DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tirs mar 19, 2024 13:52

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 64 indlæg ]  Gå til side 1 2 3 4 5 Næste
Forfatter besked
Indlæg: tirs jul 03, 2012 20:24 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10638
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
The votes are in - og jeg bringer jer hermed DAHFs officielle Komediefilm top 50 :thumb:

:arrow: Afstemningstråden [25 indsendte lister og 7866 afgivne point fordelt imellem 250 film.] :lightsabre:

:arrow: Plads nr. 51-100 kan ses her

50. Superbad (Greg Mottola, 2007, USA)

Billede

Plot: Two co-dependent high school seniors are forced to deal with separation anxiety after their plan to stage a booze-soaked party goes awry.


49. Coming to America (John Landis, 1988, USA)

Billede

Plot: An African prince goes to Queens, New York City to find a wife whom he can respect for her intelligence and will.


48. A Night at the Roxbury (John Fortenberry, 1998, USA)

Billede

Plot: Two dim-witted brothers dream of owning their own dance club or at least getting into the coolest and most exclusive club in town, The Roxbury.


47. Police Academy (Hugh Wilson, 1984, USA)

Billede

Plot: A group of good-hearted but incompetent misfits enter the police academy, but the instructors there are not going to put up with their pranks.


46. I Love You, Man (John Hamburg, 2009, USA)

Billede

Plot: Friendless Peter Klaven goes on a series of man-dates to find a Best Man for his wedding. But when his insta-bond with his new B.F.F. puts a strain on his relationship with his fiancée, can the trio learn to live happily ever after?


45. Happy Gilmore (Dennis Dugan, 1996, USA)

Billede

Plot: A rejected hockey player puts his skills to the golf course to save his grandmother's house.


44. Bad Santa (Terry Zwigoff, 2003, USA)

Billede

Plot: A miserable conman and his partner pose as Santa and his Little Helper to rob department stores on Christmas Eve. But they run into problems when the conman befriends a troubled kid, and the security boss discovers the plot


43. The Pink Panther Strikes Again (Blake Edwards, 1976, UK)

Billede

Plot: Charles Dreyfus threatens to destroy the world with a doomsday device if Inspector Clouseau is not killed. Naturally, this is far harder than it sounds.


42. The Hangover (Todd Phillips, 2009, USA)

Billede

Plot: A Las Vegas-set comedy centered around three groomsmen who lose their about-to-be-wed buddy during their drunken misadventures, then must retrace their steps in order to find him


41. Swingers (Doug Liman, 1996, USA)

Billede

Plot: Wannabe actors become regulars in the stylish neo-lounge scene; Trent teaches his friend Mike the unwritten rules of the scene.


40. His Girl Friday (Howard Hawks, 1940, USA)

Billede

Plot: A newspaper editor uses every trick in the book to keep his ace reporter ex-wife from remarrying.


39. Play It Again, Sam (Herbert Ross/Woody Allen, 1972, USA)

Billede

Plot: A neurotic film critic tries to get over his wife leaving him by dating again, much by the help of a married couple and his alter ego, Humphrey Bogart.


38. Monsters, Inc. (Pete Docter, 2001, USA)

Billede

Plot: Monsters generate their city's power by scaring children, but they are terribly afraid themselves of being contaminated by children, so when one enters Monstropolis, top scarer Sulley finds his world disrupted.


37. National Lampoon's Vacation (Harold Ramis, 1983, USA)

Billede

Plot: The Griswold family's cross-country drive to the Walley World theme park proves to be much more arduous than they ever anticipated.


36. Back to the Future (Robert Zemeckis, 1985, USA)

Billede

Plot: In 1985, Doc Brown invents time travel; in 1955, Marty McFly accidentally prevents his parents from meeting, putting his own existence at stake.


35. Fængslende Feriedage (Finn Henriksen, 1978, Danmark)

Billede

Plot: Farce om en gruppe spritbilister, der afsoner deres fængselsstraf i det gemytlige og ikke særlig autoritære fængsel i Maribo.


34. 48 Hrs. (Walter Hill, 1982, USA)

Billede

Plot: A hard-nosed cop reluctantly teams up with a wise-cracking criminal temporarily paroled to him, in order to track down a killer.


33. Young Frankenstein (Mel Brooks, 1974, USA)

Billede

Plot: Dr. Frankenstein's grandson, after years of living down the family reputation, inherits granddad's castle and repeats the experiments.


