DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tirs mar 19, 2024 12:24

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 45 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 Næste
Forfatter besked
Indlæg: ons jul 31, 2013 9:54 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
SÅ ER DEN ANNONCERET!! :clap:

Hvor er det fedt at de fortsætter appendix'erne fra Ringenes Herre :thumb:

5. november udkommer den i USA. 9 timers bonus materiale :shock:

Billede Billede

Citat:
Warner Bros. Home Entertainment has officially announced both the standard 3-disc Blu-ray/UltraViolet and 5-disc 3D BD/Ultraviolet Combo Pack releases of director Peter Jackson's The Hobbit: An Unexpected Journey, Extended Edition. Both versions of the 182-minute Extended Cut arrive on Blu-ray on November 5th.

Standard 3-Disc Blu-ray/UltraViolet Combo Pack
5-Disc 3D Blu-ray/UltraViolet Combo Pack

The new Extended Cut includes 13 minutes of extra film footage that extends individual scenes, making this the must-see, definitive version for fans. All disc versions of the Extended Edition include nearly nine hours of new bonus features.

"I'm thrilled that the Extended Edition will give fans the opportunity to experience certain key scenes in the film as they were originally shot, as well as an abundance of special features," said Jackson. "It's exciting to present this expanded and enriched version of An Unexpected Journey to allow fans to fully immerse themselves in the movie, before seeing the second part of the trilogy."

Film synopsis: Unassuming Hobbit Bilbo Baggins (Martin Freeman) is swept into a quest to reclaim the lost Dwarf Kingdom of Erebor, long ago conquered by the dragon Smaug. Approached by the wizard Gandalf (Ian McKellen), Bilbo finds himself among a company of thirteen dwarves led by the legendary warrior Thorin Oakenshield (Richard Armitage). Their journey takes them through treacherous lands swarming with Goblins and Orcs, deadly Wargs, giant Spiders, Shapeshifters and Sorcerers. They must escape the goblin tunnels, where Bilbo meets the creature Gollum (Andy Serkis), who will change his life forever. Alone with Gollum on the shores of an underground lake, Bilbo not only discovers guile and courage that surprise him, he also gains possession of Gollum's "precious," a ring tied to the fate of all Middle-Earth.

Tech specs have yet to be fully detailed, but are expected to be revealed soon. Cover art is final. Special features available on both the 2D and 3D releases of the Extended Edition include:

The Filmmakers' Commentary - Director/writer/producer Peter Jackson and writer/co-producer Philippa Boyens provide their perspective and stories on creating the first film.


New Zealand: Home of Middle-Earth - From Matamata to Queenstown, travel with Peter Jackson and his team across the stunning locations of New Zealand, transformed by the filmmakers into Middle-Earth.


The Appendices Part 7: A Long-Expected Journey - A 14-part chronological history of the filming of An Unexpected Journey, covering pre-production in the various departments of the film in the months leading up to the start of principal photography, the boot camp training for the main cast, and the work done on set chronologically through the three shooting blocks and in the world of its digital effects. Chapters include:

The Journey Back to Middle-Earth
Riddles in the Dark: Gollum's Cave
An Unexpected Party: Bag End
Roast Mutton: Trollshaws Forest
Bastion of the Greenwood: Rhosgobel
A Short Rest: Rivendell and London
Over Hill: The Misty Mountains
Under Hill: Goblin Town
Out of the Frying Pan: The Forest Ledge
Return to Hobbiton: The Shire
The Epic of Scene 88: Strath Taieri
The Battle of Moria: Azanulbizar
Edge of the Wilderland: Pick-ups and the Carrock
Home Is Behind, the World Is Ahead

The Appendices Part 8: Return to Middle-Earth - Another selection of documentaries and featurettes await, further detailing the development, design and production of An Unexpected Journey:

The Company of Thorin - Explores the characters and backgrounds of the five families of dwarves and the company of actors chosen to play Thorin's company on the Quest of the Lonely Mountain. Chapters include:

Assembling the Dwarves
Thorin, Fili & Kili
Balin & Dwalin
Oin & Gloin
Dori, Nori & Ori
Bifur, Bofur & Bombur

Mr. Baggins: The 14th Member - A revealing look at the film's charismatic and talented lead actor, Martin Freeman.


