DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 19:23

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 2 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: lør jan 21, 2017 18:24 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors maj 07, 2015 15:05
Indlæg: 497
Hej alle,

Håber at der er nogle IT eksperter blandt boardets brugere.

Min mor og storebror fik for nyligt et problem deres computer, der består i at de blev smidt af nettet. Jeg fandt ud af at forbindelsen kunne genoprettes ved at gå ind i kommandoprompt og skrive ipconfig/release og efterfølgende ipconfig/renew. Min storebror har efterfølgende ikke haft nogen problemer med sin forbindelse, men min mor bliver ved med at blive smidt af nettet min. et par gange om ugen.

Er der nogen der nogen der har en løsning på, hvordan jeg kan hjælpe min mor, så hun ikke hele tiden bliver smidt af nettet? Jeg har givet hende vejledningen på hvordan hun genopretter forbindelsen, men hun er ved at være træt af at det hele tiden sker.


Top
   
Indlæg: lør jan 21, 2017 19:02 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 02, 2004 13:45
Indlæg: 4163
Geografisk sted: Et sted derude
Der er flere forskellige forslag til, hvordan man kan lave en lille batchfil, der klarer ærterne.

Dette ser tilforladeligt ud, og bør vel virke: http://www.thetechmentor.com/posts/crea ... -settings/

Kunne problemerne have noget at gøre med et trådløst netværk, hvor routere i nabolaget bruger samme frekvensområder og derfor forstyrrer netværket?
Man kan indstille hvor de trådløse netværk skal ligge, i routerens adminmodul.

Evt. Google efter en vejledning til routeren, hvis den ikke lige er i nærheden. :)


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 2 indlæg ] 

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team