DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 15:55

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: tirs mar 06, 2007 8:29 
Offline

Tilmeldt: fre apr 11, 2003 1:01
Indlæg: 7756
Geografisk sted: No longer here
Søren Langelund skrev:
Not really :D - jeg er jo et yndet drilleobjekt herinde, og det gør mig intet. Ha r jo også mødt den kære hr. michmach i virkeligheden og ved selvsyn konstateret at han langtfra er så skræmmende, som man kunne frygte ;) 8)


Absolut ikke - Jeg spiser først børn efter midnat. Som Søren godt ved, så er det absolut ikke ham personligt, jeg langer ud efter. Som jeg skrev tidligere, har vi MANGE forskellige typer af mennesker herinde. Se eksempelvis "hvilken film så du i dag". Her er der folk der skriver "Jeg så Seven i går og den var god" og så har vi folk som Martin Faroe, som skriver nogle meget interessante indlæg om film, som ikke altid er Hollywood blockbusters. Hvis vi skal til at bestemme, hvilke indlæg der er "rigtige" og hvilke har mere relevans end andre, så vil vi for alvor se en bunke mudderkasten og tilsvininger i tide og utide.

Iøvrigt begyndte filmene at fylde mindre og mindre, da anmeldelserne (og de "gamle" anmeldere) stoppede på dahf. Der skal trods alt et grundlag til at diskutere en film. Der var anmelderens synspunkt som regel et godt sted at starte.


Top
   
 Titel:
Indlæg: tirs mar 06, 2007 11:16 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man jun 21, 2004 10:57
Indlæg: 566
Geografisk sted: Nørrebronx
michmach skrev:
Søren Langelund skrev:
Not really :D - jeg er jo et yndet drilleobjekt herinde, og det gør mig intet. Ha r jo også mødt den kære hr. michmach i virkeligheden og ved selvsyn konstateret at han langtfra er så skræmmende, som man kunne frygte ;) 8)


Absolut ikke - Jeg spiser først børn efter midnat. Som Søren godt ved, så er det absolut ikke ham personligt, jeg langer ud efter. Som jeg skrev tidligere, har vi MANGE forskellige typer af mennesker herinde. Se eksempelvis "hvilken film så du i dag". Her er der folk der skriver "Jeg så Seven i går og den var god" og så har vi folk som Martin Faroe, som skriver nogle meget interessante indlæg om film, som ikke altid er Hollywood blockbusters. Hvis vi skal til at bestemme, hvilke indlæg der er "rigtige" og hvilke har mere relevans end andre, så vil vi for alvor se en bunke mudderkasten og tilsvininger i tide og utide.

Iøvrigt begyndte filmene at fylde mindre og mindre, da anmeldelserne (og de "gamle" anmeldere) stoppede på dahf. Der skal trods alt et grundlag til at diskutere en film. Der var anmelderens synspunkt som regel et godt sted at starte.


Nu er jeg relativ grøn herinde, og selvom jeg fint kan nikke genkendende til den lettere sure malurt om en stigning i små, 'intetsigende' indlæg, så ser jeg det ikke som noget stort problem. Men måske er det fordi jeg ikke har oplevet forummet for 1-2 år siden...?

Jeg har - ligesom Wiking m.fl. - fundet nogle favorittråde og favoritfora, som jeg tjekker mere eller mindre hver dag (f.eks. Hvilken film købte du idag? og Tilbud-, Udgivelser-, Spil & Konsoller- og Film & Serier mere overordnet), og sådan tror jeg egentligt at de fleste har det. Det ser jeg måske heller ikke som det store problem. Om end det selvfølgelig bliver et problem, hvis man blindt styrer mod disse og nærmest automatisk negligerer nye, ikke-officielle tråde. I hvert fald et problem ift. at nuancere forummet.

Nåja. Og endelig grunden til at jeg citerede michmach:
At jeg tror han har fuldstændig ret. Det er svært at kickstarte filmdiskussioner fra bunden - det er langt nemmere, hvis man har en anmeldelse, et surt opstød el. en euforisk kommentar at hive fat i. "Hvilken film så du idag?" inviterer måske ikke så meget til diskussion, idet selve emneoverskriften - og sigtet med tråden - er/er blevet lidt navlepillende; der genereres hele tiden nyt indlæg på nyt indlæg.

"Løsningen?" Det er vel noget så enkelt, som at vi enkelte brugere må hæve vores niveau og generelt bare diskutere hin enkelte interessante film noget mere. Jeg tror ikke, at man opnår noget ved at kritisere eller irettesætte nogen. Jeg tror - naivt? - på at løsningen er, at få kvaliteten til at overskinne kvantiteten...?

_________________
"The secret? I don't know... I guess you've just gotta find something you love to do and then... do it for the rest of your life. For me, it's going to Rushmore."

foto :: Kenneth McNeil Photography
film :: Criticker
musik :: Last.fm


Top
   
 Titel:
Indlæg: tirs mar 06, 2007 20:10 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
michmach skrev:
Iøvrigt begyndte filmene at fylde mindre og mindre, da anmeldelserne (og de "gamle" anmeldere) stoppede på dahf. Der skal trods alt et grundlag til at diskutere en film. Der var anmelderens synspunkt som regel et godt sted at starte.


Nah, filmene begyndte at fylde mindre og mindre, da voucheriet for alvor tog fat, IMO. Nu er det, heldigvis, så godt som væk, men filmdiskussionerne mangler lige et skub. Vi diskuterede det også dengang. Da var løsningen en gruppe nyhedsredaktører, men det var en løsning der virkede på (meget) kort sigt.


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team