DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tirs mar 19, 2024 11:52

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 92 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 57 Næste
Forfatter besked
Indlæg: tors okt 13, 2011 7:22 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man jul 09, 2007 10:26
Indlæg: 882
Geografisk sted: Aalborg
Mills skrev:
Jeg har allerede købt mit første stykke musik. Kvaliteten er faktisk ganske udemærket i 320 kbps. Noget bedre end itunes. Og man kan blot hive den ind i itunes bagefter.

Du har dælme følsomme ører hvis du kan blindlytte dig frem til hvad der er hvad. Hvis du kører en spektrum analyse på en konverteret mp3 fra 256 kbps aac og en 320 kbps fra spotify, vil du nok se en stort set identisk analyse, der peaker det samme sted


Top
   
Indlæg: tors okt 13, 2011 10:10 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Det kan jeg sagtens. Jeg foretrække uden tvivl lossless og vinyl hvis det skal være helt godt!

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Indlæg: tors okt 13, 2011 10:56 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man jul 09, 2007 10:26
Indlæg: 882
Geografisk sted: Aalborg
Synes da du skal prøve at downloade spek (http://www.spek-project.org/) og tjekke dem op imod hinanden ;)

Jeg er stadig imponeret af udvalget. Brugte det for et par år siden, og der var udvalget også stort, men kunne finde en del huller. Det sker ikke så ofte mere, og jeg hører på ingen måde det de spiller i radioen :)


Top
   
Indlæg: tors okt 13, 2011 11:26 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Hvorfor når jeg kan høre forskel? :?

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Indlæg: tors okt 13, 2011 11:31 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man mar 01, 2004 16:21
Indlæg: 17869
Geografisk sted: København SV
Jeg synes det er flot at Mills kan høre forskel. Bare jeg havde den samme gode hørelse. :P

_________________
For meget er aldrig nok!

Rating på DAHF: Billede
Se mine 813 Blu-ray film. :)


Top
   
Indlæg: tors okt 13, 2011 11:42 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man jul 09, 2007 10:26
Indlæg: 882
Geografisk sted: Aalborg
Mills skrev:
Hvorfor når jeg kan høre forskel? :?

Fordi der ikke burde være nogen forskel på 256 kbps AAC og 320 kbps mp3. Jeg kan som så være ligeglad, men det kunne da være spændende at se hvad dataen siger. Men hvis du er glad og føler du får et bedre produkt så fair.


Top
   
Indlæg: tors okt 13, 2011 13:42 
Offline

Tilmeldt: fre jan 21, 2005 12:46
Indlæg: 1023
LarsB skrev:
Inden længe kan man vel heller ikke købe pizza eller handle i Netto uden at det skal foregå via Facebook, hvor man så er udelukket fra at købe remoulade hvis man ikke har 'synes godt om' fiskepinde forinden. :loco:

Jeg er af den gamle garde, der helst vil købe min musik på CD, men jeg ville egentlig gerne prøve Spotify for at se, om det var noget der kunne bruges, men det gider jeg sgu' ikke, når jeg skal tvinges til at være på Facebook! :devil:


Så sandt, så sandt.

Er Spotify affilieret med Facebook siden man skal gå via "dem" for at bruge Spotify? Jeg kunne godt tænke mig at prøve Spotify, men når det er via Facebook dropper jeg det nok. Jeg forstår ikke den leflen for Facebook. Jeg hører en del DR P3 på mit arbejde, og der smider de respektive programmer ofte billeder, videoer og lydfiler ind på deres Facebookside. Hvorfor? Alle programmerne har så vidt jeg ved deres egen side på dr.dk. Godt nok er den ofte meget basal, men det kunne der hurtigt ændres på hvis sagerne blev lagt ind på dr.dk i stedet for Facebook.

Jeg holder mig også til CD'er...


