DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tirs mar 19, 2024 7:27

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: tirs jul 19, 2016 19:31 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors apr 03, 2003 1:01
Indlæg: 7202
Geografisk sted: Århus V
Jeg hygger for vildt, med at få ryddet op i feriebilleder mm.
Jeg fik nyt kamera i 2011 (Panasonic/Lumix DMC-TZ20), som kan tage både 3D billeder, og fullHD video, og hvad ved jeg.

Nu hvor jeg sidder med filerne fra back then, så har jeg vist ikke helt haft styr på at få tømt kameraet korrekt.

Fra 2011 sidder jeg med nogle videofiler, der mest af alt ligner noget til DVD produktion, hvor der er 4 filer tilknyttet hvert klip.
Fra 2012 og 2013 er det .mts filer.

De kan afspilles, men der giver midt sagt et noget vertikalt opsplittet billede, som er uudholdeligt at se på.

MEN jeg har stadig alle videoklip fra 2012 og frem på SD kortet i kameraet, og jeg har fundet ud af, at hvis jeg blot sætter det til iPhoto eller Fotos på min MacBook, så kan jeg overføre dem til det program, som en mov fil, og derefter kopiere dem ud som "rigtige filer" jeg kan putte i mapper og arrangere som jeg ønsker (og så efterfølgende putte ind i Fotos igen).
Kvaliteten her er ganske fin, og størrelsesmæssigt fylder de cirka de samme som .mts filerne.'

Det ville jeg rigtig gerne gøre ved videoerne fra 2011 også, men de ligger ikke længere i kameraet, og filerne jeg har, ved jeg ikke hvad jeg skal gøre med (og jeg husker ikke, hvordan jeg har trukket dem ud, om de bare er kopiere fra SD kortet, direkte (drag&drop) eller om de er hentet ind igennem et program, der fulgte med kameraet (PHOTOfun STUDIO 6.1 HD Lite Edition).

Det har jeg fiflet lidt med denne gang også, men det er mildt sagt ikke videre brugbart.

Er der en måde jeg kan trylle mine "sæt af fire" filer om til en samlet brugbar .mov fil?
Er der evt en måde, det kan trylles tilbage på SD kortet i det "rette format", så jeg selv kan trække det "korrekt" ud?

Der kommer lige et billede. :-)

Mvh Michael

_________________
I don't apologize. I am sorry Lisa, that's the way I am. (Homer Simpson)
----------
Dahf køber/sælger rating: Billede


Top
   
Indlæg: tirs jul 19, 2016 19:34 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors apr 03, 2003 1:01
Indlæg: 7202
Geografisk sted: Århus V
Billede

Mvh Michael

_________________
I don't apologize. I am sorry Lisa, that's the way I am. (Homer Simpson)
----------
Dahf køber/sælger rating: Billede


Top
   
Indlæg: lør jul 23, 2016 13:17 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors apr 03, 2003 1:01
Indlæg: 7202
Geografisk sted: Århus V
Slet ingen der har et kvalificeret bud på,hvad jeg gør med filerne på billedet til venstre?

Vil gerne ende med en simpel .Mov fil.

Mvh Michael

_________________
I don't apologize. I am sorry Lisa, that's the way I am. (Homer Simpson)
----------
Dahf køber/sælger rating: Billede


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team