DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 11:37

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: lør nov 28, 2015 16:59 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors apr 03, 2003 1:01
Indlæg: 7202
Geografisk sted: Århus V
Jeg har en nød jeg prøver at knække.
Min mor har bare de kanaler der er tilgængelige via DVB-T, og så har hun et rent TV2 kort fra Boxer.
Lige nu har hun kun alm DVB-T tuner i sit tv, ikke DVB-T2.

TV2 alene koster efterhånden 49kr/md.
Boxer har lige meldt ud, at det fremover skal betales månedligt istedet for årligt, og da de kræver 9,75kr pr gang for at man betaler med betalingsservice, så stiger omkostningen lige pludselig en del.

Det er fortsat gratis at betale via automatisk kortbetaling.
Der er bare lige det problem, at min mor ikke har et dankort.
(Hun er selvstændig, og folk betaler kontant, så det koster hende faktisk penge, at indbetale sin omsætning til en konto, så et kort giver ikke voldsom god mening for hende).

Lige nu har boxer givet en ekstra TV2 kanal gratis i 2 måneder, og hun har valgt News, som hun er ganske glad for.

Hun er ikke tech-savvy, og har hverken computer, smartphone eller internet.

Enten skal hun fortsætte med TV2 alene hos Boxer, og jeg skal have mit kort tilknyttet.
Ellers skal hun have en lidt større "TV2-pakke" og dermed få News (+ et par andre kanaler, hun næppe får set).
Så er vi vist i mindst 150kr/md, og igen skal mit kort tilknyttes.

Jeg går med tanken om, at TV2 Play kan bruges på en eller anden måde (live til 99kr/md eller hele pakken til 129kr/md), men det kræver jo så en internetforbindelse.

Jeg har længe planlagt, at hun skal have en iPhone, for at få lidt flere muligheder (og få opsagt sit dyre fastnetabb), men jeg ved det bliver en "hurdle" at få sat sig ind i.
Til den vil der nok følge en datapakke på måske 10-20GB.
Er det noget der rækker til, at kunne afvikle TV2 i det omfang hun har behov for det i en måned via streaming, tror I?

Og i så fald hvilke løsninger har vi for at få det op på TV'et?

Uanset skal jeg jo nok have rodet mit betalingskort ind i, at afregne det.

Og jeg tror ikke det er lige nu og her, jeg kaster mig ud i det med eventuel streaming, vil gerne have lidt input til eventuelle løsningsmetoder.

Er der andet jeg måske ikke kender til, der nemt kan skaffe adgang til TV2 til en billig penge?

Mvh Michael

_________________
I don't apologize. I am sorry Lisa, that's the way I am. (Homer Simpson)
----------
Dahf køber/sælger rating: Billede


Top
   
Indlæg: lør nov 28, 2015 20:18 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man jun 11, 2007 20:19
Indlæg: 3472
er nok ikke den gyldne løsning :) min Bedstefar har haft en lignede problem med gebyr på noget mobiltelefon :) det endte med min bedstefar betalte i kontant til min mor som så betaler via hendes Dankort.. så slipper vi for gebyr :) som du skriver er nok nødt til det :) og det kan sagtens lade sig gøre.. kan det hvertfald i min familie :) han betaler altid et par mdr i forvejen..

_________________
Mvh Rasmus |


Top
   
Indlæg: lør nov 28, 2015 21:32 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors apr 03, 2003 1:01
Indlæg: 7202
Geografisk sted: Århus V
Rasbred skrev:
er nok ikke den gyldne løsning :) min Bedstefar har haft en lignede problem med gebyr på noget mobiltelefon :) det endte med min bedstefar betalte i kontant til min mor som så betaler via hendes Dankort.. så slipper vi for gebyr :) som du skriver er nok nødt til det :) og det kan sagtens lade sig gøre.. kan det hvertfald i min familie :) han betaler altid et par mdr i forvejen..


Ja, sådan bliver det nok nødt til at være.
Synes bare det bliver mere og mere der ender ovre på mig.
Jeg er registreret på hendes mobilnr og betaler mobilregningen (pt kører den som ren og skær nødtlf, så de par kroner om måneden er ikke noget problem.
Nu bliver jeg så mere indvoldveret i boxer også.

Hun er fritaget for digitaltpost, som privatperson, da hun ikke ejer computer og ikke aber hvad hun skulle gøre med sådan en.
Men man kan ikke fritages som erhvervsdrivende, så det er også mig der skal holde øje med, om hun får digital post i firmaet.
(Utroligt, at et enkeltmandsfirma, hvor ejer er fritaget privat ikke kan fritages erhvervsmæssigt!)

Mvh Michael

_________________
I don't apologize. I am sorry Lisa, that's the way I am. (Homer Simpson)
----------
Dahf køber/sælger rating: Billede


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team