DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er fre apr 19, 2024 3:29

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 277 indlæg ]  Gå til side Foregående 19 10 11 12 1319 Næste
Forfatter besked
Indlæg: tirs okt 18, 2011 23:02 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
Jordsvin skrev:
Antlion skrev:
5. Saenghwalui balgyeon (2002, Hong Sangsoo)

Ja, jeg har nu tænkt mig at bruge den engelske titel, The Turning Gate. Men det er altså den samme film, Pjalte.

...som også er kendt som On the Occasion of Remembering the Turning Gate har jeg fundet ud af ;)

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: ons okt 19, 2011 7:56 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 20, 2003 12:21
Indlæg: 4615
Geografisk sted: Østerbro
Nåja, det er rigtigt. Nogle af Hongs film har meget lange engelske titler: The Virgin Stripped Bare by Her Bachelors, The Day a Pig Fell into the Well. Jeg skal ikke kunne sige om de har en hat med de originale titler at gøre.


Top
   
Indlæg: tors okt 20, 2011 7:00 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn apr 06, 2003 1:01
Indlæg: 8218
Geografisk sted: @Last Exit To Nowhere
Jeg sad i går og kiggede lidt på en liste da det slog mig.

Er det et forsøg på en objektiv vurdering af de film vi mener er "de bedste"? (Bedst lavet, bedste historie, cinematografi osv. osv.)
Eller er den en liste over de 20 film man selv finder størst glæde ved, og for en selv er de bedste film?
For der er virkelig stor forskel på de to lister. Jeg kan godt have set film som er rigtigt gode, men som jeg på ingen måde har lyst til at se mere - og de vil derfor aldrig komme på min personlige top20.

Jeg kan se at mange herine har svaret i den sidste kategori - hvilket nok også er grunden til at nogle stiller spørgsmål ved deres svar. Eksempelvis - hvorfor har du Transformers, Commando osv. på din liste - for skulle det være en vurdering af filmen som helhed og som de 20 bedste der nogenside er lavet, ja så skulle de nok ikke fremgå. Men en liste hvor det er de 20 film man selv ville tage med på en øde ø - ja så er det da helt fair at nogle har dem på den liste.


Top
   
Indlæg: tors okt 20, 2011 7:34 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 20, 2003 12:21
Indlæg: 4615
Geografisk sted: Østerbro
Sieker skrev:
Er det et forsøg på en objektiv vurdering af de film vi mener er "de bedste"? (Bedst lavet, bedste historie, cinematografi osv. osv.)
Eller er den en liste over de 20 film man selv finder størst glæde ved, og for en selv er de bedste film?

Min er lidt en blanding. Mest sidstnævnte.


Top
   
Indlæg: tors okt 20, 2011 8:14 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 23, 2010 14:45
Indlæg: 2085
Geografisk sted: The road
Jeg har også vlagt 20 film jeg til enhver tid ville sætte mig ned for at se.....

_________________
Årets Film 2012
Alle film set i 2013
Alle film set i 2012


Top
   
Indlæg: tors okt 20, 2011 9:26 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Jeg har valgt de 20 film, jeg gennem tiden har nydt mest. Der er naturligvis lavet flottere og bedre film end en del af dem, jeg har nævnt, men jeg vil ikke smide en japansk samuraifilm som nr. 1 bare fordi den er gammel og har inspireret en masse film senere. Den kedede mig, men jeg anerkender dens filmhistoriske værdi. :)

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tors okt 20, 2011 9:28 
Offline

Tilmeldt: fre jul 01, 2005 10:19
Indlæg: 1461
Enig med Jordsvin og wigant, med den tilføjelse at det er film som på en eller anden måde slog benene væk under mig første gang jeg så dem - f.eks. fordi de greb mig følelsesmæssigt, visuelt og/eller overraskede mig - film som har givet og giver mig mere end underholdning, måske fordi jeg kan spejle mig selv eller andre personer fra mit liv i filmens personer, eller fordi jeg er blevet overvældet af filmens stemning eller har følt mig personligt beriget af filmen. Jeg tror lidt listernes forskellighed afspejler, om man ser film som underholdning, eller man har opdaget filmen som kunstværk.
Jeg nyder da også tit film som underholdning, og har fået fine oplevelser ved at se Mad Max, 40 Year Old Virgin, Harry Potter, En ny dag truer osv., men de bedste film for mig har lige et lag eller to mere.


Top
   
Indlæg: tors okt 20, 2011 9:50 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Mortenbruun skrev:
Jeg nyder da også tit film som underholdning, og har fået fine oplevelser ved at se Mad Max, 40 Year Old Virgin, Harry Potter, En ny dag truer osv., men de bedste film for mig har lige et lag eller to mere.

:thumb:

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: tors okt 20, 2011 9:56 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 20, 2003 12:21
Indlæg: 4615
Geografisk sted: Østerbro
Og for at gøre det helt klart: Jeg har valgt Syv samuraier som # 1, fordi jeg synes det er verdens mest fænomenalt underholdende film OG den "objektivt bedste" (selvom jeg ikke tror på eksistensen af sidstnævnte ;) ).

Mortenbruun skrev:
Jeg nyder da også tit film som underholdning, og har fået fine oplevelser ved at se Mad Max, 40 Year Old Virgin, Harry Potter, En ny dag truer osv., men de bedste film for mig har lige et lag eller to mere.

:thumb: Nemlig. For at komme på min liste skal de netop have et ekstra lag. Derfor ingen Commando.

Hmm, selvom man selvfølgelig kan sige at den slet skjulte homo-erotiske subtekst netop er et ekstra lag... Måske skulle den alligevel med på listen. Nå, lad os kalde den #21.


