DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors maj 23, 2024 7:57

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 214 indlæg ]  Gå til side Foregående 16 7 8 9 1015 Næste
Forfatter besked
Indlæg: lør okt 08, 2011 10:39 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Jeg hælder også mest til, at politik er slut på DAHF. Så er der lidt mindre 'ytringsfrihed', men hvis det er prisen at betale for, at forummet kan køre ordentligt, så bør det være sådan.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
 
Indlæg: lør okt 08, 2011 10:44 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Jeg fatter ikke folk der hyler over "hvad det næste nu bliver"! Slap dog af, har vi bannet nogen som helst diskussion før i tiden? Nej vel. Hvis DAHF skal have nogen jordisk chance for at bestå af andet end quiz-tråde, så må pisken svinges et sted.


Top
   
 
Indlæg: lør okt 08, 2011 10:46 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man mar 01, 2004 16:21
Indlæg: 17869
Geografisk sted: København SV
Jeg gentager lige hvad jeg tidligere har skrevet:
Silver Surfer skrev:
Det er ikke de politiske debatter der er problemet og vil aldrig blive det. Det er debatørerne og de brugere som skævvrider trådene.
- og det vil da være helt ude i skoven hvis dahf skulle forbyde visse tråde. Hvad bliver det næste?
Jeg vil på det kraftigste opfordre til at man IKKE går ned af censurens ulækre vej. :nono:

_________________
For meget er aldrig nok!

Rating på DAHF: Billede
Se mine 813 Blu-ray film. :)


Top
   
 
Indlæg: lør okt 08, 2011 10:49 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Jeg vil lige minde op det der står øverst under logoet: Dansk Hjemmebioforum.

Findes der ikke fora til politik?


Top
   
 
Indlæg: lør okt 08, 2011 10:57 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons okt 29, 2003 10:57
Indlæg: 4772
Geografisk sted: Nordjylland
Selvom jeg aldrig skriver i sådanne tråde så giver jeg fritte re. Hvor irriterende/sørgeligt/censurerende det end er, så går den gal når der bliver diskuteret politik, og ja, selvom det kun er et få-tal der ikke kan holde debatten sober, så er det alligevel nok til at ødelægge det for os andre.

Har altid været glad for at man også kan diskuterer andet herinde end film (som f.eks. spil/bøger m.m.) og disse tråde er der heller ingen problemer med, men politik... tror det er blevet bevist at det ikke duer herinde, og så er det jo nok bedre at oprette sig på et forum med speciale for dette.

HVor dejligt det end er at dette forum er bredt med emner, så bør der nok overvejes om der ikke er ting man burde udelukkke...

Jeg ville da i hvert fald være UTROLIGT ked af det, hvis forummet endte med at lukke pga. det rod her...

_________________
Movies for me :)

Min dvd-samling


Top
   
 
Indlæg: lør okt 08, 2011 11:01 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man mar 01, 2004 16:21
Indlæg: 17869
Geografisk sted: København SV
Fritte skrev:
Jeg vil lige minde op det der står øverst under logoet: Dansk Hjemmebioforum.

Findes der ikke fora til politik?

Jo og til bøger, spil, computere, musik og mobiltelefoner. Du kan selv forsætte med emner. Der er nok at tage af. ;)

_________________
For meget er aldrig nok!

Rating på DAHF: Billede
Se mine 813 Blu-ray film. :)


Top
   
 
Indlæg: lør okt 08, 2011 11:09 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 26, 2003 18:41
Indlæg: 1858
Geografisk sted: Aalborg
Silver Surfer skrev:
Fritte skrev:
Jeg vil lige minde op det der står øverst under logoet: Dansk Hjemmebioforum.

Findes der ikke fora til politik?

Jo og til bøger, spil, computere, musik og mobiltelefoner. Du kan selv forsætte med emner. Der er nok at tage af. ;)


De ting tiltrækker dog oftest et lidt andet publikum, som ikke har samme tendenser til selvsving. Ja okay, måske lige undtaget mobiltelefoner ;)


Top
   
 
Indlæg: lør okt 08, 2011 11:28 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn feb 01, 2004 20:37
Indlæg: 3593
Geografisk sted: The Benny Vandergast Memorial Theater
Jeg tilslutter mig dem der mener at det ville være forkert at forbyde politiske, eller for den sags skyld, alle mulige andre emner her på DAHF! Som jeg ser det er de brugere der er mest markante i de politiske tråde ligeså markante i alle mulige andre sammenhæng! Dem der er gået har selv valgt det, de seneste to Henriksen og Michmach har truet med det før, var det ikke sket nu så var det måske sket på et senere tidspunkt. I Henriksens selv iscenesættende afskedssalut valgte han jo også at samtidigt at pisse på hele dahf forsamlingen og sammenlignede os med en "døende patient" han stod jo ikke til at redde politik eller ej! Jeg syntes hellere vi skulle arbejde på tonen og respekten for at andre kan have en anden mening end en selv og at det har vi plads til her.


