DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tirs mar 19, 2024 11:23

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1 2 Næste
Forfatter besked
 Titel: Disney+
Indlæg: ons aug 09, 2017 23:08 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Disney bryder aftalen med Netflix og starter egen streamingtjeneste, der bliver lanceret i 2019. De overvejer endda også at lave separate tjenester til Marvel og Star Wars.

https://www.theverge.com/2017/8/8/16115 ... tflix-deal
https://techcrunch.com/2017/08/09/marve ... c_featured


Top
   
Indlæg: tors aug 10, 2017 9:13 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 15, 2008 22:37
Indlæg: 702
HVis Disney trækker alle deres film fra Netflix, inkl. Marvel, Star Wars og Pixar, så kommer det til at gøre ondt på Netflix... :shock:


Top
   
Indlæg: tors aug 10, 2017 9:56 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Det er sgu da lidt sjovt, at alle nørder klappede i hænderne, da de kunne opsige deres tæskedyre tv-pakker, for nu var det hele tilgængeligt ét sted.
Nu kan vi i stedet betale til Netflix, HBO, Amazon, Disney + sikkert lidt flere. Frem og tilbage er lige langt.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: tors aug 10, 2017 11:02 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Der kan da umuligt være materiale nok til at retfærdiggøre en hel tjeneste dedikeret til blot Star Wars. :?

Billede


Top
   
Indlæg: tors aug 10, 2017 11:07 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Buck Rogers skrev:
Det er sgu da lidt sjovt, at alle nørder klappede i hænderne, da de kunne opsige deres tæskedyre tv-pakker, for nu var det hele tilgængeligt ét sted.


Tjo, jeg klapper nu stadig i mine hænder, for jeg har ikke brug for de fleste af de tv-kanaler, der er inkluderet i en standard-YouSee/Stofa-tvpakke. TV3 Puls? Kanal 4? Eurosport? No freakin' way. Individuelle, mere fokuserede streamingtjenester kan jeg nu godt lide.

Citat:
Nu kan vi i stedet betale til Netflix, HBO, Amazon, Disney + sikkert lidt flere. Frem og tilbage er lige langt.


Ja, men streamingtjenester er jo dynamiske. Så du kan have HBO-abonnement, når du følger med i Game of Thrones og så ikke have det ellers, når der ikke er serier, du følger med i. TV-pakkerne er statiske og du kan ikke vælge f.eks. at have ingen tv-kanaler om sommeren, hvilket jeg har gjort med ViaPlay, hvor jeg har haft valgt det fra i flere måneder, da fodboldsæsonen har været ovre.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: fre aug 11, 2017 10:13 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
pallec skrev:
HVis Disney trækker alle deres film fra Netflix, inkl. Marvel, Star Wars og Pixar, så kommer det til at gøre ondt på Netflix... :shock:

Ikke nødvendigvis. Netflixsplan er at udskifte alt med deres eget materiale.

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Indlæg: fre aug 11, 2017 10:18 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
^Netflix, der i parentes bemærket kører med gigantisk underskud, så hvis deres egenproduktion skal øges yderligere, så... avs. Og hvad er det for noget materiale, der skal konkurrere med MCU og Star Wars? Det kan i alt fald ikke være noget af det, Netflix har produceret indtil videre.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: fre aug 11, 2017 10:32 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 15, 2008 22:37
Indlæg: 702
Mills skrev:
pallec skrev:
HVis Disney trækker alle deres film fra Netflix, inkl. Marvel, Star Wars og Pixar, så kommer det til at gøre ondt på Netflix... :shock:

Ikke nødvendigvis. Netflixsplan er at udskifte alt med deres eget materiale.


Ligegyldigt hvad Netflix måtte lave (og har råd til..) så vil det da være et kæmpe tab for dem at de ikke kan vise hele Disneys bagkatalog og nogle af de største blockbustere i verden.


