DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er fre mar 29, 2024 2:47

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side 1 2 Næste
Forfatter besked
Indlæg: lør mar 03, 2007 20:41 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons feb 05, 2003 2:01
Indlæg: 1345
Geografisk sted: Grønland
Jeg er efterhånden ved at være godt træt af nye indlæg med en overskrift som er totalt intetsigende :x

Nogen gange spilder man blot sin tid, når man finder ud af at indlægget er ganske uinteressant for en, og omvendt andre gange går man glip af en godbid, fordi man ingen ide har om at det egentligt kunne være interessant :roll: Det må vel også være at foretrække, at folk der læser ens indlæg har interesse og eller viden om emnet :?

Synes dog trods alt at de fleste overskrifter er fyldestgørende, de intetsigende er oftest fra nyerere brugere, som sikkert ikke læser så meget med her ;)

Burde man give et fingerpeg hver gang man læser sådan et indlæg i den pågældende tråd eller :?: :?:

Edit: bare flyt tråden til Alt andet en hjemmebio hvis den hører til der ;)

_________________
http://www.invelos.com/DVDCollection.aspx/mikzip


Top
   
 Titel:
Indlæg: lør mar 03, 2007 21:13 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jan 05, 2002 2:01
Indlæg: 10106
Geografisk sted: Hvidovre
Jeg er MEGET enig. Det er en af mine gamle kæpheste, du der hiver frem.

Det skal dog også nævnes, at Dahf ikke er nær så "ramt" af det som andre fora. Hvis man kigger forbi hifi4all, så vil man blive ramt af en syndflod af håbløse overskrifter.

Eneste rigtigt slemme fra Dahf i øjeblikket er Hvor køber man det?, der dog også er et skoleeksempel på en elendig overskrift, da den i praksis dækker alt fra letmælk over special edition-dvd'er til en luksuscocktail på bjørneskind...

_________________
Ex-filmnørd - nu mest af alt bare lost in space... Men stadig THX-certificeret på Dahf's Markedsplads :thumb:


Top
   
 Titel:
Indlæg: søn mar 04, 2007 12:00 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man mar 01, 2004 16:21
Indlæg: 17869
Geografisk sted: København SV
Og så kan vi følge op med "væk med de dumsmarte indlæg " ;)

For hvor mange gange har vi ikke set at der sker en skævvridning af diverse tråde når en bruger ( og det er tit de samme ) kommer med dumme kommentarer eller prøver at drejen tråden væk fra emnet.
Her tænker jeg ikke på de mere afslappede tråde. Men de tråde hvor et emne, sidst ungdomshuset, bliver diskuteret. Det er bare så ufedt når en bruger, som ikke selv deltager i diskussionen, føler at han eller hun bare må komme med et tåbeligt indlæg/kommentar .

_________________
For meget er aldrig nok!

Rating på DAHF: Billede
Se mine 813 Blu-ray film. :)


Top
   
 Titel:
Indlæg: søn mar 04, 2007 18:44 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 22, 2006 23:52
Indlæg: 1213
Geografisk sted: Varde
Enig - men som sagt synes jeg egentlig ikke problemet er overdrevent her. Nogle steder kommer der dagligt tråde med den mest latterlige overskrift man overhovedet kan bruge - 'Hjælp'.

_________________
Filmlisten er endelig blevet opdateret igen. Pt. 281 styk. Opdateret 10-01-2008.


Top
   
 Titel:
Indlæg: søn mar 04, 2007 21:11 
Offline

Tilmeldt: ons jul 25, 2001 1:01
Indlæg: 8507
Geografisk sted: København
Hvorfor ikke gå hele vejen og sige "ud med intetsigende indlæg". Jeg synes der bliver flere og flere af slagsen - desværre. Ikke så meget indlæg, som svar på indlæg. Det kunne være rart, om folk ville læse deres ting en ekstra gang og tænke, om de reelt gavnede den enkelte tråd ved at trykke "udfør"...

