Pyha, der er godt nok nogle voldsomt gode film i feltet her. Af uransagelige årsager, har jeg ikke set
Michael Clayton, men jeg har set resten af feltet, og dem rater jeg i følgende rækkefølge:
#01: No Country for Old Men [2007]
*anmeldelse*#02: There Will Be Blood [2007]
#03: Juno [2007]
#04: Atonement [2007]
Juno er gudsbenådet indie og en film jeg har skraldgrinet af flere gange imens jeg krummede tæer. Og
Atonement, eller
Soning som den hedder på dansk, er også en markant film, med en sørgelig historie og nogle smukke billeder (inkl. dét lange tracking shot).
Ingen tvivl om, at vinderen skal findes imellem
NCFOM og
TWBB der begge er markante, voldsomt gennemarbejdede film. Begge kunne have indtaget førstepladsen på min liste, men jeg har netop genset
No Country For Old Men på bluray i sidste måned, så den står klarest i min hukommelse. Fuldstændig fantastisk film, og derfor får den min stemme her.
Jeg kan også virkelig godt lide Atonement og ikke mindst Juno, man bare bliver i godt humør af.