DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors maj 23, 2024 7:33

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 481 indlæg ]  Gå til side Foregående 15 6 7 8 933 Næste
Forfatter besked
Indlæg: søn okt 07, 2012 12:31 
Offline

Tilmeldt: tirs feb 04, 2003 2:01
Indlæg: 132
Jeg har jb. Apple tv 2 og bruger den til Netflix, så det kan du godt. Husk at det kun er Apple tv 2 der kan jailbreakes. Når der kommer nye service til som fx HBO så dukkede de bare op uden at man skulle opdatere, men ved selvfølgelig ikke hvordan fremtiden bliver.

Free


Top
   
Indlæg: man okt 08, 2012 10:54 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man mar 17, 2008 23:54
Indlæg: 380
Super, tak for svaret.


Top
   
Indlæg: søn okt 28, 2012 8:22 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man mar 17, 2008 23:54
Indlæg: 380
Kan man opdatere en ATV2 til andet end den nyeste firmware?

Den nyeste firmware (iOS6) kan ikke jailbreakes, men det kan fx 5.0.2. Den kan man finde direkte download links til diverse steder på nettet.

Kan man opdatere til denne firmware uden problemer, hvis man ikke har SHSH blobs?

Jeg har ikke en ATV2 endnu, men en del af de brugte har firmware 5.0 (4099), som kun kan jailbreakes tethered. Derfor vil jeg lige sikre mig, at jeg vil kunne opdatere til en firmware, der kan jailbreakes untethered.


Top
   
Indlæg: søn okt 28, 2012 9:45 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors apr 03, 2003 1:01
Indlæg: 7202
Geografisk sted: Århus V
andefeldt skrev:
Kan man opdatere en ATV2 til andet end den nyeste firmware?

Den nyeste firmware (iOS6) kan ikke jailbreakes, men det kan fx 5.0.2. Den kan man finde direkte download links til diverse steder på nettet.

Kan man opdatere til denne firmware uden problemer, hvis man ikke har SHSH blobs?

Jeg har ikke en ATV2 endnu, men en del af de brugte har firmware 5.0 (4099), som kun kan jailbreakes tethered. Derfor vil jeg lige sikre mig, at jeg vil kunne opdatere til en firmware, der kan jailbreakes untethered.


Du skal ikke opdatere via Apples egen funktion.
Den tager den nyeste.

Men har du en "gammel version" på, vil jeg mene, du blot skal finde den nyeste jailbreak fra fx seasonpass, og installere den.

Men jeg er ikke sikker.

Mvh Michael

_________________
I don't apologize. I am sorry Lisa, that's the way I am. (Homer Simpson)
----------
Dahf køber/sælger rating: Billede


Top
   
Indlæg: søn okt 28, 2012 11:48 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man mar 17, 2008 23:54
Indlæg: 380
Maggerholm skrev:
Men har du en "gammel version" på, vil jeg mene, du blot skal finde den nyeste jailbreak fra fx seasonpass, og installere den.


Problemet er bare, at version 5.0 (4099) ikke kan jailbreakes (untethered). Derfor skal den først opdateres til den officielle version 5.0.2, hvorefter den kan jailbreakes. Spørgsmålet er bare, om man kan det eller.

Ellers kan man stå med en ATV2 boks (købt i dyre domme, vel at mærke), som man ikke kan jailbreake, indtil der kommer en ny jailbreak (til iOS6).

Mange sider linker til samme sted, når de linker direkte til fx. firmware 5.0.2. Det er fx her:

http://www.ijailbreak.com/apple-tv/download-apple-tv-ios-5-0-2-build-9b830-ios-5-1-2-firmware/

Her linkes direkte til

http://appldnld.apple.com/AppleTV/041-4 ... store.ipsw

Denne er jo nyere end 5.0 (4099), men ældre end den nyeste (iOS6). Men kan man opdatere til denne uden problemer? Argh, det er jo mega indviklet!


Top
   
Indlæg: tirs okt 30, 2012 22:23 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man mar 17, 2008 23:54
Indlæg: 380
Tog chancen og købte en brugt ATV 2. Denne var dog med den nyeste iOS6, som ikke kan jailbreakes. Men Apple "signer" stadig 5.0.2 firmwaren, så man burde kunne downgrade uden brug af SHSH blobs. Og sørme ja, det virkede :thumb:

Nu skal den jailbreakes!


