DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tirs mar 19, 2024 11:32

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 203 indlæg ]  Gå til side 1 2 3 4 514 Næste
Forfatter besked
 Titel: HBO Nordic
Indlæg: tors aug 16, 2012 12:44 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 23, 2010 14:45
Indlæg: 2085
Geografisk sted: The road
Umiddelbart oveni i nyheden om at Netflix kommer til DK, kommer en anden mindst ligeså interessant nyhed:

HBO kommer til Danmark :clap: :clap:

http://www.dr.dk/Nyheder/Kultur/2012/08/16/112006.htm

HBO's egen pressemeddelse:
http://www.timewarner.com/newsroom/pres ... 5-2012.php

....og lidt mere (nok det samme, bare omskrevet :D ):
http://www.lydogbillede.dk/nyheter/hbo-abner-i-danmark/

Kunne være fantastisk, at få adgang til HBO GO herhjemme og deres imponerende seriekatalog som jo desværre ikke er at finde hos Netflix.

_________________
Årets Film 2012
Alle film set i 2013
Alle film set i 2012


Top
   
Indlæg: tors aug 16, 2012 12:45 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Fedt fedt fedt :thumb:

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: tors aug 16, 2012 13:25 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 22, 2005 11:54
Indlæg: 7733
Geografisk sted: Face down in the muck...
Så vidt jeg kan forstå kan man i USA kun få adgang til HBO Go hvis man i forvejen abonnerer på kanalen i en kabelpakke eller lign. Dvs. man kan ikke bare købe sig til streaming i HBO Go desværre! Det kan selvfølgelig være at det bliver anderledes herhjemme.

_________________
Mikkel | @selsoe | Pakkesporing til iPhone: Trackbox


Top
   
Indlæg: tors aug 16, 2012 13:52 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 23, 2010 14:45
Indlæg: 2085
Geografisk sted: The road
Jeg var lige hurtigt inde at skimme deres internationale side, og det ser ud til at de har forskellige løsninger i de europæiske lande de allerede er i.

http://www.hbo-europe.com/

Dog tyder nedenstående udsagn på, at vi kunne være heldige at få en ren streamingtjeneste a la Netflix:
Citat:
HBO Europe also offers the latest on demand services with HBO On Demand, the subscription video-on-demand service, and HBO GO, the broadband subscription service that gives the subscriber unparalleled flexibility and program choice.

_________________
Årets Film 2012
Alle film set i 2013
Alle film set i 2012


Top
   
Indlæg: tors aug 16, 2012 14:11 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Mikl skrev:
Så vidt jeg kan forstå kan man i USA kun få adgang til HBO Go hvis man i forvejen abonnerer på kanalen i en kabelpakke eller lign. Dvs. man kan ikke bare købe sig til streaming i HBO Go desværre! Det kan selvfølgelig være at det bliver anderledes herhjemme.


Ja, det er sådan det foregår. Jeg håber også at vi kan få HBO-streaming herhjemme, uden at skulle abonnere på deres kanal, på en eller anden måde. Men hvis det alligevel alt sammen bliver i 50Hz, så tror jeg egentlig ikke jeg gider...

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: tors aug 16, 2012 15:25 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 07, 2008 19:44
Indlæg: 143
Geografisk sted: Randers
wigant skrev:
Dog tyder nedenstående udsagn på, at vi kunne være heldige at få en ren streamingtjeneste a la Netflix:


Hvis det så ovenikøbet kan streames via Apple TV er jeg på!

Steen via iPad

_________________
_Steen_


Top
   
Indlæg: tors aug 16, 2012 20:18 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man apr 24, 2006 9:15
Indlæg: 299
Geografisk sted: Stevns
Var der ikke også noget med at de ville komme med en kanal i Europa, ikke at det er noget jeg vil have, men ja, HBO er heller ikke ringe, så kan vi se noget hud i true blood ;)

_________________
I don't care if he's dead. If he grabs me again, I'll kill him.


Top
   
Indlæg: tirs aug 21, 2012 11:03 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 23, 2010 14:45
Indlæg: 2085
Geografisk sted: The road
Flg. er sakset fra recordere.dk

Citat:
HBO vil ikke bare være en parantes, afslører teknik-leverandøren. HBO går efter en storsatsning på det nordiske marked.

Der kommer til at ske ting og sager på markedet for filmleje, streaming og video on demand dette efterår. Netflix har annonceret deres ankomst, YouSee er klar med et modsvar, og den amerikanske kæmpe HBO (Home Box Office) kommer.

Meddelelsen fra HBO forleden dag var yderst sparsom. Der stod at de åbner i Norden med en "Multi-platforms-tjeneste til distribution af video-indhold", mere information senere.

Nu afslører teknik-leverandøren at der bliver tale om en større satsning fra HBO's side.

"Finske UDS Oy leverer den tekniske platform, når HBO Nordic storsatser på det nordiske marked.", lyder det i en pressemeddelelse fra finske URHO Digital Service (UDS) der står bag den tekniske løsning for HBO.

Igennem UDS satser HBO på en online distribution. Det kan betyde at de går helt udenom den traditionelle TV-distribution igennem kabel, antenne og satellit.

"URHO Digital Service (UDS), er en b2b virksomhed, som tillader andre aktører (medier, programdistributører, operatører og rettighedshavere) at distribuere deres indhold samt rekruttere og administrere kunder online".

UDS leverer platform og håndtering af abonnenter for HBO i de fire nordiske lande: Danmark, Sverige, Norge og Finland.

