DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er fre mar 29, 2024 12:16

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: ons mar 09, 2011 15:16 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man mar 01, 2004 16:21
Indlæg: 17869
Geografisk sted: København SV
Jeg er lidt i tvivl om de nye Blu-ray udgivelser og vores tråde om samme.
Vi har en tråd til HD-udgivelser, som sjovt nok hedder 'HD-udgivelser' :)

viewtopic.php?f=16&t=20276

Men det er også blevet en trend at stort set alle nye udgivelser på Blu-ray får deres egen tråd og helst samme dag som det bliver annonceret. Det er så vidt fint for så er den enkelte udgivelse nem at finde hvis man senere har behov for at søge den frem.
Men det gør også, at man i sin iver for at oplyse andre brugere på dahf om udgivelsen af en film på Blu-ray, tit kun poster et link til en ekstern hjemmeside og stort set intet andet. Tråden får så et eller to indlæg inden den drypvis ryger længere og længere ned på siden. For, til sidst, at forsvinde.
- og mange udgivelser bliver kun til en eller to indlæg, som i nedenstående eksempler:

viewtopic.php?f=16&t=38224
viewtopic.php?f=16&t=38278
viewtopic.php?f=16&t=38175

Jeg sidder selv og bliver i tvivl om jeg skal oprette en ny tråd når der kommer en ny Blu-ray udgivelse.
Eller jeg skal poste det i den eksisterende 'HD-udgivelser' tråd.

Kan vi ikke blive enige om hvordan vi, fremadrettet, poster nyheder om Blu-ray udgivelser?
Skal alle udgivelser have deres egen tråd, så vi på den måde nemmere kan søge dem frem?
(Og hvis ja, hvor 'lidt' skal der til at oprette nye tråde og hvad skal de som minimum indeholde)
Eller skal vi have en enkelt tråd som vi kan poste nyhederne i? - Det kunne være i 'HD-udgivelser'

_________________
For meget er aldrig nok!

Rating på DAHF: Billede
Se mine 813 Blu-ray film. :)


Top
   
Indlæg: ons mar 09, 2011 15:44 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Jeg syns én tråd pr. film er vejen frem, da det skaber meget større overblik. Nogle af trådene er der ikke så meget opmærksomhed til, men det kan komme senere når udgivelsen nærmer sig.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: ons mar 09, 2011 15:52 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Enig med DeathPosture. Vi behøver ikke standardisere hvordan vi poster Blu-ray nyheder eller proppe dem allesammen i én tråd. Jeg foretrækker én tråd pr. film og bruge 'HD-udgivelser' til korte bemærkninger, spørgsmål og diverse.


Top
   
Indlæg: ons mar 09, 2011 23:46 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man mar 01, 2004 16:21
Indlæg: 17869
Geografisk sted: København SV
Var også lidt det jeg fiskede efter, men skulle lige smide den op i luften. :)

_________________
For meget er aldrig nok!

Rating på DAHF: Billede
Se mine 813 Blu-ray film. :)


Top
   
Indlæg: tors mar 10, 2011 9:18 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 4124
Geografisk sted: Hammerum
Jeg forslår at vi gør følgende:

DVD udgivelser
subforum: Nyheder på DVD

Blu-ray udgivleser
subforum: Nyheder på Blu-ray


Top
   
Indlæg: tors mar 10, 2011 10:02 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man mar 01, 2004 16:21
Indlæg: 17869
Geografisk sted: København SV
Vil det ikke blive for rodet?

_________________
For meget er aldrig nok!

Rating på DAHF: Billede
Se mine 813 Blu-ray film. :)


Top
   
Indlæg: tors mar 10, 2011 10:16 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 31, 2004 10:42
Indlæg: 1486
Silver Surfer skrev:
Vil det ikke blive for rodet?


Modsat dit eget forslag, hvor du påtænker at lave en ny tråd hver gang der kommer en ny blu ray udgivelse :?

