DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 15:41

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: fre okt 06, 2017 13:02 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 15, 2008 22:37
Indlæg: 702
Nogen som kender en god app til at holde styr på filmsamlingen?

Tænker noget i retning af: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.invelos.dvdprofiler

Den ser ganske fin ud, men ville lige høre om der er andre/bedre inden jeg bruger penge på det.


Top
   
Indlæg: fre okt 06, 2017 13:09 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
My Movies

Der er apps til alle formater, samt programmer til macOS og Windows.

Filmdatabasen hos Invelos er håbløst forældet, og per mine erfaringer er det nærmest umuligt at tilføje nye titler. Dét er nemt hos My Movies, som selvfølgelig også har en væsentligt mere up-to-date database.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: fre okt 06, 2017 13:13 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Naiera skrev:
Jep, andet kan ikke betale sig :thumb:

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: fre okt 06, 2017 13:26 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 31, 2010 11:20
Indlæg: 239
Bruger også MyMovies - mere fordi jeg havde den til iOS, så databasen var klar.

Jeg kan dog på ingen måde tvinge den til at sortere film efter "Amazing Spider-Man, The" (eks.), så jeg har mange film i T-kategorien.
Bortset fra det gør den hvad den skal.

Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk

_________________
Where are you, you spongy, yellow, delicious bastards?


Top
   
Indlæg: fre okt 06, 2017 14:30 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 15, 2008 22:37
Indlæg: 702
Takker.

Kan se MyMovies findes i en prøveudgave, så den tjekker jeg lige ud.


Top
   
Indlæg: fre okt 06, 2017 14:48 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 15, 2008 22:37
Indlæg: 702
Lavede lige en hurtig test af MyMovies.

Den er sådan set fin, men der er nogle ting på brugerfladen som er voldsomt irriterende:

Hvorfor skal det første der står være "Tilkoblede enheder" (hvad betyder det i det hele taget?) og hvorfor skal det fylde så meget? Kan man fjerne det?

Det samme gør sig gældende med "Personlige data" (set, sam. # og Gruppe). Det er ikke noget jeg er interesseret i, det fylder meget og kan umiddelbart ikke fjernes(?)

Jeg vil egentlig bare have information om filmen og ovenstående ting bør kunne slås fra(?) eller i det mindste være mindre dominerende.

Har kigget settings igennem, men kan ikke umiddelbart se man kan slå disse ting fra?

Billede


Top
   
Indlæg: fre okt 06, 2017 16:56 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Tallahassee skrev:
Jeg kan dog på ingen måde tvinge den til at sortere film efter "Amazing Spider-Man, The" (eks.), så jeg har mange film i T-kategorien.


Alle profiler har en sorteringstitel som netop skal have The stående til sidst. Har de ikke det, så kan det rettes af brugeren eller indberettes til moderatorerne (som dog nok helst så at brugeren selv rettede sådan en lille ting :)).

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: fre okt 06, 2017 17:08 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
pallec skrev:
Lavede lige en hurtig test af MyMovies.

Den er sådan set fin, men der er nogle ting på brugerfladen som er voldsomt irriterende:


Softwaren kan nogle ting som du nok ikke lige er interesseret i. Jeg har da heller aldrig brugt personlige data til noget, men det er en funktion der var i kernen af den oprindelige idé, som Binnerup udviklede på.

Tilkoblede enheder mener jeg har noget at gøre med bokssæt-profiler. Det står ikke under alle profiler.

Jeg tror i øvrigt ikke, at du kan finde andre (gode) programmer, som er MINDRE komplicerede/multifunktionelle end My Movies. Jeg har selv brugt DVD Profiler, og der var da flere ubrugelige, for mig, features.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: fre okt 06, 2017 19:06 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 15, 2008 22:37
Indlæg: 702
Naiera skrev:
pallec skrev:
Lavede lige en hurtig test af MyMovies.

Den er sådan set fin, men der er nogle ting på brugerfladen som er voldsomt irriterende:


Softwaren kan nogle ting som du nok ikke lige er interesseret i. Jeg har da heller aldrig brugt personlige data til noget, men det er en funktion der var i kernen af den oprindelige idé, som Binnerup udviklede på.

Tilkoblede enheder mener jeg har noget at gøre med bokssæt-profiler. Det står ikke under alle profiler.

Jeg tror i øvrigt ikke, at du kan finde andre (gode) programmer, som er MINDRE komplicerede/multifunktionelle end My Movies. Jeg har selv brugt DVD Profiler, og der var da flere ubrugelige, for mig, features.


Ok tak. Kan du give lidt flere detaljer om det der "tilkoblede enheder" og hvor man sætter det op?


Top
   
Indlæg: fre okt 06, 2017 21:11 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Hvis der står noget om tilkoblede profiler, så er det nok ikke så smart at gå ind og forsøge at fjerne det :)

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team