Jeg kan lige smide en kommentar på mine oplevelser med Blockbuster. Jeg fik på et tidspunkt en lille stak vouchers, så ind imellem har jeg lejet nogle film der frem for iTunes hvor jeg ellers handler. Selve softwaren er fin, app'en er udmærket men ikke spektakulær. De har endnu ingen Apple TV app (!) så det skal streames via Airplay. Desuden tillader Apple jo ikke køb igennem app'en uden at tage deres andel, så man skal ind på blockbuster.dk for at leje og ind i appen for at afspille gennem Airplay. Det er ikke noget Blockbuster kan gøre så meget ved desværre, men det gør ikke oplevelsen bedre.
Udvalg og priser er rimeligt sammenlignelige med iTunes, så jeg har ikke haft det store behov for at bruge servicen, men der er da film på Blockbuster som ikke findes på iTunes.
Desværre har jeg nu mindst to gange oplevet at lyden er dårlig på filmene, så det bliver ikke noget jeg kommer til at sende penge efter. Særligt ikke køb, da. Lyden har været udsat for kompression, altså lave passager forstærkes og høje passager nedtones. Det lyder rædselsfuldt, særligt når man har lagt mærke til det første gang.
Jeg oplevede det først på
Carnage og skrev til kundeservice. De synes selvfølgelig det var mærkeligt og mente ikke det var et generelt problem (men det lød ikke som om de forstod hvad jeg snakkede om), men gav mig en ny gavekode til en film. Senere lejede jeg
Birdman og oplevede samme problem. Jeg har ikke lejet film hos dem siden. Er der nogen der har samme oplevelser eller kan bekræfte det? Det var særligt tydeligt i Carnage.
_________________
Mikkel |
@selsoe | Pakkesporing til iPhone:
Trackbox