32. Hot Fuzz (Edgar Wright, 2007, UK)

Billede

Plot: Jealous colleagues conspire to get a top London cop transferred to a small town and paired with a witless new partner. On the beat, the pair stumble upon a series of suspicious accidents and events.


31. Blazing Saddles (Mel Brooks, 1974, USA)

Billede

Plot: To ruin a western town, a corrupt political boss appoints a black sheriff, who promptly becomes his most formidable adversary.


30. Liar Liar (Tom Shadyac, 1997, USA)

Billede

Plot: A fast track lawyer can't lie for 24 hours due to his son's birthday wish after the lawyer turns his son down for the last time.


29. There's Something About Mary (Farrelly brothers, 1998, USA)

Billede

Plot: A man gets a chance to meet up with his dream girl from highschool, even though his date with her back then was a complete disaster.


28. City Lights (Charlie Chaplin, 1931, USA)

Billede <--- Hele filmen lovligt på YouTube

Plot: The Tramp struggles to help a blind flower girl he has fallen in love with.


27. Weekend at Bernie's (Ted Kotcheff, 1989, USA)

Billede

Plot: A pair of losers try to pretend that their murdered employer is really alive, but the murderer is out to "finish him off."


26. The 40-Year Old Virgin (Judd Apatow, 2005, USA)

Billede

Plot: Goaded by his buddies, a nerdy guy who's never "done the deed" only finds the pressure mounting when he meets a single mother.


25. DodgeBall: A True Underdog Story (Rawson Marshall Thurber, 2004, USA)

Billede

Plot: A group of misfits enter a Las Vegas dodgeball tournament in order to save their cherished local gym from the onslaught of a corporate health fitness chain.


24. Trading Places (John Landis, 1983, USA)

Billede

Plot: A snobbish investor and a wily street con artist find their positions reversed as part of a bet by two callous millionaires.


23. Office Space (Mike Judge, 1999, USA)

Billede

Plot: Comedic tale of company workers who hate their jobs and decide to rebel against their greedy boss.


22. Groundhog Day (Harold Ramis, 1993, USA)

Billede

Plot: A weatherman finds himself living the same day over and over again.


21. Ferris Bueller's Day Off (John Hughes, 1986, USA)

Billede

Plot: A high school wise guy is determined to have a day off from school, despite of what the principal thinks of that.


20. Old School (Todd Phillips, 2003, USA)

Billede

Plot: Three men are disenchanted with life and try to recapture their college days.


19. Ghostbusters (Ivan Reitman, 1984, USA)

Billede

Plot: Three unemployed parapsychology professors set up shop as a unique ghost removal service.


18. Raising Arizona (Joel/Ethan Coen, 1987, USA)

Billede

Plot: When a childless couple of an ex-con and an ex-cop decide to help themselves to one of another family's quintupelets, their lives get more complicated than they anticipated.


17. Clerks (Kevin Smith, 1994, USA)

Billede

Plot: A day in the lives of two convenience clerks named Dante and Randal as they annoy customers, discuss movies, and play hockey on the store roof.


16. Galaxy Quest (Dean Parisot, 1999, USA)

Billede

Plot: The alumni cast of a cult space TV show have to play their roles as the real thing when an alien race needs their help.


15. Dumb & Dumber (Farrelly brothers, 1994, USA)

Billede

Plot: The cross-country adventures of two good-hearted but incredibly stupid friends.


14. A Fish Called Wanda (Charles Crichton/John Cleese 1988, USA/UK)

Billede

Plot: In London, four very different people team up to commit armed robbery, then try to doublecross each other for the loot.


13. Borat: Cultural Learnings of America for Make Benefit Glorious Nation of Kazakhstan (Larry Charles, 2006, USA/UK)

Billede

Plot: Kazakh TV talking head Borat is dispatched to the United States to report on the greatest country in the world. With a documentary crew in tow, Borat becomes more interested in locating and marrying Pamela Anderson


12. Spaceballs (Mel Brooks, 1987, USA)

Billede

Plot: Planet Spaceball's President Skroob sends Lord Dark Helmet to steal Planet Druidia's abundant supply of air to replenish their own, and only Lone Starr can stop them.


11. The Naked Gun: From the Files of Police Squad! (David Zucker, 1988, USA)

Billede

Plot: Incompetent cop Frank Drebin has to foil an attempt to assassinate Queen Elizabeth II.


