal.
My Movies
Music Collection. Startet forfra...Fuck, Det kommer til at tage lang tid
My MoviePosters


Top
   
Indlæg: man nov 12, 2007 22:12 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn aug 22, 2004 10:27
Indlæg: 749
Geografisk sted: 127.0.0.1
Magnus, jeg booter lige og så vender jeg tilbage i en PM, så vi ikke spammer tråden mere end nødvendigt :-)
Man kan mene hvad man vil om reklamer; google ads or not. Men da vi alle (store skridt..jow jow) jo ikke ville undvære dahf, synes jeg klart at man i sine filtre skal tillade at man kan se reklamerne på dahf.
Det skulle man jo nok kunne overleve :-D

Silver....damn. :beerchug:
Godt at se en moderator med store tunge....komme ind og mægle her. :clap: :clap:
Det gav mange plusser i min bog (men der er plads til flere :D )

_________________
Xbox360 tag: hei1001
MyDVDs
DAHF-Rating Billede


Top
   
Indlæg: man nov 12, 2007 22:18 
Offline

Tilmeldt: fre apr 11, 2003 1:01
Indlæg: 7756
Geografisk sted: No longer here
Ulrik Horsted-Kristensen skrev:
Det undrer jeg mig, at du ikke med det samme underskyldte den "tanketorsk", som ikke virkede videre gennemtænkt...

Det hænger nok sammen med, at jeg ærligt ikke havde noget ondsindet motiv, som jeg også lige havde skrevet til Codey. Jeg mente virkelig at alt andet ville være bedre end Google-ads og det var bare det jeg gav udtryk for. Hvis jeg ville have manipuleret dig, så havde jeg skrevet en mail til dig personligt og "solgt" ideen til dig, men igen - jeg var overbevist om at handlen var død. Jeg er muligvis pisse naiv og en kæmpe drengerøv, men dahf for mig er virkelig bare sjov og hygge - og jeg havde jo heller ikke fingrene i forhandlingerne, da jeg netop ikke kunne sidde på to stole. Så meget er vi vel enige om? Jeg har ikke forsøgt at bruge min position som "gammel dahf'er" til at presse dig overhovedet. Hvis du føler det er tilfældet, så beklager jeg mange gange. Jeg reagerede som sagt på, at jeg skulle bruges som alibi til at sige nej - fordi jeg i min naivitet ikke havde gennemskuet, at nogen ville hænge mig ud for at lække noget, som jeg troede ikke eksisterede mere.

At du får modstridende oplysninger fra mig og firmaet hænger sammen med, at jeg ikke har kontaktet firmaet i weekenden. Det har jeg så nu og firmaet er stadig interesseret i at handle med dig - til trods for min rådgivning. Det blander jeg mig jo heller ikke i - men jeg vil stadig ikke bringes i miskredit og krænkes på mit levebrød. Det synes jeg du har gjort og kombineret med din uærlighed har du skuffet mig.

Og så vil jeg lige opfordre folk til at fjerne jeres adblockere. Det tjener ikke dahf, at Ulrik ikke kan få et tilskud til driften - om det er på bannere eller google-ads.


Top
   
Indlæg: man nov 12, 2007 22:22 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 08, 2005 14:04
Indlæg: 456
Geografisk sted: Århus
michmach skrev:
Og så vil jeg lige opfordre folk til at fjerne jeres adblockere. Det tjener ikke dahf, at Ulrik ikke kan få et tilskud til driften - om det er på bannere eller google-ads.

Med dette fornuftige indspark synes jeg, diskussionen skal stoppe, uanset hvem der har ret og uret. Det gavner ingen, at den bliver ved, for I har hver jeres indgangsvinkel til sagen og vi udenforstående kan af gode grunde ikke vide alt, der er foregået, så vi sidder tilbage med et ufuldendt billede af situationen. Faktisk synes jeg, I skal følge Surferens fortrinlige råd:
Silver Surfer skrev:
Nu må I to han elefanter lige tage et langt brusebad sammen og finde hinanden igen!

...(evt. ikke bade sammen lige med det samme, kvælning ved bruserslange er en veletableret dødsårsag) og så overlade al whinen over reklamer til os andre, der ikke kan gøre andet.

Tag en puster og kom så tilbage, ikk'? :) Måske det hjælper lidt at få det hele lidt på afstand.

_________________
うるさくてもいい =^_^=


Top
   
Indlæg: man nov 12, 2007 22:23 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: søn jan 21, 2001 2:01
Indlæg: 3298
Geografisk sted: Ringsted, DANMARK
Codey skrev:
Jeg mener, at ...


Codey, tak fordi du har brugt tid og kræfter på at sætte dig til tastaturet og give din mening til kende. Det sætter jeg virkelig pris på. Det er et langt, velovervejet og gennemtænkt indlæg, som jeg ved har taget tid at skrive, men det betyder meget for mig, at du har taget dig den tid og blandet dig i diskussionen.

Tak for det :thumb:

_________________
Jackie Chiles siger: "XE1 + BD55 = High Def heaven with at clear blu sky :yum:"
HD DVD: 175 Blu-ray: 21 ---> nyeste i samlingen: The Fugitive (UK), The Incredible Hulk (UK)


Top
   
Indlæg: man nov 12, 2007 22:29 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: søn jan 21, 2001 2:01
Indlæg: 3298
Geografisk sted: Ringsted, DANMARK
michmach skrev:
Og så vil jeg lige opfordre folk til at fjerne jeres adblockere. Det tjener ikke dahf, at Ulrik ikke kan få et tilskud til driften - om det er på bannere eller google-ads.


