DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er fre mar 29, 2024 0:12

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 592 indlæg ]  Gå til side Foregående 136 37 38 39 40 Næste
Forfatter besked
Indlæg: ons jan 30, 2019 9:59 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Buck Rogers skrev:
Pjalte skrev:
Close havde Noomi Rapace, som gør en OK-figur i den ene hovedrolle - men hun kan ikke redde filmen, der fortsætter den dårlige stime af originale 2019- :netflix: film :| Ingen anbefaling på den herfra heller...

Fyre er den eneste fornuftige Netflix original production oplevelse, som indeværende år har budt på indtil videre. 1/4 det er ikke godt :nono:

Jeg har forventninger til Velvet Buzzsaw, som ankommer lige rundt om hjørnet og jeg håber virkelig, at den at hive gennemsnittet op!

Jeg tager nok fejl, men er der ikke en del Netflix Originals, de samler billigt op, når filmenes almindelige biografdistribution kollapser - typisk fordi det oprindelige studie har luret, at filmen ikke er så fantastisk endda?


Jo, det er vist faktisk ofte tilfældet, Buck. :) Det er en kvantitetsbaseret indholdsstrategi, som selvfølgelig kan understøtte idéen om, at man hos Netflix konstant udvider mængden af ens eget indhold, men ultimativt skaber et streamingprodukt, der ikke rigtigt for alvor skaber værdi for brugeren. :)

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: ons jan 30, 2019 10:19 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 15, 2008 22:37
Indlæg: 702
Mike Haggar skrev:
Buck Rogers skrev:
Pjalte skrev:
Close havde Noomi Rapace, som gør en OK-figur i den ene hovedrolle - men hun kan ikke redde filmen, der fortsætter den dårlige stime af originale 2019- :netflix: film :| Ingen anbefaling på den herfra heller...

Fyre er den eneste fornuftige Netflix original production oplevelse, som indeværende år har budt på indtil videre. 1/4 det er ikke godt :nono:

Jeg har forventninger til Velvet Buzzsaw, som ankommer lige rundt om hjørnet og jeg håber virkelig, at den at hive gennemsnittet op!

Jeg tager nok fejl, men er der ikke en del Netflix Originals, de samler billigt op, når filmenes almindelige biografdistribution kollapser - typisk fordi det oprindelige studie har luret, at filmen ikke er så fantastisk endda?


Jo, det er vist faktisk ofte tilfældet, Buck. :) Det er en kvantitetsbaseret indholdsstrategi, som selvfølgelig kan understøtte idéen om, at man hos Netflix konstant udvider mængden af ens eget indhold, men ultimativt skaber et streamingprodukt, der ikke rigtigt for alvor skaber værdi for brugeren. :)


Nu er det jo MEGET subjektivt om man kan lide en film eller ej.

Kan jo være at flertallet (som ikke er den typiske kritiske DAHF-bruger..) godt kan lide filmene ;) Just saying....


Top
   
Indlæg: ons jan 30, 2019 10:30 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
^Jep, der er formodentlig flere halvsure, halvgamle mænd på DAHF end ude i den normale verden. Men hvis du tager udgangspunkt i Close, har den 5,6 på IMDb, så der må være andre kritiske folk derude ;)

MAO: Ja, smag og behag er forskellig, og den ene mands citronmåne er den andens gourmet-middag. Og ja, trods drøje anmelderhug har Bird Box fået en hulens masse streaminger. Men jeg vrider stadig min hjerne for at komme i tanke om, hvor tit jeg har hørt folk (filmfans og alm.) sige, at de har set en rigtig god Netflix-film, der så også var en Netflix Original.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: ons jan 30, 2019 11:50 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Annihilation....just saying ;)

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: ons jan 30, 2019 11:55 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Jep, klart, den! Og Beasts of No Nation, The Ballad of Buster Scruggs, Roma.... men i forhold til mængden af øvrige ting (Bright, Polar, The Cloverfield Paradox og andre mere eller mindre højt profilerede titler), drukner de altså liiiidt i mængden :D

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: ons jan 30, 2019 12:43 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Pjalte skrev:
Fyre er den eneste fornuftige Netflix original production oplevelse, som indeværende år har budt på indtil videre.

