DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors apr 25, 2024 20:50

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side 1 2 Næste
Forfatter besked
Indlæg: tors jan 18, 2007 10:48 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors sep 13, 2001 1:01
Indlæg: 8182
Geografisk sted: Allerhelst London
Alt for mange tråde ender i disse dage med mudderkastning eller går decideret OFF TOPIC.
Eller endnu værre: Ligegyldige svar, som nærmest kun er for at få mere på indlægskonto'en...

Tag nu lige og ryst posen
(inkl. mig selv)

_________________
Listen over de fine BLÅ skiver !!!
Listen over de fine CD'er!!!
Listen over de fine LP'er!!!


Top
   
 Titel:
Indlæg: tors jan 18, 2007 11:07 
Offline

Tilmeldt: fre apr 11, 2003 1:01
Indlæg: 7756
Geografisk sted: No longer here
Hold nu kæft, Abildtrup...din U2ogLeMans-elskende fynske spand....

Jeg synes iøvrigt at de unge bare skal rømme det ungdomshus ASAP!

;) :beerchug:

Fint OPROP! men jeg tror ikke rigtig at det hjælper. Der er for mange forskellige mennesker samlet her til at man kan forvente at folk følger uskrevne regler - lidt ligesom det afslappede forhold til retstavning, der hersker her.


Top
   
 Titel:
Indlæg: tors jan 18, 2007 13:37 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 22, 2005 11:54
Indlæg: 7733
Geografisk sted: Face down in the muck...
Retstavning skal da ikke være nogen hindring for at skrive her! Synd hvis nogen synes de ikke vil skrive fordi de staver dårligt. Op i røven med det. Næh, så hellere slå ned på angloficeringen af vores language!.

Og til Abildtrup:
Hørt! Jeg skal nok prøve at tage mig sammen :thumb:

/Mikkel

_________________
Mikkel | @selsoe | Pakkesporing til iPhone: Trackbox


Top
   
 Titel:
Indlæg: tors jan 18, 2007 14:29 
Offline

Tilmeldt: fre apr 11, 2003 1:01
Indlæg: 7756
Geografisk sted: No longer here
Mikl skrev:
Retstavning skal da ikke være nogen hindring for at skrive her! Synd hvis nogen synes de ikke vil skrive fordi de staver dårligt. Op i røven med det. Næh, så hellere slå ned på angloficeringen af vores language!.


Så du vil hellere have dårligt dansk end god engelsk? Hvis du havde fulgt debatten om retstavning tidligere, så ville du vide, at jeg ikke er efter dem der ikke kan stave - men dem der er så dovne at de ikke gider at læse før de trykker "Udfør"


Top
   
 Titel:
Indlæg: tors jan 18, 2007 15:25 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 22, 2005 11:54
Indlæg: 7733
Geografisk sted: Face down in the muck...
Dansk med engelske ord hvor der findes lige så gode danske, er også dårligt dansk. Den er som "default" sat op til danske tekster. Du skal "adde" dem ved at trykke på knappen. Og mine yndlingsaversioner:

Awareness
Wellness
R.I.P. (hvis man virkelig mener det, kan man så ikke tage sig de ekstra sekunder til at skrive det helt ud eller endnu bedre skrive "Hvil i fred")

Men derudover tror jeg vi er enige: uforskyldt dårlig stavning vil jeg ikke slå ned på, dovenskab med dårligt sprog til følge skal der slås ned på med hård hånd!

/Mikkel

_________________
Mikkel | @selsoe | Pakkesporing til iPhone: Trackbox


Top
   
 Titel:
Indlæg: tors jan 18, 2007 15:42 
Offline

Tilmeldt: fre apr 11, 2003 1:01
Indlæg: 7756
Geografisk sted: No longer here
Mikl skrev:
Dansk med engelske ord hvor der findes lige så gode danske, er også dårligt dansk. Den er som "default" sat op til danske tekster. Du skal "adde" dem ved at trykke på knappen. Og mine yndlingsaversioner:

Awareness
Wellness
R.I.P. (hvis man virkelig mener det, kan man så ikke tage sig de ekstra sekunder til at skrive det helt ud eller endnu bedre skrive "Hvil i fred")

Men derudover tror jeg vi er enige: uforskyldt dårlig stavning vil jeg ikke slå ned på, dovenskab med dårligt sprog til følge skal der slås ned på med hård hånd!