HBO ventes at løfte mere af sløret for deres nordiske storsatsning her i slutningen af august.

Det ville være perfekt hvis de kom med en ren streaming tjeneste.......kom så HBO GO!!!! :beerchug:

_________________
Årets Film 2012
Alle film set i 2013
Alle film set i 2012


Top
   
Indlæg: tirs aug 21, 2012 12:24 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man apr 24, 2006 9:15
Indlæg: 299
Geografisk sted: Stevns
/anywhere
Spændende tid vi går i møde.
Er der nogen der tør gisne om, de kunne finde på at udgive ting i Danmark på samme tid som det kommer i staterne?
Eller er det helt utænkeligt?

_________________
I don't care if he's dead. If he grabs me again, I'll kill him.


Top
   
Indlæg: tirs aug 21, 2012 12:29 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 08, 2012 22:12
Indlæg: 2296
maddogthesahr skrev:
Eller er det helt utænkeligt?

Det tror jeg ikke, at vi skal regne med. De har jo en kæmpe indtægtskilde i tv-stationerne, som de er nød til at vise hensyn til.

_________________
The artist formerly known as Konigsberg


Top
   
Indlæg: tirs aug 21, 2012 12:49 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 23, 2010 14:45
Indlæg: 2085
Geografisk sted: The road
Jeg håber selvfølgelig at vi i DK får samme adgang til serier som i USA.

Jeg tror dog, at de vælger en ren streamingbaseret løsning hvor de, forhåbentlig, ligger noget af deres bagkatalog ud - eks. alle sæsoner af afsluttede TV serier, samt tidligere sæsoner af kørende serier. Nu må vi se - spænende bliver det i al fald.

I Holland har de HBO GO (vist nok også en TV kanal eller to). På den hollandske GO kan man bl.a. finde sæson 5+6+7 af Curb your enthusiasm, sæson 2 af Game of Thrones, de nyeste afsnit af Newsroom, sæson 2 af Boardwalk Empire, Generation Kill, 4 sæsoner af Six Feet under.

_________________
Årets Film 2012
Alle film set i 2013
Alle film set i 2012


Top
   
Indlæg: tirs aug 21, 2012 16:24 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Jeg forventer ikke at det skal være 100% up to date med amerikanske udsendelser, men der bliver nødt til at være noget mere end det der ikke lige vises på andre tv-kanaler. Det kan de vel også finde ud af, hvis det vi får er en afart af GO.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: tirs aug 28, 2012 12:57 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 22, 2005 11:54
Indlæg: 7733
Geografisk sted: Face down in the muck...
"HBO Nordic vil tilbyde alt HBO indhold i Norden. Alle nye serier som Game of Thrones, Boardwalk Empire og Newsroom, klassikere som The Sopranos og The Wire samt nye seriepremierer i Norden vil alle være en del af HBO Nordics program. Vi har aftaler med flere partnere i Danmark men ikke med YouSee eller YouBio," fortæller bestyrelsesformand for HBO Nordic, Peter Ekelund til MediaWatch.

http://www.recordere.dk/indhold/templat ... z24pyVDqjx

_________________
Mikkel | @selsoe | Pakkesporing til iPhone: Trackbox


Top
   
Indlæg: tirs aug 28, 2012 13:04 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 23, 2010 14:45
Indlæg: 2085
Geografisk sted: The road
Det lyder jo næsten for godt til at være sandt, hvilket gså sagtens kan ende med at være tilfældet.

Jeg vil dog tillade mig, at være optimist og håbe på en ren streaming tjeneste til kr. 99,- pr. måned :thumb:

Efter Yousees (eller YouBios) annoncering igår, som ikke just slog benene væk under mig, er Netflix stadig nr. 1 hos mig. Den bliver nok aldrig udskiftet, men nærmere suppleret med HBO.

_________________
Årets Film 2012
Alle film set i 2013
Alle film set i 2012


Top
   
Indlæg: tors aug 30, 2012 14:02 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons okt 08, 2003 15:26
Indlæg: 1265
HBO Nordic har afholdt en præsentation af deres skandinaviske satsning i Stockholm. Til stede var bl.a. Christian Monggaard fra information, som bl.a. har rapporteret følgende på twitter (https://twitter.com/monggaard):

"HBO Nordic bliver blanding af tv-kanal og VoD-service. Nye serier, gamle serier, film - nye og gamle også fra andre producenter."

"Også lejeservice. 48 timers VoD-udlejning af film"

"Der bliver day and date-premierer på nye serier på HBO Nordic - inden for 24 timer efter amerikansk premiere. Yes!" :clap:

"Service bliver tilgængelig på alle platforme: Tablet, tv, smartphonr, smart-tv, spilkonsoller. Kommer i midten af oktober"

"HBO Nordic kommer både til at distribuere al indhold online og via kabel- paraboludbydere. Og til mindre end 10 euro pr. måned"

"HBO Nordic vil sende alt med danske undertekster. Selv de nyeste serier"

Syntes det lyder ekstremt lovende og klart bedre og billigere end jeg havde forventet. Hvis det ellers bliver muligt at streame til mit TV (sandsynligvis via PS3) er der ingen tvivl om at jeg bliver kunde.

HBO Nordic kommer til at tilbyde HD i op til 1080P jf. https://twitter.com/HBOdk

Man kan tilmelde sig til at modtage info fra HBO Nordic her:
http://hbonordic.com/dk


Senest rettet af Fuzhi tors aug 30, 2012 14:10, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 203 indlæg ]  Gå til side 1 2 3 4 514 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team