DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tirs mar 19, 2024 8:37

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: fre aug 31, 2012 6:46 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
DAHF'ernes top 30 over de bedste animerede film :thumb:

Den oprindelige tråd.


30. Ice Age (Chris Wedge, 2002, USA, Fox)

Billede



Plot: “Set during the Ice Age, a sabertooth tiger, a sloth, and a wooly mammoth find a lost human infant, and they try to return him to his tribe.”


29. How to Train Your Dragon
(Dean DeBlois & Chris Sanders, 2010, USA, Dreamworks)

Billede



Plot: “A hapless young Viking who aspires to hunt dragons becomes the unlikely friend of a young dragon himself, and learns there may be more to the creatures than he assumed.”


28. Aladdin (Ron Clements & John Musker, 1992, USA, Disney)

Billede



Plot: “Aladdin, a street urchin, accidentally meets Princess Jasmine, who is in the city undercover. They love each other, but she can only marry a prince.“


27. Grave of Fireflies (Isao Takahata, 1988, Japan, Ghibli)

Billede



Plot: “A tragic film covering a young boy and his little sister's struggle to survive in Japan during World War II.”


26. Mary and Max (Adam Elliot, 2009, Australien, Melodrama Pictures)

Billede



Plot: “A tale of friendship between two unlikely pen pals: Mary, a lonely, eight-year-old girl living in the suburbs of Melbourne, and Max, a forty-four-year old, severely obese man living in New York.”


25. The Jungle Book / Junglebogen (Wolfgang Reitherman, 1967, USA, Disney)

Billede



Plot: “Bagheera the Panther and Baloo the Bear have a difficult time trying to convince a boy to leave the jungle for human civilization.”


24. The Pied Piper of Hamelin / Krysar (Jirí Barta, 1986, Tjekkoslovakiet, Kratky Film Praha)

Billede




23. Bambi (David Hand et. al., 1942, USA, Disney)

Billede



Plot: “Animated film about a young deer, Bambi, growing up in the wild after his mother is shot by hunters.”


22. Waking Life
(Richard Linklater, 2001, USA, Fox)

Billede



Plot: “A man shuffles through a dream meeting various people and discussing the meanings and purposes of the universe.”


21. Chicken Run / Flugten fra Hønsegården
(Peter Lord & Nick Park, 2000, England, Aardman)

Billede



Plot: “Chicken Run is a comedy escape drama with a touch of passion set on a sinister Yorks chicken farm in 1950's England.”


20. The Incredibles / De Utrolige (Brad Bird, 2004, USA, Pixar)

Billede



Plot: “A family of undercover superheroes, while trying to live the quiet suburban life, are forced into action to save the world.”


19. Snow White and the Seven Dwarfs / Snehvide og de Syv Små Dværge
(David Hand et. al., 1937, USA, Disney)

Billede



Plot: “Snow White, pursued by a jealous queen, hides with the Dwarfs; the queen feeds her a poison apple, but Prince Charming awakens her with a kiss.”


18. The Iron Giant / Drengen og Jern-Kæmpen (Brad Bird, 1999, USA, Warner Bros.)

Billede



Plot: “A boy makes friends with an innocent alien giant robot that a paranoid government agent wants to destroy.”


17. Pinchcliffe Grand Prix / Bjergkøbing Grand Prix (Ivo Caprino, 1975, Norge, Caprino Filmcenter)

Billede



Plot: “Reodor Felgen decides that he will enter a car race to defeat his former friend who has stolen his plans for a car.”


16. Akira (Katsuhiro Ohtomo, 1988, Japan, TMS Entertainment)

Billede



Plot: “A secret military project endangers Neo-Tokyo when it turns a biker gang member into a rampaging psionic psychopath that only two kids and a group of psionics can stop.”


15. Pinocchio
(Ben Sharpsteen et. al, 1940, USA, Disney)

Billede



Plot: “A living puppet, with the help of a cricket as his conscience, must prove himself worthy to become a real boy.”


14. My Neighbor Totoro / Min Nabo Totoro (Hayao Miyazaki, 1988, Japan, Ghibli)

Billede



Plot: “When two girls move to the country to be near their ailing mother, they have adventures with the wonderous forest spirits who live nearby.”