/Mikkel


Du har fuldkommen ret i eksemplerne, selvom jeg selv er slem til at bruge dem på skrift. Iøvrigt tror jeg vi er rimelig off-topic, så det er godt gået for denne tråd. :thumb:


Top
   
 Titel:
Indlæg: tors jan 18, 2007 18:56 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn aug 24, 2003 20:14
Indlæg: 2842
Geografisk sted: vestjylland
Hvad handler denne tråd om :?:

_________________
Satan og helvede!


Top
   
 Titel:
Indlæg: tors jan 18, 2007 18:59 
Offline

Tilmeldt: ons jul 25, 2001 1:01
Indlæg: 8507
Geografisk sted: København
Jeg må indrømme at der også - ingen nævnt, ingen glemt - synes at der på det sidste har været flere "ligegyldige indlæg" end før. For mange et-ords-indlæg, som ikke har anden funktion end at fylde.

Jeg kan kun opfordre til at tænke sig om én ekstra gang, før man skynder sig at trykke på "udfør"-knappen :thumb:

Hvad værre er også, at folk bliver ved med at komme med rascistiske udtalelser og lign. Det vil jeg forsøge at slå hårdt ned på i fremtiden, med jeres hjælp!

_________________
SØREN LANGELUND >>>
http://soeren.langelund.com | Criticker-profil | Comoyo-artikler | CinemaZone-anmeldelser og artikler | YouTube-profil


Top
   
 Titel:
Indlæg: fre jan 19, 2007 11:11 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man mar 01, 2004 16:21
Indlæg: 17869
Geografisk sted: København SV
Søren Langelund skrev:
Hvad værre er også, at folk bliver ved med at komme med rascistiske udtalelser og lign. Det vil jeg forsøge at slå hårdt ned på i fremtiden, med jeres hjælp!

Uenig - Det synes jeg forummet har været gode til at holde udenfor. Jo, diskussionen i enkelte tråde kan til tider være ophedet. Men ikke perfid, ondskabsfuld og bevist over stregen. 8)

_________________
For meget er aldrig nok!

Rating på DAHF: Billede
Se mine 813 Blu-ray film. :)


Top
   
 Titel:
Indlæg: fre jan 19, 2007 11:22 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Helt enig, Abildtrup! :thumb: Tak!

Især vil jeg efterhånden gerne være fri for alle de øl-indlæg bortset fra den til det formål oprettede tråd.

Vedrørende retstavning, så er jeg pænt ligeglad. Jeg sørger altid for selv at stave så korrekt som muligt, men det kan jeg ikke forvente, at alle gør.

Langelund - hvilke rascistiske udtalelser skulle det være? Jeg har ikke umiddelbart bemærket noget.

edit: Og så vil jeg da gerne være den første til at sige, at mit antal af indlæg er steget foruroligende meget det sidste halve års tid. Jeg vil helt sikkert til at moderere.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
 Titel:
Indlæg: fre jan 19, 2007 11:35 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 28, 2006 15:39
Indlæg: 5369
Holmsgaard skrev:
Langelund - hvilke rascistiske udtalelser skulle det være? Jeg har ikke umiddelbart bemærket noget.


Check den her: http://www.danskhjemmebioforum.dk/phpBB ... 45&start=0

Der bliver adskillige unintelligente racistiske udtalelser luftet......

Men ellers enig, det her er et pænt forum hvor der er en forbavsende god og sober tone......


Top
   
 Titel:
Indlæg: fre jan 19, 2007 12:02 
Offline

Tilmeldt: ons jul 25, 2001 1:01
Indlæg: 8507
Geografisk sted: København
Ja, det er det ovenstående tråd, jeg henviser til. Men synes generelt der har været flere tilfælde - oftest i politisk orienterede tråde, selvom langt de fleste tråde naturligvis intet fejler - og fremover vil det kort og godt ikke blive tilladt. Som også pointeret i Urmager-tråden.

