DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 16:09

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 277 indlæg ]  Gå til side Foregående 113 14 15 16 1719 Næste
Forfatter besked
Indlæg: fre okt 21, 2011 16:05 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 02, 2004 13:45
Indlæg: 4163
Geografisk sted: Et sted derude
DeathPosture skrev:
Det er jo en liste skabt af Blockbusters kunder som, alt andet lige, nok ikke har så studentikos filmsmag.

Ved godt vi lige kommer lidt OT her (måske), men jeg kunne godt lide at vide hvilke film man kan lide, hvis man har studentikos filmsmag?

Jeg synes personligt at Weekend at Bernie's er en genial film.
Er den f.eks. på listen?


Top
   
Indlæg: fre okt 21, 2011 16:30 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 20, 2003 12:21
Indlæg: 4615
Geografisk sted: Østerbro
Spencer skrev:
Ved godt vi lige kommer lidt OT her (måske), men jeg kunne godt lide at vide hvilke film man kan lide, hvis man har studentikos filmsmag?

Bergman, Godard, Fellini, Rohmer, Fassbinder... Sådan noget i den stil.


Top
   
Indlæg: fre okt 21, 2011 16:59 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 02, 2004 13:45
Indlæg: 4163
Geografisk sted: Et sted derude
Jordsvin skrev:
Spencer skrev:
Ved godt vi lige kommer lidt OT her (måske), men jeg kunne godt lide at vide hvilke film man kan lide, hvis man har studentikos filmsmag?

Bergman, Godard, Fellini, Rohmer, Fassbinder... Sådan noget i den stil.


Studentikos = umoden

De navne er så ikke noget jeg forbinder med en umoden filmsmag.
Men her vil der nok også være mange meninger, om det emne. :lol:

-----

N.B. Tråden her overrasker mig positivt, må jeg sige. :!:
Den kendte oneliner "sorry about your wallet" passer vel snart. :)


Top
   
Indlæg: fre okt 21, 2011 17:03 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Antlion skrev:
Buck Rogers skrev:
Man kan sige meget skidt om monopoldagene, men DR formåede da at vænne seerne til at se gammelt og nyt, dansk, europæisk, amerikansk og lidt fra resten af verden. Den "uddannelse" er i alt fald gået tabt med det nye mediebillede.


DR K viser da en gang imellem et par interessant film?


Har DR K ikke overtaget DR2s rolle som "den hemmelige kanal"? Jeg synes, at det er fint de viser filmene, men tror de færreste"almindelige" seere kommer længere end DR1, TV2 plus det løse.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: fre okt 21, 2011 17:19 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man jun 21, 2004 10:57
Indlæg: 566
Geografisk sted: Nørrebronx
Spencer skrev:
Jordsvin skrev:
Spencer skrev:
Ved godt vi lige kommer lidt OT her (måske), men jeg kunne godt lide at vide hvilke film man kan lide, hvis man har studentikos filmsmag?

Bergman, Godard, Fellini, Rohmer, Fassbinder... Sådan noget i den stil.


Studentikos = umoden

De navne er så ikke noget jeg forbinder med en umoden filmsmag.
Men her vil der nok også være mange meninger, om det emne. :lol:

-----

N.B. Tråden her overrasker mig positivt, må jeg sige. :!:
Den kendte oneliner "sorry about your wallet" passer vel snart. :)


Wee, OT-ordflueknepperi.

Jeg er ret overbevist om, at ordbogen står forholdsvis alene med sin definition af "studentikos" som "umoden" forstået på den måde, at langt de fleste snarere bruger det som synonym for "prætentiøs" - oprindelig betydning notwithstanding. :)

_________________
"The secret? I don't know... I guess you've just gotta find something you love to do and then... do it for the rest of your life. For me, it's going to Rushmore."

foto :: Kenneth McNeil Photography
film :: Criticker
musik :: Last.fm


Top
   
Indlæg: fre okt 21, 2011 17:31 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 02, 2004 13:45
Indlæg: 4163
Geografisk sted: Et sted derude
Kenneth McNeil skrev:
Jeg er ret overbevist om, at ordbogen står forholdsvis alene med sin definition af "studentikos" som "umoden" forstået på den måde, at langt de fleste snarere bruger det som synonym for "prætentiøs" - oprindelig betydning notwithstanding. :)