_________________
SØREN LANGELUND >>>
http://soeren.langelund.com | Criticker-profil | Comoyo-artikler | CinemaZone-anmeldelser og artikler | YouTube-profil


Top
   
 Titel:
Indlæg: man mar 05, 2007 19:07 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Søren Langelund skrev:
Hvorfor ikke gå hele vejen og sige "ud med intetsigende indlæg". Jeg synes der bliver flere og flere af slagsen - desværre. Ikke så meget indlæg, som svar på indlæg. Det kunne være rart, om folk ville læse deres ting en ekstra gang og tænke, om de reelt gavnede den enkelte tråd ved at trykke "udfør"...


Uha, den tanke har jeg taget til efterretning for noget tid siden og jeg er helt enig med dig - det er ofte bedst lige at tænke over, hvorvidt man egentlig har noget at tilføje eller om man bare vil tilføje endnu et indlæg med f.eks. ordlyden:

Citat:
:thumb: :beerchug:


Så jeg er på bølgelængde med dig, Søren. Jeg ved godt, at Fritte har 11000 indlæg og jeg har intet mål om at nå ham, men jeg tror desværre tit, at der af og til går noget så dumt som indlægsjagt i den, specielt når man har 2900 posts og gerne vil nå 3000 (her taler jeg for mig selv, men jeg har en ide om, at jeg ikke er ene.)

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
 Titel:
Indlæg: man mar 05, 2007 19:18 
Offline

Tilmeldt: fre apr 11, 2003 1:01
Indlæg: 7756
Geografisk sted: No longer here
Sakset fra An Inconvenient Truth tråden:

Søren Langelund skrev:
Også herfra :thumb:


Alene i Oscar-vinder trådene har du skrevet "Jeg er enig med ...." 10-12 gange, så skal vi ikke bare være enige om, at dahf er et forum med mange forskellige mennesker, som alle taler med deres næb. Nogle skriver mere end andre og nogle er mere alvorlige end andre, men smagsdommeri skal vi nok passe lidt på med.


Top
   
 Titel:
Indlæg: man mar 05, 2007 20:53 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors aug 21, 2003 19:52
Indlæg: 3554
michmach skrev:
Sakset fra An Inconvenient Truth tråden:

Søren Langelund skrev:
Også herfra :thumb:


Alene i Oscar-vinder trådene har du skrevet "Jeg er enig med ...." 10-12 gange...


Det føltes som langt flere ;)

Men er helt sikkert med på vognen, der er ærgerlig over intetsigende indlæg. Som michmach siger skal der være plads til forskellige grader af seriøsitet osv., men det udelukker ikke at den stigning af oneliners der præger dahf stopper eller nedsættes. Ligesom det heller ikke udelukker den sjove kommentar/tråd.

Jeg har længe syntes at dahf alt for meget handler om ligegyldigheder. Kilometer-lange tråde om banaliteter, mens de gode diskussioner om film og indholdet på dvd'erne er så godt som væk - men til gengæld er der rigeligt om indpakningen. Gad vide om der på et madforum diskuteres side op og ned omkring vita-wrap og pappet udenom cornflakesene?


Top
   
 Titel:
Indlæg: man mar 05, 2007 22:56 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Jacob M. Andersen skrev:

Jeg har længe syntes at dahf alt for meget handler om ligegyldigheder. Kilometer-lange tråde om banaliteter, mens de gode diskussioner om film og indholdet på dvd'erne er så godt som væk


Det savner jeg i den grad også. Det undrer mig, at når f.eks. Fritte opretter en tråd om en ny film, der kommer ud, så kommer der tre-fire svar max i mange af dem - andre, som Simpsons The Movie, er lidt mere populære. Men det er da helt rigtigt, at filmdiskussionerne af og til mangler.

Derfor er det vist godt, vi har Steiner, som turde give The Departed en ordentlig kindhest - det giver anledning til diskussion i hvert fald. Mere af det, tak.

Citat:
- men til gengæld er der rigeligt om indpakningen.

Det har jeg aldrig fattet og kommer aldrig til det. :)

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
 Titel:
Indlæg: man mar 05, 2007 23:07 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Nå, jeg kan læse mit brugernavn 2 steder i denne tråd, så jeg vil lige komme med et indspark.

Ud med intetsigende overskrifter, smiley-indlæg og sure opstød! Helt enig!