_________________
SØREN LANGELUND >>>
http://soeren.langelund.com | Criticker-profil | Comoyo-artikler | CinemaZone-anmeldelser og artikler | YouTube-profil


Top
   
 Titel:
Indlæg: fre jan 19, 2007 12:26 
Offline

Tilmeldt: fre apr 11, 2003 1:01
Indlæg: 7756
Geografisk sted: No longer here
Måske man skulle skrue en tand ned for overreaktionen og stoppe politiarbejdet lidt, Søren.

Der blev sagt "Øst-Europæiske Aber" om røverne og ikke om alle Østeuropæere i særdeleshed. Faktum er at røverne var fra Østeuropa og beslutter man sig for at tage til et andet land for at begå røverier er ordet "abe" vel et meget sobert ord, i forhold til så mange andre ord, som man kunne have brugt istedet?

Vi skal ikke være racister på dahf, men vi skal heller ikke være så politisk korrekte at "krydderiet" ryger af debatterne. Vi behøver ikke at have sympati for en urmager der udøver selvtægt, men omvendt skal vi vel heller ikke have en overdreven respekt og sympati for røvere fra andre lande?

Hvis man tillader den slags diskussioner på dahf må man nødvendigvis forvente at folk udtrykker sig i harme over røverne. Det du gør ved at "forbyde" er at sætte sig imellem to stole og det holder ikke.


Top
   
 Titel:
Indlæg: fre jan 19, 2007 13:01 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 28, 2006 15:39
Indlæg: 5369
michmach skrev:
Der blev sagt "Øst-Europæiske Aber" om røverne og ikke om alle Østeuropæere i særdeleshed. Faktum er at røverne var fra Østeuropa og beslutter man sig for at tage til et andet land for at begå røverier er ordet "abe" vel et meget sobert ord, i forhold til så mange andre ord, som man kunne have brugt istedet?


OK, så hvis man blot præciserer at ens racisitiske udtryk kun dækker enkeltpersoner indenfor denne befolkningsgruppe, så er det OK? Det forstår jeg ikke. I samme tråd henføres også til "rådne sigøjnere" og det er så også helt ok, bare det kun dækker røverne?

Det holder jo ikke. Desuden synes jeg at kunne mærke at lang de fleste herinde sagtens kan diskutere emnerne uden at skulle komme med skældsord og racisitiske udtalelser i hver andet indlæg. Der er så en lille håndfuld (det er de samme hvergang lader det til) der tilsyneladende ikke formår dette, og det er lidt synd.


Top
   
 Titel:
Indlæg: fre jan 19, 2007 13:47 
Offline

Tilmeldt: fre apr 11, 2003 1:01
Indlæg: 7756
Geografisk sted: No longer here
Læs og forstå, Avatar!

Hvis jeg skriver at jeg synes at FCK er et lortefodboldhold, så hader jeg ikke alle fra København eller dem der kan lide FCK. Hvis man synes George W Bush og hans regering er en flok idioter, hader man vel ikke alle republikanere eller alle amerikanere? At man kalder nogle røvere fra østeuropa for aber er altså ikke racistisk, når det bliver præciseret på den måde, for alle røvere er da en flok primater. Jeg har selv råbt og skreget på dahf, da jeg følte at politiske debatter blev racistiske, når man skar mange over en kam. Dengang var der INGEN der sagde STOP!

Nu angriber man tre røvere og lige pludselig er vi så helvedes politisk korrekte, at vi næsten ikke kan holde hinanden ud. Vi befinder os i et DEBATforum, hvor alle fugle synger med hver deres næb. Nogle fugle synger et sprog og andre synger et andet og det kan man enten acceptere eller sanktionere imod. Jeg synes bare det er nemmere at sanktionere imod debatterne end imod meningerne.


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side 1 2 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 18 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team