DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors apr 18, 2024 19:53

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 76 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 5 6 Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: tirs maj 29, 2007 23:33 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors sep 13, 2001 1:01
Indlæg: 8182
Geografisk sted: Allerhelst London
Det er synd - og bestemt IKKE holdbart :?

_________________
Listen over de fine BLÅ skiver !!!
Listen over de fine CD'er!!!
Listen over de fine LP'er!!!


Top
   
 Titel:
Indlæg: ons maj 30, 2007 7:19 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 22, 2005 11:54
Indlæg: 7733
Geografisk sted: Face down in the muck...
Hov! Det er jeg enig i. Det var et kedeligt endeligt de fik, at de skulle lide druknedøden i et andet forum :(

/Mikkel

_________________
Mikkel | @selsoe | Pakkesporing til iPhone: Trackbox


Top
   
 Titel:
Indlæg: ons maj 30, 2007 9:10 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn apr 06, 2003 1:01
Indlæg: 8218
Geografisk sted: @Last Exit To Nowhere
Nu er det ikke mig der har gjort det - men jeg vil lige sige at jeg godt kan se Ulriks logik.

Det er rigtigt lang tid siden at der blev stoppet for anmeldelser herinde, og det eneste "liv" der har været derinde er når folk har skrevet "den film har jeg lige set og er helt enig med dig i at den er fed" eller noget lignende.

Så det var vel bare et spørgsmål om tid inden folk også stoppede med det, og så ville vi have et dødt forum - som folk ikke kigger i, og som ingen skriver i.

Anmeldelserne er jo ikke smidt væk, men bare flyttet over i et andet forum - og hvis man gerne vil give sin mening med vedrørende en film så har man jo stadig muligheden.

Er helt enig i at der er brugt meget tid på anmeldelserne af de forskellige anmeldere - men det at have et "dødt" forum er måske heller ikke ideelt.


Top
   
 Titel:
Indlæg: ons maj 30, 2007 9:19 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jan 05, 2002 2:01
Indlæg: 10106
Geografisk sted: Hvidovre
Jeg forstår også godt Ulrik. Der var ikke postet i det underforum i et par måneder, og det er unødvendigt med et dødt forum. Det ærgrer mig, at der ikke er nogen, der vil skrive minianmeldelser af deres film og poste dem i det pågældende underforum, men sådan har Dahf jo udviklet sig. Indpakning har tendens til at generere mere debat end indhold ;)

Jeg er endnu ikke stået på HD-bølgen, da det i mine øjne stadig er for dyrt, og der er slet ikke samme kvantespring fra DVD til HD som jeg oplevede fra VHS til DVD dengang i august 1999, hvor jeg sprang på vognen og købte en Denon 2500 (til 5.000 kr :shock:) og to film (til 249,- stk. :shock: :shock:), så jeg venter. Men vores kære forum bør følge med udviklingen, så jeg mener bestemt, at et dedikeret HD-forum er den rigtige vej at gå.

_________________
Ex-filmnørd - nu mest af alt bare lost in space... Men stadig THX-certificeret på Dahf's Markedsplads :thumb:


Top
   
 Titel:
Indlæg: ons maj 30, 2007 11:47 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: søn jan 21, 2001 2:01
Indlæg: 3298
Geografisk sted: Ringsted, DANMARK
Ja, det er mig og mig, der er skyldig i lukningen af anmeldelserne :)

Der er brugt utrolig meget tid på at skrive anmeldelserne, og det er stadig nogle af de bedste og grundigste DVD-anmeldelser på nettet, synes jeg.

:beerchug: og :clap: og :thumb: til Claus O. og alle de andre, der har brugt så meget tid på anmeldelserne i tidens løb. Derfor er de heller ikke slettet...og de bliver ALDRIG slettet. Dog ser det ikke så godt ud med et "dødt" forum uden aktivitet, så nu ligger de i DVD software, hvor de stadig kan læses, og man kan jo også stadig søge på den.

En af styrkerne ved dette forum er den store aktivitet med forholdsvis få brugere. Det er RIGTIG fedt, synes jeg. Der findes masser af fora med tusindvis af brugere, men hvor der alligevel ikke sker det store. Her er der altid masser af spændende læsning, som gør, at man kan ikke spilder sin tid ved at komme igen og igen...selv flere gange om dagen :)

Det er der mange grunde til. 1) tonen er - og har altid været - rigtig god og 2) de "få" brugere har tilmeldt sig, fordi de gerne vil være aktive og 3) så er jeg også af den opfattelse at aktivitet avler aktivitet. Det er ikke noget værre end at besøge et forum, hvor det ikke se ud som om, at der sker noget. Der gider jeg ikke selv "hænge ud" og kommer derfor sjældent eller aldrig tilbage. Omvendt er der ikke noget bedre end at besøge et forum, hvor brugerne virkelig giver den gas :lol: Det er hyggeligt, og aktiviteten smitter, så man selv har lyst til at bidrage...det er i hvert fald min "erfaring".