Jeg kan varmt anbefale til alle dem som har tænkt sig at se Netflix's Fyre: The Greatest Party That Never Happened, at I også tager Hulu's Fyre Fraud (der udkom dagen før) bagefter som back-to-back.

Dette giver det bedste dokumentarisk oplevelse om det skandaleomtale luksus-festival, der ender fuldstændig galt, fordi arrangøren Billy McFarland (og sikkert også idioten Ja Rule) i sidste ende kun tænker det næste fix på, at "tjene" penge med lån og løfter - sådan helt uagtet at tænke indflydelsen på alle medarbejdere og de andre mennesker på øen, der bare bliver røvrent.

Netflix fokuserer hovedsærligt på festivalen, da de har rettigheder til de mange 'Fyre'-dokumentaroptagelser fra JerryMedia. Hvor Hulu-dokumentaren giver en meget dybere dyk i Billy McFarlands og hans fortid/beslutninger. Netop dette er det værd at bemærke, at Netflix er produceret af JerryMedia, som også var ansvarlig for markedsføring af festivalen den gang. På grund af dette, er JerryMedia portrætteret noget mere uskyldig og smigrende i Netflix-dokumentaren, mens Hulu-dokumentaren peger finger på mange af deres fejl og ansvar. Hulu har dog betalt en interview med Billy McFarland (pengene gik efter sigende direkte videre til dem han skylder), der i helhed ikke giver særlig meget, udover det tydeliggøre på åbent skærm, at han atter en gang lyver, som vinden blæser.

Tilfælles for begge er, at de begge to har en wtf-oplevelse løbet af dokumentaren!

It's not fraud..it's false advertising! ... :loco:

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: ons jan 30, 2019 15:15 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
pallec skrev:
Mike Haggar skrev:
Buck Rogers skrev:
Pjalte skrev:
Close havde Noomi Rapace, som gør en OK-figur i den ene hovedrolle - men hun kan ikke redde filmen, der fortsætter den dårlige stime af originale 2019- :netflix: film :| Ingen anbefaling på den herfra heller...

Fyre er den eneste fornuftige Netflix original production oplevelse, som indeværende år har budt på indtil videre. 1/4 det er ikke godt :nono:

Jeg har forventninger til Velvet Buzzsaw, som ankommer lige rundt om hjørnet og jeg håber virkelig, at den at hive gennemsnittet op!

Jeg tager nok fejl, men er der ikke en del Netflix Originals, de samler billigt op, når filmenes almindelige biografdistribution kollapser - typisk fordi det oprindelige studie har luret, at filmen ikke er så fantastisk endda?


Jo, det er vist faktisk ofte tilfældet, Buck. :) Det er en kvantitetsbaseret indholdsstrategi, som selvfølgelig kan understøtte idéen om, at man hos Netflix konstant udvider mængden af ens eget indhold, men ultimativt skaber et streamingprodukt, der ikke rigtigt for alvor skaber værdi for brugeren. :)


Nu er det jo MEGET subjektivt om man kan lide en film eller ej.

Kan jo være at flertallet (som ikke er den typiske kritiske DAHF-bruger..) godt kan lide filmene ;) Just saying....


Er du nu ude med det trolde-budskab igen og dine kloge-åge blinkesmileys igen? :)

Eftersom jeg ser Transformers, Marvel-film en masse og en masse andet skrammel, inklusive den seneste Power Rangers-film, The Snowman og Assassin's Creed fordi jeg elsker selvpineri, så er jeg på ingen måde en, der skal snakke om god smag eller være smagsdommer. Alligevel kan jeg godt se, at meget af det, som Netflix producerer, er noget decideret skrammel, som hører til på en losseplads. Det viser mange af filmene og seriernes score på IMDB også, men skal jeg følge dit argument om subjektivetet, så er noget jo åbenbart godt, blot én person kan lide det eller hvad?

