DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors maj 23, 2024 7:16

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 137 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 510 Næste
Forfatter besked
Indlæg: ons dec 28, 2005 18:59 
Offline

Tilmeldt: ons jul 25, 2001 1:01
Indlæg: 8507
Geografisk sted: København
Mit holdning er (selvom jyden I mig ikke kan lide at se plads gå til spilde ;)), at hvis Ulrik vil have det sådan, så må han få det sådan. jeg er personligt lidt ligeglad hvor store billeder I skal se af mig, og hey- nu slipper vi for at blive skræmt over Hans' avatar :P!

Til gengæld er jeg mere kritisk overfor at helt nyt underforum, bare til billeder af vores samlinger. Det synes jeg måske er lidt at skyde gråspurve med kanoner, men nåja - igen er jeg næsten indifferent..

_________________
SØREN LANGELUND >>>
http://soeren.langelund.com | Criticker-profil | Comoyo-artikler | CinemaZone-anmeldelser og artikler | YouTube-profil


Top
   
Indlæg: ons dec 28, 2005 19:13 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors sep 09, 2004 21:33
Indlæg: 2070
Geografisk sted: 7323 Give
Søren Langelund skrev:
Mit holdning er (selvom jyden I mig ikke kan lide at se plads gå til spilde ;)), at hvis Ulrik vil have det sådan, så må han få det sådan. jeg er personligt lidt ligeglad hvor store billeder I skal se af mig, og hey- nu slipper vi for at blive skræmt over Hans' avatar :P!

Til gengæld er jeg mere kritisk overfor at helt nyt underforum, bare til billeder af vores samlinger. Det synes jeg måske er lidt at skyde gråspurve med kanoner, men nåja - igen er jeg næsten indifferent..



LOL


Top
   
 Titel:
Indlæg: ons dec 28, 2005 19:21 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
^ Prøv at læse 1. punkt i DAHFs Terms & Conditions, Schnitzer ;).

- Avataren i profilen må have en størrelse på maks. 80x80 pixels og fylde maks. 20kb. INGEN animationer.

:laugh:


Top
   
Indlæg: ons dec 28, 2005 20:30 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn apr 06, 2003 1:01
Indlæg: 8218
Geografisk sted: @Last Exit To Nowhere
Søren Langelund skrev:
Til gengæld er jeg mere kritisk overfor at helt nyt underforum, bare til billeder af vores samlinger. Det synes jeg måske er lidt at skyde gråspurve med kanoner, men nåja - igen er jeg næsten indifferent..

Jeg er flere gange i løbet af den sidste tid blevet spurgt om ikke det var en ide - nok mest fordi folk har set et godt eksempel inde på The Import Forums.
Man kan sige hvis det ikke bliver brugt (Af andre end Krig) - så bliver billederne bare flyttet over i den gamle tråd - og det nye underforum bliver slettet - No harm done ;)


Top
   
 Titel:
Indlæg: ons dec 28, 2005 20:40 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jan 05, 2002 2:01
Indlæg: 10106
Geografisk sted: Hvidovre
Ellers kunne man også overveje at udvide forummet til ikke kun at være billeder af medlemmernes samlinger men også af deres hjemmebiografer (hardware). Et sådan findes bl.a. også på hifi4all. Det kunne så hedde Medlemmers dvd-samlinger og hjemmebiografer (billeder)". Men det er kun en ide.

Btw. så mangler der et mellemrum mellem dvd-samlinger og (billeder)i underforummets overskrift "Medlemmers dvd-samlinger(billeder)" ;)

Mht. de 80*80, så mener jeg, at problemet ikke har været ret stort, og at formatet er lidt for lille (120*120 var mere velvalgt), men jeg vil naturligvis acceptere Ulriks ret til at beslutte, hvad han vil.