Der var ingen eller kun lidt aktivitet i anmeldelserne, så derfor lå de og "optog" plads på forsiden. Man må dog endelig ikke blande "aktivitet" og "læselyst" sammen :) Der blev ikke skrevet så meget i anmeldelserne, men de bliver stadig læst, så derfor vil de heller aldrig blive slettet.

_________________
Jackie Chiles siger: "XE1 + BD55 = High Def heaven with at clear blu sky :yum:"
HD DVD: 175 Blu-ray: 21 ---> nyeste i samlingen: The Fugitive (UK), The Incredible Hulk (UK)


Top
   
 Titel:
Indlæg: ons maj 30, 2007 11:50 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man mar 01, 2004 16:21
Indlæg: 17869
Geografisk sted: København SV
Claus O. skrev:
Jeg forstår også godt Ulrik. Der var ikke postet i det underforum i et par måneder, og det er unødvendigt med et dødt forum. Det ærgrer mig, at der ikke er nogen, der vil skrive minianmeldelser af deres film og poste dem i det pågældende underforum, men sådan har Dahf jo udviklet sig. Indpakning har tendens til at generere mere debat end indhold ;)

Ikke helt rigtigt. Det kan også hænge sammen med at det udviklede sig til lidt af en politisk korrekt tråd hvor man kunne lovprise de rigtige mesterværker og anmeldelser af mere "mainstream" film kunne blive haglet igennem. Derfor gider jeg feks. ikke skrive i tråden. Desuden vil de personer der anmelder film hellere linke til en anden hjemmeside end at skrive i anmelderforummet. Så for min skyld ingen alarm.

_________________
For meget er aldrig nok!

Rating på DAHF: Billede
Se mine 813 Blu-ray film. :)


Top
   
 Titel:
Indlæg: ons maj 30, 2007 14:01 
Offline

Tilmeldt: søn apr 20, 2003 1:01
Indlæg: 1401
Geografisk sted: Århus C
Kan ikke helt forstå hvorfor HD også skal have sin egen "hardware" afdeling.

Modsat udgivelserne, så er hardwaren en dynamisk størrelse, som følger udviklingen. I starten blev der måske diskuteret forstærkere med pro-logic, derefter DD og DTS og nu DTS + eller hvad det nu hedder.

Jeg synes det er synd at skære i hardwareforumet på den måde.

Hvad skal vi gøre når der kommer nye eller helt alternative standarder?

Hvor skal en forstærker eller en projektor som både kan dekode eller fremvise de nye formater og de gamle formater, placeres?

_________________
Mit anlæg:
http://www.danskhjemmebioforum.dk/phpBB ... hp?t=16635


Top
   
 Titel:
Indlæg: ons maj 30, 2007 14:04 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn apr 06, 2003 1:01
Indlæg: 8218
Geografisk sted: @Last Exit To Nowhere
Räß skrev:
Kan ikke helt forstå hvorfor HD også skal have sin egen "hardware" afdeling.

Modsat udgivelserne, så er hardwaren en dynamisk størrelse, som følger udviklingen. I starten blev der måske diskuteret forstærkere med pro-logic, derefter DD og DTS og nu DTS + eller hvad det nu hedder.

Jeg synes det er synd at skære i hardwareforumet på den måde.

Hvad skal vi gøre når der kommer nye eller helt alternative standarder?

Hvor skal en forstærker eller en projektor som både kan dekode eller fremvise de nye formater og de gamle formater, placeres?

Det håber jeg vores nye HD redaktør vil svare på ;)


Top
   
 Titel:
Indlæg: ons maj 30, 2007 14:05 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jan 13, 2006 9:40
Indlæg: 3218
Geografisk sted: KBH
På AVS har man under hardware en for forstærkere,en for normale afspillere(DVD) ,BR afspillere og HD-DVD afspillere. Kunne vi ikke have noget der minder om det samme. Eller bare HD og DVD afspillere.