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: ons jan 30, 2019 15:19 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Buck Rogers skrev:
Jep, klart, den! Og Beasts of No Nation, The Ballad of Buster Scruggs, Roma.... men i forhold til mængden af øvrige ting (Bright, Polar, The Cloverfield Paradox og andre mere eller mindre højt profilerede titler), drukner de altså liiiidt i mængden :D


Lige præcis. De har jo nogle gode film, som man skal være glad for at have. Den nye Mowgli eller The Siege of Jadotville er f.eks. også helt fin efter min mening, men der er altså langt mellem snapsene.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: ons jan 30, 2019 16:25 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Mike Haggar skrev:
Buck Rogers skrev:
Jep, klart, den! Og Beasts of No Nation, The Ballad of Buster Scruggs, Roma.... men i forhold til mængden af øvrige ting (Bright, Polar, The Cloverfield Paradox og andre mere eller mindre højt profilerede titler), drukner de altså liiiidt i mængden :D


Lige præcis. De har jo nogle gode film, som man skal være glad for at have. Den nye Mowgli eller The Siege of Jadotville er f.eks. også helt fin efter min mening, men der er altså langt mellem snapsene.


Jeg tror ikke, vi skal undervurdere, hvor sindsygt populære (udenfor DAHF's elitære rammer) Netflix' tsunami af generiske teenage "dramaer" er. Jeg hørte for et stykke tid siden på en amerikansk film-podcast nogle astronomiske streamingtal på dette segment af deres underlødige selvproducerede materiale :D

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: ons jan 30, 2019 16:35 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 15, 2008 22:37
Indlæg: 702
Mike Haggar skrev:
pallec skrev:
Mike Haggar skrev:
Buck Rogers skrev:
Pjalte skrev:
Close havde Noomi Rapace, som gør en OK-figur i den ene hovedrolle - men hun kan ikke redde filmen, der fortsætter den dårlige stime af originale 2019- :netflix: film :| Ingen anbefaling på den herfra heller...

Fyre er den eneste fornuftige Netflix original production oplevelse, som indeværende år har budt på indtil videre. 1/4 det er ikke godt :nono:

Jeg har forventninger til Velvet Buzzsaw, som ankommer lige rundt om hjørnet og jeg håber virkelig, at den at hive gennemsnittet op!

Jeg tager nok fejl, men er der ikke en del Netflix Originals, de samler billigt op, når filmenes almindelige biografdistribution kollapser - typisk fordi det oprindelige studie har luret, at filmen ikke er så fantastisk endda?


Jo, det er vist faktisk ofte tilfældet, Buck. :) Det er en kvantitetsbaseret indholdsstrategi, som selvfølgelig kan understøtte idéen om, at man hos Netflix konstant udvider mængden af ens eget indhold, men ultimativt skaber et streamingprodukt, der ikke rigtigt for alvor skaber værdi for brugeren. :)


Nu er det jo MEGET subjektivt om man kan lide en film eller ej.

Kan jo være at flertallet (som ikke er den typiske kritiske DAHF-bruger..) godt kan lide filmene ;) Just saying....


Er du nu ude med det trolde-budskab igen og dine kloge-åge blinkesmileys igen? :)


Øhhhh....? :roll: Haft en dårlig dag? Eller, bare tøsesur over at jeg ikke giver dig ret?


Top
   
Indlæg: ons jan 30, 2019 17:08 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 15, 2008 22:37
Indlæg: 702
Buck Rogers skrev:
^Jep, der er formodentlig flere halvsure, halvgamle mænd på DAHF end ude i den normale verden. Men hvis du tager udgangspunkt i Close, har den 5,6 på IMDb, så der må være andre kritiske folk derude ;)


Hvis man vil bruge IMDb som reference, så er f.eks. Polar åbenbart en ret god film..

Billede

Det jeg prøver at sige (men, som jeg åbenbart ikke formår at udtrykke tydeligt) er at man ikke bare kan nedgøre film/serier fordi man ikke selv kan lide dem, og sprede det som "sandheden" eller "den rigtige mening". Det er smagsdommeri.