Top
   
 
Indlæg: lør okt 08, 2011 12:17 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre aug 22, 2003 0:05
Indlæg: 1372
Geografisk sted: Langbortistan
Kermit skrev:
Jeg tilslutter mig dem der mener at det ville være forkert at forbyde politiske, eller for den sags skyld, alle mulige andre emner her på DAHF! Som jeg ser det er de brugere der er mest markante i de politiske tråde ligeså markante i alle mulige andre sammenhæng! Dem der er gået har selv valgt det, de seneste to Henriksen og Michmach har truet med det før, var det ikke sket nu så var det måske sket på et senere tidspunkt. I Henriksens selv iscenesættende afskedssalut valgte han jo også at samtidigt at pisse på hele dahf forsamlingen og sammenlignede os med en "døende patient" han stod jo ikke til at redde politik eller ej! Jeg syntes hellere vi skulle arbejde på tonen og respekten for at andre kan have en anden mening end en selv og at det har vi plads til her.

Like! :thumb:

Ud med censur! Som jeg skrev tidligere, så går jeg ind for total ytringsfrihed - uanset om man er nazist, kommunist, Hizb-ut-tahrir, eller om man slår politisk plat på en massakre i Oslo. Det er ikke vejen frem, at forsøge at bortcensurere tåbelige indlæg. Som jeg - og også senere Monsun - skrev, så er man altså for sart, hvis man kan tage et åndssvagt indlæg på et internetforum så ekstremt personligt, som Steiner gjorde det i King Hans' tilfælde. Omvendt mener jeg ikke, at man er sart, fordi man brokker sig over den personlige og konfronterende tone, en bruger som Henriksen benyttede sig af (samtidig med at han så hyklede løs, når han selv fik tilbage af samme medicin).

Bottom line is: Der skal være plads til alt på DAHF. Også politiske diskussioner. Hvis man ikke kan klare mosten, så må man jo lade være med at læse med i de politiske tråde eller også må man altså forstå, at der ofte anvendes en anderledes slagkraftig retorik på internetforaer, sammenlignet med i en face-2-face-situation. Jeg synes alle dage, det har været noget pjat, det her med at moderatorerne har lukket tråde osv. Så længe ingen føler sig pesonligt chikaneret eller truet, så bør man holde nallerne væk. Som jeg skrev, så er "den gode tone" et alt for vagt og relativt begreb. Med mindre vi da taler Emma Gad-"tal ordentligt, lad være med at bande"-god tone. Men det er jo tydeligvis ikke det, det handler om.

I øvrigt så savner jeg stadig et svar på, hvad det helt præcist er, Ulrik har stillet som krav for DAHFs overlevelse. Det må en af jer moderatorer da kunne svare på? Jeg nægter simpelthen at tro, at han har brugt udtrykket "god tone".


Top
   
 
Indlæg: lør okt 08, 2011 12:59 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors apr 03, 2003 1:01
Indlæg: 7202
Geografisk sted: Århus V
Jeg er også modstander af censur.
Jeg holder mig selv fra de politiske tråde, dels fordi jeg finder det gabende uinteressant, men også fordi, jeg ved de indeholder provokationer (som kan give mig lyst til, at reagere, men som politisk analfabet, ville jeg ikke kunne argumentere hverken frem eller tilbage).

Mht om de politiske debatter kan blive skævredet: har de mest bastante debattører ikke efterhånden smækket med døren, og dermed løst problemet for os?

Mvh Michael

_________________
I don't apologize. I am sorry Lisa, that's the way I am. (Homer Simpson)
----------
Dahf køber/sælger rating: Billede


Top
   
 
Indlæg: lør okt 08, 2011 12:59 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 02, 2004 13:45
Indlæg: 4163
Geografisk sted: Et sted derude
Kan vi gøre det, at vi stopper med at diskutere brugere, som har forladt DAHF?
Jeg synes at det er meget lidt fremadrettet, at brugere giver sig ind i den type diskussioner.
Administratorer kan gøre det, på det lukkede forum.

Og til de, der siger "der skal være mere af ditten og datten", kan jeg kun sige "gå selv forrest, og gør det, som du mener at andre bør gøre mere af".
Der er sgu lidt for meget bo_hjemme_hos_mor_og få_andre_til_alt over dét, med ikke selv at give noget, for at få noget.


Top
   
 
Indlæg: lør okt 08, 2011 13:58 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre aug 22, 2003 0:05
Indlæg: 1372
Geografisk sted: Langbortistan
Det er nu heller ikke for at diskutere brugere, som har forladt DAHF, men den diskussion, der kører her, er jo affødt af kontroverser mellem de nævnte ex-DAHF'ere. Naturligvis er jeg enig i, at det ikke er specielt interessant, at diskutere brugere, der har forladt forummet, og jeg gøre det såmænd også kun i forsvar for ytringsfriheden herinde. Så, det...


