DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors maj 23, 2024 4:54

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 137 indlæg ]  Gå til side 1 2 3 4 510 Næste
Forfatter besked
Indlæg: man aug 22, 2011 21:44 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10393
Geografisk sted: Aarhus
For få måneder siden ville jeg have forsvoret at streaming nogensinde skulle komme ind i mit hjem, i hvert fald før det blev absolut nødvendigt ;) Nu er jeg selv til dels kommet med på vognen.

Jeg synes det kunne være sjovt at høre, hvad folk her bruger til at streame. Hvorfra der streames, og hvad det er der streames. Er det en afløsning for optiske medier, eller et supplement?

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: man aug 22, 2011 22:28 
Offline

Tilmeldt: fre apr 11, 2003 1:01
Indlæg: 7756
Geografisk sted: No longer here
Jeg streamer Netflix, Hulu Plus og US PSN Video. Netflix streamer jeg enten via iMac til tv med hjælp fra XBMC eller til PS3 eller iPad - alt efter behov og/eller konens ønsker til tv-kigning. Hulu Plus er udelukkende via PS3. Filmene jeg har lejet via PSN bliver downloadet til PS3, hvor de så er tilgængelige i fjorten dage.

Det var ment som et supplement for optiske medier, men det har vundet så meget indpas over den sidste uge, at jeg har svært ved at forestille mig, at jeg gider bruge tid på skiver mere. De ting som Netflix og Hulu ikke kan klare kan streames/downloades via PSN på PS3, så jeg føler mig rimelig godt dækket ind når det kommer til udvalg.

Den største udgift for mig har været, at jeg har måtte skifte min Airport Express router ud, men da jeg allerede havde en Time Capsule med indbygget Airport Extreme var det kun et spørgsmål om at trække kabler til PS3 og de to stk iMac, der ellers kører vores hjemmebiograf. Jeg kunne simpelthen ikke opnå et godt nok HD billede med trådløs streaming, så der måtte nogle meter lakridssnor til, for at binde det hele sammen. Til gengæld kan jeg nu streame HD/X-High via Netflix, så jeg er rigtig godt tilfreds.


Top
   
Indlæg: man aug 22, 2011 22:32 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10393
Geografisk sted: Aarhus
Hvordan har du ordnet adgang til Hulu Plus?

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: man aug 22, 2011 22:43 
Offline

Tilmeldt: fre apr 11, 2003 1:01
Indlæg: 7756
Geografisk sted: No longer here
Naiera skrev:
Hvordan har du ordnet adgang til Hulu Plus?

Jeg har stadig amerikansk credit card, men har også læst mig til, at man kan få venner, bekendte og familie i USA til at give abonnement via deres gavekortsordning.


Top
   
Indlæg: man aug 22, 2011 23:10 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 17, 2010 19:18
Indlæg: 352
Geografisk sted: Aalborg
Jeg bruger Xtreamer ultra med Win7 (fin lille maskine). Jeg brugte først "Overplay" for at få adgang til det amerikanske markede, men fik en fuldstændig ringe downloadhastighed. Jeg rendte så over "Unblock-us" over på Recordere.dk, hvilket er lysår foran "Overplay". På "Unblock-us" kan jeg beholde min 50/5 linje.

Primært bruger jeg den til Netflix. Har købt abonnement på Netflix med dansk kreditkort og er ikke løbet ind i nogle problemer med det endnu.

Jeg bruger derudover den Amerikanske Itunes. Svigermor bor i Californien, så jeg bruger hendes adresse og telefonnummer. Betaling foregår med vouchers købt på eBay. Det forløber også helt smertefrit.

Hulu har jeg kun brugt til 2-3 Simpsons episoder.

Jeg har haft setuppet i nogle måneder, men har ikke brugt det i overflod. Er lige startet på sommerferie i dag, så jeg regner med at få det brugt en del over de næste 3 uger.

_________________
http://c.mymovies.dk/pjonassen

LG 60PM970T
Marantz AV8802a + mm7055
Marantz UD7007


Top
   
Indlæg: tirs aug 23, 2011 3:31 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10393
Geografisk sted: Aarhus
michmach skrev:
Jeg har stadig amerikansk credit card, men har også læst mig til, at man kan få venner, bekendte og familie i USA til at give abonnement via deres gavekortsordning.


