DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 10:26

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 85 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 5 6 Næste
Forfatter besked
Indlæg: tors okt 27, 2011 16:13 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
Kristian skrev:
Jeg tager hatten af for Coppola. Han har ikke lavet mange film, alligevel er han repræsenteret med 3 film i det hele - jeg fatter ikke at selvsamme mand også har lavet The Rainmaker?!? Er der rygter eller andet om at han er igang med et nyt projekt?


Han har været ret produktiv de sidste par år med nogle knapt så store og kendte film:

Youth Without Youth (2007)




Tetro (2009)




Twixt (2011)


_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Indlæg: tors okt 27, 2011 16:23 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons sep 17, 2003 18:03
Indlæg: 876
2046 skrev:
Måske kunne man også lave nogle lignende lister for hvert årti. Så kunne det være der var en større chance for at der var nogle film på listen man ikke havde set. For en af grundene til at man laver sådan en liste er vel for at man kan opdage nogle gode film. Hvad synes I om den ide?
Jeg vil gerne hjælpe til hvis der er opbakning til at lave sådan nogle lister.


Jeg har startet en tråd her


Top
   
Indlæg: tors okt 27, 2011 20:23 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man mar 01, 2004 16:21
Indlæg: 17869
Geografisk sted: København SV
Jeg gad godt at se rammys liste. Det ville være spændende og sikkert klam læsning. 8)
Hans syge sind ville sikkert have afhuggede hoveder og lemmer på førstepladsen.
Efterfulgt af indvolde, hjernemasse og spandevis af blod på de efterfølgende pladser. :P

_________________
For meget er aldrig nok!

Rating på DAHF: Billede
Se mine 813 Blu-ray film. :)


Top
   
Indlæg: tors okt 27, 2011 20:58 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
Så vidt jeg erindrer, postede rammy sin liste, og jeg var skuffet over alle de "almindelige" film, der var på listen ;) :P

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: tors okt 27, 2011 22:09 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man mar 01, 2004 16:21
Indlæg: 17869
Geografisk sted: København SV
Jeg kan selvfølgelig også bare kigge bedre efter. :)

_________________
For meget er aldrig nok!

Rating på DAHF: Billede
Se mine 813 Blu-ray film. :)


Top
   
Indlæg: tors okt 27, 2011 22:33 
Offline

Tilmeldt: lør jan 27, 2007 23:47
Indlæg: 4466
Geografisk sted: Sønderjylland
Flot arbejde :thumb: :thumb: :thumb: :thumb:

Men The Killer burde helt klart være med.En gåde hvorfor i ikke har stemt på den.


Top
   
Indlæg: tors okt 27, 2011 22:39 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 17, 2004 19:38
Indlæg: 1500
Geografisk sted: Slagelse
njhansen skrev:
Kristian skrev:
Jeg tager hatten af for Coppola. Han har ikke lavet mange film, alligevel er han repræsenteret med 3 film i det hele - jeg fatter ikke at selvsamme mand også har lavet The Rainmaker?!? Er der rygter eller andet om at han er igang med et nyt projekt?


Han har været ret produktiv de sidste par år med nogle knapt så store og kendte film:

Youth Without Youth

Twixt

Jeg har aldrig hørt om dem, men Youth Without Youth og Twixt ser ikke helt tosset ud. Nok ikke på samme niveu som i fordums dage, men med Tim Roth og Val Kilmer kunne det sagtens blive interessant. Er der nogle som har set dem?

_________________
"Free Truman!"


Top
   
Indlæg: tors okt 27, 2011 23:04 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Kristian skrev:
Jeg har aldrig hørt om dem, men Youth Without Youth og Twixt ser ikke helt tosset ud. Nok ikke på samme niveu som i fordums dage, men med Tim Roth og Val Kilmer kunne det sagtens blive interessant. Er der nogle som har set dem?

Youth Without Youth er p.t. min (ikke-animerede) yndlingsfilm, og har været det siden den udkom. Jeg tror 99% af den kritik som filmen har fået går på folk havde forventet en Hollywood blockbuster af Coppola, og ikke en dybt filosofisk film som denne.

Det er ikke en specielt kryptisk film, men det hjalp i alt fald mig at se den to gange. Nu har jeg nok set den tredive, måske fyrre, og det er stadig en nydelse at sætte den på en gang imellem.