Top
   
Indlæg: ons jan 30, 2019 22:11 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
pallec skrev:
Det jeg prøver at sige (men, som jeg åbenbart ikke formår at udtrykke tydeligt) er at man ikke bare kan nedgøre film/serier fordi man ikke selv kan lide dem, og sprede det som "sandheden" eller "den rigtige mening". Det er smagsdommeri.

Jo, det kan man sagtens. Ellers giver det jo ingen mening at anmelde noget som helst eller have en mening om det. Smagsdommeri behøver ikke være et negativt ladet begreb, medmindre man har det bedst med at være afskærmet alle fremmede holdninger og indtryk udover sine egne.

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: ons jan 30, 2019 23:26 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 15, 2008 22:37
Indlæg: 702
Shiva skrev:
pallec skrev:
Det jeg prøver at sige (men, som jeg åbenbart ikke formår at udtrykke tydeligt) er at man ikke bare kan nedgøre film/serier fordi man ikke selv kan lide dem, og sprede det som "sandheden" eller "den rigtige mening". Det er smagsdommeri.

Jo, det kan man sagtens. Ellers giver det jo ingen mening at anmelde noget som helst eller have en mening om det. Smagsdommeri behøver ikke være et negativt ladet begreb, medmindre man har det bedst med at være afskærmet alle fremmede holdninger og indtryk udover sine egne.


Selvfølgelig kan/skal man diskutere film og fremlægge/forsvare sine meninger, hvilket er noget helt andet end bare at postulere at det meste på Netflix (for nu at blive bare lidt i trådens emne) er noget lort og sprede det som "fakta", bare fordi man ikke selv kan lide de fleste af de film/serier man har fået set.

Saglig velbegrundet kritik/ros er altid godt :D

Og så er der vist tæsket nok langhalm på det fra min side....


Top
   
Indlæg: tors jan 31, 2019 10:14 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
pallec skrev:

Øhhhh....? :roll: Haft en dårlig dag? Eller, bare tøsesur over at jeg ikke giver dig ret?


Tøsesur? Meget er jeg blevet kaldt gennem tiden, men trods alt ikke. Jeg havde faktisk en aldeles glimrende dag, selvom jeg er ovre i Østeuropa og arbejde, men tak fordi du spørger. Og tøsesur er jeg på ingen måde, men når du gang på gang argumenterer med den samme one-liner kommentar om at "smag er subjektivt" og dermed jo så må mene, at man ikke kan have en holdning til noget som helst, fordi andre kan have en anden holdning, så bliver det ærligt talt lidt trivielt at læse med på, for jeg mangler virkelig en uddybning af, hvorfor du altid har brug for at fremture med den sætning.

Jeg kan se, at du har at forklare dig mere op til flere sætninger længere fremme i kommentar til Shiva, og så er der jo rent faktisk et argument til stede, som jeg kan forstå, så kunne du måske, når du alligevel fint evner det, forsøge at udtrykke dig i mere end onelinere og blinkesmileys en anden gang? :)

Nå, men til emnets kerne: En stor række af Netflix' egenproducerede serier har rent faktisk generelt lave eller allerhøjest middelkarakter, mens andre jo klarer sig rigtigt godt. Derfor synes jeg jo sådan set, at der er evidens for, at meget af deres indhold ikke er særligt godt - folk skal nok se det alligevel, fordi det er en del af ens streamingabonnement, men det gør det jo ikke til kvalitet af den grund.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tors jan 31, 2019 11:55 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 15, 2008 22:37
Indlæg: 702
Mike Haggar skrev:
pallec skrev:

Øhhhh....? :roll: Haft en dårlig dag? Eller, bare tøsesur over at jeg ikke giver dig ret?


...[SNIP], men når du gang på gang argumenterer med den samme one-liner kommentar om at "smag er subjektivt" og dermed jo så må mene, at man ikke kan have en holdning til noget som helst, fordi andre kan have en anden holdning, så bliver det ærligt talt lidt trivielt at læse med på, for jeg mangler virkelig en uddybning af, hvorfor du altid har brug for at fremture med den sætning [/SNIP].


Hver gang..?? Altid..? Hvor mange gange har jeg skrevet det før? Én gang, måske..?


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 592 indlæg ]  Gå til side Foregående 136 37 38 39 40 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team