Den officielle Spotify-tråd

Brugeravatar
maddogthesahr
Geografisk sted: Stevns
Kontakt:

Indlægaf maddogthesahr » tors nov 10, 2011 8:28

Mine største ankepunkter ved spotify er at man ikke kan have flere aktive enheder på, på samme tid (online, ikke noget offline playlister). Og så er der mange der siger jamen hvordan har du tænkt dig at de skal kunne styre det, not my problem kan jeg kun svare. En anden ting er deres funktionalitet på andre devices, bla. Squeezebox og iPhone app, jeg kan ikke alle de ting jeg gerne ville kunne, bla. Aktivere radio mode og generelt have bedre overblik. Jeg har opsagt mit abonnement, da jeg ikke synes det er pengene værd.
I don't care if he's dead. If he grabs me again, I'll kill him.

Brugeravatar
Mike Haggar

Re: Den officielle Spotify-tråd

Indlægaf Mike Haggar » tors nov 10, 2011 12:05

maddogthesahr skrev:Mine største ankepunkter ved spotify er at man ikke kan have flere aktive enheder på, på samme tid (online, ikke noget offline playlister). Og så er der mange der siger jamen hvordan har du tænkt dig at de skal kunne styre det, not my problem kan jeg kun svare.

Nu skal det ikke tolkes som om jeg kæmper for at få alle til at elske Spotify, men jeg synes altså, det er et urimeligt og - for mig - underligt krav at stille. Hvorfor skal du have flere aktive enheder på samme tid? Skal du høre to forskellige stykker musik på samme tid eller hvordan? Det forstår jeg ikke.
Xbox Live Gamertag & PSN ID: austerellis

Brugeravatar
maddogthesahr
Kontakt:

Indlægaf maddogthesahr » tors nov 10, 2011 23:42

Holmsgaard skrev:
maddogthesahr skrev:Mine største ankepunkter ved spotify er at man ikke kan have flere aktive enheder på, på samme tid (online, ikke noget offline playlister). Og så er der mange der siger jamen hvordan har du tænkt dig at de skal kunne styre det, not my problem kan jeg kun svare.

Nu skal det ikke tolkes som om jeg kæmper for at få alle til at elske Spotify, men jeg synes altså, det er et urimeligt og - for mig - underligt krav at stille. Hvorfor skal du have flere aktive enheder på samme tid? Skal du høre to forskellige stykker musik på samme tid eller hvordan? Det forstår jeg ikke.

Det er heller ikke for at rakke ned på spotify som sådan, men når man er flere i personer i husstanden så er der pludselig nogle flere krav, og hvis jeg vil have spotify på squeezeboxe der skal spille online content, så skal jeg have to premium abonnementer, og det er jeg ski ikke rig nok til. Min kollega har samme problem, og han er en børnefamilie så der snakker vi så op mod tre accounts og når den mindste af dem bliver ældre fire abonnementer, og det er der jo ikke nogen der vil betale.

Brugeravatar
Mike Haggar

Indlægaf Mike Haggar » fre nov 11, 2011 9:59

Ahhh, altså ikke muligt at have en familiekonto. Ja, okay, det kan jeg egentlig godt se. :)

Brugeravatar
maddogthesahr
Kontakt:

Indlægaf maddogthesahr » fre nov 11, 2011 14:39

Holmsgaard skrev:Ahhh, altså ikke muligt at have en familiekonto. Ja, okay, det kan jeg egentlig godt se. :)

Nemmerlig, så hvis de lige fandt en genial måde at lave det på og lige kom med lidt flere features til 3'parts produkter, så var jeg solgt, for kvaliteten og udvalget fejler ikke noget efter min smag ;)

Brugeravatar
Mills
Geografisk sted: Frederikshavn
Kontakt:

Indlægaf Mills » fre nov 11, 2011 14:47

Jeg er helt enig i at det er en kæmpe bøf at der ikke er "radio funktion" på ios app'en! :nono:
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild

Brugeravatar
jacob_uno
Geografisk sted: Holbæk

Indlægaf jacob_uno » fre nov 11, 2011 17:24

Desværre crasher app'en ofte. Kan se andre i AppStore der melder om det samme. Øv.
Chenny!