Top
   
Indlæg: fre aug 11, 2017 11:29 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs maj 13, 2003 1:01
Indlæg: 6407
Geografisk sted: Amager
Det er positivt at der er mere konkurrence da det kan presse den overordnede pris og kvalitet. Men før den ændring sker så vil der være nogen der kommer til at få ringere eller dyrere produkter. Hvis min familie har netflix fordi der er mulighed for disneyfilm, og de så forsvinder så er det netflix produktet forringet. med mindre jeg betaler 79 kr til disney. Min pris er altså steget med 79 kr uden at jeg har fået noget for det.
Hvis konkurrencen så fungerer som forventeligt så vil priserne over tid blive lavere eller jeg vil få bedre produkter (mere indhold) jeg ville ikke have noget imod at have to tjenester hvis de koster det halve. Samtidigt er mere indhold heller ikke nødvendigvis en positiv parameter. Det kan det være, men da der alt andet lige kun er få timer til at se på streaming så er det lidt ligegyldigt om det er indhold til 3 livstider.

Noget helt andet er så at når man når op på 2, 3 eller 4 streaming tjenester så bliver navigation og mulighederne for at finde noget også det mere kompleks, for hvor var det lige du kunne se Kill Bill, var det Netflix, Viaplay eller Disney eller måske Amazon? Hvis vi ikke kan få en tjeneste med alt indholdet så var det måske værd for firmaerne at acceptere at de kommer til at operere side om side og gå sammen om een samlet streaming app, hvor man tilknytter sine forskellige abonnenter, med mulighed for at søge indhold og vedligeholde favoritlister og brugerprofiler og give forslag på tværs af tjenester. Hvis vi kom derhen så tror jeg at man langt nemmere kunne få folk med. Det sker nok aldrig men tænk hvis det kunne lade sig gøre - det ville være fremtiden, den anden løsning vil være et brugervenligheds-helvede.

_________________
Live every week like it's Shark Week


Top
   
Indlæg: fre aug 11, 2017 11:32 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Disney kommer nok til at tage 99 kr. for tjenesten. Mindst. Såvidt jeg husker, så er Disney Channel den dyreste kanal i min TV-pakke.


Top
   
Indlæg: fre aug 11, 2017 14:49 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
pallec skrev:
Mills skrev:
pallec skrev:
HVis Disney trækker alle deres film fra Netflix, inkl. Marvel, Star Wars og Pixar, så kommer det til at gøre ondt på Netflix... :shock:

Ikke nødvendigvis. Netflixsplan er at udskifte alt med deres eget materiale.


Ligegyldigt hvad Netflix måtte lave (og har råd til..) så vil det da være et kæmpe tab for dem at de ikke kan vise hele Disneys bagkatalog og nogle af de største blockbustere i verden.


Fair nok, men det var nok uundgåligt.
Alle disse streamingtjeneste gør blot, at jeg vil købe endnu mere på fysiske medier, for man ved aldrig hvornår det er væk på streaming plus kvaliteten er tusinde gang bedre!

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Indlæg: lør aug 12, 2017 14:55 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Netflix er i forhandlinger om at beholde Star Wars & Marvel film.

Citat:
Reuters is reporting that Netflix is now in discussions with Disney to hang onto their rights to stream Marvel Studios and Lucasfilm titles beyond 2019. Netflix Chief Content Officer Ted Sarandos confirmed the discussions, stating that Disney’s move into the streaming business was expected.

“That’s why we got into the originals business five years ago, anticipating it may be not as easy a conversation with studios and networks to license their content,” Sarandos added.


Top
   
Indlæg: tors sep 07, 2017 22:43 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 15, 2008 22:37
Indlæg: 702
Så er det bekræftet af Disney.

http://variety.com/2017/biz/news/star-wars-marvel-movies-disney-streaming-service-1202549993/





Top
   
Indlæg: lør dec 16, 2017 17:35 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Nu hvor Disney har købt 21st Century Fox, så vil de vel hive alle Fox-titler ud af Netflix og over på den kommende streamingtjeneste? De skal jo konkurrere mod Netflix og Amazon. Jeg gad også godt vide hvad det betyder for Fox Home Video-titler. OOP, for at blive re-released af Disney på et senere tidspunkt?


Top
   
Indlæg: man dec 18, 2017 11:37 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10638
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Shit hvor er det vildt. Jeg hørte et sted, at Disney/Fox var afsender på 30% af alle nye film i 2017, og sådan fortsætter det sikkert. Holy shit!

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1 2 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team