DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors maj 23, 2024 4:22

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 481 indlæg ]  Gå til side Foregående 120 21 22 23 2433 Næste
Forfatter besked
Indlæg: fre okt 30, 2015 13:27 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Jeg er allerede helt pjattet med det. Har hentet Netflix, Youtube, DRTV, HBO Nordic, Viaplay og Periscope og kun brugt cirka 40 MB i alt. App-størrelse eksempler: HBO Nordic fylder 19 MB. Netflix: 12,1 MB. Viaplay: 2,2 MB. Youtube fylder 766 KB :lol:

Den er lynende hurtig til Netflix. Der er stort set ingen buffer. App'en skal dog opdateres, så 50% af skærmen ikke kun er beskrivelse. Det kommer nok med tiden.

Jeg er virkelig imponeret over DRTV. Føj, et lækkert design! Og Live-TV delen er fed. Kommer man 10 minutter for sent til nyhederne, så kan man vælge at starte programmet forfra. Lad os håbe at TV2 kommer med en tilsvarende app.

Flyover, eller Luftfotos som det hedder på dansk, er fandme smuk. Afspil musik og start screensaveren (dobbeltklik på Menu-knappen), og slap bare heeeeeeelt af :)

Jeg er ikke helt vild med onscreen tastaturet. Det tager meget længere tid at taste noget ind, end før.
Jeg er også utrolig ked af at Trailer-app'en er forsvundet. Jeg håber at den kommer op igen.

ATV3 er fuldstændig begrænset i forhold til ATV4. Her er masser af muligheder og vi er kun lige begyndt. Glæder mig til at Siri bliver aktiveret med tiden. Det bliver rigtig, rigtig godt. :clap:


Top
   
Indlæg: fre okt 30, 2015 13:32 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10393
Geografisk sted: Aarhus
Mikl skrev:
Naiera skrev:
Det er dog ganske forfærdeligt at man manuelt skal skifte mellem 50 og 60Hz hele tiden.


Skal man det? Der er en indstilling der hedder auto.


Den hjælper i hvert fald ikke en disse på ATV3.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: fre okt 30, 2015 13:50 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Jeg kan ikke få Unblock-Us til at virke som før. På ATV4 bliver jeg nød til at skifte region, logge ud af min Netflix-konto og derefter logge ind igen før den skifter. Det hjælper heller ikke at slukke.

EDIT: Jeg fik det til at virke ved at skifte region, vælge en film på Netflix, gå ud af filmen og tilbage til hovedmenuen. Eller sådan noget hehe. Alle titlerne skiftede lige pludselig. Mon ikke Netflix app'en bare bliver opdateret med tiden. Det er trods alt kun dag 1 :)


Top
   
Indlæg: fre okt 30, 2015 14:07 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10393
Geografisk sted: Aarhus
Jeg er på kontoret mandag, så jeg håber at jeg kan få lagt den i SwipBoxen.

De må fandme gerne gøre så skidtet selv kan finde ud af at skifte mellem 50 og 60Hz...

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: fre okt 30, 2015 14:25 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
DRTV live får mig faktisk til at overvejer om vi skal opsige vores Yousee Abonnment!
Det lyder dog lidt træls at Unblock US ikke virker helt optimalt. :(

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Indlæg: fre okt 30, 2015 19:18 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Det må være en bug i Netflix app'en, der gør at hovedmenuen bliver låst til en region. Søgemaskinen virker nemlig hvis man skifter region. Er man på USA og skifter til Canada, så kan man godt finde og se film på canadisk Netflix. F.eks. Captain Phillips. Men hovedmenuen er stadig låst til USA.

Hvordan jeg fik menuen skiftet tidligere på dagen, det aner jeg simpelthen ikke. Jeg kan ikke gentage det på nogen måde. Og jeg har brugt lang tid på at trykke alle knapper og kombinationer :D

Netflix app'en er i øvrigt total barebones. Ingen genrer og kun 2 rækker på skærmen af gangen.


Top
   
Indlæg: fre okt 30, 2015 20:55 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Hvad betyder det helt præcist? Kan du ikke søge i film fra andre regioner?
Kan du sagtens afspille dem?

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Indlæg: fre okt 30, 2015 21:22 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Når du skifter region (f.eks. fra USA til Canada), så skifter Netflix menuerne ikke med. Menuerne viser stadig USA-filmene. Du kan dog godt bruge søgefunktionen (i Netflix) til at finde en bestemt film fra den nye region (f.eks. Captain Phillips, som er Canada eksklusiv). Og den kan sagtens afspilles.

Hvis du vil have menuerne fra Canada, så skal du logge ud af Netflix og derefter logge ind igen. så loader den Canada frem i menuerne. Jeg håber at det giver mening.

Jeg ved ikke hvordan jeg fik det til at virke på gammeldags måde tidligere på dagen. Der skiftede menuen med den nye region, uden at logge ud og ind. Det er ikke lykkedes mig at gentage det igen.

Har skrevet frem og tilbage med Unblock-Us og de tester det på livet løs. Men jeg tror at det er Netflix, der skal opdatere app'en.

PS. Her til aften lykkedes det mig at få Siri til at virke, mens jeg er logget på min danske konto. Desværre virker den universelle søgefunktion ikke, men man kan godt spørge Siri om vejret eller skrue frem og tilbage i film. Catchen er bare at menuerne bliver engelske.


Top
   
Indlæg: fre okt 30, 2015 21:50 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 22, 2005 11:54
Indlæg: 7733
Geografisk sted: Face down in the muck...
Har du prøvet bare at force quitte Netflix (hold menu nede) eller alternativt genstarte Apple TV? Det er sikkert bare dens interne tilstand der skal resettes. Tror ikke Netflix går så meget op i om du kan skifte region at de ligefrem indretter deres app efter det.

_________________
Mikkel | @selsoe | Pakkesporing til iPhone: Trackbox


Top
   
Indlæg: fre okt 30, 2015 21:56 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Altså jeg har prøvet at fjerne Netflix fra appswitcheren. Og jeg har også genstartet den. Jeg tror at det bliver løst med tiden. Det er jo helt, helt tydeligt at deres app på ingen måde er optimeret til ATV4. Endnu. Netflix ved da godt at folk skifter region og er ligeglade med det. Det er jo penge ned i deres lommer.


Top
   
Indlæg: lør okt 31, 2015 0:12 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Har du downloaded trailers? Den skal hentes fra US store kan jeg forstå.

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Indlæg: lør okt 31, 2015 0:44 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Yes, den kan downloades fra US Store. Hulu er der også. Jeg har hentet begge. Og fjernet min US-konto - og de er der stadig på mit danske skrivebord, sammen med al mit musik (som er købt på dansk iTunes). Så er det hele samlet ét sted :)


Top
   
Indlæg: lør okt 31, 2015 1:33 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10393
Geografisk sted: Aarhus
Æ glæer maj te mandaj.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: lør okt 31, 2015 12:04 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Netflix app'en er faktisk lidt af en dealbreaker :cry3:


Top
   
Indlæg: lør okt 31, 2015 12:21 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Fordi den er ringe?

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 481 indlæg ]  Gå til side Foregående 120 21 22 23 2433 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team