Holmsgaard skrev:
Jacob M. Andersen skrev:

Jeg har længe syntes at dahf alt for meget handler om ligegyldigheder. Kilometer-lange tråde om banaliteter, mens de gode diskussioner om film og indholdet på dvd'erne er så godt som væk


Det savner jeg i den grad også. Det undrer mig, at når f.eks. Fritte opretter en tråd om en ny film, der kommer ud, så kommer der tre-fire svar max i mange af dem - andre, som Simpsons The Movie, er lidt mere populære. Men det er da helt rigtigt, at filmdiskussionerne af og til mangler.


Det må være filmene, der er noget galt med så. :| Synes ellers selv der udkommer meget spændende. Jeg dækker naturligvis de film jeg selv har interesse for.

Men ja, jeg savner også i den grad mere film-diskussion. Og DVD-diskussion. Især sidstnævnte synes jeg halter. Kommer der ikke spændende DVD-udgivelser mere? Marts er da en spændende DVD-måned, IMO. :)

Vi må bare vænne os til at DAHF er blevet andet end film og DVD'er. Der er jo tydelig forskel mellem DAHF i dag og DAHF for nogle år siden. Sådan er udviklingen.


Top
   
 Titel:
Indlæg: man mar 05, 2007 23:15 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs okt 28, 2003 17:52
Indlæg: 4207
Geografisk sted: København
michmach skrev:
Sakset fra An Inconvenient Truth tråden:

Søren Langelund skrev:
Også herfra :thumb:


Alene i Oscar-vinder trådene har du skrevet "Jeg er enig med ...." 10-12 gange, så skal vi ikke bare være enige om, at dahf er et forum med mange forskellige mennesker, som alle taler med deres næb. Nogle skriver mere end andre og nogle er mere alvorlige end andre, men smagsdommeri skal vi nok passe lidt på med.


Hehe, den sved, hva' Søren ;)

Jeg har faktisk været så godt som væk fra DAHF i et godt stykke tid (hvis nogen overhovedet opdagede det :) ), og det var netop fordi jeg syntes, at der var lidt for meget :thumb: og lidt for lidt diskussion af film. Der skal også være plads til at komme med måbende indlæg omkring indpakning osv. Det har bare domineret lidt for meget.

Noget andet er, som jeg også synes er lidt et "problem" det er, at DAHF ofte bliver brugt som en slags linkcentral; altså indlæg der bare indeholder et link til en anden side. Alt alt for mange nyhedstråde sender et link til en nyhed om en eller anden smart gadget-dims...og alt hvad der så bliver tilføjet af forfatteren i indlægget er: :thumb: Her kunne jeg godt tænke mig lidt mere indhold...

Jeg kan heller ikke selv sige mig fri for :thumb: - indlæg, men jeg forsøger da så ofte som muligt at tilføje noget "mere" og "indhold".

Lige pt. er jeg mest aktiv i bogtråden, hvor jeg i hvert fald har forsøgt at fortælle og diskutere lidt mere om bøger "the Steiner-way" ;)

_________________
Min litteraturblog: http://www.eskapisten.dk


Top
   
 Titel:
Indlæg: man mar 05, 2007 23:20 
Offline

Tilmeldt: ons jul 25, 2001 1:01
Indlæg: 8507
Geografisk sted: København
Carsten O skrev:
michmach skrev:
Sakset fra An Inconvenient Truth tråden:

Søren Langelund skrev:
Også herfra :thumb:


Alene i Oscar-vinder trådene har du skrevet "Jeg er enig med ...." 10-12 gange, så skal vi ikke bare være enige om, at dahf er et forum med mange forskellige mennesker, som alle taler med deres næb. Nogle skriver mere end andre og nogle er mere alvorlige end andre, men smagsdommeri skal vi nok passe lidt på med.


Hehe, den sved, hva' Søren ;)


Not really :D - jeg er jo et yndet drilleobjekt herinde, og det gør mig intet. Ha r jo også mødt den kære hr. michmach i virkeligheden og ved selvsyn konstateret at han langtfra er så skræmmende, som man kunne frygte ;) 8)

jeg ved også godt, at jeg bestemt også laver mine bummerter mht. indlæg herinde, men jeg synes de trods alt er forholdsvist få, og dette til trods tillader jeg mig at mene, hvad jeg gør: at niveauet på DAHF er langt mindre sagligt og mere fordummende og intetsigende end før. Dermed ikke sagt at det ikke stadig er mit yndlingsforum, men jeg bruger langt mere tid nu end før på at bladre igennem ukrudtet for at finde frem til guldkornene, og jeg synes det som oftest er en lille gruppe af brugere, som står for det. Men nej, jeg nævner ingen navne...