Durin's Folk: Creating the Dwarves - Reveals the journey and process of designing, conceptualizing and physically realizing the dwarves in The Hobbit.


The Peoples and Denizens of Middle-Earth - Focuses on the realization of new characters and creatures encountered in the first film, from casting to characterization to physical and digital design. Chapters include:

The Stone Trolls
Radagast the Brown
Goblins
Azog the Defiler

Realms of the Third Age: From Bag End to Goblin Town - Follows the creation of the Middle-Earth locations from conceptual design to set and prop building to fully digital realities. Realms explored include:

Hobbiton
Rhosgobel
The Misty Mountains
Goblin Town

The Songs of The Hobbit - A look at the realization of Tolkien's songs in An Unexpected Journey.


Top
   
Indlæg: ons jul 31, 2013 10:29 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10638
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Billede

Fucking aye! Jeg glæder mig SÅ meget til, at se alt det ekstra-materiale.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: ons jul 31, 2013 12:42 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Her er en scene fra Extended Edition:

http://uk.movies.yahoo.com/the-hobbit-- ... 52595.html

Og var der lige et wink-wink til Fellowship of the Ring dér? Jep!


Top
   
Indlæg: ons jul 31, 2013 19:31 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
I gamle dage ville vi være helt oppe at ringe med dagens nyhed...

Husker I dengang vi skulle bære fakkel til LOTR udkom på DVD? ;)


Top
   
Indlæg: ons jul 31, 2013 20:03 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Jep. Jeg har ikke brug for at gense LOTR eller Hobbitten. Tiden har virkelig ikke været god ved LOTR og slet ikke EE udgaverne. Skal dog nok se de sidste to film. Måske.

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Senest rettet af Mills ons jul 31, 2013 20:40, rettet i alt 2 gange.

Top
   
Indlæg: ons jul 31, 2013 20:10 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
A'hvabehar?! LOTR er da tidsløs! :shock:

Man kan IMO på ingen måde kalde LOTR-filmene for 'datede'. :?


Top
   
Indlæg: tors aug 01, 2013 9:26 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10638
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Fritte skrev:
A'hvabehar?! LOTR er da tidsløs! :shock:

Man kan IMO på ingen måde kalde LOTR-filmene for 'datede'. :?


Nej nu må finder jeg også snart høtyven frem, Mills!!? LOTR-trilogien er netop alt andet end datede. Det foregår i et parallelt univers og er, i min optik, fuldstændig tidløse og har samme magi som de altid har haft. :D

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: tors aug 01, 2013 10:19 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Se lige hvad japanerne får :shock:

Billede


Top
   
Indlæg: tors aug 01, 2013 11:31 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Jeg genså LOTR EE igen for nyligt og synes det var noget af en ørkenvandring. Filmene mangler i den grad fremdrift. Sorry.

Indy, BTTF og SW 4-6 kan jeg derimod se igen og igen.

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Indlæg: tors aug 01, 2013 13:28 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
DeathPosture skrev:
Fritte skrev:
A'hvabehar?! LOTR er da tidsløs! :shock:

Man kan IMO på ingen måde kalde LOTR-filmene for 'datede'. :?