...og jeg vil gerne være med til at flytte reklamerne op ved siden af logoet, hvor de ikke rykker rundt på sidernes layout. Jeg håber, at det kan være med til at folk i det mindste vil tillade adblocker at viser reklamer på dahf, for der er jo kun en "bar plet" på nuværende tidspunkt. En par diskrete reklamer på den placering, håber jeg ikke støder nogen.

_________________
Jackie Chiles siger: "XE1 + BD55 = High Def heaven with at clear blu sky :yum:"
HD DVD: 175 Blu-ray: 21 ---> nyeste i samlingen: The Fugitive (UK), The Incredible Hulk (UK)


Top
   
Indlæg: man nov 12, 2007 22:40 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 08, 2005 14:04
Indlæg: 456
Geografisk sted: Århus
Ulrik Horsted-Kristensen skrev:
...og jeg vil gerne være med til at flytte reklamerne op ved siden af logoet, hvor de ikke rykker rundt på sidernes layout.[...] En par diskrete reklamer på den placering, håber jeg ikke støder nogen.
Fra et designsynspunkt tror jeg også, det vil være det 'pæneste' sted at placere dem, hvis man ikke skal til at redesigne hele sitet for at lave plads til dem.
-- Og luk så op for de adblockere, så dahf kan få lidt mønt ind :beerchug:

_________________
うるさくてもいい =^_^=


Top
   
Indlæg: man nov 12, 2007 22:46 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man jun 11, 2007 20:19
Indlæg: 3472
hvorfor ikke lave om dahf så den ikke fylder efter hvor stort et vindue man har åbnet..

men så den fylder eks 800 pixel eller et eller andet tal...

så har man plads i siden til google adds.. uden man skal til at bladre en masse extra ned og op for at komme forbi reklamer..

eks mobildebat.dk har deres forum så det ikke fylder hele vinduet.. men så det er begrænset til noget..

jeg går ind for google adds.. det er meget bedre og pænere end div blinke blinke bannere

_________________
Mvh Rasmus |


Top
   
Indlæg: tirs nov 13, 2007 1:24 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs feb 12, 2002 2:01
Indlæg: 6366
Geografisk sted: Kattegat
Nu kan jeg så, at Google annoncerne er flyttet op ved siden af DAHF loget. Det synes jeg er værre end før ;) Så jeg vil da lige komme med min mening. Jeg synes det ville være bedre at placere Googe annoncerne allerøverst på siden, og så have DAHF logoet og DAHF shop linket lige nedenunder dem 8)


Senest rettet af Michael W. tirs nov 13, 2007 1:31, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: tirs nov 13, 2007 1:29 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: søn jan 21, 2001 2:01
Indlæg: 3298
Geografisk sted: Ringsted, DANMARK
Michael W. skrev:
Nu kan jeg så, at Google annoncerne er flyttet op ved siden af DAHF loget. Det synes jeg er værre end før ;) Så jeg vil da lige komme med min mening. Jeg synes det ville være bedre at placere Googe annoncerne allerøverst på siden, og så have DAHF logoet og DAHF shop linket lige nedenunder dem 8)


Åh nej, er det nu også et problem ;) :)

Hvis jeg gør, som du foreslår, så rykker det rundt på forsiden, og det er bla. det, som jeg er blevet bedt om at lade være med :) Nu optager reklamerne ikke plads, som blev brugt til noget andet i forvejen, og dermed ser forsiden (og alle de andre sider) ud som før.

_________________
Jackie Chiles siger: "XE1 + BD55 = High Def heaven with at clear blu sky :yum:"
HD DVD: 175 Blu-ray: 21 ---> nyeste i samlingen: The Fugitive (UK), The Incredible Hulk (UK)


Top
   
Indlæg: tirs nov 13, 2007 1:32 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man jun 02, 2003 1:01
Indlæg: 6974
Geografisk sted: Hjørring
man er væk 2dage, og jeg skal da love for der sker ting og sager. men lad da mig sige noget som ingen andre tør sige.

Heller reklamerer end bruger betaling. overlever da nok at se på dem lidt.

_________________
:thumb:min twitter!


Top
   
Indlæg: tirs nov 13, 2007 1:34 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs feb 12, 2002 2:01
Indlæg: 6366
Geografisk sted: Kattegat
Ulrik Horsted-Kristensen skrev:
Michael W. skrev:
Nu kan jeg så, at Google annoncerne er flyttet op ved siden af DAHF loget. Det synes jeg er værre end før ;) Så jeg vil da lige komme med min mening. Jeg synes det ville være bedre at placere Googe annoncerne allerøverst på siden, og så have DAHF logoet og DAHF shop linket lige nedenunder dem 8)


Åh nej, er det nu også et problem ;) :)

Hvis jeg gør, som du foreslår, så rykker det rundt på forsiden, og det er bla. det, som jeg er blevet bedt om at lade være med :) Nu optager reklamerne ikke plads, som blev brugt til noget andet i forvejen, og dermed ser forsiden (og alle de andre sider) ud som før.


Det' gas. Jeg tager dem som de er ;)

Jeg var ellers lige bange for, at jeg med min skærmopsætning skulle scrolle fra side til side, for at læse indlæg i trådene, men jeg kan se, at det heldigvis ikke er et problem. Så var jeg godt nok også blevet sur :x :)


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 140 indlæg ]  Gå til side Foregående 15 6 7 8 9 10 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team