DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er fre mar 29, 2024 8:33

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 209 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 514 Næste
Forfatter besked
 Titel: Re: Netflix
Indlæg: man jan 05, 2015 19:23 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 08, 2012 22:12
Indlæg: 2296
pendec skrev:
Er der reelt nogen som kan bekræfte deres konti ikke virker mere? Eller er det hele bare rygtebørsen som der er gang i?

De lavede en lignende artikel i April sidste år angående adgang til Hulu. Det har aldrig berørt mig, men skulle man lukke ned for muligheden, så lever jeg med det. Så må Netflix jo så leve med, at få lidt færre kunder, for jeg tror ikke at udvalget på DK Netflix kan bære så stort et kundesegment alene.

_________________
The artist formerly known as Konigsberg


Top
   
 Titel: Re: Netflix
Indlæg: man jan 05, 2015 19:54 
Offline

Tilmeldt: søn aug 02, 2009 17:25
Indlæg: 226
Konigsberg skrev:
pendec skrev:
Er der reelt nogen som kan bekræfte deres konti ikke virker mere? Eller er det hele bare rygtebørsen som der er gang i?

De lavede en lignende artikel i April sidste år angående adgang til Hulu. Det har aldrig berørt mig, men skulle man lukke ned for muligheden, så lever jeg med det. Så må Netflix jo så leve med, at få lidt færre kunder, for jeg tror ikke at udvalget på DK Netflix kan bære så stort et kundesegment alene.

Det undrer mig mest at der tales om at Geo lukke for andre lande. Er det ikke lige præcis en service Netflix tilbyder, at de virker når du rejser til et andet land som også har Netflix? Så virker det bare kun med lokalt indhold derfra, så en USA bruger ser svensk indhold i Sverige?
De kan vel blokere nogle VPN services og DNS måske også men disse kan jo skifte IP hvis forrretningen er stor nok? præcis som vi andre skifter IP når man hopper på forskellige mobil løsninger.

Du har ellers ret, der ryger et par stykker fra, for jeg syntes nu ikke meget om DK netflix som et godt tilbud. Jeg så at US Netflix har 6500+ online film, og DK til sammenligning ligger på 1500+ det er godt nok en forskel.

Måske er vi bare ikke så mange som man skulle tro, det er jo alligevel 100K+ alene i Danmark som der bruger Netflix siges der? Så mange K personer, tror jeg ikke er nørd nok til at bruge VPN/DNS ændringer. Så 10% fra rykker måske ikke nok til at betyde noget.

Men Kunder som skal betale 25% mere i moms + 10K i VPN kunder, kan måske blive til en del.


Top
   
 Titel: Re: Netflix
Indlæg: man jan 05, 2015 19:58 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 08, 2012 22:12
Indlæg: 2296
pendec skrev:
Måske er vi bare ikke så mange som man skulle tro, det er jo alligevel 100K+ alene i Danmark som der bruger Netflix siges der? Så mange K personer, tror jeg ikke er nørd nok til at bruge VPN/DNS ændringer. Så 10% fra rykker måske ikke nok til at betyde noget.

Men Kunder som skal betale 25% mere i moms + 10K i VPN kunder, kan måske blive til en del.

Jeg tror heller ikke, at vi er mange i DK og dit anslåede tal er nok ikke langt fra det reelle tal. Man skal bare huske på, at denne blokering (skulle det blive alvor) også rammer andre lande, så det er alligevel et stort kundegrundlag, der nok dropper Netflix helt. Jeg synes det er ærgerligt, for alternativet for mange bliver kopier, for Sony (og andre) kan da ikke tro, at det betyder et større filmsalg, hvis man lukker ned for regionsfriheden via VPN/DNS?

_________________
The artist formerly known as Konigsberg


Top
   
 Titel: Re: Netflix
Indlæg: man jan 05, 2015 21:50 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Nu behøver det jo ikke være sådan, at Sony tænker særligt klart, hvad det her emne angår. Denne slags beslutninger synes jeg firmaerne plejer at tage med røven.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
 Titel: Re: Netflix
Indlæg: man jan 05, 2015 21:57 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 08, 2012 22:12
Indlæg: 2296
Naiera skrev:
Denne slags beslutninger synes jeg firmaerne plejer at tage med røven.

:beerchug:

Det er der jo nærmest statsgarati for. :lol:

_________________
The artist formerly known as Konigsberg


Top
   
 Titel: Re: Netflix
Indlæg: man jan 05, 2015 22:56 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Amen to that, Naiera/Konigsberg.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
 Titel: Re: Netflix
Indlæg: man jan 05, 2015 23:01 
Offline

Tilmeldt: lør jan 27, 2007 23:47
Indlæg: 4466
Geografisk sted: Sønderjylland
Netflix vil have dig til at skifte fjernsyn

Hollywood og tv-producenterne går nu sammen for at sætte skub i salget af nye fjernsyn med høj opløsning.