13. Toy Story 3
(Lee Unkrich, 2010, USA, Pixar)

Billede



Plot: “The toys are mistakenly delivered to a day-care center instead of the attic right before Andy leaves for college, and it's up to Woody to convince the other toys that they weren't abandoned and to return home.”


12. Toy Story 2 (John Lasseter, 1999, USA, Pixar)

Billede



Plot: “When Woody is stolen by a toy collector, Buzz and his friends vow to rescue him, but Woody finds the idea of immortality in a museum tempting.”


11. Who Framed Roger Rabbit? (Robert Zemeckis, 1988, USA, Touchstone)

Billede



Plot: “A toon hating detective is a cartoon rabbit's only hope to prove his innocence when he is accused of murder.”


10. The Nightmare Before Christmas (Henry Selick, 1993, USA, Touchstone)

Billede



Plot: “Jack Skellington, king of Halloweentown, discovers Christmas Town, but doesn't quite understand the concept.”


9. Beauty and the Beast / Skønheden og Udyret (Gary Trousdale & Kirk Wise, 1991, USA, Disney)

Billede



Plot: “Belle, whose father is imprisoned by the Beast, offers herself instead and discovers her captor to be an enchanted prince.”


8. Up / Op (Pete Docter, 2009, USA, Pixar)

Billede



Plot: “By tying thousands of balloons to his home, 78-year-old Carl sets out to fulfill his lifelong dream to see the wilds of South America. Russell, a wilderness explorer 70 years younger, inadvertently becomes a stowaway.”


7. Toy Story (John Lassetar, 1994, USA, Pixar)

Billede



Plot: “A cowboy doll is profoundly threatened and jealous when a new spaceman figure supplants him as top toy in a boy's room.”


6. WALL-E (Andrew Stanton, 2008, USA, Pixar)

Billede



Plot: “In the distant future, a small waste collecting robot inadvertently embarks on a space journey that will ultimately decide the fate of mankind.“


5. Shrek (Andrew Adamson, 2001, USA, Dreamworks)

Billede



Plot: “An ogre, in order to regain his swamp, travels along with an annoying donkey in order to bring a princess to a scheming lord, wishing himself King.”


4. Finding Nemo / Find Nemo (Andrew Stanton, 2003, USA, Pixar)

Billede



Plot: “After his son is captured in the Great Barrier Reef and taken to Sydney, a timid clownfish sets out on a journey to bring him home.”


3. Ratatouille (Brad Bird, 2007, USA, Pixar)

Billede



Plot: “Remy is a young rat in the French countryside who arrives in Paris, only to find out that his cooking idol is dead. When he makes an unusual alliance with a restaurant's new garbage boy, the culinary and personal adventures begin despite Remy's family's skepticism and the rat-hating world of humans.”


2. Spirited Away / Chihiro og Heksene (Hayao Miyazaki, 2001, Japan, Ghibli)

Billede



Plot: “In the middle of her family's move to the suburbs, a sullen 10-year-old girl wanders into a world ruled by gods, witches, and monsters; where humans are changed into animals; and a bathhouse for these creatures.”


1. The Lion King / Løvernes Konge (Roger Allers & Rob Minkoff, 1994, USA, Disney)

Billede



Plot: ” Tricked into thinking he killed his father, a guilt ridden lion cub flees into exile and abandons his identity as the future King.”

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: fre aug 31, 2012 9:18 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Flot arbejde. En rigtig fin liste, hvor stort set alle tåler indtil flere gensyn. :thumb:

Endda en værdig nr. 1 (selvom det ikke var mit valg), hvor historie, animation og ikke mindst soundtrack er topklasse.

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: fre aug 31, 2012 9:36 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
Mange tak :)

Ja, jeg synes også listen er rigtig fin og selvom der er et stor overtag af Disney/Pixar film, så er der også blevet plads til anderledes film som fx Waking Life, Mary & Max og The Pied Piper of Hamelin.