_________________
Mine film(Ikke opdateret)
Onkyo TX-SR706 , Sony 46W4500,Tvix6500,QNAP 219,PS3,Jamo S606 HCS3,jamo 300


Top
   
 Titel:
Indlæg: ons maj 30, 2007 14:06 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jan 13, 2006 9:40
Indlæg: 3218
Geografisk sted: KBH
Morten Sieker skrev:
Räß skrev:
Kan ikke helt forstå hvorfor HD også skal have sin egen "hardware" afdeling.

Modsat udgivelserne, så er hardwaren en dynamisk størrelse, som følger udviklingen. I starten blev der måske diskuteret forstærkere med pro-logic, derefter DD og DTS og nu DTS + eller hvad det nu hedder.

Jeg synes det er synd at skære i hardwareforumet på den måde.

Hvad skal vi gøre når der kommer nye eller helt alternative standarder?

Hvor skal en forstærker eller en projektor som både kan dekode eller fremvise de nye formater og de gamle formater, placeres?

Det håber jeg vores nye HD redaktør vil svare på ;)


hvem er det?

_________________
Mine film(Ikke opdateret)
Onkyo TX-SR706 , Sony 46W4500,Tvix6500,QNAP 219,PS3,Jamo S606 HCS3,jamo 300


Top
   
 Titel:
Indlæg: ons maj 30, 2007 14:08 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 22, 2005 11:54
Indlæg: 7733
Geografisk sted: Face down in the muck...
Jeg synes egentlig ikke at Hardware-forummet er så trafikkeret (endnu) at det er nødvendigt at splitte det op. Traditionelt har vi ikke været et hardware-forum og for bare et års tid siden var der ikke meget aktivitet i hardware-forummet. Det er selvfølgelig glædeligt at folk nu begynder at bruge det mere, men jeg synes egentlig ikke at der nødvendigt at dele det op. Jeg er i øvrigt også enig med Räss omkring problemerne med det.

/Mikkel

_________________
Mikkel | @selsoe | Pakkesporing til iPhone: Trackbox


Top
   
 Titel:
Indlæg: ons maj 30, 2007 14:08 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn apr 06, 2003 1:01
Indlæg: 8218
Geografisk sted: @Last Exit To Nowhere
Kim Dahl Kristensen er den nye redaktør på HD trådene.

Dog kan jeg allerede nu sige at et underforum til forstærkere, et til afspillere osv. osv. bliver for meget. Vi prøver at holde det på et absolut minimum.


Top
   
 Titel:
Indlæg: ons maj 30, 2007 14:32 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
urte skrev:
På AVS har man under hardware en for forstærkere,en for normale afspillere(DVD) ,BR afspillere og HD-DVD afspillere. Kunne vi ikke have noget der minder om det samme. Eller bare HD og DVD afspillere.


Nej tak til flere underfora! Det er fint som det er lige nu.


Top
   
 Titel:
Indlæg: ons maj 30, 2007 14:43 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jan 13, 2006 9:40
Indlæg: 3218
Geografisk sted: KBH
fint nok med mig, jeg blander mig jo alle vegne :thumb:

_________________
Mine film(Ikke opdateret)
Onkyo TX-SR706 , Sony 46W4500,Tvix6500,QNAP 219,PS3,Jamo S606 HCS3,jamo 300


Top
   
 Titel:
Indlæg: ons maj 30, 2007 14:55 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: søn jan 21, 2001 2:01
Indlæg: 3298
Geografisk sted: Ringsted, DANMARK
Fritte skrev:
Nej tak til flere underfora! Det er fint som det er lige nu.


Jo jo, vi skal da have mange flere endnu ;) Nej, jeg synes også, at det er fint lige nu :)

Dog er det sjovt at tænke på, at vi startede med 2 underfora i sin tid - Software og Hardware (og Feedback vist nok også). Resten er faktisk kommet til på opfordring efterhånden, som ønsket og behovet har været der. Jeg har ikke oprettet ét eneste underforum af mig selv. De er alle kommet til som et resultat af at tilpas mange har sagt, at det og det burde laves :)

Et godt eksempel er Tilbud. Det underforum havde jeg i hvert fald aldrig fundet på af mig selv...og det er nu - og har aldtid været - et af de absolut mest populære :beerchug:

...så man kan ikke afvise, at der kan komme flere til, men behovet skal først være der :thumb:

...hvad med forum om heste...kunne det ikke være fedt? :lol:

_________________
Jackie Chiles siger: "XE1 + BD55 = High Def heaven with at clear blu sky :yum:"
HD DVD: 175 Blu-ray: 21 ---> nyeste i samlingen: The Fugitive (UK), The Incredible Hulk (UK)


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 76 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 5 6 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team