_________________
Ex-filmnørd - nu mest af alt bare lost in space... Men stadig THX-certificeret på Dahf's Markedsplads :thumb:


Top
   
 Titel:
Indlæg: ons dec 28, 2005 22:25 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn apr 06, 2003 1:01
Indlæg: 8218
Geografisk sted: @Last Exit To Nowhere
Claus O. skrev:
Ellers kunne man også overveje at udvide forummet til ikke kun at være billeder af medlemmernes samlinger men også af deres hjemmebiografer (hardware). Et sådan findes bl.a. også på hifi4all. Det kunne så hedde Medlemmers dvd-samlinger og hjemmebiografer (billeder)". Men det er kun en ide.

Btw. så mangler der et mellemrum mellem dvd-samlinger og (billeder)i underforummets overskrift "Medlemmers dvd-samlinger(billeder)" ;)

Mht. de 80*80, så mener jeg, at problemet ikke har været ret stort, og at formatet er lidt for lille (120*120 var mere velvalgt), men jeg vil naturligvis acceptere Ulriks ret til at beslutte, hvad han vil.

Rigtig god ide med billeder at hjemmebiograf også. :thumb:


Top
   
 Titel:
Indlæg: tors dec 29, 2005 12:33 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: søn jan 21, 2001 2:01
Indlæg: 3298
Geografisk sted: Ringsted, DANMARK
Det er spændende læsning at følge trådene omkring de nye "regler"...også selvom de er overvejende negative :) Der er 2 ting, som jeg har bidt mærke i, når jeg har læst de forskellige indlæg:

1) Ifølge phpBB's standard terms, som jeg aldrig har pillet i, så hedder maks. størrelsen på avatars 80x80. Det har derfor altid været "reglen", som man har skullet følge...at det så ikke er blevet gjort (heller ikke af mig selv, for min Kramer har altid været for stor ;)) er så noget andet. De 80x80 har hele tiden været gældende, og hvis det skal laves om, så skal der ind og pilles i koden...ikke fordi koden ikke vil tillade større avatars men fordi de 80x80 indtil flere steder, hvor det så skal tilrettes, og når diskussionen primært går på at 80x80 er for småt men at f.eks. 100x100 eller 120x120 ville være mere passenede, så føler jeg mig ikke tvunget til at ændre på de 80x80. Det er 20 pixels, som vi ikke er enige om. Der er så efterhånden med sikkerhed 3 ting, som vi skal passe på med at diskutere på dahf, fordi vi har så stærke og forskellige følelser omkring det, og de 3 ting er: politik, religion og hvorvidt en avatar er 20 pixels for lille eller ej :? :D

2) Faktisk har de 80x80 heller ikke været det primære for mig, da jeg blev bedt om at få nedskrevet et enkelt regelsæt, som var nemt at huske. Det helt store problem var signaturer med alt fra store bannere til laaaange filmcitater på mange linier, som i den grad var med til at ødelægge rytmen, når man prøver at følge med i en lang tråd. Man prøver at følge med i, hvad folk generelt synes om en film eller en udgivelse, og så bliver man løbende afbrudt af disse "reklamepauser", hvor man er tvunget til at kigge på et banner eller lignende, inden man kan prøve at genfinde rytmen i trådens oprindelige budskab og læse videre. Det har været det primære...at få tyndet ud i de signtaurer, som bare blev større og større.


Belastning af server har aldrig været med i overvejelserne.

_________________
Jackie Chiles siger: "XE1 + BD55 = High Def heaven with at clear blu sky :yum:"
HD DVD: 175 Blu-ray: 21 ---> nyeste i samlingen: The Fugitive (UK), The Incredible Hulk (UK)


Top
   
 Titel:
Indlæg: tors dec 29, 2005 13:33 
Offline

Tilmeldt: fre apr 11, 2003 1:01
Indlæg: 7756
Geografisk sted: No longer here
Jeg har hermed fjernet min toliniers signatur. Man skulle nødig ødelægge læserytmen for de læsebesværet med dårlige koncentrationsevner.

Man kunne naturligvis også skrive "if it ain't broken, don't try to fix it" i sin signatur, men den slags ironi hjælper nok heller ikke på læsevenligheden.