Brugeravatar
Silver Surfer
Geografisk sted: København SV

Indlægaf Silver Surfer » tirs nov 15, 2011 22:14

So ein Ding har kigget lidt på Spotify:
http://www.dr.dk/dr2/soeinding/?p=2539

Brugeravatar
Mike Haggar

Indlægaf Mike Haggar » tirs nov 15, 2011 23:20

Fed anmeldelse, og det kommer jo nok ikke bag på nogen, at jeg som "Spotifanboy" er helt enig med So Ein Ding! :)

Brugeravatar
Mike Haggar

Indlægaf Mike Haggar » tors mar 15, 2012 15:17

Har nogen prøvet de forskellige apps, der er kommet til Spotify?

Jeg kan kraftigt anbefale Soundrop, som er en slags musik-chat, hvor man kan trække musik ind og så stemmer de andre på, om musikken skal høres i rummet eller ej. Jeg lytter meget til chillout, lounge og generelt stille musik, når jeg arbejder, og jeg har allerede genfundet Massive Attack, Portishead, Morcheeba og Groove Armada samt lært en masse nye kunstnere at kende. Plus man så lige kan snakke med den person, der har smidt musikken og få lignende anbefalinger. Efter min mening holder det 100%.

Moodagent er også sjov. Her kan man skabe en playlist på baggrund af, hvad man lytter til og hvilket humør, man er i. Ret sjovt.

Top 10 er kort og godt små top-ti-lister over f.eks. kunstneres musik, hvor man også kan stemme om, hvad man bedst kan lide af f.eks. Incubus, Bruno Mars, Nirvana eller Whitney Houston.

Brugeravatar
Jacob M. Andersen
Kontakt:

Indlægaf Jacob M. Andersen » tors mar 15, 2012 19:41

Jeg er blevet glad for rigtig mange af Spotifys apps. Dem du nævner er nogle af dem, men også We Are Hunted, som primært består af en 'top populære numre' og en 'top upcoming numre'. Især sidstnævnte har været medvirkende til at jeg har opdaget mange nye kunstnere.

Bruger også Last.fm som naturligvis er integreret med det som der scrobbles fra Spotify og derved kan anbefale lignende musik.

Men klart bedste er Soundrop, som virkelig har ramt social-musik-lytning lige på sømmet.

Brugeravatar
Montag451

Indlægaf Montag451 » man maj 21, 2012 15:50

Jeg har omsider overgivet mig til Spotify og det spiller som det skal, men et spørgsmål trænger sig på. Hvor meget data bruger Spotify via stream til iPhone? Jeg har 20gb pr måned i min mobilaftale, så jeg er ikke urolig, men ville da gerne vide hvor meget data Spotify bruger i timen. Anyone?
The artist formerly known as Konigsberg

Brugeravatar
CaptainCandy

Indlægaf CaptainCandy » man maj 21, 2012 16:18

Konigsberg skrev:Jeg har omsider overgivet mig til Spotify og det spiller som det skal, men et spørgsmål trænger sig på. Hvor meget data bruger Spotify via stream til iPhone? Jeg har 20gb pr måned i min mobilaftale, så jeg er ikke urolig, men ville da gerne vide hvor meget data Spotify bruger i timen. Anyone?

Kunne man ikke evnt. installere en eller anden "net-tæller" app på telefonen. Så kan du jo se sådan ca. hvor meget der er brugt i en given periode.

Brugeravatar
multix
Geografisk sted: Skive City

Indlægaf multix » man maj 21, 2012 17:45

http://www.b.dk/tech/telia-klar-med-off ... ify-aftale

Lyder dælme godt nu hvor man har Telia :-D

Brugeravatar
Mills
Geografisk sted: Frederikshavn
Kontakt:

Indlægaf Mills » man maj 21, 2012 18:04

Ja også tror jeg da at jeg skal have Telia. :D
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild

Tilbage til "Streaming"