10. Tropic Thunder (Ben Stiller, 2008, USA)

Billede

Plot: Through a series of freak occurrences, a group of actors shooting a big-budget war movie are forced to become the soldiers they are portraying.


9. The Great Dictator (Charlie Chaplin, 1940, USA)

Billede

Plot: Dictator Adenoid Hynkel has a doppelganger, a poor but kind Jewish barber living in the slums, who one day is mistaken for Hynkel.


8. Monty Python's Life of Brian (Terry Jones, 1979, UK)

Billede

Plot: Brian is born on the original Christmas, in the stable next door. He spends his life being mistaken for a messiah.


7. Anchorman: The Legend of Ron Burgundy (Adam McKay, 2004, USA)

Billede

Plot: Ron Burgundy is San Diego's top rated newsman in the male dominated broadcasting of the 1970's, but that's all about to change when a new female employee with ambition to burn arrives in his office


6. Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb (Stanley Kubrick, 1964, USA)

Billede

Plot: An insane general starts a process to nuclear holocaust that a war room of politicians and generals frantically try to stop.


5. This Is Spinal Tap (Rob Reiner, 1984, USA)

Billede

Plot: Spinal Tap, the world's loudest band, is chronicled by hack documentarian Marty DeBergi on what proves to be a fateful tour.


4. Monty Python and The Holy Grail (Terry Gilliam/Terry Jones, 1975, UK)

Billede

Plot: King Arthur and his knights embark on a low-budget search for the Grail, encountering many very silly obstacles.


3. Shaun of the Dead (Edgar Wright, 2004, UK)

Billede

Plot: A man decides to turn his moribund life around by winning back his ex-girlfriend, reconciling his relationship with his mother, and dealing with an entire community that has returned from the dead to eat the living.


2. Airplane! (Jim Abrahams/David Zucker/Jerry Zucker 1980, USA)

Billede

Plot: An airplane crew takes ill. Surely the only person capable of landing the plane is an ex-pilot afraid to fly. But don't call him Shirley.


1. The Big Lebowski (Joel Coen/Ethan Coen, 1998, USA)

Billede

Plot: "Dude" Lebowski, mistaken for a millionaire Lebowski, seeks restitution for his ruined rug and enlists his bowling buddies to help get it.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: tirs jul 03, 2012 20:25 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10638
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Personligt syns jeg, at det er en RØVFED liste vi har fået skruet sammen. Jeg er stolt af, at der er relativt mange "gamle" film med på listen. 2 stk Chaplin f.eks. Impressive. Fra min egen top 10 savner jeg naturligvis Friday og Billy Madison, og jeg er yderst tilfreds med The Big Lebowski på førstepladsen ;)

Fint at der også er blevet plads til nyere film som I Love You, Man, Superbad og The Hangover - og pænt overraskende at se Tropic Thunder i top 10 (den var jeg ikke specielt imponeret over da jeg så den. Det er vist tid til et gensyn). Shaun of the Dead har aldrig sagt mig noget og Galaxy Quest forstår jeg heller ikke noget af, men sådan er der jo så meget.

Jeg har set størstedelen af filmene på listen, med et par store undtagelser: Dr. Strangelove, Raising Arizona og Office Space (alle 3 er dog indkøbt og skal ses snarest) + et par af de gamle komedier s/h film som jeg vist hellere må nosset mig sammen til at få set snart.

Alt i alt var det en fin afstemning med nogle meget alsidige lister. Godt gået folkens! :thumb:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: tirs jul 03, 2012 21:14 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Jeg er glad for 1. pladesen! :thumb:

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Indlæg: tirs jul 03, 2012 21:26 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Blah. Dårlig førsteplads.

Jeg er i øvrigt sikker på at det har taget en masse tid at samle sammen, men kunne vi ikke gøre noget andet med de YouTube-videoer? Det gør siden pænt tung at loade.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: tirs jul 03, 2012 21:54 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 02, 2004 13:45
Indlæg: 4163
Geografisk sted: Et sted derude
Fin liste!
Jeg kunne ikke selv sætte rækkefølge på mine favoritter, men der er da en del, som ikke er med.
Disse f.eks.

Billede
Billede

Men sådan en lille liste kan jo heller ikke komme rundt om det hele.