Når man bevæger sig rundt på andre fora ser man typisk signaturer med bunker af grafik og tekst på både 20 og 30 linier. Her på dahf er der vel maksimum 5 medlemmer med signaturer på mere end tre linier, så problemet ligger vist mere den halve meter foran din monitor, Ulrik. ;)

Det er muligt at jeg ser glasset som halv tomt, men i det mindste flyder det ikke over under denne "storm". ;)

Godt nytår :beerchug:


Top
   
 Titel:
Indlæg: tors dec 29, 2005 13:54 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: søn jan 21, 2001 2:01
Indlæg: 3298
Geografisk sted: Ringsted, DANMARK
michmach skrev:
så problemet ligger vist mere den halve meter foran din monitor, Ulrik. ;)


1. og sidste advarsel :devil:

Jeg er efterhånden en sjælden gæst på disse sider. Jeg besøger sjældent dahf selv, og jeg har ikke været her regelmæssig i det sidste halve år. Når jeg giver lyd fra mig, så er det altid som følge af nogle, som har kontaktet mig med et problem. Det er muligt, at du ikke ser noget problem med "affald" i folks signaturer, men det er generelt et stort problem, som jeg bliver gjort opmærksom på ofte.

_________________
Jackie Chiles siger: "XE1 + BD55 = High Def heaven with at clear blu sky :yum:"
HD DVD: 175 Blu-ray: 21 ---> nyeste i samlingen: The Fugitive (UK), The Incredible Hulk (UK)


Top
   
 Titel:
Indlæg: tors dec 29, 2005 14:01 
Offline

Tilmeldt: fre apr 11, 2003 1:01
Indlæg: 7756
Geografisk sted: No longer here
Hvad advarer du mig om? Der er ingen grund til at blive sur, fordi du bliver sagt imod.

Jeg sætter spørgsmålstegn ved problemstillingen, men det betyder jo ikke at den ikke bliver respekteret. Hvis vi ikke må debattere imod reglerne, så må du jo sige det. Men jeg formoder, at de mange der kontakter dig ofte, også giver lyd fra sig før eller senere. Det er vel hovedformålet med debat i et debatforum eller har jeg misforstået noget?


Top
   
 Titel:
Indlæg: tors dec 29, 2005 14:16 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: søn jan 21, 2001 2:01
Indlæg: 3298
Geografisk sted: Ringsted, DANMARK
michmach skrev:
Hvad advarer du mig om? Der er ingen grund til at blive sur, fordi du bliver sagt imod.

Jeg sætter spørgsmålstegn ved problemstillingen, men det betyder jo ikke at den ikke bliver respekteret. Hvis vi ikke må debattere imod reglerne, så må du jo sige det. Men jeg formoder, at de mange der kontakter dig ofte, også giver lyd fra sig før eller senere. Det er vel hovedformålet med debat i et debatforum eller har jeg misforstået noget?


I dit tidligere indlæg skulle jeg gøres til grin, og nu beskylder du mig for at lyve?!?!? :evil:

Hvorfor skulle jeg - når jeg aldrig selv besøger dahf - aktivt indføre nogle regler, bare fordi jeg selv synes, at det kunne være sjovt?

Jo, det er et debatforum, og der må hellere end gerne debateres, og jeg har ikke det mindste imod, at folk ikke deler min mening. Jeg har tilgengæld noget imod dig, og der er trods alt en forskel.

_________________
Jackie Chiles siger: "XE1 + BD55 = High Def heaven with at clear blu sky :yum:"
HD DVD: 175 Blu-ray: 21 ---> nyeste i samlingen: The Fugitive (UK), The Incredible Hulk (UK)


Top
   
 Titel:
Indlæg: tors dec 29, 2005 15:12 
Offline

Tilmeldt: fre apr 11, 2003 1:01
Indlæg: 7756
Geografisk sted: No longer here
Du bliver ikke gjort til grin. Jeg placerede en smiley efter, fordi jeg undrede mig over tiltaget. Jeg beskylder dig heller ikke for at lyve, men vil da gerne hoere om argumenterne for dette tiltag, da jeg ikke kan komme paa et enkelt dahf-medlem, som har en signatur med forstyrrende grafik eller bunkevis af tekst.