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: fre okt 28, 2011 0:05 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn maj 20, 2007 16:00
Indlæg: 3156
Geografisk sted: Skive City
Rigtig flot arbejde :thumb: Men kunne nu også godt tænke mig at se hvor mange point de enkle film fik ;)


Top
   
Indlæg: fre okt 28, 2011 11:41 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons okt 29, 2003 10:57
Indlæg: 4772
Geografisk sted: Nordjylland
Nu stemte jeg godtnok ikke, men der er også ca. kun 10 af de film jeg har set, mange af de andre siger mig ikke rigtigt noget og nogle af dem skal naturligvis ses på et tidspunkt (og nogle af dem jeg har set synes jeg er dårlige...)

Tror sku nok jeg er den på forummet der har den mest ualmindelige mainstream filmsmag :)

_________________
Movies for me :)

Min dvd-samling


Top
   
Indlæg: fre okt 28, 2011 11:55 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 20, 2003 12:21
Indlæg: 4615
Geografisk sted: Østerbro
Monsum skrev:
Tror sku nok jeg er den på forummet der har den mest ualmindelige mainstream filmsmag :)

Lad mig gætte: Du synes der mangler nogle Shannen Doherty film på listen? ;)


Top
   
Indlæg: fre okt 28, 2011 21:40 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 02, 2004 13:45
Indlæg: 4163
Geografisk sted: Et sted derude
Blood Simple. 0% [ 0 ]
Raising Arizona 3% [ 2 ]
Miller's Crossing 10% [ 7 ]
Barton Fink 0% [ 0 ]
The Hudsucker Proxy 7% [ 5 ]
Fargo 22% [ 15 ]
The Big Lebowski 40% [ 27 ]
O Brother, Where Art Thou? 10% [ 7 ]
The Man Who Wasn't There 1% [ 1 ]
Intolerable Cruelty 0% [ 0 ]
Paris, Je T'aime 0% [ 0 ]
No Country for Old Men 4% [ 3 ]

Dette var tallene fra denne tråd, i sin tid.

Derfor havde jeg egentlig forventet at det var Fargo, der var kommet på DAHF top 50, som den 2. Coen film, i stedet for 'No Country for Old Men'.
Men måske man er vokset fra Fargo? :)


Top
   
Indlæg: fre okt 28, 2011 22:48 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 17, 2004 19:38
Indlæg: 1500
Geografisk sted: Slagelse
t23 skrev:
Kristian skrev:
Jeg har aldrig hørt om dem, men Youth Without Youth og Twixt ser ikke helt tosset ud. Nok ikke på samme niveu som i fordums dage, men med Tim Roth og Val Kilmer kunne det sagtens blive interessant. Er der nogle som har set dem?

Youth Without Youth er p.t. min (ikke-animerede) yndlingsfilm, og har været det siden den udkom. Jeg tror 99% af den kritik som filmen har fået går på folk havde forventet en Hollywood blockbuster af Coppola, og ikke en dybt filosofisk film som denne.

Det er ikke en specielt kryptisk film, men det hjalp i alt fald mig at se den to gange. Nu har jeg nok set den tredive, måske fyrre, og det er stadig en nydelse at sætte den på en gang imellem.


Nu bliver jeg lidt bekymret med den type film du plejer at anmelde, men jeg tror alligevel at jeg vil give den en chance ;)

_________________
"Free Truman!"


Top
   
Indlæg: fre okt 28, 2011 23:07 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Kristian skrev:
Nu bliver jeg lidt bekymret med den type film du plejer at anmelde, men jeg tror alligevel at jeg vil give den en chance ;)

:beerchug: Bortset fra den er bygget på en Rumænsk bog, har den faktisk meget lidt at gøre med hvad jeg gængst ser, så du skal ikke være (alt for) nervøs :)

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: fre okt 28, 2011 23:18 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 17, 2004 19:38
Indlæg: 1500
Geografisk sted: Slagelse
t23 skrev:
Kristian skrev:
Nu bliver jeg lidt bekymret med den type film du plejer at anmelde, men jeg tror alligevel at jeg vil give den en chance ;)

:beerchug: Bortset fra den er bygget på en Rumænsk bog, har den faktisk meget lidt at gøre med hvad jeg gængst ser, så du skal ikke være (alt for) nervøs :)


Puha, men jeg har alt respekt for din filmsmag :beerchug: den er sku ikke mainstream, men altså ikke noget for mig ;)
Jeg kan også se at den kan fåes på Blu-ray, til omkring 100,- men den er desværre låst til Region A, for dem der ikke har en regionsfri afspiller.

_________________
"Free Truman!"


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 85 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 5 6 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team