_________________
SØREN LANGELUND >>>
http://soeren.langelund.com | Criticker-profil | Comoyo-artikler | CinemaZone-anmeldelser og artikler | YouTube-profil


Top
   
 Titel:
Indlæg: tirs mar 06, 2007 1:10 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man jun 02, 2003 1:01
Indlæg: 6974
Geografisk sted: Hjørring
synes nogen folk gør dette til et langt større problem end det er. jeg finder det bestemt ikke som noget særligt stort problem... men det er måske bare mig der finder mig i lidt mere end andre. :)

_________________
:thumb:min twitter!


Top
   
 Titel:
Indlæg: tirs mar 06, 2007 1:21 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Fritte skrev:
Nå, jeg kan læse mit brugernavn 2 steder i denne tråd, så jeg vil lige komme med et indspark.


Hvordan kan man lave en tråd med relevans for hele DAHF uden at nævne kongen af forummet? :-)

Ligesom Carsten O. er min hovedbeskæftigelse efterhånden også bogforummet, det er dér, jeg først kigger efterhånden, fordi jeg ved, der er substans i det meste derinde og knapt så meget
Citat:
:thumb:
:)

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
 Titel:
Indlæg: tirs mar 06, 2007 1:49 
Offline

Tilmeldt: fre maj 05, 2006 17:36
Indlæg: 2560
Geografisk sted: Göteborg
Ja jeg kigger nærmest kun de officielle tråde igennem.

Så som hvilken film har du set ?
Hvilken bog har du købt ?
Hvilken bog har du læst ?
Awards tråden

Det er mest i de tråde at der bliver diskuteret om henholdvis film og bøger. Det er fint nok, at der også er Hvad modtog du etc. Det er bare ikke noget jeg finder inspirerende.

En tråd som hvilken film så du, kan der godt komme meget mere diskussion ind i. Der kan så måske bare være en tendens til, at der så bliver skrevet "Off-topic". Jeg synes dog tit, at det er de emner hvor de går lidt off-topic der kan være de mest interessante. Dog skal det at gå "Off-topic" dog også have en eller anden form for relevans.

Men når der for eksempel er en bruger der nævner en film han/hun har set, er det fint med mig at der kommer nogle kommentarer til dette indlæg om man så er enig eller uenig.

En tråd som award tråden er faktisk rigtig god, for der er der blevet diskuteret en del, naturligvis mest "Oscar uddelingen". Og bagefter har der også været nogle diskussioner om hvem der skulle have vundet og hvem der fortjent vandt en oscar. Det er sådanne diskussioner jeg finder interessante ved et forum som DAHF.

Det er også på den måde, at man kommer til at kende lidt mere til hinandens filmsmag. Jeg ved da allerede nu, hvem jeg ca. har den samme filmsmag som og også modsat. Og det er kun noget man finder ud af, ved at diskutere.

At nogle tråde som for eksempel "Ungdomhuset" (som jeg i øvrigt droppede efter den første side) går lidt for meget over gevind er en anden sag.
Nogle gange tager folk det en anelse for personligt, hvor modparten egentlig ikke mener noget ondt med det. Det er blot nemmere at misforstå noget, når det bliver skrevet på et forum. Fremfor hvis det var "face to face".

Og der er nok ikke nogle der er meget bedre end andre her. Jeg har også skrevet utallige indlæg som ikke var særlig brugbare. Og nogle gange lader man sig nok også rive lidt for meget med i diskussionerne.

Der er også forskellige aldersgrupper herinde som ganske givet, også kan være en del af årsagen.

_________________
Top 6 Film (2009): 1. The White Ribbon, 2. Sin Nombre, 3. Up in the Air, 4. Bright Star, 5. The Hurt Locker, 6. The Damned United


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side 1 2 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 23 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team