Jeg tillader mig at bruge ironi, men hvis du foeler at min ironi rammer dig personligt, saa fjerner jeg den gerne. Hvorvidt du ikke kan lide mig eller ej kan jeg ikke bruge til noget. Jeg spoerger ikke om argumentet fordi jeg oensker at blive populaer hos dig eller andre.

Der er ca 300 aktive-aktive dahf'ere. Lad os for argumentets (og din) skyld sige at du har faaet 30 henvendelser. Det er 10% der er utilfredse.

I en anden traad er 36% af dahf laeserne klar til at forbyde politiske debatter paa dahf. Det reagerer du ikke paa, men det er da rart at se at du tager dig af de vigtige ting paa dahf.


Top
   
 Titel:
Indlæg: tors dec 29, 2005 17:04 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: søn jan 21, 2001 2:01
Indlæg: 3298
Geografisk sted: Ringsted, DANMARK
michmach skrev:
Hvorvidt du ikke kan lide mig eller ej kan jeg ikke bruge til noget.


Det var heller ikke ment, som et redskab, som du skal/kan bruge til noget. Det var udelukkende for at gøre opmærksom på, at jeg bestemt sagtens kan tåle at høre kritik, og at jeg gerne hører kritik fra folk, der ikke er enige med mig.

_________________
Jackie Chiles siger: "XE1 + BD55 = High Def heaven with at clear blu sky :yum:"
HD DVD: 175 Blu-ray: 21 ---> nyeste i samlingen: The Fugitive (UK), The Incredible Hulk (UK)


Top
   
 Titel:
Indlæg: tors dec 29, 2005 20:34 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Sikke en debat over så lidt. Jeg må indrømme, at jeg aldrig har set forstyrrende billedsignaturer eller lange filmcitater, der har været forstyrrende for min læsning her på siden. Hvis læsningen i en tråd forstyrres, skyldes det enten off-topic snak eller lignende. Jeg kan derfor ikke forstå, at der skal skrides ind over for sådan noget.

Med hensyn til avatarbilleder, så er det mig ligegyldigt. Bedøvende. Nu har jeg valgt en "Small White" i stedet for en "Great White". No worries :D

Ulrik, hvorfor sætter du ikke Søren Langelund og Sieker til at styre DAHF mere eller mindre efterhånden, hvis du ikke selv bruger DAHF? Det er jo lidt ærgerligt, hvis du føler det som et problem, at hver gang du skal bruge siden er det for at lave regler. Du skulle jo gerne have det lige så spændende på DAHF som os andre. :)

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
 Titel:
Indlæg: tors dec 29, 2005 21:50 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: søn jan 21, 2001 2:01
Indlæg: 3298
Geografisk sted: Ringsted, DANMARK
Holmsgaard skrev:
Det er jo lidt ærgerligt, hvis du føler det som et problem, at hver gang du skal bruge siden er det for at lave regler.


Hvilke regler? Igen, det her er de første "regler", som er lavet i de 5 år, som forumet har eksisteret :) Jeg blander mig så lidt som overhovedet muligt, og det virker også fint, synes jeg, men nu er det mig, der lægger navn til, så det kan nogle gange godt være mindretallet, der bestemmer. De fleste af dem, der er modstander af mit "tiltag" er det også mere fordi de ikke syntes, at der var et problem til at begynde med og dermed synes, at min regel er overflødig mere end den er alt for "stram" :) Sådan har jeg i hvert fald læst de fleste indlæg. Overflødig kan jeg sagtens leve med :)

_________________
Jackie Chiles siger: "XE1 + BD55 = High Def heaven with at clear blu sky :yum:"
HD DVD: 175 Blu-ray: 21 ---> nyeste i samlingen: The Fugitive (UK), The Incredible Hulk (UK)


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 137 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 510 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team