Top
   
Indlæg: tirs jul 03, 2012 22:39 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 20, 2003 12:21
Indlæg: 4615
Geografisk sted: Østerbro
Hrmpf, hvis man skulle tro den liste er det stort set kun amerikanere i nyere tid (sådan 1980 og frem) som kan finde ud af at lave komedier. Grrrr!


Top
   
Indlæg: tirs jul 03, 2012 23:03 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Rigtig fin liste! Glad for at se Office Space på listen sammen med Dodgeball og andre Stiller-Vaughn-Wilson-Ferrell film. The Big Lebowski som nummer 1 er jeg godt tilfreds med. Airplane og de der gamle film fra før halvfjerdserne må jeg hellere få set.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tirs jul 03, 2012 23:07 
Offline

Tilmeldt: lør jan 27, 2007 23:47
Indlæg: 4466
Geografisk sted: Sønderjylland
Flot arbejde :thumb:


Men hvor fanden er Gøg og Gokke? :?


Top
   
Indlæg: tirs jul 03, 2012 23:26 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 02, 2004 13:45
Indlæg: 4163
Geografisk sted: Et sted derude
Lance skrev:
Flot arbejde :thumb:


Men hvor fanden er Gøg og Gokke? :?

Ja, og hvor er Olsen Banden?

Billede

Billede

...eller Terry Gilliams fremragende fremtidskomedie Brazil?

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede


Top
   
Indlæg: ons jul 04, 2012 8:01 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 23, 2010 14:45
Indlæg: 2085
Geografisk sted: The road
Super godt arbejde DeathPosture :thumb:

Alletiders liste hvor der kan hentes inspiration. Der er alligevel 22 film jeg ikke har set på den liste :shock: - så er det jo bare at komme igang.

_________________
Årets Film 2012
Alle film set i 2013
Alle film set i 2012


Top
   
Indlæg: ons jul 04, 2012 10:06 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10638
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Mills skrev:
Jeg er glad for 1. pladesen! :thumb:
+1 :thumb:
Naiera skrev:
Blah. Dårlig førsteplads.
-1 :lightsabre:
Naiera skrev:
Jeg er i øvrigt sikker på at det har taget en masse tid at samle sammen, men kunne vi ikke gøre noget andet med de YouTube-videoer? Det gør siden pænt tung at loade.
Jeg har brugt samme opstilling som du kalder "kanonfed" her. Jeg syns det er en fed feature med YouTube-trailers i listen - og Så tung er den da heller ikke at loade, er den?
Jordsvin skrev:
Hrmpf, hvis man skulle tro den liste er det stort set kun amerikanere i nyere tid (sådan 1980 og frem) som kan finde ud af at lave komedier. Grrrr!
Buh! ;) Der er 5 film i Top10 fra 1980 eller før!? Og på Top50 er der 12 film. Der er da en relativt stor procentdel. Men jeg giver dig ret i, at der er en stor overvægt af amerikanske film.

Spencer skrev:
Lance skrev:
Flot arbejde :thumb:
Men hvor fanden er Gøg og Gokke? :?

Ja, og hvor er Olsen Banden?


Der blev ikke stemt Gøg & Gokke overhovedet, men der blev stemt på flere Olsen-Banden film + Martha

wigant skrev:
Super godt arbejde DeathPosture :thumb:

Alletiders liste hvor der kan hentes inspiration. Der er alligevel 22 film jeg ikke har set på den liste :shock: - så er det jo bare at komme igang.


Takker! :thumb:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: ons jul 04, 2012 10:39 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Jeg er fan af din opstilling, DødsPositur!

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: ons jul 04, 2012 12:43 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
DeathPosture skrev:
Jeg har brugt samme opstilling som du kalder "kanonfed" her. Jeg syns det er en fed feature med YouTube-trailers i listen - og Så tung er den da heller ikke at loade, er den?


Jeg ved ikke hvorfor det er anderledes hos mig nu, men det giver i hvert fald anledning til noget ged under loading her hos mig nu. Det kan være at Firefox er blevet opdateret sidenhen...

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: fre jul 06, 2012 14:29 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10638
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Lidt flere tal:

Førstepladsen fik 241 point.
Plads nr. 50 fik 40 point.
Plads nr. 100 (ikke offentliggjort) fik 23 point.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: fre jul 06, 2012 14:56 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Den her liste minder mig om at jeg hellere må få set Office Space. :mrgreen:

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 64 indlæg ]  Gå til side 1 2 3 4 5 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team