Den umodne føren sig frem, med namedropping og en 'fin' filmsmag, er måske det du mener?
Umoden kan dække over mange ting, og er selvfølgelig ikke en nuanceret nok beskrivelse, af den betydning, der lægges i ordet 'studentikos'.
Dog går den begge veje.
Anklager man andre, for at have en umoden filmsmag, så opfører man sig måske lidt umodent selv.

I alle tilfælde er der lister, hvor man har været ærlig og modig, da man skrev listen.
Risiko for at blive bashet, for sin filmsmag. :beerchug:


Top
   
Indlæg: fre okt 21, 2011 18:58 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man jul 09, 2007 10:26
Indlæg: 882
Geografisk sted: Aalborg
Er det til og med d. 22? Har udskudt det fordi jeg ved det bliver svært, men kan ikke nå det i aften :oops:


Top
   
Indlæg: fre okt 21, 2011 19:34 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 20, 2003 12:21
Indlæg: 4615
Geografisk sted: Østerbro
Kenneth McNeil skrev:
Jeg er ret overbevist om, at ordbogen står forholdsvis alene med sin definition af "studentikos" som "umoden" forstået på den måde, at langt de fleste snarere bruger det som synonym for "prætentiøs" - oprindelig betydning notwithstanding. :)

Jøps, det er i hvert fald sådan jeg ville bruge ordet, hvis det kom på tale.


Top
   
Indlæg: fre okt 21, 2011 19:47 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 03, 2003 1:01
Indlæg: 12577
Geografisk sted: Denmark
Hold nu op med at nedgøre DAHF medlemer som umodne, fordide ikke kan lide film der ikke er mainstream, jeg føler migselv som et ret intellektuelt menneske, selvom jeg også kan lide film der er mainstream eller b-film, hvis vi skal måle iq herinde, så tvivler jeg på at folk, der kun ser gamle franske film eller koreanske komedier vil score særligt meget over gennemsnittet :nuts: et intellektuelt menneske er en som kan brede sig langt også når det gælder film genre og ikke bare fordi han studerer filosofi og tror at verden er, hvad nogle fjolser mente var sandheden for 100 år siden! Hey! verden har flyttet sig og, hvad der var sort i går er pink i dag, så få hovedet ud af røven og bred din viden og din smag lidt mere end franske og kuriøse film, som flertallet aldrig vil se, det på tide at folk får at vide at fordi man gerne vil være anderledees, så betyder det ikke at man er!

Mvh

MA som ser alle slags film også de dårlige :beerchug:

_________________
The Gathering of DvD's


Top
   
Indlæg: fre okt 21, 2011 19:50 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Jeg bryder tavsheden for denne tråds skyld og gæsteoptræder kort, da jeg ganske enkelt ELSKER lister og bare ikke KAN lade være med at give mit bidrag. Det må folk så have ondt i røven over eller lade være - mit bidrag er ihvertfald hermed givet (selvom det er P**** svært):

1. Psycho
2. Rear Window
3. The Empire Strikes Back
4. The Commitments
5. Casablanca
6. Blues Brothers
7. Star Wars (Episode IV)
8. Kill Bill vol.1
9. Zodiac
10. Jaws
11. JFK
12. Life Of Brian
13. Der Himmel Über Berlin
14. The Wrestler
15. Ratatouille
16. Raiders of the Lost Ark
17. Pulp Fiction
18. Martha (og ja, det er Erik Ballings)
19. All The Presidents Men
20. Alien den 8. Passager

Spændt på at se resultatet.... now back to the retirement home.

OAU.


