DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 15:11

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 285 indlæg ]  Gå til side Foregående 13 4 5 6 719 Næste
Forfatter besked
Indlæg: ons maj 11, 2016 11:04 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons aug 28, 2002 1:01
Indlæg: 1558
Geografisk sted: 10 min. fra Øst for Paradis
Woody Allens Irrational Man er nu tilgængelig.


Top
   
Indlæg: lør maj 14, 2016 14:41 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons aug 28, 2002 1:01
Indlæg: 1558
Geografisk sted: 10 min. fra Øst for Paradis
Gyserhittet It Follows og den mellemgode Loachfilm Jimmy's Hall er nu tilføjet.


Top
   
Indlæg: tirs maj 24, 2016 11:10 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Københavns biblioteker har følgende ti anbefalinger fra Filmstriben.

Herfra kan jeg kraftigt anbefale Marshland! Hvis du kan lide True Detective, så se Marshland!

Citat:
10 nye gode på Filmstriben

Når vejret ikke indbyder til strandture og grill på terrassen, er det godt at Filmstriben findes. Vi har udvalgt 10 nyere film, du ikke må snyde dig selv for
KRIMI:

Den franske forbindelse (2014, Frankrig) - SE FILMEN SE TRAILER MERE OM FILMEN + ANMELDELSER
Pierre Michel udnævnes til at lede efterforskning og udryddelse af organiseret kriminalitet i Marseille. Alle narkospor fører til Gaëtan Zampa, en tilsyneladende urørlig gangsterboss. Det bliver en brutal kamp og en styrkeprøve mellem to stærke viljer.

Marshland (2014, Spanien) - SE FILMEN SE TRAILER MERE OM FILMEN + ANMELDELSER
Året er 1980, det politiske klima i Spanien ligger og roder mellem diktatur og demokrati. To kriminalbetjente, Pedro og Juan, er på vej fra Madrid til det støvede Andalusien, hvor to unge søstre er forsvundet. Betjentene er meget forskellige af temperament men må samarbejde for at finde morderen inden flere dør. Fascinerende spansk thriller.

DRAMA:

Gett (2014, Israel) - SE FILMEN SE TRAILER MERE OM FILMEN + ANMELDELSER
Den jødiske skilsmisse, gett, er et anliggende for de mandlige rabbinere, og i filmens første minutter ser vi kun mændene – rabbinerne, ægtemanden og advokaten – der taler om kvinden. I Israel har kun rabbinere beføjelser til at vie eller skille ægtefolk. En skilsmisse kræver dog ægtemandens fulde tilsagn, og dén nægter Elisha Amsalem pure at give sin kone, Viviane.

Force Majeure (2014, Sverige) - SE FILMEN SE TRAILER MERE OM FILMEN + ANMELDELSER
Et ægteskab rystes i sin grundvold da mandens reaktion i forbindelse med en, viser det sig, ufarlig lavine ikke var den hverken han eller hans hustru havde regnet med.

Southpaw (2015, USA) - SE FILMEN SE TRAILER MERE OM FILMEN + ANMELDELSER
Billy Hope er mester i mellemvægtsboksning og vinder alle sine kampe. Men da hans kone omkommer ved et tragisk uheld, går både karriere og privatliv i stykker for ham. Men da han møder træneren Tick, får han livsviljen tilbage og kæmper for at komme tilbage i ringen.

Timbuktu (2015, Mauretanien) - SE FILMEN SE TRAILER MERE OM FILMEN + ANMELDELSER
Filmdrama om jihadisters belejring af Timbuktu i det nordlige Mali i 2012. Her indfører Jihadisterne sharia-lovgivning, hvor de blandt meget andet forbyder musik og fodbold. Kvæghyrden Kidane og hans families liv ændres skæbnesvangert af belejringen.

Tavshedens Labyrint (2014, Tyskland) - SE FILMEN SE TRAILER MERE OM FILMEN + ANMELDELSER
En ung advokat opdager, at mange tyske nazister helt har undgået straf efter krigen. Myndighederne vil ikke gøre noget, og bør man overhovedet straffe sit eget folk for gerninger begået i en krig, man har tabt?

DANSKE FILM:

Idealisten (2015, DK) - SE FILMEN SE TRAILER MERE OM FILMEN + ANMELDELSER
'Idealisten' er en spændingsfilm om et af de mest hemmeligholdte kapitler i det 20. århundredes danmarkshistorie. Under den kolde krig i 1968 styrter et amerikansk B-52 bombefly, lastet med fire brintbomber, ned ved den amerikanske militærbase i Thule, Grønland. Både den danske og amerikanske regering meddeler, at ulykken er under kontrol, hvorefter et stort antal danske arbejdere indsættes i en gigantisk oprydningsaktion. 20 år senere opsøges den unge radio journalist, Poul Brink, af en tidligere thulearbejder, der hævder, at de mystiske og dødelige sygdomme, hans kolleger nu dør af, skyldes oprydningsarbejdet. Brink efterforsker historien, men da han konfronterer det officielle Danmark med sin mistanke, mødes han af en mur af tavshed og efterhånden går det op for ham, at sagen har tråde til både den danske og amerikanske regering.

I dine hænder (2015, DK) - SE FILMEN SE TRAILER MERE OM FILMEN + ANMELDELSER
Maria er en ung og omsorgsfuld sygeplejerske, der længes efter frihed. Niels er en uhelbredeligt syg patient, der gerne vil til Schweiz for at begå assisteret selvmord. Sammen drager de på en intens rejse, der bringer dem tættere på hinanden, men også tættere på deres drømme.