Top
   
Indlæg: tirs okt 30, 2012 23:07 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man mar 17, 2008 23:54
Indlæg: 380
Så blev klaret :thumb:

Nu er det store spørgsmål bare, hvad skal man installere på den? XBMC er en selvfølge (med diverse add-ons), men hvad med FireCores "aTV Flash"? Er det nødvendigt?

Hvad med nitoTV?

Skal man installere noget specielt for at kunne afspille mkv, h264 og divx filer fra sin NAS? Eller kan XBMC klare det hele?


Top
   
Indlæg: ons okt 31, 2012 11:27 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 19, 2002 1:01
Indlæg: 659
Geografisk sted: Farum
Jeg har både XBMC og Firecore. Bruger aldrig andet end Firecore (og Netflix). Hvis du har en NAS streamer Firecore dine film fra NAS'en og det spiller altså bare :-)

_________________
Mine film


Top
   
Indlæg: ons okt 31, 2012 11:37 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man mar 17, 2008 23:54
Indlæg: 380
jørn skrev:
Jeg har både XBMC og Firecore. Bruger aldrig andet end Firecore (og Netflix). Hvis du har en NAS streamer Firecore dine film fra NAS'en og det spiller altså bare :-)


Ok. Kan man få DR NU til at virke med aTV Flash'en eller skal man igennem XBMC?


Top
   
Indlæg: tors nov 01, 2012 21:46 
Offline

Tilmeldt: lør feb 28, 2004 20:41
Indlæg: 285
.


Senest rettet af Lenskjold fre apr 14, 2017 10:34, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: fre nov 02, 2012 0:28 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 07, 2008 19:44
Indlæg: 143
Geografisk sted: Randers
Lenskjold skrev:
Nu har jeg endelig fundet en udbyder jeg kan få til at virke på mit Apple TV, så jeg kan skifte regioner. Så langt så godt, troede jeg.

...og jeg har prøvet Unblock-US, det kunne overhovedet ikke virke uanset om jeg så brugte deres tutorial eller ændrede DNS i min router etc. etc. etc.



Jeg bruger ganske enkelt unblock via min router, så er alle enheder - der kobler sig på nettet via denne router - på netflix us, og i en browser kan jeg med få klik ændre det til fx netflix dk etc.

Så bliver det ikke meget lettere

_________________
_Steen_


Top
   
Indlæg: fre nov 02, 2012 0:32 
Offline

Tilmeldt: lør feb 28, 2004 20:41
Indlæg: 285
.


Senest rettet af Lenskjold fre apr 14, 2017 10:33, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: fre nov 02, 2012 1:34 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 19, 2002 1:01
Indlæg: 659
Geografisk sted: Farum
andefeldt skrev:
jørn skrev:
Jeg har både XBMC og Firecore. Bruger aldrig andet end Firecore (og Netflix). Hvis du har en NAS streamer Firecore dine film fra NAS'en og det spiller altså bare :-)


Ok. Kan man få DR NU til at virke med aTV Flash'en eller skal man igennem XBMC?


Det kan jeg desværre ikke hjælpe med. Bruger det ikke, så aner ikke om det kan lade sig gøre, men måske der en anden der ved det?

_________________
Mine film


Top
   
Indlæg: fre nov 02, 2012 7:35 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man mar 17, 2008 23:54
Indlæg: 380
Jeg droppede firecores løsning. Det fungerede slet ikke. Under scanning af mine film sagde den, at der ikke var mere hukommelse og stoppede. Jeg prøvede at starte scanningen igen, men fik igen at vide, at der ikke var mere hukommelse. Det gad jeg ikke.

Så det blev xbmc. Det virker! Også med dr nu, Bonanza og podcasts.


Top
   
Indlæg: søn nov 04, 2012 21:31 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man mar 17, 2008 23:54
Indlæg: 380
Ok, nu skete der noget mystisk her til aften.

Min ATV er sat op med unblock us, hvilket fungerede fint.

Idag havde jeg så set lidt film igennem xbmc. Da jeg lukkede xbmc var alle ikoner (pånær computers, settings, nitoTV og XBMC) forsvundet fra min ATV's start skærm! Jeg gik lidt i panik og lavede en restore igennem iTunes, alt var tilbage til normal. Installerede nitoTV og XBMC, alt var normalt. Satte unblock us op, alle ikoner forsvandt! Slog unblock us fra, alt var igen normalt!

Hvad sker der lige? Er det en fejl hos unblock us, eller er Apple begyndt at blokere dns opslag igennem unblock us?

Andre med samme problem?


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 481 indlæg ]  Gå til side Foregående 15 6 7 8 933 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team