Top
   
Indlæg: fre okt 21, 2011 20:01 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 20, 2003 12:21
Indlæg: 4615
Geografisk sted: Østerbro
Morbid Angel skrev:
Hold nu op med at nedgøre DAHF medlemer som umodne, fordide ikke kan lide film der ikke er mainstream

Øhm, jeg tror du bytter rundt på noget. DeathPosture skrev at de folk der har lavet Blockbusters liste netop IKKE har en studentikos smag - og jeg går ud fra at DP bruger det i betydningen prætentiøs, ikke umoden.

Der er sådan set ikke nogen der har sagt, at folk der kun ser nye film er umodne. Jeg har højst antydet, at jeg synes det er lidt trist.


Top
   
Indlæg: fre okt 21, 2011 20:02 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 02, 2004 13:45
Indlæg: 4163
Geografisk sted: Et sted derude
Morbid Angel skrev:
...som flertallet aldrig vil se, det på tide at folk får at vide at fordi man gerne vil være anderledees, så betyder det ikke at man er!

Mvh

MA som ser alle slags film også de dårlige :beerchug:

:thumb: You're all individuals!


(N.B. Jeg spurgte en af mine kammier, hvilke film han bedst kunne lide. Svar: De film han ikke havde set.)


Top
   
Indlæg: fre okt 21, 2011 20:06 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man jun 21, 2004 10:57
Indlæg: 566
Geografisk sted: Nørrebronx
Morbid Angel skrev:
Hold nu op med at nedgøre DAHF medlemer som umodne, fordide ikke kan lide film der ikke er mainstream


Det er der vist heller ingen, der har gjort? Look at me. I'm a man of straw?

Derudover er jeg dog helt enig. Der er intet galt i at se møgdårlige B-film. Tværtimod.

EDIT: Jordsvin kom mig i forkøbet med sin korrigering.

_________________
"The secret? I don't know... I guess you've just gotta find something you love to do and then... do it for the rest of your life. For me, it's going to Rushmore."

foto :: Kenneth McNeil Photography
film :: Criticker
musik :: Last.fm


Top
   
Indlæg: fre okt 21, 2011 20:11 
Offline

Tilmeldt: tirs nov 17, 2009 18:48
Indlæg: 104
1. Almost Famous (2000) (bootleg cut selvfølgelig)
2. The Big Country (1958)
3. How Green Was My Valley (1941)
4. American Beauty (1999)
5. Borte Med Blæsten (1939)
6. To Kill A Mockingbird (1962)
7. Kat På et varmt bliktag (1958)
8. How the West Was Won (1962)
9. Scott Pilgrim mod verden (2010)
10. Ben-Hur (1959)
11. Wathcmen (2007)
12. Juno (2007)
13. Forrest Gump (1994)
14. M (1931)
15. Once Upon A Time In The West (1968)
16. The Worlds Fastest Indian (2005)
17. Soldier Blue (1970)
18. The Godfather (1972)
19. Silverado (1985)
20. Boogie Nights (1997)

Her min top 20, jeg har prøvet at lave min liste efter hvordan jeg oplevede filmene sidst jeg så dem. En film som f.eks Soldier Blue ville nok ryge af listen efter et gensyn, men den gjorde stort indtryk på mig da jeg så den. Og det gælder sikkert for flere af dem.


Top
   
Indlæg: fre okt 21, 2011 20:27 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 03, 2003 1:01
Indlæg: 12577
Geografisk sted: Denmark
Jordsvin skrev:
Morbid Angel skrev:
Hold nu op med at nedgøre DAHF medlemer som umodne, fordide ikke kan lide film der ikke er mainstream

Øhm, jeg tror du bytter rundt på noget. DeathPosture skrev at de folk der har lavet Blockbusters liste netop IKKE har en studentikos smag - og jeg går ud fra at DP bruger det i betydningen prætentiøs, ikke umoden.

Der er sådan set ikke nogen der har sagt, at folk der kun ser nye film er umodne. Jeg har højst antydet, at jeg synes det er lidt trist.

Det fanme også trist, hvis du ikke kan blive underholdt af en en van Damme film fra 2k hehe :beerchug:

Mvh

MA

_________________
The Gathering of DvD's


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 277 indlæg ]  Gå til side Foregående 113 14 15 16 1719 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team