Top
   
Indlæg: tors okt 20, 2011 10:19 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Jeg har valgt mine yndlingsfilm :lightsabre:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: tors okt 20, 2011 10:31 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 23, 2010 14:45
Indlæg: 2085
Geografisk sted: The road
Jeg synes det her er en totalt ned'ern tråd :evil:
Hver gang jeg smutter forbi tråden eller læser andres lister (eller min egen igen) tænker jeg: "ARGH!!!!! - hvordan pokker kunne jeg glemme den film film" - eller, "Hvorfor har jeg nu dén med når det kunne være en anden"....

So be it...

_________________
Årets Film 2012
Alle film set i 2013
Alle film set i 2012


Top
   
Indlæg: tors okt 20, 2011 11:08 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Jordsvin skrev:
Og for at gøre det helt klart: Jeg har valgt Syv samuraier som # 1, fordi jeg synes det er verdens mest fænomenalt underholdende film OG den "objektivt bedste" (selvom jeg ikke tror på eksistensen af sidstnævnte ;) ).

Mortenbruun skrev:
Jeg nyder da også tit film som underholdning, og har fået fine oplevelser ved at se Mad Max, 40 Year Old Virgin, Harry Potter, En ny dag truer osv., men de bedste film for mig har lige et lag eller to mere.

:thumb: Nemlig. For at komme på min liste skal de netop have et ekstra lag. Derfor ingen Commando.

Hmm, selvom man selvfølgelig kan sige at den slet skjulte homo-erotiske subtekst netop er et ekstra lag... Måske skulle den alligevel med på listen. Nå, lad os kalde den #21.


We are in total agreement. :thumb:

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Indlæg: tors okt 20, 2011 11:36 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man mar 01, 2004 16:21
Indlæg: 17869
Geografisk sted: København SV
Sieker skrev:
Jeg sad i går og kiggede lidt på en liste da det slog mig.

Er det et forsøg på en objektiv vurdering af de film vi mener er "de bedste"? (Bedst lavet, bedste historie, cinematografi osv. osv.)
Eller er den en liste over de 20 film man selv finder størst glæde ved, og for en selv er de bedste film?
For der er virkelig stor forskel på de to lister. Jeg kan godt have set film som er rigtigt gode, men som jeg på ingen måde har lyst til at se mere - og de vil derfor aldrig komme på min personlige top20.

Jeg kan se at mange herine har svaret i den sidste kategori - hvilket nok også er grunden til at nogle stiller spørgsmål ved deres svar. Eksempelvis - hvorfor har du Transformers, Commando osv. på din liste - for skulle det være en vurdering af filmen som helhed og som de 20 bedste der nogenside er lavet, ja så skulle de nok ikke fremgå. Men en liste hvor det er de 20 film man selv ville tage med på en øde ø - ja så er det da helt fair at nogle har dem på den liste.

Jeg har klart gået efter de film jeg ville vælge hvis jeg skulle se film i aften og havde valget mellem mine yndlingsfilm. Jeg er klar over at min liste ikke har de store klassikere og mesterværker på, men ærligt talt finder jeg mange af de såkaldte ’mesterværker’ lidt kedelige og står gerne ved det.
Jeg vil hellere frydes over en ’tju-bang’ film som Imperiet slår igen end jeg vil pine mig igennem 2001
:)

_________________
For meget er aldrig nok!

Rating på DAHF: Billede
Se mine 813 Blu-ray film. :)


Top
   
Indlæg: tors okt 20, 2011 11:40 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 23, 2004 18:37
Indlæg: 2383
wigant skrev:
Jeg synes det her er en totalt ned'ern tråd :evil:
Hver gang jeg smutter forbi tråden eller læser andres lister (eller min egen igen) tænker jeg: "ARGH!!!!! - hvordan pokker kunne jeg glemme den film film" - eller, "Hvorfor har jeg nu dén med når det kunne være en anden"....

So be it...


Hørt ;)

_________________
Serier set i 2015
"Always be a first-rate version of yourself, instead of a second-rate version of somebody else." - Judy Garland
"Ej, Elin, nu har jeg brugt en hel eftermiddag." || "Frankly my dear, I don't give a damn"


Top
   
Indlæg: tors okt 20, 2011 12:06 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 31, 2010 11:20
Indlæg: 239
Puha, det er noget af en svær opgave – som flere brugere er inde på (hvis ikke alle).
Det der gør det rigtig svært er det med hvad der gør en god film. Så kriteriet for min liste har været, at det skal være en film jeg kan se fra ende til anden til hver en tid…og der lige er den der specielle glæde ved at se den igen.

Listen er:

1. Star Wars V: The Empire Strikes Back (20 point)
2. Shawshank Redemption (19 point)
3. Batman Begins (18 point)
4. Iron Man (17 point)
5. Shutter Island (16 point)
6. Jurassic Park (15 point)
7. The Dark Knight (14 point)
8. Ratatouille (13 point)
9. V for Vendetta (12 point)
10. District 9 (11 point)
11. Pirates of the Caribbean: The Curse of The Black Pearl (10 point)
12. As Good As It Gets (9 point)
13. Indiana Jones and The Temple of Doom (8 point)
14. The Punisher, 2004 (7 point)
15. Léon: The Professional (6 point)
16. Star Wars IV: A New Hope (5 point)
17. The Usual Suspects (4 point)
18. Forrest Gump (3 point)
19. Catch Me If You Can (2 point)
20. The Orphanage (1 point)

Det er altid svært at lave en endelig liste, og jeg sidder sikkert også og kommer i tanke om noget, mens jeg ser nye lister igennem. Men sådan her ser det ud nu ;)

_________________
Where are you, you spongy, yellow, delicious bastards?


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 277 indlæg ]  Gå til side Foregående 19 10 11 12 1319 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team