GYSER:

It Follows (2015, USA) - SE FILMEN SE TRAILER MERE OM FILMEN + ANMELDELSER
Pigen Jay møder en fyr, har sex med ham og bliver smittet af en forbandelse. Hun må altid være på vagt for langsomt gående, zombie-agtige mennesker, der vil dræbe hende. Eneste udvej er at give smitten videre eller tage kampen op. Jay og hendes venner forsøger begge løsninger - men er det nu også helt slut?


Husk: Hvis du ser film fra filmstriben på pc, anbefales det, at man bruger firefox-browseren. Google Chrome og den nye browser fra Microsoft, Edge, kan desværre ikke benyttes. For at se filmene på telefon og tablets, skal man downloade filmstriben app'en, som både ligger i App-store og Google Play.

Læs mere om filmstriben: HER

Oprindeligt skrevet af Gentofte Bibliotekerne.


kilde: https://bibliotek.kk.dk/nyheder/anbefal ... ilmstriben

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tirs maj 24, 2016 11:32 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Og på den liste vil jeg anbefale den fremragende svenske film, Force Majeure AKA Turist.

Billede


Top
   
Indlæg: ons maj 25, 2016 15:00 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons aug 28, 2002 1:01
Indlæg: 1558
Geografisk sted: 10 min. fra Øst for Paradis
Det kan jeg kun erklære mig enig i - så den og Marshland i biografen, og begge film er bestemt et kig værd. Så også It Follows via Filmstriben forleden. Fin gyser.

Men jeg er godt nok blevet lidt træt af hakkeriet, når man prøver at se filmene via Airplay til Apple-TV, uanset om de afspilles fra Mac eller iPad. Måske jeg bare skal gå tilbage til kablet forbindelse ml. Mac og tv igen, eller har nogen af jer knækket nøden?


Top
   
Indlæg: fre jun 10, 2016 10:58 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Billede

Tangerine gratis på filmstriben.

Jeg har ikke selv set den, men den har fået voldsomt godt anmeldelser.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: man aug 08, 2016 15:49 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Billede

Billede

The Hateful Eight og Control gratis på Filmstriben

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: tirs aug 09, 2016 13:42 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 22, 2005 11:54
Indlæg: 7733
Geografisk sted: Face down in the muck...
Jeg er sprunget elegant over Filmstriben indtil nu fordi det er så bøvlet at få lov at se filmene i en ordentlig kvalitet på fjernsynet, men nu er der chance for at der bliver rettet op på det:

Der kommer snart et nyt site med et bedre design. Beta kan prøves her:
http://fjernleje.filmstriben.dk

Ifølge denne side håber de at kunne udskifte Silverlight med HTML5 i år (det er måske allerede tilfældet på beta-sitet?):
http://fjernleje.filmstriben.dk/node/3370

I 2016 har vi planer om at udskifte Silverlight playeren med en HTML 5 player således at Filmstriben igen vil kunne afspilles i alle browsere.

Der er også kommet en ny app der hedder Filmstriben next som dog stadig ser ud til mere eller mindre at være en wrapper af deres website. iOS-udgaven ser dog ikke umiddelbart ud til at understøtte Airplay desværre.

_________________
Mikkel | @selsoe | Pakkesporing til iPhone: Trackbox


Top
   
Indlæg: tirs aug 09, 2016 16:08 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Lad det være sandt, please lad det være sandt!

Filmstriben har et fantastisk udvalg for os med hang til katalogtitler, men det kører bare ikke særligt godt med Chromecast (og altså heller ikke med Airplay)

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: fre okt 07, 2016 10:37 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons aug 28, 2002 1:01
Indlæg: 1558
Geografisk sted: 10 min. fra Øst for Paradis
Trumbo
Amy
A Most Violent Year
Youth
Bridgend

Edit: Den meget seværdige Woody Allen - A Documentary har også ligget der et stykke tid, skal jeg huske at skrive. Dog vist i den lidt afkortede version.


Senest rettet af Ka-Bang fre okt 07, 2016 11:42, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: fre okt 07, 2016 10:58 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Jeg fangede mine første to film på Filmstriben i tirsdags: North by Northwest og Song of the Sea. Dejligt at få muligheden for at se gode film på denne måde! :thumb:

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: fre okt 07, 2016 11:42 
Offline

Tilmeldt: søn aug 31, 2008 14:08
Indlæg: 210
Geografisk sted: Århus
Der er også lige kommet en masse film med Henning Carlsen op, hvis man er til dansk filmhistorie - jeg skal have set Dilemma og Mennesker mødes og sød musik opstår i hjertet (der vandt en Bodil). Udover dette skal jeg også have set Taxi (Taxi Teheran), der vandt den gyldne bjørn i Berlin i 2015.


Top
   
Indlæg: fre okt 07, 2016 13:26 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Taxi var nok mere en sympatisk idé end en fantastisk film - men den er bestemt værd at bruge halvanden time på :)

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: man okt 10, 2016 14:53 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Billede

Citat:
I Paris driver Paul og hans venner rundt. De drømmer om at blive professionelle DJ's. Det bliver startskuddet til et hårdt liv med masser af sprut, stoffer og ikke mindst elektronisk musik.


Eden @ Filmstriben

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: fre okt 14, 2016 15:15 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 22, 2005 11:54
Indlæg: 7733
Geografisk sted: Face down in the muck...
AirPlay og Chromecast kommer til Filmstriben og til næste år måske også en Apple TV app! :beerchug:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1476438742

_________________
Mikkel | @selsoe | Pakkesporing til iPhone: Trackbox


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 285 indlæg ]  Gå til side Foregående 13 4 5 6 719 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team