Belejligt :P Jeg fik min hjemmedreng i Delaware til at smide sit kreditkort og sin adresse ind i min konto. Jeg lagde godt mærke til gavekortene.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: tirs aug 23, 2011 7:05 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn apr 06, 2003 1:01
Indlæg: 8218
Geografisk sted: @Last Exit To Nowhere
michmach skrev:
Jeg streamer Netflix, Hulu Plus og US PSN Video. Netflix streamer jeg enten via iMac til tv med hjælp fra XBMC eller til PS3 eller iPad - alt efter behov og/eller konens ønsker til tv-kigning. Hulu Plus er udelukkende via PS3. Filmene jeg har lejet via PSN bliver downloadet til PS3, hvor de så er tilgængelige i fjorten dage.

Det var ment som et supplement for optiske medier, men det har vundet så meget indpas over den sidste uge, at jeg har svært ved at forestille mig, at jeg gider bruge tid på skiver mere. De ting som Netflix og Hulu ikke kan klare kan streames/downloades via PSN på PS3, så jeg føler mig rimelig godt dækket ind når det kommer til udvalg.

Den største udgift for mig har været, at jeg har måtte skifte min Airport Express router ud, men da jeg allerede havde en Time Capsule med indbygget Airport Extreme var det kun et spørgsmål om at trække kabler til PS3 og de to stk iMac, der ellers kører vores hjemmebiograf. Jeg kunne simpelthen ikke opnå et godt nok HD billede med trådløs streaming, så der måtte nogle meter lakridssnor til, for at binde det hele sammen. Til gengæld kan jeg nu streame HD/X-High via Netflix, så jeg er rigtig godt tilfreds.

Et lille teknisk spørgsmål.
Har du sat en router op med unblock-us - eller er det de enkelte "dimser"?
Jeg prøvede nemlig selv at sætte mit nye Panasonic G30 op til unblock-us, for at kunne downloade Panasonics Netflix app, og derved kunne se film direkte på tv'et. Men jeg kunne aldrig få det til at virke(og efter at have søgt på nettet, kan jeg se at jeg vist ikke er den eneste).
Nå men grunden til jeg spørger er for at høre om du har haft problemer med noget - enten via router opsætning eller "lokal" opsætning.
Jeg er nemlig ikke så glad for at sætte min "main"router op med dette, for der er stadig en risiko for sniffing når man kører igennem en 3-part dns.


Top
   
Indlæg: tirs aug 23, 2011 8:18 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Jeg har prøvet Unblock-us med deres 7-dages gratis adgang, hvor jeg håbede jeg kunne få min XBOX til at vise Netflix derpå. Der gik det op for mig, at det ville kræve en US udgave af min XBOX før det ville virke :hammer:

Men det jeg vil sige er, at jeg prøvede at sætte Unblock-us's DNS på lokalt på computeren og på routeren. Begge metoder virkede helt perfekt, dog selvfølgelig ikke for xbox'en - heller ikke lokalt på den.

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: tirs aug 23, 2011 8:32 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors aug 21, 2003 19:52
Indlæg: 3554
Jeg streamer Netflix med Apple TV 2. Har opsat Unblock US lokalt på enheden og det kører perfekt. Den snakker sammen med vores router (en Time Capsule) trådløst. Hos mig kører HD perfekt og uden hak eller lignende. Udvalget er jeg ganske tilfreds med. Man skal ikke forvente alle de nyeste film, men bagkataloget er til gengæld enormt.

_________________
Min blog - www.jacobmandersen.dk


Top
   
Indlæg: tirs aug 23, 2011 8:39 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn apr 06, 2003 1:01
Indlæg: 8218
Geografisk sted: @Last Exit To Nowhere
ImpulzE skrev:
Jeg har prøvet Unblock-us med deres 7-dages gratis adgang, hvor jeg håbede jeg kunne få min XBOX til at vise Netflix derpå. Der gik det op for mig, at det ville kræve en US udgave af min XBOX før det ville virke :hammer:

Men det jeg vil sige er, at jeg prøvede at sætte Unblock-us's DNS på lokalt på computeren og på routeren. Begge metoder virkede helt perfekt, dog selvfølgelig ikke for xbox'en - heller ikke lokalt på den.

Lige præcis - tror det er samme problem med mit Pana tv.
Så jeg overvejer seriøst også om man skal gå helt over til streaming - med gratis stream via netflix og derudover leje af alt hvad man ellers kunne få brug for. Man kan alligevel leje filmene en del gange før de når op til blu-ray indkøbspris.