Et subforum til nyheder, lyder umiddelbart som en okay idé, men jeg er vant til bare at kigge i HD Udgivelser tråden, og så ellers bruge "View new posts" knappen, for at se nye indlæg om f.eks nye udgivelser. Virker fint for mig.


Top
   
Indlæg: tors mar 10, 2011 11:46 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man mar 01, 2004 16:21
Indlæg: 17869
Geografisk sted: København SV
Okotta skrev:
Silver Surfer skrev:
Vil det ikke blive for rodet?


Modsat dit eget forslag, hvor du påtænker at lave en ny tråd hver gang der kommer en ny blu ray udgivelse :?

Det var lige nøjagtigt IKKE mit forslag. Jeg skrev nogenlunde sådan her:
Skal alle udgivelser have deres egen tråd, Eller skal vi have en enkelt tråd som vi kan poste nyhederne i?
I den forbindelse nævnte jeg en allerede eksisterende tråd. Nemlig tråden 'HD-udgivelser'

_________________
For meget er aldrig nok!

Rating på DAHF: Billede
Se mine 813 Blu-ray film. :)


Top
   
Indlæg: tors mar 10, 2011 12:49 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 4124
Geografisk sted: Hammerum
Synes ikke det vil blive for rodet, jeg synes det er rodet hvis vi ikke gør det.

Se på shopping forumet. 3 forums og 4 underforums for at holde nogenlunde styr på det.


Så et forum for at diskutere Blu-ray udgivelser generelt og et forum hvor der KUN postes tråde med nyheder om kommende titler. På den måde kan man spare tid hvis man kun er interesseret i at læse om de nye udgivelser. Hvis man derimod har spørgsmål til en allerede udgivet titlen, så er det i Blu-Ray generelt man kigger.

Det er jo ikke fordi det er en ny måde at gøre tingene på, sådan fungerer det på mange andre forums.


Top
   
Indlæg: tors mar 10, 2011 12:54 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 4124
Geografisk sted: Hammerum
Laver vi så et underforum til Blu-ray/dvd nyheder så synes jeg vi skal bruge en vedtaget skabelon for den måde vi skriver overskrifterne på. F.eks.:


True Grit (2010) 06.06.2011 - US release

True Grit - 6.juni 2011 (2010) DK release


Eller lignende.

Spørgsmålet er så også om det er nyheds forumet der skal være underforumet eller generelt forumet. Synes der er mest trafik på nyheds trådene p.t.

Man kunne med fordel gøre det samme med Hardware og HD Hardware.


Top
   
Indlæg: tors mar 10, 2011 13:05 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 31, 2004 10:42
Indlæg: 1486
Silver Surfer skrev:
Det var lige nøjagtigt IKKE mit forslag. Jeg skrev nogenlunde sådan her:
Skal alle udgivelser have deres egen tråd, Eller skal vi have en enkelt tråd som vi kan poste nyhederne i?
I den forbindelse nævnte jeg en allerede eksisterende tråd. Nemlig tråden 'HD-udgivelser'


Jeg reagerede, fordi du skrev således:

"Jeg sidder selv og bliver i tvivl om jeg skal oprette en ny tråd når der kommer en ny Blu-ray udgivelse."

"Skal alle udgivelser have deres egen tråd, så vi på den måde nemmere kan søge dem frem?"

Du går ud fra at de nemmere kan findes, hvis de har deres egen tråd, men derimod synes du det bliver noget rod, hvis man i stedet laver et subforum til nye udgivelser og så laver tråde til nye udgivelser der i. Jeg kan ikke se hvorfor det skulle blive noget rod. HD Udgivelser fora'et ser jeg ikke som et rod i dets nuværende form. Jeg kan snildt finde det jeg leder efter jvf. hvad jeg skrev tidligere.

Iøvrigt laver man jo en ny tråd i HD Udgivelser, hvis der er tale om en ny udgivelse, så jeg kan egentligt ikke se hvad problemet er. Det virker jo fint som det er nu.


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team