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: fre aug 31, 2012 9:44 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 23, 2004 18:37
Indlæg: 2383
Ja, fint fint arbejde. :thumb:
Der er sørme hele 9 film jeg ikke har set. Mest ikke-Disney/Pixar/Dreamworks. Hvilket også var tydeligt på min egen liste. Det skal der gøres noget ved :D

_________________
Serier set i 2015
"Always be a first-rate version of yourself, instead of a second-rate version of somebody else." - Judy Garland
"Ej, Elin, nu har jeg brugt en hel eftermiddag." || "Frankly my dear, I don't give a damn"


Top
   
Indlæg: fre aug 31, 2012 10:03 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Fremragende arbejde, Pjalte :thumb:
Jeg har The Pied Piper of Hamelin, Akira og Grave of the Fireflies til gode. GotF vil jeg se, når den kommer på BD i England (til efteråret), men jeg ved ikke, om det er en film, man ligefrem skal glæde sig til. Den skulle jo være temmelig grum.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: fre aug 31, 2012 10:12 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 23, 2010 14:45
Indlæg: 2085
Geografisk sted: The road
Flot arbejde :thumb:
Jeg selv har ikke stemt da jeg er håbløst bagud på animationsfronten. Der hele 17 film på top 30 jeg ikke har set (her i blandt Bambi, Pinocchio, Snehvide, Ratatouille og Up som jeg alle har på BD :oops: )

Se-flere-animationsfilm er hermed kommet på den, efterhånden, lange filmrelaterede liste jeg har liggende.

_________________
Årets Film 2012
Alle film set i 2013
Alle film set i 2012


Top
   
Indlæg: fre aug 31, 2012 11:09 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
Lidt statistik.

Studie med flest film:

Pixar: 8
Disney: 7
Ghibli: 3
Dreamworks: 2
Fox: 2
Touchstone: 2

Dvs. Pixar & Disney står tilsammen for 50% af filmene på denne liste.

Instruktører med flest film:


3 film: Brad Bird.
2 film: David Hand, Hayao Miyazaki, Andrew Stanton & John Lassetar.

År:

4 film: 1988.
3 film: 2001.
2 film: 2010 & 1999.

Højst rangerede kortfilm: Tale of Tales (Skazka skazok) (samlet placering #35).

Højst rangerede danske film:
Valhalla (samlet placering #42).

Højst rangerede film-serie: Toy Story 1-2-3.

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: fre aug 31, 2012 11:17 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
Jeg mangler forresten selv at se to film fra listen: Waking Life og The Pied Piper of Hamelin.

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: fre aug 31, 2012 11:22 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 08, 2012 22:12
Indlæg: 2296
Det er godt gået og flot arbejde, Pjalte. Jeg prøver at sluge skuffelsen over at Belleville ikke nåede i top 30, men glæder mig over, at der trods alt ikke gik Disney i det hele.

Kunne man lokke dig til at lave en liste over de film, der ikke kom med i top 30? En top 50 eventuelt?

_________________
The artist formerly known as Konigsberg


Top
   
Indlæg: fre aug 31, 2012 11:48 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
Takker :-)

Yes, jeg bringer placeringerne 31-50 her i tråden i eftermiddag.

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: fre aug 31, 2012 13:18 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
Top 31-50

31. A Bug's Life / Græsrødderne
32. Ghost in the Shell
33. Monster's Inc.
34. 9
35. Tale of Tales / Skazka skazok
36. The Triplets of Belleville / Trillingerne fra Belleville
37. Fantasia
38. South Park: Bigger, Longer & Uncut
39. Coraline
40. Cinderella / Askepot
41. Laputa: Castle in the Sky / Laputa - Slottet i Himlen
42. Valhalla
43. Dumbo
44. Wallace & Gromit in The Wrong Trousers / De ustyrlige teknobukser
45. Terkel i Knibe
46. Waltz With Bashir
47. Fantastic Mr. Fox
48. Princess Mononoke / Prinsesse Mononoke
49. Rango
50. The Hand / Ruka


Disney: 3
Ghibli: 2
Pixar: 2

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: fre aug 31, 2012 13:30 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Tak for en kanon arbejde, det ser sgu godt ud :thumb:

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: fre aug 31, 2012 13:35 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
Takker for jeres mange bidrag :beerchug:

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: tirs sep 04, 2012 10:50 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10638
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Flot arbejde (som sædvanligt) Pjalte! Og det er en fin liste vi har fået strikket sammen - jeg er rigtigt godt tilfreds :thumb:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team