Top
   
Indlæg: tirs aug 23, 2011 13:10 
Offline

Tilmeldt: fre apr 11, 2003 1:01
Indlæg: 7756
Geografisk sted: No longer here
Sieker skrev:
Har du sat en router op med unblock-us - eller er det de enkelte "dimser"?

Jeg har sat routeren op med unblock-us. Da jeg også bruger Netflix på de iMacs, der kunne have følsomme ting liggende, så var det hip som hap hvis sikkerheden alligevel røg sig en tur.


Top
   
Indlæg: tirs aug 23, 2011 13:17 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 23, 2010 14:45
Indlæg: 2085
Geografisk sted: The road
Er der nogen steder man kan se Netflix' film/seriekatalog? Når jeg prøver via netflix.com for jeg beskeden...'Sorry, Netflix is not available in your country....yet' :?

EDIT: nu også uden stavefejl.....

_________________
Årets Film 2012
Alle film set i 2013
Alle film set i 2012


Top
   
Indlæg: tirs aug 23, 2011 21:50 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10393
Geografisk sted: Aarhus
Nå, men jeg streamer jo også ;)

Jeg var træt af at skifte cd hele tiden, så jeg begyndte at overveje om det skulle være Squeezebox eller Sonos. Sidstnævnte er hammerdyrt og gør sådan set ikke mere end førstnævnte, så jeg købte en brugt Squeezebox Duet, lidt senere en brugt high-end DAC og som fjernbetjening havde jeg jo både iPod Touch og iPad. Først var serveren min trofaste MacBook Pro, men for nyligt købte jeg en Mac Mini, og nu ligger hele samlingen (minus et par cd'er jeg har ekskluderet, og vist nok et par med The Killers jeg har lånt til min søster :P) så dér, til rådighed hver gang jeg gider tænde for DAC'en og dreje forstærkeren over på CD.

Så det er high-end ydelse, adgang til hele biblioteket uden at skulle lette røven, med fantastisk fjernkontrol. Hvad mere kunne man ønske sig?

Streaming ala Netflix eller Hulu har aldrig rigtig sagt mig noget, men på sidstnævnte kan man jo se flere anime-serier, der helt eller delvist mangler på dvd med engelske undertekster. Derfor fik jeg mig i går en Roku 2 XD, hvor jeg nu kan nyde Cross Game og Ichigo 100% på Hulu Plus :thumb: Derudover er der også Crunchyroll som har mange, i hvert fald hidtil, ikke-udgivede serier kørende, og det koster jo også en slik at have abonnement på. Alt i alt betaler jeg lidt over 150,- om måneden for abonnementer og Unblock Us (og jeg er selvfølgelig på prøvemåned hos Netflix). Det kommer aldrig til at erstatte dvd og Blu-ray her hos mig, men det er jo et rigtig godt supplement. Roku'en taler selvfølgelig også til den gadget-interesserede i mig. Senere kan det også være jeg kan få NBA League Pass op at køre, hvilket vil fungere lidt nemmere end at skulle bruge Mac'en.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: ons aug 24, 2011 20:16 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors jan 21, 2010 18:56
Indlæg: 672
wigant skrev:
Er der nogen steder man kan se Netflix' film/seriekatalog? Når jeg prøver via netflix.com for jeg beskeden...'Sorry, Netflix is not available in your country....yet' :?

EDIT: nu også uden stavefejl.....

Prøv at gå ind på netflix' side gennem http://www.hidemyass.com


Top
   
Indlæg: lør nov 26, 2011 15:40 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 23, 2004 18:37
Indlæg: 2383
Jeg kan ikke komme til at se deres katalog via hidemyass. Den beder om at jeg slå cookies til, selvom alt er ok.

Denne: http://instantwatcher.com/ skulle fortælle det også, men af gode grunde ved jeg ikke hvor komplet den er.

Spørgsmål: Er det overkill at købe en ATV til at streame fra Netflix m.v. hvis man allerede har en Mac Mini eller kører det bedre og/eller nemmere på ATV?

_________________
Serier set i 2015
"Always be a first-rate version of yourself, instead of a second-rate version of somebody else." - Judy Garland
"Ej, Elin, nu har jeg brugt en hel eftermiddag." || "Frankly my dear, I don't give a damn"


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 137 indlæg ]  Gå til side 1 2 3 4 510 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team