Nej nu må finder jeg også snart høtyven frem, Mills!!? LOTR-trilogien er netop alt andet end datede. Det foregår i et parallelt univers og er, i min optik, fuldstændig tidløse og har samme magi som de altid har haft. :D


Hmmm... Mills! Jeg synes man må acceptere, at du ikke er så pjattede med de film længere, men jeg er bestemt på linje med Fritte og DødsPosture! For mig at se er der sandelig ikke noget 'dated' ved LOTR-filmene. Jeg er enig i, at visse dele af især The Two Towers er lidt af en ørkenvandring, men som filmserie, generelt, er de tidsløse og flotte historier, der vil fungere til enhver tid. :)

_________________
Må DAHF altid bestå!


Senest rettet af Mike Haggar tors aug 01, 2013 13:58, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: tors aug 01, 2013 13:30 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Det ligner godt nok en super lækker udgivelse. Mums! Så må jeg købe en enkelt film igen til efteråret. :thumb:

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tors aug 01, 2013 13:47 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Jo, jeg ville kalde LOTR for 'dated', hvis Frodo rendte rundt med en 80'er-frisure, hvis de løber ud af Moria tilsat MC Hammer-musik, eller hvis Saruman havde forbindelse til Sauron med en Nokia 3210.

Filmene foregår i et parallelt univers. Der er ingen elementer der gør at man kan pege på filmen og sige, "Okay, det der er godt nok cheesy i forhold til i dag". Hvis noget, så er det dejligt old school at man bruger CG, blandet sømløst med praktiske effekter (hvilket Mills ironisk nok er vild med).

Fair nok, at man synes filmene er kedelige. Det er så selve historien man skal pege fingre af. ;)

Mig? Jeg elsker Ringenes Herre. Jeg har lige set Hobbitten for 2. gang og planlægger at se LOTR-trilogien igen om kort tid.


Top
   
Indlæg: tors aug 01, 2013 16:12 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Fritte skrev:
Jo, jeg ville kalde LOTR for 'dated', hvis Frodo rendte rundt med en 80'er-frisure, hvis de løber ud af Moria tilsat MC Hammer-musik, eller hvis Saruman havde forbindelse til Sauron med en Nokia 3210.

Filmene foregår i et parallelt univers. Der er ingen elementer der gør at man kan pege på filmen og sige, "Okay, det der er godt nok cheesy i forhold til i dag". Hvis noget, så er det dejligt old school at man bruger CG, blandet sømløst med praktiske effekter (hvilket Mills ironisk nok er vild med).

Fair nok, at man synes filmene er kedelige. Det er så selve historien man skal pege fingre af. ;)

Mig? Jeg elsker Ringenes Herre. Jeg har lige set Hobbitten for 2. gang og planlægger at se LOTR-trilogien igen om kort tid.

Dated skulle forstås som om , at jeg ikke synes at de stadigvæk er gode film ikke at de er typisk 00er film. ;)

Mange af CG effekterne er dog dated i den forstand at de ser ret falske ud i dag. hvis bare de havde brugt flere praktiske effefkter. Det er endnu værre med Hobbitten desværre.

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Indlæg: fre aug 30, 2013 22:09 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Nede i £15 for Extended Edition 2D/3D fra Amazon.co.uk! HAPS!


Top
   
Indlæg: man sep 16, 2013 19:21 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Første halvdel af ekstra materialet er gennemtjekket af BBFC.
Det er antal minutter vi skal kigge på. Og det er kun halvdelen af special features :shock:

-Introduction by Peter Jackson 1:47
-The Journey Back to Middle-Earth 46:12
-Riddles in the Dark: Gollum's Cave 16:15
-An Unexpected Party: Bag End 24:17
-Roast Mutton: Trollshaws Forest 16:27
-Bastion of the Greenwood: Rhosgobel 10:07
-A Short Rest: Rivendell and London 27:52
-Over Hill: The Misty Mountains 13:03
-Under Hill: Goblin Town 18:18
-Out of the Frying Pan: The Forest Ledge 15:20
-Return to Hobbiton: The Shire 17:40
-The Epic of Scene 88: Strath Taieri 8:04
-The Battle of Moria: Azanulbizar 10:21
-Edge of the Wilderland: Pick-ups and the Carrock 21:37
-Home Is Behind, the World Is Ahead 11:08


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 45 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team