Top
   
Indlæg: tors okt 13, 2011 22:43 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Jeg er fuldstændig i ekstase over, hvor bredt et musikbibliotek Spotify har. Jeg har allerede hørt fulde albums med flere kunstnere, som jeg ellers kun kender fra ét enkelt nummer - perfekt måde at høre en cd igennem på, for før eller siden køber jeg sgu cd-versionen alligevel. Spotify er godt nok perfekt.

Tester pt. premium-account ved at have installeret Spotify-app på iPhonen, så håber at kunne Spotify'e på vej på job i morgen - hvis mit Telmore-internet ellers er hurtigt nok! :)

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: fre okt 14, 2011 3:38 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors aug 03, 2006 0:23
Indlæg: 186
Geografisk sted: Esbjerg
Syne også det fungerer fint, men må indrømme at være skuffet over at to af mine tre første søgninger manglede i databasen. Ingen Led Zeppelin eller Metallica? Det er store huller i et ellers fornuftigt udvalg.


Top
   
Indlæg: fre okt 14, 2011 9:29 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 31, 2010 11:20
Indlæg: 239
Eierkopf skrev:
Syne også det fungerer fint, men må indrømme at være skuffet over at to af mine tre første søgninger manglede i databasen. Ingen Led Zeppelin eller Metallica? Det er store huller i et ellers fornuftigt udvalg.


Det er vist nogle af dem der vælger ikke at være med i en streaming tjeneste - ligesom eks. Beatles og AC/DC.

_________________
Where are you, you spongy, yellow, delicious bastards?


Top
   
Indlæg: fre okt 14, 2011 9:45 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Metallica er bange for alt der har med internet at gøre, så det kan vel ikke undre ;)

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: fre okt 14, 2011 12:44 
Offline

Tilmeldt: ons jul 25, 2001 1:01
Indlæg: 8507
Geografisk sted: København
Er der nogen, der kort og præcist kan fortælle en novice som mig, hvad man skal med Spotify, hvis man allerede har adgang til TDC PLAY (og i øvrigt ikke bruger det særligt meget)?

_________________
SØREN LANGELUND >>>
http://soeren.langelund.com | Criticker-profil | Comoyo-artikler | CinemaZone-anmeldelser og artikler | YouTube-profil


Top
   
Indlæg: fre okt 14, 2011 12:47 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Spotify virker noget mere brugervenligt.

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Indlæg: fre okt 14, 2011 12:48 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Søren Langelund skrev:
Er der nogen, der kort og præcist kan fortælle en novice som mig, hvad man skal med Spotify, hvis man allerede har adgang til TDC PLAY (og i øvrigt ikke bruger det særligt meget)?


Jeg kender ikke TDC Play ret godt, men Spotify kan bruges overalt, dvs. på alle de computere, du f.eks. har adgang til. Jeg har adgang til Spotify med samme konto hjemme og på job. Samtidig kan jeg logge ind hos mine venner og bruge mine playlister på deres computer.

Har man lyst, kan man integrere ens Spotify på Facebook, så man kan se, hvad andre spiller og man kan få inspiration ad den vej. Det er dog ikke noget, jeg bruger.

Der er nok mest af alt et delingselement i det, som jeg forestiller mig ikke findes hos TDC Play/WiMP, som jo er udbyderlåst.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: fre okt 14, 2011 12:55 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man mar 01, 2004 16:21
Indlæg: 17869
Geografisk sted: København SV
Holmsgaard skrev:
Jeg kender ikke TDC Play ret godt, men Spotify kan bruges overalt, dvs. på alle de computere, du f.eks. har adgang til. Jeg har adgang til Spotify med samme konto hjemme og på job. Samtidig kan jeg logge ind hos mine venner og bruge mine playlister på deres computer.

Du kan logge ind og bruge TDC Play på alle computere. Du er ikke bundet til en computer eller mobiltelefon.

_________________
For meget er aldrig nok!

Rating på DAHF: Billede
Se mine 813 Blu-ray film. :)


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 92 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 57 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team