Top
   
 
Indlæg: lør okt 08, 2011 14:22 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 02, 2004 13:45
Indlæg: 4163
Geografisk sted: Et sted derude
DanishDrummer skrev:
Det er nu heller ikke for at diskutere brugere, som har forladt DAHF, men den diskussion, der kører her, er jo affødt af kontroverser mellem de nævnte ex-DAHF'ere. Naturligvis er jeg enig i, at det ikke er specielt interessant, at diskutere brugere, der har forladt forummet, og jeg gøre det såmænd også kun i forsvar for ytringsfriheden herinde. Så, det...

I det øjeblik en bruger har forladt forum, har han ikke mulighed for at forsvare sig længere, imod mudderkast.
Det er derfor jeg mener, at man ikke bør tærske langhalm på det, så der går for meget Blame Game i det.
Selvfølgelig kan man lige spørge 'hvad skete der lige her?', men et kor af brugere, der synes at det bare var godt, at bruger A og B er gået sin vej, er i overkanten, efter min mening.

Sker der for lidt, rent filmmæssigt, på DAHF?
Hvis man læser "hvilke(n) film har du set i dag" trådene, så er der nu filmanmeldelser man kan læse, samt kommentarer til dem også.
Det er på ingen måde dødt.
Og nu kommer så mørket snart (forhåbentlig), så vi kan se nogle flere film.
Jeg regner med at skulle anmelde en serie eller to i december.
Ser faktisk ikke film i øjeblikket - men det kommer måske også, når den &%¤#"&% sol gider gå ned.


Top
   
 
Indlæg: lør okt 08, 2011 15:05 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre aug 22, 2003 0:05
Indlæg: 1372
Geografisk sted: Langbortistan
Spencer skrev:
DanishDrummer skrev:
Det er nu heller ikke for at diskutere brugere, som har forladt DAHF, men den diskussion, der kører her, er jo affødt af kontroverser mellem de nævnte ex-DAHF'ere. Naturligvis er jeg enig i, at det ikke er specielt interessant, at diskutere brugere, der har forladt forummet, og jeg gøre det såmænd også kun i forsvar for ytringsfriheden herinde. Så, det...

I det øjeblik en bruger har forladt forum, har han ikke mulighed for at forsvare sig længere, imod mudderkast.
Det er derfor jeg mener, at man ikke bør tærske langhalm på det, så der går for meget Blame Game i det.
Selvfølgelig kan man lige spørge 'hvad skete der lige her?', men et kor af brugere, der synes at det bare var godt, at bruger A og B er gået sin vej, er i overkanten, efter min mening.

Jovist, men for det første, så har brugeren jo selv valgt at forlade forummet, og for det andet, hvor er det, jeg gør mig skyldig i mudderkastning? Jeg synes ikke, jeg har gjort andet end at opridse det seneste døgns begivenheder. Og som sagt, så er jeg heller ikke interesseret i at tærske langhalm på det her, men så længe flere moderatorer bliver ved med at snakke om censur, så føler jeg, at det er min pligt at værne om ytringsfriheden.

Alternativt, så skulle man simpelthen lukke helt ned for alle underforaer, der ikke har med film at gøre. Dvs. ingen musik, ingen bøger, ingen fredagstråd. Så er man konsistent, og så kan jeg bakke op om projektet. Men det der argument med, at politiske debatter skal fjernes, fordi det er filmforum, det er noget uheldigt hykleri, når man samtidig beholder ovennævnte tråde, som heller ikke har det fjerneste med film at gøre.

Jeg vil sige, at det er enten eller. Vil man have et rent filmforum, så kunne man følge den fantastiske form, der lægges for dagen på fx Criterion Forum: http://www.criterionforum.org/forum/


Top
   
 
Indlæg: lør okt 08, 2011 15:28 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 02, 2004 13:45
Indlæg: 4163
Geografisk sted: Et sted derude
DanishDrummer skrev:
Jovist, men for det første, så har brugeren jo selv valgt at forlade forummet, og for det andet, hvor er det, jeg gør mig skyldig i mudderkastning? Jeg synes ikke, jeg har gjort andet end at opridse det seneste døgns begivenheder.

Steiner og King Hans nævner du, og det er efterhånden passé og længe siden nu, at de to gik deres vej.
Hvis jeg siger hvad, der er mudder, så tager jeg stilling - og det kan jo være, at jeg mener at mudderet faktisk er fortjent (eller ikke).

Jeg synes at vi skal forsøge at køre videre, med det klientel, som er tilbage, samt de nye tilkomne.
DAHF forandrer sig, men vi bliver jo også ældre, skifter smag osv. - så det er vel ikke så mærkeligt.

De politiske debatter mener jeg ikke kan skade filmdebatterne, med mindre nogle brugere overflytter surhed, fra én tråd, til en anden.
Gør det det, så må alle tråde om telefoner og laptops etc. jo også fjernes.
Fodbold er vel også et emne, der kan overophede.

Tror ikke løsningen er at lukke en masse tråde.
Det ligner snarere en falliterklæring.


Top
   
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 214 indlæg ]  Gå til side Foregående 16 7 8 9 1015 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team