Står det til de store filmselskaber, Netflix og tv-producenter skal du igen snart have et nyt tv-apparat hjemme i stuen.

Hollywood, streamingtjenesten og de store producenter af tv-apparater går nu sammen i et forsøg på at skubbe til udviklingen af det nye højtopløseligt tv-format UHD.

- UHD er under fortsat udvikling og nu forstærker alle parter forpligtelserne til at udvikle indhold og teknologi til UHD, siger Hyunsuk Kim, der er chef for koreanske Samsungs fladskærmsdivision.

Det nye initiativ hedder UHD Alliance og er blev offentliggjort i en pressemeddelelse, der er udsendt i forbindelse med verdens største messe for forbrugerelektronik, CES, som afholdes i Las Vegas i disse dage.

UHD kendes også som 4K. Det giver et tv-billede, der har en opløsning, som er godt fire gange så høj, som vi kender det fra hd-tv.

Når de helt store aktører sætter alle sejl ind, hænger det sammen med, at salget af fladskærme har været faldende de seneste år.

Derfor er der i branchen et stort ønske om at skabe behov hos forbrugerne for det nye format. Det vil nemlig betyde, at vi alle skal udskifte vores tv-apparater, hvilket igen vil give gyldne tider for producenterne af tv-apparater.

Samtidigt kan filmselskaberne genudgive bagkataloget i den højere opløsning og dermed sælge noget som allerede er solgt flere gange før.

Alle de store producenter af fjernsyn har da også en hel stribe af nye UHD-tv på vej. Hos den anden store koreanske producent af tv-apparater, LG, bliver det fra i år det dominerende format.

- I 2015 vil 60 procent af alle vores tv være UHD, siger Tim Alessi produktchef for nye medier hos LG i USA.

Med i aftalen er blandt andre Disney og Twentieth Century Fox, streamingtjenesten Netflix, samt tv-producenter som Samsung, LG, Sony og Panasonic.


http://sn.dk/Erhverv/Netflix-vil-have-d ... edium=link


Top
   
 Titel: Re: Netflix
Indlæg: tirs jan 06, 2015 18:13 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn jan 04, 2004 19:58
Indlæg: 2702
Nå, ser ud til at det alligevel bare var en and med mulig DNS/VPN blocking.

http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=12071&zoneid=5


Top
   
 Titel: Re: Netflix
Indlæg: tirs jan 06, 2015 21:50 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Herhjemme var recordere.dk selvfølgelig først med "nyheden" :roll:

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
 Titel: Re: Netflix
Indlæg: søn mar 22, 2015 20:32 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors apr 03, 2003 1:01
Indlæg: 7202
Geografisk sted: Århus V
Er det ikke noget nyt, at "My List" er tilgængeligt, uanset hvilken regions Netflix man er på?
(via Unblock-US)

Det er da rimelig nice, at man kan tilføje det, man bliver anbefalet fra andre regioner.
Antager, at det man har tilføjet i fx CA også pludselig vil dukke op på ens "US My List", hvis det bliver tilgængeligt i US efterfølgende.

Mvh Michael

_________________
I don't apologize. I am sorry Lisa, that's the way I am. (Homer Simpson)
----------
Dahf køber/sælger rating: Billede


Top
   
 Titel: Re: Netflix
Indlæg: man mar 23, 2015 10:17 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Jo, førhen har det kun været på den amerikanske. Jeg lagde også først mærke til det for en uges tid siden ved en tilfældighed. Dejligt at de har åbnet for det i de andre regioner.

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
 Titel: Re: Netflix
Indlæg: man mar 23, 2015 10:49 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Maggerholm skrev:
Er det ikke noget nyt, at "My List" er tilgængeligt, uanset hvilken regions Netflix man er på?
(via Unblock-US)

Det er da rimelig nice, at man kan tilføje det, man bliver anbefalet fra andre regioner.
Antager, at det man har tilføjet i fx CA også pludselig vil dukke op på ens "US My List", hvis det bliver tilgængeligt i US efterfølgende.

Mvh Michael


Fedt. :thumb:

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
 Titel: Re: Netflix
Indlæg: ons sep 02, 2015 8:22 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Netflix forlænger ikke aftalen med Epix, så mange film fra Lionsgate og MGM bliver fjernet i september.

http://www.engadget.com/2015/08/30/netf ... ix-movies/


Top
   
 Titel: Re: Netflix
Indlæg: ons sep 02, 2015 9:49 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors sep 13, 2001 1:01
Indlæg: 8182
Geografisk sted: Allerhelst London
Heldigvis så gælder det kun US, så vidt jeg har forstået. Spørgsmålet er bare, hvornår/om det er på vej alle steder?




Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
Listen over de fine BLÅ skiver !!!
Listen over de fine CD'er!!!
Listen over de fine LP'er!!!


Top
   
 Titel: Re: Netflix
Indlæg: ons sep 02, 2015 10:48 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Og Hulu skulle overtage aftalerne fra Netflix.

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 209 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 514 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 22 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team